چرا دولت در اصلاحات انتخاباتی عوامفریبی می کند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۳    ۱۳۹۵/۳/۱۶ کد خبر: 116716 منبع: پرینت

شهروندان، نهادهای ناظر انتخاباتی و جامعه مدنی خواهان تایید و تصویب فرمان اصلاحات انتخاباتی هستند و از حکومت وحدت ملی انتظار دارند تا به قول های خود در این زمینه جامه عمل بپوشاند.

سه دیدگاه متفاوت در زمینه فرمان اصلاحات انتخاباتی بین نمایندگان وجود دارد، برخی از نمایندگان با اصلاحات انتخاباتی مخالف و بعضی خواهان تایید و تصویب آن بوده اما تعدادی نیز خواهان تایید آن همراه با تعدیلاتی هستند.

صغرا سعادت عضو هیات رهبری وسخنگوی تیفا درباره سرنوشت تصویب یا رد شدن فرمان اصلاحات انتخاباتی در برنامه "محور" چنین گفت: با وجود فرصت مناسب و کافی برای لابی گری در این زمینه با ساختارهای تاثیر گذار در افغانستان و جامعه مدنی که نقش مهمی دارند، بازهم مشکلی که وجود دارد نبود گروه های پارلمانی است تا بتوانیم لابی گری بیشتری در این زمینه داشته باشیم و از همین حیث بیشتر لابی گری ها به صورت فردی انجام می گیرد.

وی اراده حکومت را مهمترین عامل در تصویب اصلاحات انتخاباتی دانست و اشاره کرد: این خود از بازی های حکومت است که از طرفی فرمانی صادر می کند و از طرف دیگر از آن حمایت نکرده و تصویب نمی کند و این دودستگی در حکومت و نمایندگان خود نشان دهنده نبود اراده ای در دولت برای تصویب اصلاحات انتخاباتی است.

سخنگوی تیفا تاکید کرد: شهروندان، نهادهای ناظر انتخاباتی و جامعه مدنی خواهان تایید و تصویب فرمان اصلاحات انتخاباتی هستند و از حکومت وحدت ملی انتظار دارند تا به قول های خود در این زمینه جامه عمل بپوشاند.

سعادت گفت: سه دیدگاه متفاوت در زمینه فرمان اصلاحات انتخاباتی بین نمایندگان وجود دارد، برخی از نمایندگان با اصلاحات انتخاباتی مخالف و بعضی خواهان تایید و تصویب آن بوده اما تعدادی نیز خواهان تایید آن همراه با تعدیلاتی هستند.

کد(20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چون هیچ کاری جزء عوامفریبی یاد ندارد و بنیادش بر عوامفریبی گذاشته شده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است