رمضان آمد و آهسته صدا کرد مرا...
می شود رمضان را شروعی نو تعبیر کرد برای رزق و روزی حلال و اینکه واقعا عهد ببندیم که دست برداریم از خیانت ها و دروغ های مصلحت آمیز 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۹    ۱۳۹۵/۳/۱۸ کد خبر: 116780 منبع: پرینت

و خداوند نوید رمضان و نزول قرآن را داد همانجا که گفت " شهر رمضان الذی انزلت فیه القرآن"...
فصل زندگی و بندگی می رسد و حالا درست در اولین روز، ما و مرور همه اتفاق های خورد و درشت یکساله که چه کردیم و چه نباید می کردیم، چه باید می شد و چه نباید می شد، اینکه با ترازوی وجدان خود، کرده و نکرده ها را به دید انصاف و عدالت وزن کنیم و در آخر به پای همه قصور و کوتاهی ها به درگاهش دق الباب کنیم و اطمینان داشته باشیم که هیچگاه رانده نخواهیم شد از دری که به رحمان و رحیم بودنش مزین شده است.

شاید اینکه ما آدم ها برای رفع کاستی ها و درک خطاها نیاز به ایامی چون ماه رمضان داشته باشیم اتفاق خوبی نباشد، اینکه حتما باید تلنگری باشد و بیاید و ما را و وجدان ها را بیدار کند اما زیبایی این شب و روزهای پر از نیایش اینجا است که می شود سحری ها را و افطارها را بدل کرد به سکویی برای پرواز و اوج گرفتن و تعالی و سماعی عارفانه...

در این بزم عاشقانه و عارفانه این انتخاب توست که سفیر خوبی ها باشی یا مروج هر آنچه تو را از یک صعود الهی دور می کند و در حقیقت با یک سقوط آزاد ریسمان میان تو و معبودت را پاره می کند و تو بمانی در میان موجی از درماندگی ها و ناامیدی ها.

وقتی رجب و شعبان و رمضان هست و وقتی خدا گاه و بیگاه را بهانه می کند تا تو بیایی و توبه کنی چرا باید سقوط را بر صعود ترجیح داد؟

حقیقت این است که می شود رمضان فصل جدیدی از زندگی و بندگی باشد اگر عهد ببندیم که سفیر خوبی ها و مهربانی ها باشیم و پشت کنیم به هر چیزی که میان ما و خدا حجاب و حایلی از جنس غفلت می اندازد، می شود رمضان را سرآغازی بدانیم برای شروع صداقت ها و پایان دادن به دروغ ها و ناصداقتی ها...

می شود رمضان را شروعی نو تعبیر کرد برای رزق و روزی حلال و اینکه واقعا عهد ببندیم که دست برداریم از خیانت ها و دروغ های مصلحت آمیز که قراردادهای اقتصادی را چرب تر می کند و قهر کنیم با کم فروشی ها و پول های سودی و نزولی که آتش بر خرمن زندگی می زند.

می شود رمضان را کلیدی تفسیر کرد که قفل گشای همه رذالت های اخلاقی باشد و فتح البابی برای پایان دادن به تهمت ها و وصله زدن های ناجور به این و آن که اگر شد بواسطه آن یک پله ترقی کنیم و برای رشد و بالندگی ظاهری خودمان پا بگذاریم بر همه احترام ها و بزرگی ها و ارزش ها.

می شود رمضان را سکویی برای پرواز دانست درست وقتی که تصمیم بگیری بنده باشی و لذت های تلخ بیراهه را به دشواری های شیرین راه راست نفروشی و مصداق همان اصحاب الفائزون باشی که قطعا از رحمت خداوند هیچگاه بی نصیب نمی مانند.

رمضان از همین امروز آغاز شد و تو می توانی به وسعت همه لحظه ها و روزهایی که خطا و کم کاری ها را تجربه کردی، فصل جدیدی از عاشقانه های خدایی را رقم بزنی، فقط... اگر بخواهی و امیدوار باشی به دری که حتما باز می شود و تو را به اوج بندگی می رساند.

کد (20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شهر رمضان الذی (أنزل) فیه القرآن
مقاله بسيار زیبا و خواندنی .

>>>   عالیست تشکر بسیار زیبا نوشته شده

>>>   وقتی که محرم و صفر و ربی الاول است، از عقب اش رب الثانی و جماد الاول و جماد الثانی است. وقتی رجب و شعبان و رمضان است، از عقب اش شوال و ذی القعده و ذی الحجه است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است