سران حکومتی فقط دور خود می چرخند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۸    ۱۳۹۵/۳/۹ کد خبر: 116417 منبع: پرینت

موافقتنامه سیاسی افغانستان همچون سنگ بنایی است که خطوط اساسی استقرار و ثبات سیاسی در آن تنطیم شده و در صورت بی توجهی و قصور از آن، آینده افغانستان به خطر خواهد افتاد اما منظور از تعهد صرفا امضا و شعار دادن نیست.

مشخصا در روند برنامه های دولت تاخیر و کوتاهی بوجود آمده و پس از اتلاف 2 سال از شروع پروژه هایی نظیر اصلاحات در انتخابات، تعدیل قانون اساسی و توزیع شناسنامه‌های برقی نمی توان از حکومت توقع خوش قولی داشت.

واقف حکیمی عضو شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان در برنامه "محور" پیرامون ناکام ماندن رهبران حکومت وحدت ملی در عملی ساختن توافقنامه سیاسی گفت: موافقتنامه سیاسی افغانستان همچون سنگ بنایی است که خطوط اساسی استقرار و ثبات سیاسی در آن تنطیم شده و در صورت بی توجهی و قصور از آن، آینده افغانستان به خطر خواهد افتاد اما منظور از تعهد صرفا امضا و شعار دادن نیست.

وی تصریح کرد: با وجود تاخیر و قصورهایی که نسبت به تحقق این تعهدات صورت گرفته، جدا درخواست می کنیم که در جهت تحقق توافقنامه سیاسی حکومت اقدامی عملی انجام دهد در غیر اینصورت این دور باطل ادامه خواهد داشت.

حکیمی افزود: بار مسئولیت تحقق اهداف توافقنامه سیاسی فقط به دوش رهبران حکومت وحدت ملی به عنوان امضا کنندگان است اما جمعیت اسلامی افغانستان هم نمی تواند به عنوان شریک حکومت از تبعات آن شانه خالی کند، جمعیت اصرار دارد که حکومت گرچه تاکنون از زیر بار مسوولیت تحقق توافقنامه شانه خالی کرده اما هنوز دیر نیست و باید هر چه زودتر در مسیر عملی ساختن مفاد آن گام بردارد.

عضو شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان در مورد موعد وعده های حکومت که دو ماه باقی مانده است، یادآور شد: مشخصا در روند کارها تاخیر و کوتاهی بوجود آمده و پس از اتلاف 2 سال از شروع پروژه هایی نظیر اصلاحات در انتخابات، تعدیل قانون اساسی و توزیع شناسنامه‌های برقی نمی توان از حکومت توقع خوش قولی داشت اما همین که در این زمان پروژه ها را در مسیر حقیقی اش هدایت کنند باید امیدوار شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری های رییس اجرایی کشور، داکتر عبدالله نیز از نحوه عملکرد در اجرای توافقنامه راضی نیست در صورتی که ما توقع داریم وقتی دو تیم در راس یک کشور و در جهت یک هدف متعهد می شوند باید اقدامات مثمرثمر انجام دهند.

کد(20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بیچاره ها از خود قدرت ندارند خوده شور داده نمیتوانند بهر سازیکه برایشان زده شود میرقصند چه برکدانس باشد یا اتن زیر دهل .وگرنه درک مسایل نیاز بداشتن دیپلوم وماستر ودکترا ندارد همه میدانند که در کشور دوتا جمع دوتا چهار تاست و

>>>   این ها افغان هستند افغان ها دهل مینوازند و دور دور میچخرند از همین خاطر است که پس مانده شده اند نه پیش میروند ونه بالا فقط دور خورده میروند .
مسافرجبری

>>>   آقای واقف حکیمی!
شماها چرا عادت کرده اید همواره به مردم دروغ بگویید مگر قسم کرده اید تا دروغباشد هرگز راست نگویید!!
"توافقنامه سیاسی" چیزی جزء خط بطلان کشیدن بر 162 ماده قانون اساسی نیست!! شماها برای رسیدن به "مقام ریاست اجراییه" قانون اساسی را در تاق بالا گذاشتید و سند بی محتوا بنام "توافقنامه سیاسی" میان دو نفر عادی که در هنگام امضای ان هیچکاره بودند ،را جاگزین ان ساختید . شما نمیتوانید سندی را که مفهوم ندارد تطبیق نمایید.

>>>   پس شما در وسط بنشینید تا دور شما اتن نمایند اینقدر که دل شما درد کرده .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است