صلاح الدین ربانی، توجیه نشده است؟
صلاح الدین ربانی همچون بسیاری منتقدان و معترضان به ناکارآمدی دولت وحدت ملی توجیه نشده است که نباید بی اذن ارگ نشینان، لب به سخن بگشاید وگرنه زبان سرخ اش سر سبز اش را بر باد خواهد داد 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۰    ۱۳۹۵/۳/۱۱ کد خبر: 116502 منبع: پرینت

وزیر خارجه کشور که مدت ها بود مورد انتقاد و خشم نهادهای مدنی و رسانه ها برای انفعال و انجماد و ادغام بیش از حد اش در دیکتاتوری ارگ ریاست جمهوری قرار داشت سرانجام تکانی به خود داد و از تریبون وزارت خارجه و حزب جمعیت اسلامی صدای خود را بالای حکومت بلند کرد.

صلاح الدین ربانی در مراسم شصتمین سالگرد انستیتوت دیپلماسی وزارت خارجه، حکومت را ناکارا خواند و افزود: دولت وحدت ملی در عملی‌کردن وعده‌هایش به مردم کوتاه آمده و پس از گذشت دو سال از حکومت هنوز گام‌های اساسی برای آوردن اصلاحات انتخاباتی، برگزاری لوی جرگه تعدیل قانون اساسی و توزیع شناسنامه‌های برقی برنداشته است.

ظاهرا انتقاد از حکومت هم باید با هماهنگی ارگ و نیز دست های پشت پرده ی حکومتی باشد وگرنه واسطه هایی همچون شورای ملی که چشم و گوش مردم ملکی بر عملکرد دولتمردان هستند و وظیفه ی اصلی و اساسی انتقاد از حکومت را دارند در لاک دفاعی فرو می روند و برای معترضان خط و نشان می کشند.

اعضای مجلس سنا عضویت همزمان وزیر خارجه در بدنه ی حکومت و شورای احزاب را بهانه ی انتقادات خود از صلاح الدین ربانی قرار دادند و خواهان پیگیری عاجل رییس جمهور شدند تا وزیر خارجه ای که می خواست خاک وزارت خارجه را بتکاند در معرض خطر برکناری و توبیخ قرار بگیرد.

اینکه وکلای پارلمان، سناتوران، نهادهای مدنی و بعضا دیگر سازمان های نمایندگی کننده از منافع ملی، وظایف اصلی و اساسی خود را در نظارت و حفاظت از مطالبات مردم ملکی وا می نهند و بنابر بعضی مصالح و منافع ارگ نشینان حرکت کنند غیر قابل اغماض است.

اعضای شورای ملی برای برکناری ربانی از وزارت خارجه یا عضویت شورای احزاب به ماده ی هشتاد قانون اساسی متوسل شده و از یاد برده اند که بیشمار مفاد و بندها و تبصره ها و لوایح قانونی دیگر درخصوص شرح وظایف و اولویت های معاش خورانی است که بیش از آنکه نمایندگان ملت باشند دست و پای حکومت در جامعه هستند.

تمام این تفاسیر برای رسیدن به این نتیجه ی قاطع و قابل اثبات بود که صلاح الدین ربانی همچون بسیاری منتقدان و معترضان به ناکارآمدی دولت وحدت ملی توجیه نشده است که نباید بی اذن ارگ نشینان، لب به سخن بگشاید وگرنه زبان سرخ اش سر سبز اش را بر باد خواهد داد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   صلاح الدین نه زبان سرخ دارد و نه سر سبز! او زبان زرد دارد و سر شبیه کدو!

>>>   صلاح الدین خان هنوز این را درک نکرده که در سرتاسر دنیا اعضای حکومت های ائتلافی از خط مش حکومت دفاع میکنند. آقای ربانی باوچودیکه یک پست مهمی و کلیدی وزارت خارجه را برعهده دارد، باز هم از حکومت وحدت ملی شکایت دارد. اگر این آقا که بدون شک اهلیت پیشبردن پست یک مدیریت را هم ندارد، در گفتاراش صادق باشد، چرا استعفا نمی دهد. حقیقت اینست که صلاح الدین خان میخواهد هم شهید هم غازی و هم صحیح و سلامت بماند. اگر اشرف غنی واقعاْ به تعهداتش وفادار باشد، همین خوب وقتش است که وزیر بی سواد و بی تجربه را سبکدوش نماید و این پست مهم را به یک شخص واجب الشرایط واگذار شود تا این شخص ممثلی خوبی از افغانستان باشد. آقای غنی و عبدالله باید حد اقل در انتخاب وزیر برای این پست مهم مصلحت را نادیده بگیرند.
شریف

>>>   حتمآ ربانی با حرفهای که زده ریش چند وکیل و نماینده مردم را آتش زده که در گرو زدوبندهای ارگ نشینان بوده

>>>   جامعه ای جهانی مردم افغانستان را در جمع سوخت گرفته

>>>   اگر گام های اساسی در راه تشکیل کمیسیون اصلاحات انتخاباتی و برگزاری لویه جرگه و تعدیل در قانون اساسی صورت میگرفت، امروز هیچ فردی از افراد افغانستان بیکار نمیبود و همه مردم افغانستان کار میداشتند و فقر از جامعه افغانی رخت بر می بست و امنیت عام و تام در تمام کشور حکمفرما میشد. صد حیف هزار حیف که نشد!!!.

>>>   صلاح الدين رباني متاسفانه توان به سطح رهبري يك حزب قوي مثل جمعيت اسلامي را ندارد ، كاشكه استاد عطامحمد نور اين مسئوليت را بدوش ميگرفت ، درشمال حتي مثل فارياب وجوزجان جنبش زياد تخت وتاز دارد علت همه ازرهبري ضعيف جمعيت است ، گرنه بسيار فرصت هاي قوي دارد وداشت بدبخت شد همه ؟؟؟
جوزجاني

>>>   مرد بايد مرد زيست، بيان حقيقت جهاد است، ملت با حق است، بگذار كه نماينده هاي نام نهاد ملت به چور خود مشغول باشد، خداوند همه وزراي بينا و با سواد را جرأت بيان حق را بدهد، صلاح الدين فرزند صديق وطن طلسم سكوت بربادي را شكست، اگر حكومت كار نميتواند، بايد چانس به ديگران داده شود.
عبدالغني

>>>   سلام. مردی میگفت در خانه ای رفته بودم هر کدام از اعضای خانوده دیگری را میگفت تو دیوانه هستی مردم از مرد پرسید حال به نظرت کدام شان دیوانه بود مرد گفت رقمی که من دیدم همگی دیوانه بود حال که آقای وزیر دولتی وحدتی ملی نا کارمد معرفی می کند مگر خود از ساخته و پر داخته ای همین دولت نیست ؟؟؟حال این دولت هم کاری دیگری ندارد فقط دیگری محکوم به بی کفایتی میکند در حال که همگی شان بی کفایت هستش .
طاهر

>>>   فکر میکنم از بخشی تاجیکان همین یک نفر است که خار چشم فاشیست ها قرار دارد . آقای ربانی به آنهم کدام خدمت را به ولایت بدخشان نکرده است به آنهم افتخار کشور و شخصیت جوان و با دانش کشور بوده واز حمایت قاطع مردم برخوردار میباشد . آقای ربانی راست میگوید که در کشور ناامنی است ولی اقای ربانی به جای وزیر دفاع و یا سایر وزراتخانه های دفاعی نمی تواند به جنگ برود ولی بنده از آقای ربانی میخواهم که مانند دوست وعطا که از ولایات خود دفاع میکنند و آقای ربانی هم مرتجع گری به خاطر چوکی نکند و از ولایات شمال شرق دفاع کند ومردم آماده دفاع میباشند ودر غیر آن نقش دیگر نخواهد داشت . آقای ربانی لیاقت ریاست دولت را دارد . زره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است