بار دیگر تقلب انتخاباتی، مهندسی می شود...
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۵    ۱۳۹۵/۳/۲۱ کد خبر: 116909 منبع: پرینت

انتخابات پارلمانی، بعد از گذشت یک سال و نیم از آغاز حکومت وحدت ملی هنوز برگزار نشده است و با وضعیتی که در کشور می گذرد گویا اراده ای برای برگزاری آن هم وجود ندارد.

نظری پریانی، روزنامه نگار گفت: در حکومت عدم اراده برای برگزاری انتخابات وجود دارد. افراد در حکومت می خواهند روی بدیل هایی که انتخابات را دور بزنند کار کنند.

وی، با بیان اینکه کمیته گزینش، به کمیته ای کاملاً دولتی تبدیل شده است و این کمیته باید از وضعیت فعلی خود تغییر کند، افزود: اگر قرار باشد این نهاد کار خود را ادامه دهد ما بار دیگر شاهد حضور افرادی در کمیسیون های انتخاباتی خواهیم بود که از طرف همین کمیته گزینش و به همین صورت از طریق کرزی به وجود آمده بود.

پریانی افزود: همچنین این کمیته، این نگرانی را به وجود می آورد که افرادی به کمیسیون های انتخاباتی راه پیدا کنند که از وابستگان سیاسی رییس جمهور هستند. چرا که متاسفانه هنوز نگاه غالب بر انتخابات، نگاه معطوف به تقلب است و فکرشان این است که اگر انتخابات آینده شفاف برگزار شود، احتمال اینکه آنها از لحاظ سیاسی در انتخابات بازنده باشند زیاد است به همین دلیل قصد دارند که باردیگر انتخابات را به طور خاص مهندسی کنند.

این روزنامه نگار، گفت: این کمیته گزینش، حتی اگر با تغییر کمیشنرها در کمیسیون های انتخابات همراه شود، نمی تواند به اصلاحات انتخاباتی کمک کند. چرا که باید ستون دارالانشای کمیسیون انتخابات اصلاح شود. ستون دارالانشای انتخابات یک شکل پیچیده و زنجیره ای از افرادی را دارد که باهم مرتبط هستند و مهندسی عملیاتی تقلب را در دست دارند و در این مورد بسیار آب دیده شده اند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   زور شله ره کسی نداره
احمد مندوزی

>>>   امرخیـــــل بحیث مشاور رئیس جمهور در امور تقلب تعیین شده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است