بیاییید از مسافران شهید دادخواهی کنیم
وقتی که محافظان آقای غنی آدم ربایی می کنند، دیگر از چه نهادی می توانید انتظار داشته باشید. ما باید عزم مان را برای مبارزه با حلقات تبهکار و نیز برای ایجاد تغییر رادیکال رژیم فاسد کنونی جزم کنیم 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۳    ۱۳۹۵/۳/۱۲ کد خبر: 116539 منبع: پرینت

دادخواهی از مسافران شهید که به دست جنایت کارانی به نام طالب، غریبانه و مظلومانه در مسیر راه توسط این کوردلان و جلادان به شهادت رسیده اند وظیفه همه انسان های آزادیخواه و ظلم ستیز می باشد و ما برای اینکه طالبان دیگر دست به جنایت های اینچنینی نزنند باید با تمام توان سر دولت کانتینری فشار وارد کنیم تا با طالبان به زبان خودشان سخن بگویند که دیگر انسان های بیگناه را اینگونه شهید نسازند و اگر فشار بر دولت وحدت ملی اورده نشود این سناریو و قتل ها ادامه پیدا خواهد کرد.

حال وظیفه ما است تا تکلیف خود را در برابر شهیدان مان و مردم مان روشن کنیم و با دولت حامی طالب فشار وارد کنیم تا جلوی قتل و کشتار مردم بیگناه توسط طالبان جانی گرفته شود و گرنه هر روز طالب دست به جنایت تازه زده و مردم عزیز را داغدار می سازند.
فاعتبرو یا اولی الابصار

جنایتکاران، بار دیگر از مردم ما درمسیر بغلان- قندوز قربانی گرفتند و همتباران و هموطنان عزیزما را بی رحمانه به شهادت رساندند. برای خانواده های شهدا تسلیت می گویم و در اندوه شان سهیم هستم.

اما: یک عده از عزیزان ما نوشته اند و بامن تماس گرفتند برادران و خواهران هزاره ی ما برای تبسم دادخواهی کردند چرا برای شهدای تاجیک داد خواهی نمی کنند؟ برای دادخواهی تبسم هزارها هزارتن به خیابان آمدند و آنگاه من و شماری اندک از تاجیک ها و تنی چند از پشتون ها به آن جمع پیوستیم.

بله! مردم تاجیک باید هزار هزار به خیابان بروند و دادخواهی کنند. آنگاه جمعی و جماعتی از هموطنان هزاره ی ما و از بقیه ی اقوام حتماً به ما می پیوندند و ما را تنها نمی گذارند. اما این دادخواهی پیش از هرجمعی و جماعتی وظیفه ی اصلی خود ما است.

حادثه ی ریاست رجال برجسته گسترده تر و فاجعه بارتر بود بیش از صد نفر بدخشانی و پنجشیری شهید شدند. یعنی بیش از صد نفرتاجیک.
در دادخواهی پارک زرنگار چند نفر تاجیک جمع شد؟ حتی خانواده ی شهدا شرکت نکردند. بعد از اشغال قندوز به دست طالبان و آنچه اتفاق افتاد برادران ما در انجمن خراسانیان دست به راه پیمایی زدند، چند تن از ما تاجیکان انجمن خراسانیان را همراهی کردیم؟

نمی خواهم گله کنم، وقت گله کردن نیست اما حقیقت همین است اگر با تعدادی اندک در خیابان جمع شویم بر افغانستان و جهان تاثیری خواهد گذاشت؟

در هرحال جمع خواهیم شد اما باید پرشکوه باشد. در جنبش روشنایی همه ی بزرگان مردم آگاه و با همت هزاره در صف اول بودند بدون گارد مسلح و محافظ. اما آن بزرگانی که نان و نام قوم تاجیک را مزه می کنند در صف اول می آیند؟

من به حیث فرد کوچک از این مردم برای هرنوع قربانی حاضرم. بیایید دست در دست هم وارد عمل شویم.
بارها گفته ام تا این رژیم وجود دارد کار برهمین منوال است. هنوز کجا است؟ کشتارهای عظیم تر و فجیع تر در انتظار ما است. ما را به نام (دی دی آر) خلع سلاح کردند. عده ای را به لحاظ مالی و اقتصادی فاسد ساختند. عده ای به چند کرسی ی بدون صلاحیت قانع شدند.
این رژیم هم که پاسخگو نیست و حلقاتی از آن سازمان دهندگان اینگونه فاجعه اند.

وقتی که محافظان آقای غنی آدم ربایی می کنند، دیگر از چه نهادی می توانید انتظار داشته باشید.

ما باید خودمان در سوگ خود مویه کنیم. ما باید عزم مان را برای مبارزه با حلقات تبهکار و نیز برای ایجاد تغییر رادیکال رژیم فاسد کنونی جزم کنیم. دوستان! ناقوس ها برای ما به صدا در آمده اند، برای کشتن ما! تا کار از کار نگذشته است باید وارد عمل شویم.

لطیف پدرام


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

اعلام آمادگي استاد محمدعارف"رحماني" جهت راه اندازي دادخواهي براي شهداي مظلوم امروز در ولايت قندز.
داد خواهی برای خودم!
(در پاسخ به دکتر لطیف پدرام).

دکتر پدرام عزیز!
هم وطنانی که امروز در قندوز به دست شریر ترین انسان های روی زمین سلاخی شدند پاره های تن من بودند‌. برادران من بودند. اعضای خانواده و بستگان بدخشانی و تخاری من بودند. آن ها همه هزاره بودند؛ از این نظر من در مرگ برادران ام مصیبت زده هستم. داغون ام. دیوانه ام. از درد اندوه و رنج مصیبت می سوزم.
دکتر گرامی!
برای دادخواهی آماده ام‌. می توانم به سرک ها بیایم. ساعت ها و روزها تحصن و دادخوهی کنم. و غم و رنج ام را به عنوان یک شهروند برادر مرده و شهید داده در سرک ها و خیابان های کابل؛ جهانی و جاودانی سازم. آن قدر فریاد کنم تا کسی از این پس قاتل برادر من را؛ قاتل خواهر و مادر من را؛ "برادر ناراضی" نخواند. او را به این بهانه نوازش ندهد. او را به عنوان برادر به صلح یک طرفه و فریبنده و مسخره فرا نخواند. تا از این پس همه یاد گیرند که قاتل برادر و خواهر و مادر من را در هرکجای این سرزمین تروریست و آدم کش و مستحق مرگ و نابودی قلمداد کنند. و برای نابودی او تیغ از نیام برکشند و با بی رحمی او را به جهنم بفرستند. تا این گونه من و خواهر و مادر و برادر و پدرم در خانواده ای بزرگی به نام افغانستان در آسایش و راحتی نفس بکشیم...
برادرم!
خلاصه:" من هستم تا پای جان"!>>>   از جناب آقای لطیف پدرام به خاطر حسن وطن دوستی و مردم دوستی تشکر می کنم. مردم شریف هزاره شما را در این دادخواهی تنها نخواهند گذاشت. مردم هزاره فقط به فکر هزاره نیستند و عدالت، امنیت، آرامش و پیشرفت را برای همه ی اقوام و همه ی مردم افغانستان می خواهند و پیشگام مبارزه با نژاد پرستی و قوم گرایی خواهند بود ان شاءالله.
رمضان از جاغوری

>>>   شخصیت برازندۀ وطن، دکتر عبدالطیف پدرام را سلام!
میبینم، هرگاهیکه مصبتی پیش میآید، آواز تان بلند میشود، میدانم، این آواز بلند نمودن دلیل برآن است که که چنین حالتی شنودۀ خیلی زیاد داری، خود اعتراف نموده ای که هرگاهیکه، در کجایی، تظاهراتی بوده، شما در آنجا حاظر شده اید، آنهم از نام تاجکان!! شگفتا! دنیای خون آشام استعماری با نام افغانستان ما را خورد و خمیر کرده است، تروریستان در پاکستان پلانها حمله بر افغانستان را طرح میکنند و قربانی این پلان ما همه ایم! اینجا هر از گاهی که انسانی شهید میشود، ما خبر میشویم و بدون اندکترین توجه بر انسان بودنش، میپرسیم، کی و از کجا بود؟ اگر از جای دیگری یا از قوم دیگری بود، با گفتن خدا ببخشدش تیر خود را میآوریم و اگر از دیار یا از نزدیکان ما بود، آنگا شیون ما به آسمان بلند خواهد شد، مردگان اقوام دیگر را از قبر بیرون میکنیم، تاجک میشویم، هزاره میشویم و قوم دیگری!
بجا فرموده اید که در تظاهرات، اشتراک به اصطلاح خود تان (تاجکان) خیلی ها کم رنگ بوده، تاحدی که حضور شخص جناب شما را در تظاهرات منتفی میسازد، این بیان کنندۀ دو مفهوم است:
اول: ملیت فارسی/دری زبان افغانستان، بقول شما (تاجکان) از خردمندترین ملیت های این کشور است که از اشتراک کردن در شورشهایی که شما آنرا تظاهرات نامیده اید، سودی در نظر ندارد.
دوم: مدیریت شما که خود را رهبر رهبر میتراشید، در انسجام این مردم ضعیف و نا کارا است، شما باخته اید.....
میهن زرغون

>>>   تمامی افغانها از این داد خواهی حمایت کنند و من هم حمایت و به سرک می آییم.
فرید

>>>   جناب پدرام! احساس شما را به عنوان یک هزاره درک می کنم و خود را غم شریک همه برادران قهرمان و مجاهد قوم تاجیک میدانم. برای شهدای مسیر قندوز - بغلان بهشت و برای بازماندگانشان اجر جمیل خواهانم....
جناب پدرام! شما ناقوس دادخواهی را به صدا دربیاورید، انشاء الله همه اقوام مخصوصا قوم غیور هزاره، با شما است و در کنار مردم شریف تاجیک به خیابانها می آید و هم صدا باشما علیه ظلم و نژادپرستی حکومت ستم ملی و جنایت کاران تاریخ، داد می کشند. انشاء الله.
ضیایی

>>>   جناب دکتر ما آمده هر نوع همکاری هستیم! چه کنیم وجدان های بیدار را نمی توان دریافت تا سودی را به همرا داشته باشد اگر ما بگویم صدای ما به گوش جامعه جهانی برسد به نظر من این جامعه جهانی است که این روزگار را بالای ما آورده!
قزلباش- کابل

>>>   اگر دادخواهی نشود مردم مظلوم افغانستان توسط ترورستان و حامیان شان به وحشیانه ترین شیوه یکی پی دیگر نابود خواهند شد.

>>>   پدرام بدنبال ماجراجوئی است در هرموضوع شریک میسازد خودرا اگر توتاپ باشد قندز باشد یا هرموضوع دیگر

>>>   اگـــــــــــر فردا کارگران شاروالی بخاطر نرسیدن دریشی کار تظاهرات کنند پدرام هم حاضر است با آنها یکجاشود اگر پس فردا قاچاقبران مواد مخدر دعواکنند که کارشان قانونی است پدرام هم حاضر است با آنها یکجاشود

>>>   سلام اين است دولت 200 سالي اين قوم نابودگر زده انسانيت مرگ بر قوم گراه زند باد دكتر بدرام شفيع محمدي تهران

>>>   بلاخره باید دولت بیکاره ع وغ به بی مدیریتی وناتوانی خود باید اعتراف کند وقبول کند که مفکوره های که همگی
دولت مردان حکومت وحدت ملی بدرد افغانستان ومردم افغانستان نمیخورد باید از مردم معذرت بخواهند وچوکی قدرت را به یک شخصی که بتواند افغانستان ومردم این کشور اداره کند در غیر آن این انتحارها واین گروگانگیریها و سربریدنها وادمه خواهد داشت واگر بخوبی چوکیهای قدرت را رها نکنند مردم افغانستان به زور بازو وشجاعت این قدرت را که در پشت آن خود مردم هستند از چپاولگران سلب وبه حقدار آن تسلیم خواهیم داد .....م ح

>>>   بگمان اغلب شاید هزاره ها قصد گرفته باشند

>>>   دوستان وبرادران گرامی!
پلان پشتونیزم وپشتونیزه ساختن افغان ستان که توسط انگلیس پایه گزاری شده بود وحالا ارابه ای آنرا امریکا به پیش میبرد خاصه ای استعمارچیان است.
حرب پشتونیستی احدی که توسط امریکا این اجنت در راس آن قرار گرفت سابه از زمان محمد گل خان مومند دارد.
انجمن ادبی کابل را در زمان گذشته نا هو ازبین بردند واورا به پشتو تولنه تبدیل نمودند. لطفاان به تاریخ معاصر افغانستان مراجعه نمائید. حقیقتها تلخ است و دشمنان ملت این سرزمین اینهارا (پشتونیزم ) آله ای دست خود قرار داده وازین عقب ماندگان تاریخ استفاده ای سو ئ میکنند درحالیکه متنفذین ایشان در اختیار استعمارچیان قراردارد. این دردورنج بجز از تشکلات وجماعتهای منسوب به استعمارچیان دگر همه مردم افغانستان را متا ئثر ونابود میسازد.
جمعه خانوی منگل قندوز را به اقوام خود داد با اسناد وغیره.
مردم باید بپا استد شد وعلیه چنین فجایع ووطنفروشی مظاهرات به راه اندازند ودر میتنگها تمام مسایل را افشا نمایند. فعلا یگانه راه مبارزه با بیعدالتی همین است . افشاگری عمال آنها دادخواهی وبه کرسی نشاندن حقیقت.
امریکا وانگلیس نیرنگباز ازینها استفاده نموده و جهت شناختن حط دیریند که مقصد اصلی استعمار است بکار برده میشود. باید مسئله دیوریند را یکطرفه کرد وبطور منطقی پایان داده شود.
بااحترام زسول گل از دار غربت

>>>   ناقلین اوغان جابجا شده در شمال و مرکز کشور عاملین این جنایت ها هستند و ارگ با بقیه کوچی های در قدرت مخفیانه از آن دفاع میکنند۰

>>>   به ادامه حرفهای عزیزان باید اضافه نمود که تنها این دادخواهی ها بجائی نخواهد رسید چون همه ناآرامیهای آن مناطق پلان شده است و دو سال است که همه افراد لنگ ولاش که آنها از مسئولیت شخصی خود بدر آمده نمیتوانند به وظایف مهم نظامی گماشته میشوند چه امیدی است که امنیت دیگران را بگیرند لازم است همه مردم آن مناطق به پا برخاسته وهرچه بدست دارد برای نابودی فروخته شده های کوردل دریغ نکنند تا اربابان شان بدانند که این شیوه وحشت نمودنها جواب دارد
چون گویند اشک کباب باعث طغیان آتش است.
مهاجر

>>>   ما همه آماده اى فداكارى هستيم
موچى

>>>   برای سرنگونی دولت قبیله گرای مفسد مردم به مبارزه بر خیزند چرا که رفت امد ولایات امن کشور قطع شده دیگر امید برای امنیت کشور باقی نمانده است . مردم باشهامت صفهات شمال خود از ن... خود دفاع کنید انتظار کمک های دولت را نداشته باشید . زره

>>>   لطیف پدرام یک شخصیت میهن دوست است و کسی است که دلش برای ملت و کشور می طپد و بار ها به اثبات رسانده که به هیچ عنوان متعصب و قوم پرست نیست
وطن را برای همه و طن داران می خواهد یگ چنین شخصیت شایستگی آن را دارد که به ندایش پاسخ مثبت داده شود بنده به نوبه خود به عنوان یگ شهروند حمایت قاطع خود را از سخنان و احساسات پاک این شخصیت شخیص اعلام نموده و با صدای رسا فریاد بر می آورم که تا پای جان استاده و آماده ایم.

>>>   این دولت فاسد قلبیله گراباید نابودگردد مردم رنجدیده ومظلوم چه گناهی کرده اند که بدون تقصیردرشاهراها هرروز قتل عام می شوند.این طالب وداعش ازآسمان که نمی آید کسانی درداخیل حکومت است که این هارامدیریت می کنند.عجب قوم وحشی که می خاهد کشور آباد ودرست نشود این هاباعقلانیت خیل فاصله دارد.و.....

>>>   جمعه خان همدرد,گلاب منگل,کرزی,اشرف غنی احمدزی,انوارالحق احدی,اسماعیل یون,حنیف اتمر ,دین محمدجرءت,عمرداوودزی,فاروق وردک,کریم خرم,ودیگر فاسیت های قبیله گرا این فجایع سازمان داده شده را طراحی میکنند وای اس آی وانگلیس ودیگر کشور های غربی معلومالحال درعقب ماجرا قرار دارند.مردم بیدار شوند مانند حادثه زابل که تبسم راکشتند مردم حرکت مدنی را تب پشت دروازه ارگ رسانیدند شما تاجیک ها هم بیدارشوید تا چه وقت سازش؟؟؟عبید.

>>>   ملت عزیز افغانستان، ما ، باید ملت شدن و ملت بودن را یاد بگیریم، ملت افغانستان یعنی تمام کسانیکه در سرزمین افغانستان زندگی می کنند و تابعیت افغانی دارند و نسل اندر نسل آنجابودند و زندگی کرده اند، ملت یعنی تمام اقوام افغانستان درکنار هم بودن، ملت، یعنی صدای یگپارچه ویگانه داشتن در برابری ظلم و ستم و بی عدالتی و حق نشناسی، ملت افغانستان محدود به یگ قوم نیست، ما در برابری جنایات که از بیرون با کمک و راهنمائی داخل که بر ما ملت افغانستان تحمیل شده و می شود، باید همصدا باشیم و نباید مسأله اقوام را مطرح کنیم ما دامیکه قوم قوم فکر کنیم باید هر از چند گاهی شاهد این گونه فجائع های دحشت افکن باشیم و باید شاهد سوختن و ساختن عده ای زیادی از هموطنان خودمان باشیم، بدانید که ما، مانند چند برادر می مانیم که هرکدام مارا ، دشمنان ما به یک بهانه بجان هم بیاندازند تا ما، خود بدست خود، عده ای از برادران مان را نابود کنیم و آنگاه باقی مانده مان را خودی دشمن نابود خواهد کرد او هیچ کدام از مارا نمی خواهد و فقط مرگ تدریجی مان را تماشا می کند. بنده این حادثه اصف بار را از صمیم قلب به خوانواده این عزیزان تسلیت می گویم و از خالق متعال صبر را برای باز مانده گان شان مسئلت دارم. والله مع الصابرین. متاسفم متاسفم...

>>>   من انسان ازاده عدالت خواه و ژرف اندیش دیگری همچون لطیف پدرام در کشور و خصوصا درمیان برادران تاجک سراغ ندارم.
سعادت

>>>   جناب دکتر پدرام همه باید تلاش کنیم که درتمامی مصالح کلان کشور خصوصا دربرابردهشت افکنان و جلادان باهر لباسی که هستند ، با هم و یک صدا ایستاده و از نگاه قومی و مذهبی به شدت پر هیز نماییم و از این رهگذر تلاش نماییم جامعه خود را ازتمامی تبعیضات خون ریزیها نجات بخشیم ، اگر خود جامعه برای دفاع از خود باچشم پوشی از تمامی ملاحظات قومی ،منطقه ای و مذهبی به پانخیزد ، دیگران به جز قربانی بیشتر این مردم اعم از هزاره وتاجک وپشتون وازبک ....فکر دیگر وطرح دیگری ندارد پس بیاییم به پا خیزیم گرچه دیرشده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است