جزایر، هتل‌ها و مکان‌های تاریخی یونان حراج شد!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۰    ۱۳۹۵/۳/۱۲ کد خبر: 116518 منبع: پرینت

در پی بحران مالی شدید یونان، این کشور فهرستی از جزایر و مکان های تاریخی را برای فروش ارایه کرده است.

یونان اکنون با بحران مالی شدیدی دست به گریبان است. بازارهای سرمایه یونان با شکست مواجه شده و این کشور بطور کامل به کمک های بین المللی متکی است.

رییس سازمان خصوصی سازی یونان این معضل را بهتر از هر کس دیگری می داند. دارایی های این بخش در وب سایتی به صورت آنلاین برای عموم قابل مشاهده است. فهرستی از سواحل، جزایر، هتل های مجلل، زمین های گلف، زمین های المپیک و آثار تاریخی در منطقه پلاکا در نزدیکی تپه های آکروپلیس برای فروش گذاشته شده است.

با 7 ساله شدن بحران شدید مالی یونان، وام دهندگان این کشور امیدی به بازگشت پول شان ندارند. اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول، در قالب سه طرح نجات، بیش از 250 میلیارد یورو به یونان پول واریز کرده اند.

حراج این مکان ها با خشم و عصبانیت شماری از معترضان رو به رو شده است. یکی از این معترضان می گوید: «ما تسلیم نمی شویم. آلمانی ها می خواهند همه چیز ما را بگیرند. من شنیده ام حتی ساحل ها را نیز به حراج گذاشته اند. این همان اروپایی بود که ما می خواستیم؟ این همان اتحادیه رویایی اروپاست؟!»

آستریوس پیتسیورلاس، یک تاجر فعال در بخش گردشگری یونان، می گوید: «معترضان تا حدودی حق دارند. اما متکی بودن کشور به وام های خارجی درست نیست. کشور برای کمک به کارگران و جلوگیری از قطع حقوق بازنشستگان نیاز دارد از جایی پول به دست آورد تا بتواند اقتصاد کشور را دوباره احیا کند.»

در ماه آوریل یک شرکت بزرگ چینی پیشنهاد خرید 67 درصد از شهر پیره در ولایت آتیک در کشور یونان را مطرح کرد.

شرکت آلمانی فراپورت نیز در مزایده ای موفق شد 14 فرودگاه منطقه ای این کشور، از جمله فرودگاه های مناطق توریستی، را برای 50 سال آینده در اختیار بگیرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است