ملا اختر منصور دوماه در ایران چه می کرد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۸    ۱۳۹۵/۳/۱۸ کد خبر: 116798 منبع: پرینت

ترس از گسترش داعش ایرانی ها را واداشت تا زمینه سفر ملا اختر منصور را به ایران فراهم کنند.

طی سفر دوماه ملا اختر منصور به ایران روی موضوع هایی از جمله جلوگیری از رشد داعش در افغانستان و پیشگیری از پیوستن نیروهای طالبان به داعش و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به ایران بحث و مذاکره صورت گرفته است.

یکی از مواردی که ملا اختر محمد منصور در مورد آن با ایران توافق کرده بود جلوگیری از گسترش پیوستن گروه طالبان به داعش بوده تا طالبان هویت‌شان را حفظ کنند.
منصور همچنان با ایران توافق کرده بود که از گسترش نفوذ داعش در بخش‌های شمالی افغانستان و در مرز با تاجیکستان جلوگیری نماید.
ملا اختر محمد منصور همچنان در مورد جلوگیری از قاچاق مواد مخدر نیز با مقام‌های ایرانی به توافق رسیده‌ بود.

گفته می شود که معلومات در مورد سفر ملا اختر محمد منصور به کشور ایران در اختیار نیروهای امریکایی قرار گرفته بود و پس از برگشت از ایران به پاکستان، منصور در ایالت بلوچستان پاکستان هدف حملۀ هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفت و کشته شد.

هرچند مقام‌های ایرانی سفر ملا اختر محمد منصور به آن کشور را رد کردند اما از ساحه‌ ای که ملا اختر منصور کشته شده بود هویت و گذرنامۀ جعلی پاکستانی او به دست آمده که نشان می‌دهد ویزای ایران را دریافت کرده بود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی امریکای ها خواستند که به زندگی ملا اختر محمد منصور پایان دهند به نحوی اورا تشویق نمودند {البته از طریق ای اس ای }تا به ایران سفر نماید ودرانجا از نفوذ داعشیان صحبت بعمل اورد ووعده های در مورد جلوگیری از گسترش داعش به همتا های ایرانی بدهدهرکه این ادعا را باورنماید در سیاست امروزی خام وناتمام است زیرا نه ملاصاحب منصور ونه اربابان پاکستانیش ونه هم داعش در اراده واختیار خود اند اینها همه جزء یک برنامه واستراتیجی بسیار بزرگ هستند که از دور ذریعه ای ریموت کنترول اداره ورهبری میشوند پس موضوع عمده ای مذاکرات این اقا روی گسترش مواد مخدر وتجارت مواد مخدر بوده است که گویا بعض از حلقات در انجا نیز اراده کرده اند که از مفاد وعواید این ماده ای گرانبها وپر منفعت بهره بردارند زیرا اختر منصور صاحب در تجارت وقاچاق این ماده ید طولا داشته قبلا این متاع قیمتی را به اعضای برجسته ای نظامیان پاکستانی می فروخته واین بار دلش خواسته تا پول بیشتری بد ست اورد ومشتری خود را عوض نمایدودر تطبیق این نقشه سحر بر ساحر منقلب گردیده زبان سرخ سر سبز را برباد داده است والله اعلم بالصواب
حسین علی بامیانی

>>>   جالب است که ملای شیطان صفت کباب میشود ولی پاسپورتش سالم میماند!
بلبل به قفس قفس میان آتش بلبل سوزد قفس نسوزد عجب است
مثلیکه پاسپورت پاکستانی این شیطان از نوع نسوز بوده باشد.
مردم عامی هم به این بازی ها باور میکنند.
از کتاب تنبت الغافلون

>>>   هركس و هر چيز يك تاريخ مصرف دارد. تاريخ مصرف منصور گذشته بود براي همين به طرف جهنم شتافت.
اجمل احمدزي لندن.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است