قوه عدلیه از فسادهای ارگ خود را تبرئه کرد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۰    ۱۳۹۵/۳/۱۶ کد خبر: 116717 منبع: پرینت

قوه عدلیه در موضوع فساد خود را از ارگ جدا کرد.

ارگان قضا کاملا مستقل از حکومت است و فسادی که در ارگ رخ می دهد ربطی به قوه عدلیه ندارد.

عزیز آریایی رییس ارزیابی آسیب پذیری های کمیته نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری طی گفتگویی که در برنامه "محور" داشت، گفت: خوشبختانه فساد اداری در سطح بسیار قابل توجهی در ارگان های عدلی و قضایی کاهش یافته است.

وی با بیان موارد موثری که در مبارزه با فساد به رشد مثبت این روند کمک کرده، اظهار کرد: گام های موثری که در رشد روند ضد فساد موثر هستند در وهله اول استخدام کارکنانی شایسته و افزایش ظرفیت پاسخگویی کارمندان عدلی و بعد ایجاد مکانیزم های شفاف پاسخگویی به مردم و دیگر تسریع روند پاسخگویی در امور عدلی و قضایی بوده که البته مهمترین مورد مدیریت پاسخگویی به مردم است.

آریایی افزود: وقتی مردم از محاکم و دستگاه های قضا قطع اعتماد کنند بدیهی است که برای رفع نیاز های قضایی خود به شیوه های دیگری برای اجرای احکام مراجعه می کنند که از جمله آن بازگشت به عنعنات محلی یا عرفی و گاه محاکم صحرایی و یا حتی روی آوردن به مخالفان است که در هر صورت موجب هرج و مرج در جامعه می شود.

او با تبرئه کردن دستگاه قضا به هدایت فساد در ارگ گفت: ارگان قضا کاملا مستقل از حکومت است و فسادی که در ارگ رخ می دهد ربطی به قوه عدلیه ندارد.

رییس ارزیابی آسیب پذیری های کمیته نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری در اشاره به منابعی که اداره مبارزه با فساد به آنها رجوع می کند، گفت: فسادی که معمولا در دستگاه های حکومتی رخ می دهد، در قراردادهایی که منعقد می شود قابل رویت است که تمامی آنها تحت نظر اداره ملی تدارکات افغانستان و زیر نظر مستقیم رییس جمهور و رییس اجراییه به امضا می رسد اما اقدامات ضد فسادی که حکومت وحدت ملی به انجام رسانده را نیز نمی توان نادیده گرفت و باید از برخی اقدامات اصلاحی تقدیر به عمل آید.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ننگ بر فسادگران و کاسه لیسان غرب باد . حبیب الله یوسفزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است