والی دایکندی به جرم زن بودن، متهم شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۸    ۱۳۹۵/۳/۲۲ کد خبر: 116942 منبع: پرینت

امروز در دایکندی حاکمیت حزبی حاکم بوده نه حاکمیت دولت و از همین حیث در این ولایت مطابق برنامه یک والی زن را گماشته اند تا براحتی به دعواهای حزبی خود برسند.

غنی به لجبازی و ستیزه جویی خود پایان دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، صادق زاده نیلی عضو مجلس نمایندگان امروز شنبه 22 جوزای 1395 در صحن علنی پارلمان با انتقاد شدید از اینکه در دایکندی والی زن گذاشته اند تا به دعواهای حزبی خود برسند، اظهار کرد: دایکندی در حال حاضر والی از طبقه اناث دارد که توانایی اداره این ولایت جنجالی را ندارد، ما مخالف حضور زن نیستیم بلکه می خواهیم یک والی چه زن و چه مرد بیاید که توان اداره را داشته باشد.

این وکیل مردم در پارلمان گفت: امروز در دایکندی حکومت حزبی حاکم شده و حاکمیت حکومت و دولت آنجا وجود ندارد بطوریکه یک والی زن را در دایکندی مقرر کرده اند و از آنسو می خواهند که این ولایت برایشان حکم یک وجه معامله را داشته باشد.

وی تاکید کرد: امیدوارم رییس جمهور از لجبازی و ستیزه جویی درست بردارد تا این دعواهای حزبی و معامله گری ها با حضور یک والی زن مطابق با برنامه خاتمه یابد.

کد(20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   راست گفته است.
ع

>>>   جرم والی دایکندی جنسیت او نیست بلکه بی صلاحیتی اوست.
فروغی از دایکندی

>>>   جناب صادق زاده نیلی! فکر میکنم شما پسر شهید "نیلی"هستید وحتما هم عضویت یک حزب را دارید شهید نیلی در راه وحدت وعدالت جان شرینش را فداکرد واینرا خودت خوب میدانی که در اینده اداره سیاسی کشور حزبی خواهد بود زیرا بدون احزاب سیاسی در قرن 21 نمی شود اداره امور یک کشور پیشبرده شود .
امید وارم که زن ستیزی عربی را کنار بگذاری وبا یکدید وسیع تر به قضایای کشور فک کنید من شامل هیچ یک از احزاب چه چب وچه راست چه دینی
وچه اسکولار نبوده ونیستم ونخواهم بود زیرا شرایط زمان ومکان و سن محدودم نموده . اما در قضایای کشورم بیطرف نیستم و از تشکل احزاب سیا سی درد بخور مردمی که عملا افغا نستان را وحدت بخشد وترقی و رفاه برای عامه مردمش بیا ورد پشتیبانی میکنم اما بد بختانه که نظر به عوامل گونا گون چنین حزبی تا هنوز درکشور شکل نه گرفته وسیاست مداران فعلی کشور که شما نیز شامل ان میبا شید بیشتر خود محور اند تا افغا نستان محور شما در داخل افغا نستان ودر پار لمان عضویت دارید وهر روز تما شا گر صحنه های دلخراش سقوط انسانیت و عدالت در کشور ید واین امر امکان پذیر نیست مگر اینکه دستهای مغرضین در کار نباشد . شما باید اول این دستها را شناسایی کنید وبعد ا درقطع انها مشترکا اقدام عملی فرماییدر غیر ان همه به تدریج از صحنه برون انداخته خوا هید شد .
شیخ سراب

>>>   تا چه زمانی باید ریسمان خوانین وروحانیون خود خواه قدرت طلب در گردن مردم انداخته وبهر طرف که دلخواه انان باشد کشانده شوند وزن ستیزی و برده کشی ادامه داشته باشد بگذارید که همه منحیث انسان بدون در نظر داشت جنسیت و قوم وزبان وموقف اجتماعی بحیث یک شروند ویک انسان وخارج از درجه بندی های شهروندی حقوق متساوی وحق کار کردن را در جاهای مناسب که از جانب دولت موظف میگردد بدون سنگ اندازی ها وتوطعه ها ودسیسه ها بخاطر بدنامی ان شخص مورد نظر شان خدمتی راانجام دهند ایکاش انتقعادات وشکایات تان بخاطر بهبود در کار خدمت رسانی بمردم باشد بلکه این همه روی اغراض های شخصی وسلیقوی وجنسیتی خود شان چنین حرف را مطرحه میکنند وانهم گنگ ونا معلوم .

>>>   وکیل های پارلمان اکثر شان مافیا وقاچاقبران هستند ونمی خواهند تا یک فرد بی طرف والی ودر راس شا ن قرار گیرد چون راز های شان فاش شده وبه ملت هویدا می شوند که چی هویت کثیفی دارند.
حقگو از غمستان

>>>   جناب صادقی زاده خود واقعیت را بیان کرده اند .
همین اکنون دردایکندی حبیبه والی نیست بلکه شوهرش با تخلص پیلوت بجایش حکمرانی میکند و باندهای مافیای خودش را اداره به کارهای غیرقانونی شان سوق میدهند.
"شفق"

>>>   اگر روی صلاحیت نگاه کنیم، به نظرم هیچ یکی از دولت مردان بر اساس صلاحیت انتخاب نشده است. غنی و کرزی چه صلاحیت رئیس جمهور شدن داشت. الان شما هم در پارلمان اکثریت نمایندگان صلاحیت نمایندگی ندارند. مثلا همین حبیبه دانش چه صلاحیت را به غیر از خشونت دارد.
جناب آقای صادق زاده بنایی افغانستان بر اساس صلاحیت نیست، اگر صلاحیت به میان بیاید باید اولین کسی که زیر سوال می رود شخص شما است.پس کاش زور خود را بالای زورمندان خالی می کردید به زن مظلوم یک و دو صباحی دل خوش کرده گیر می دهید. جناب صادق زاد غنی چه صلاحیت دارد.
ناهید

>>>   اقای شفق که از سالها است با فامیلشدر استرلیا خوش گذرانی کرده ودر سال پار تنها خودشبدون فامیل بکشور برگشته و میخواهد که خود را رهبر مردم ملیت محترم هزاره سازد در این دسایس علیه خانم حبیبه والی دایکندی با نیلی زاده ویکتعداد اشخاص مغرض دیگر همدست است .

>>>   حا جی نصرالله صا دقی قصد دارد که از قوم نلی باید با شد
خیر اختیار بدست مردم دایگندی است نه شما وگیل هستید
هر که باشد باید خدمت به مردم نه با خودش اینست قانون
در افغانستان نبوده ونیست فقط وفقط نژاد پرستی حا گیم
در گدام پاد شاهی در این کشوری قانون بوده امروز باشد
در دواران حگومتهای سلطه کر دایگندی یک والسوالی بود
آن هم در خدیر که امروز والسوالی خدیر است ختیار بدست
ملت با شد نه بدست ظور یا ظالیم خون خوار چپاوال باشد
وسلام هم وطن من خودم از دایگندی هستم خارج از وطن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است