کاهش فرار از کشور به اروپا (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۰    ۱۳۹۵/۳/۲۰ کد خبر: 116886 منبع: پرینت

پناهجویان افغانستان علاقه خود را نسبت به فرار از کشور از دست می دهند!

بیشتر افغانستانی ها پس از مهاجرت به اروپا به علت طولانی بودن پروسه کسب پناهندگی و مشکلات دیگر به افغانستان بر می گردند.

کابل: ازخانه های تمیز و قشنگ ناحیه خیرخانه در کابل که می توان در هوای روشن کوه های برفی هندوکش را به خوبی دید و اینکه چطور ابر گرد و غبار و دود آسمان کابل را فراگرفته است.

شعیب قادری جوان 16 ساله افغان با موهای مدرن به یاد تصاویر قشنگ و دوست داشتنی کلیسای بزرگ شهر کلن آلمان در آدرس لورکوزن، جاییکه او یک اطاق را با جوانی دیگر تقسیم کرده بود و چند ماه در یک اردوگاه پناهندگان زندگی می کرد. این نوجوان یکی از 2 هزار و 800 افغانستانی است که پس از چند ماه انتظار بی ثمر با توافق خودش به افغانستان برگشته است.

شعیب می گوید: می خواستم در آلمان بمانم اما بخاطر رسیدگی به مادربزرگ ام که در کابل تنها بود مجبور شدم برگردم. او می گوید: درسال گذشته بیش از 250 هزار پناهجو افغانستان به اروپا رفتند و ازجمله 154 هزار افغانستانی به آلمان رسیدند ولی 36 هزار افغانستانی درترکیه بازداشت شدند و اینکه چند صد نفر پناهجو افغانستان در آب های مدیترانه غرق شدند را فقط  خدا می داند.

این بخش کوتاهی از زندگی شعیب که از شهر کلن آلمان به شمالی نزد مادربزرگ اش برگشته است. این داستان بسیار مفصل را می توانید در روزنامه فرانکفورتر روندشاو مطالعه نمایید.


http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201606/201606090803512928.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201606/201606090803513923.jpg

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حیف نیست که همی جوانان که این قدر به ارزش های خانوادگی ارزش می دهد به خاطر بی کفایتی دولت و حملات وحشیانه یک عده چوپان این گونه آواره شود؟ جوان مثل شعیب که به خاطر مادر بزرگش برمی گردد کم نیست در کشور ولی از دست مردم عادی کاری بر نمی آید
محمدی از قم

>>>   از. ماست که بر ماست
رییس‌جمهور رییس‌ اجراییه اعضای کابینه واعضای پارلمان قوای قضاییه ، مقننه واجراییه تا پایین ترین رتبه دولتی هم افغانستانی استند اما با یک تغییر کوتاه که بسیاری از مقامات بلند رتبه دولتی دو تابعیتی هستند وب اصطلاح عوام (کد کد شان یکجا وتخم دادن شان جای دیگه) به این حساب ایشان برای پر کردن جیب های خالی شان آمده اند نه برای خدمت ودلسوزی برای کشور ومردم متاسفانه با سرازیر شدن پولهای خارجی وبازار گرم زد وخورد های پولی وگسترش فساد در جامعه از هر نوع آن امروز اوضاع نا به سامان دولت وملت اشکارا گویای این معضل است یک مشت فساد پیشه گان واربابان تیار خور ومنفعت جو وبی وجدان وخدا نشناس در راس تمام کار ها وتصامیم بزرگ قرار دارد که بیسواد آن بایکدست پیراهن وتنبان آمد ودریشی دارش هم همچنان اما امروز ثروت وبار وبنه ای دارند که با موتر های ضد گلوله ونگهبانان مسلح دپ شانرا کس ندارد اما با تأسف مغز شان خالی اکثریت شان یا بیسواد ویا بایک سواد کم وابتدایی ویا از خارج آمده های با دیپلوم های ساختگی ساخت پاکستان ویا( قلعه قلوخک )که باهر بار حرکت شان از یک گوشه پایتخت به گوشه دیگر آن جاده ها بند میشود ووقتی موانع درمقابل شان پیدا میشود باز با حملات وکشتار وزخمی شدن مردم منجر میگردد خلص کلام سردمداران مملکت مانند .... ها بجان سرمایه های ملی معادن وذخایر زیزمینی وسرزمینی کلتور واداب ورسوم اسلامی ما افتاده اند

>>>   آقای محمدی از قم..چرا حملات وحشیانه را به چوپان نسبت میدهی؟؟ چرا به چوپانان عزیز و زحمت کش توهین میکنی؟

>>>   اوجوان توچراآمدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ع

>>>   آفرین به شعیب عزیز این کار شما عین غیرت است.
مهاجری از قم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است