رویا رحمانی بحیث سفیر در اندونزیا آغاز بکار کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۵/۳/۱۵ کد خبر: 116648 منبع: پرینت

رویا رحمانی بحیث سفیر افغانستان در اندونزیا به کار آغاز کرد.

رویا رحمانی، سفیر جدید افغانستان در اندونزیا اعتمادنامه‌اش را طی مراسم ویژه با سفرای 7 کشور دیگر به رییس جمهور آن کشور سپرده‌ است.

سفارت افغانستان در اندونزیا با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد: رحمانی یک روز پیش اعتمادنامه‌اش را طی مراسم ویژه تشریفاتی با نواختن سرود ملی کشور، به جوکو ویدودو، رییس جمهور اندونزیا سپرده‌است.

سفرای کشورهای صربستان، میانمار، تیمور شرقی، اتیوپیا و سفیران غیر مقیم گانا، بوتسوانا و لیتوانیا نیز هم‌زمان با سفیر افغانستان در کاخ ریاست جمهوری اندونزیا اعتمادنامه‌های‌شان را به رییس جمهور ویدودو سپرده‌اند.

رویا رحمانی پس از مراسم تاکید کرده‌است که افغانستان در روابظش با جمهوری اندونزیا بحیث بزرگ‌ترین کشور اسلامی جهان ارزش فراوان قایل است و خواهان توسعه روابط، در بخش‌های مختلف به شمول اقتصاد، معارف و ارتقای ظرفیت می‌باشد.

البته باید یادآور گردید، رویا رحمانی در حالی بحیث سفیر افغانستان در اندونزیا تعیین گردیده که رییس جمهور غنی پیش از این به دادن سهم بیشتر به خانم‌ها در رهبری نهادهای دیپلوماتیک و سفارت‌خانه‌های افغانستان در خارج از کشور سخن گفته بود.

پیش از این در اواخر سال گذشته شکریه بارکزی نیز بعنوان سفیر افغانستان در کشور ناروی تعیین گردیده بود.


فقیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فکرکنم شکریه بارکزی درسوییس سفیرباشدنه درناروی

>>>   فکر مکن شکریه بارکزی سفیر افغانستان در ناروی است, نه در سویس.

>>>   لطفا او را معرفي كنيد كه چي كاره بوده حتما دوست رولا غني است

>>>   چـــــــــــــــــــرا آرین یــــــون خانم اسمعیــــل یـــــــــون را در پاکستان سفیر نمیسازند؟

>>>   كار بهتر بود حد اقل يك مامور مسلكي وزارت خارجه است
نه قصاب يا نجار ؛
فايق

>>>   تشویش نکنید اگر اشرف غنی ریس جمهور بود چندین تن از مانند شکریه بارکزی قومگرا را بعنوان مشارکت زنان در دستگاه دیپلماتیکی افغانستان مقرر خواهند کرد ونوبت ارین یون خانم اسماعیل یون معتصب قومگرا که به خواست این خانم وشوهر توزیع تذکره های برقی را اشرف غنی با وصف توشیح قانون ان از جانب خودش در حالت تعلیق قرار داده واز توزیع ان جلوگیری کرده است وعلت هم درج کردن نام افغان (پشتون) است به تمام اقوام دیگر بشمولقوم خودشان است بجای نوشته شده دولت اسلامی افغانستان که مختص بتمام اقوام است ولی نسبت پافشاری اقوام غیر پشتون وخواست انها از اجرایی شدن قانون ثبت احوال نفوس که در حکومت وحدت ملی به اکثریت ارا تصویب واز جانب اشرف غنی ریس جمهور توشیح واز طرف وزارت عدلیه در جریده رسمی نشر وپخش گردیده هستند اما ریس جمهور نه به قانون توشیح شده خودش اعتنا کرده ونه بخواست اکثریت مردم بخواست چند تن محدود مانند اسماعیل یون وخانمش وجنرال طاقت و جمعه همدرد و حنیف اتمر وغیر کسان محدود دیگر به بهانه نادرست از توزیع تذکره های برقی تا کنون جلوگیری کرده است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است