گلبدین برای باج گیری آمده است نه برای صلح
آمریکا راهبر و فرمانده گلبدین حکمتیار است و به فرمان این کشور می رقصد. پس به هیچ عنوان برای صلح و ثبات به افغانستان نمی آید. چرا که باداران وی، صلح و ثبات را نمی خواهد. 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۶    ۱۳۹۵/۳/۱ کد خبر: 116075 منبع: پرینت

افغانستان کشوری است که نزدیک به چهل سال جنگ در آن جریان دارد. از جنگ میان تنظیم های جهادی گرفته تا طالبان. از آغاز حکومت 14 ساله گرفته تا حال افغانستان در یک جنگ از قبل اعلام ناشده می باشد. در آخرین مورد هم حزب اسلامی گلبدین حکمتیار، خواستار پیوستن به روند صلح حکومت افغانستان شده است. حکمتیار از شروط خود که مهم ترین آن خروج نیروهای خارجی از افغانستان بود گذشته است. آیا این تفاهم دیرپای خواهد بود؟ با برگشتن وی به صحنه سیاسی افغانستان شاهد چه تحولاتی می توانیم باشیم؟

بلقیس روشن، عضو پیشین مجلس سنا، در برنامه «نگرش» گفت: آمدن حکمتیار به افغانستان، دردی را از مردم دوا نمی کند، بلکه یکبار دیگر حاکمی به صحنه افغانستان می آید که به جمع مرده ها پیوسته بود و برای مدتی از حاکمیت بر مردم بیچاره افغانستان دور بود. با آمدن وی، به حکومتی کمک می شود که توسط بیگانه ها ساخته شده است. چرا که این حزب نیز مزدور بیگانه ها و مخصوصا آی اس آی و CIA است.

وی، در خصوص گذشته نه چندان دور حکمتیار می گوید: با آمدن حکمتیار به کابل، یکبار دیگر، زنان به یاد تیزاب پاشی های حزب اسلامی و مردان افغانستان، به یاد کشتارهای حزب اسلامی می افتند. پس آمدن این حزب به افغانستان و پیوستنش به حکومت نه تنها باعث خوشبختی و صلح برای مردم افغانستان نمی شود بلکه بار دیگر صف آرایی برای قدرت پیش می آید و مردم در این میان قربانی می شوند. در واقع حزب اسلامی در طول 14 سالی که از نظام جدید می گذرد از قدرت دور هم نبوده اند. می بینیم که سران آنها مانند محمدخان، جمعه خان همدرد، فاروق وردک، ارغندیوال و بسیاری دیگر از آنها در حکومت بوده و هستند و نقش دارند و برنامه های آنها را به پیش می برند. بنابراین با آمدن حکمتیار، این حزب به طور رسمی تر و آشکارتر در حکومت برمردم شریک می شود.

روشن، آمدن حکمتیار به کابل را به مفهوم صلح نمی داند و افزود: حکمتیار در واقع برای برقراری صلح و ثبات به افغانستان نیامده، بلکه برای گرفتن سهم و حق خود از قدرت به کابل آمده است. مردم هرگز نمی توانند جنگ هایی را که حزب اسلامی در افغانستان به راه انداخته بود و در آن خون های بی گناه مردم را ریخت فراموش کنند.

این عضو پیشین سنا، با بیان اینکه حزب اسلامی برای باج گیری آمده است، افزود: آنها در طول این 14 سال نیز باج می گرفتند و افرادشان در قسمت های مختلف حکومت دخیل بوده اند. از خارجی ها به نام اینکه ما با دولت هستیم باج می گرفتند و تهدید می کردند که اگر باج ندهید مردم را می کشیم. گلبدین کسی است که با حمایت CIA آمریکا بزرگ شده است و حالا هم برای آن خدمت می کند. آمریکا راهبر و فرمانده گلبدین حکمتیار است و به فرمان این کشور می رقصد. پس به هیچ عنوان برای صلح و ثبات به افغانستان نمی آید. چرا که باداران وی، صلح و ثبات را نمی خواهد.
وی، در پایان گفت: مردم افغانستان هیچگاه حکمتیار را یک قهرمان ملی و یک رهبر انعطاف پذیر نخواهند گفت. حالا هم برای یک سازش و یک معامله با حکومت آمده است و این معامله هم به زودی افشا می شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حکمت یار خار شم بیدینان ودشمن بی دینان است و با آمدن خویش جان دشمنان دین را به لرزه در اورده است که مبتدا در اینده جای پای برای بیدینان در افغانستا ن نباشد.
از کابل حکمت ا لله

>>>   روشن جان صدقه گفتارت شوم
خیلی جالب فرموده ای.
زبانت خیلی شیرین و گوش نوازی میکند

>>>   زنده باد روشن جان قند! یگانه کسی هستی که همیشه حقیقت را میگویی، گرچند در اوایل خوب نمیدیدمت اما اینکه همیشه طرفدار حق گویی هستی، از این به بعد تصمیم گرفتم که از سخنان و واقیعت اندیشی تان حمایت کنم.
عین و غین از کابل

>>>   فارسی زبانان افغانستان بسیار نگران صلح حکمتیار هستند . اگر حکمتیار پا به عرصه سیاست گذاشت حلقه سیاست هم به روی شما تنگ خواهد شد . و هر روز تنگ تر خواهد شد و اینگونه حکومت و غلامی شما پایان خواهد یافت .
حبیب الله یوسفزی

>>>   خوب است بیاید صلح باافغانها است دربین مردم افغانستان باید صلح شود ونه حارجی ها

>>>   گلبدین برای پاکستان پا و قدم خوب دارد.
دفعه قبل که با دولت ربانی یکجا شد و به کابل آمد،دولت ربانی سقوط کرد و طالبان آمدند ،ربانی به بدخشان گریخت و گلبدین به ایران.
حالا باز گلبدین به کابل می آید اشرف غنی به امریکا خواهد گریخت و داکتر عبدالله به تاجکستان و یا هند و گلبدین باز به ایران خواهد گریخت.

>>>   ماه 4.5 ميليون
4.5x12= 54m
در يك سال 54 ميليون دالر
در ده سال 540 ميليون دالر يعنى بيش از نيم مليارد دالر !
اين پول خيلى رقمى درشت در هر نقطه جهان است به ويژه در افغانستان !
اين پول فقط بخاطر صلح پرداخت نمى شود مطمناً از اين ادم استفاده هاى ديگر ميشود.
ايا بهتر نيست اين پول بجاى پرداخت به يك خراب كار به يتيمان و معلولين بازمانده از راكت هاى اين جنايت كار پرداخت شود و صرف مكاتب، پل ها و احيايى مناطقى شود كه اين گلبدين خراب كرده است؟
گلبدين همين چند ماه قبل در بيانيه ها و پيام هايش همان تفكر ددمنشانه و شيطانى خود را به زبان اورد كه در دهه نود داشت، چيگونه شد كه با اين سرعت رو به انسانيت اورد و اين حكومت مورد قبول اش واقع شد.
عقل سليم نمى تواند قبول كند !

>>>   این پول ها همیشه به طورمخفی توسط کرزی ، غنی احمدزی به باند های ادمکش طالب حزب اسلامی راکتیار ارسال میشد اما فعلا بطور آشکار با امتیازات وامکانات اضافه تر داده میشود هم فرمان جنگ دردست شان هم پول ملت در نزدشان اینکه حالا ما و مردم خبر می شویم جای تعجب معلوم میشود

>>>   گلبدین " جنایت یار" از همان پیچ و مهره ای هایی استعماری و پاکستانی با تفکر عقب مانده ای قبیلوی وبنیاد گرایی... است که ورودش پیام آور صلح نه بلکه رقابت ها و آغاز مرحله ای جدیدی از جنگ هایی منطقوی و قومی در بسیاری از مناطق کشور خواهد بود.

>>>   دوستان و هم میهنان عزیز و گرامی.
گل بیدین راکتیار شخص متعصب خود خواه قاتل ده هاهزار هم و طنان بی گناه مان، جاسوس و مزدور پاکستان به خواهش برادران فا شیست تمامیت خواه ارگ نشینش وبه دستور باداران پاکستانی اش برای تشدید اختلافات قومی و ویرانی بیشتر کشور به حاکمیت می پیوندد.
خواهشمندم تنفر و انزجار تان را به هر شیوه ممکنه در برابر این فاشیستت و جنایتکار ابراز بدارید .

>>>   گلبدین همکتیار کاشکی بیاد سر کار

>>>   لبیک گُفتن گلبدین حکمت یار به پروسه صلح بعد از چهل سال جنگ وخشونت در افغانستان ما آنرا باید به فال نیک بگیریم.اما مردم افغانستان هیچگاه قتل وکُشتار،ترور افراد و اشخاص سیاسی در افغانستان ودر دوران جهاد در پاکستان نقش فرد اول را در کُشتار مردم بیگناه بازی کرد.واین تا ابد از قلب و ضمیر مردم بیچاره افغانستان پاک نخواهد شد.همچنان حکمت یار در نفاق پراگنی،یکه تازی ،خودخواهی وجنگ های بین التنظیمی سال های 60-70هجری شمسی نقش اول وکلیدی را بازی کرد.فراموش نکنیم حزب و جریان سیاسی را در افغانستان سراغ نداریم که گُلبدین با آن در طول همین 40 سال قرن معاصر نجنگیده باشد. شاید بعضی ها به این عقیده باشند که رهبرانی هم در کُشتار وتباهی افغانستان هم دست داشتند.بلی مه با شما کاملاً موافق ام .اما نقش گلبدین بحیث یک افراطی آشتی ناپزیر،مُتکبر،خودخواه وجاه طلب وجنگ افروز نقش جاویدان تاریخ افغانستان است. بناً بر حکمت یار لازم است که از مبارزات سیاسی دست بردارد وبه خاطر کفاره گناهان قبلی اش از مردم افغانستان به خصوص همشهریان کابلی ما پوزش بخواهد.و به دربار الله بی نیاز"ج" توبه کُند.و سیاست وحکومت داری را به نسل جدید کشور بُگزارد.چرا خودش ناکام شد واکنون از نظر کهولت سن هم نمیتواند چیزی را از پیش ببرد.ببینیم در آینده حکمت یار کدام راه را انتخاب میکند؟ راه راست ومُستقیم ویا همان کجروشی وانحرافی های گزشته اش را تعقیب میکند.به هر حال مردم افغانستان تماشاه گر عملکرد های اش در آینده هستند.
م.بک فرد غیر سیاسی از کابل

>>>   یوسفزی هیچ دین ومذهب تو معلوم نشد.دیروز آمدن حکمت یار را به پروسه صُلح محکوم وجفا به خون 2.5 میلیون شهید وآواره شدن 6 میلیون هموطنان ات دانستی. حالا نفاق افگنی میکنی ومیگوئی که اگر حکمت یار به عرصه سیاست گزاشت حلقه را برای فارسی زبان ها تنگ تر خواهد ساخت.معلوم است که تو یک پ..ن خیلی مُتعصب،جاهل وتفرقه انداز هم هستی.مُطمئن باشی که حکمت یار قسمیکه در طول 40 سال چیزی کرده نتوانست،حالا هم کاری را از پیش بُرده نمیتواند.تو به همان راه غلط جهالت ودیوانگی طالبی ات ادامه بده.حکمت یار در بین اقوام پشتون وتاجک در سابق ها طرفدارانی داشت. اما حالا این محبوبیت اش را در اثر جنگ های داخلی از دست داد. وحالا تو در بین پشتون وتاجک تفرقه نیاانداز و عمل شیطان را در قیافه انسان بازی نکُن. مردم چهره ات را به صفت یک پنجابی جاسوس و معلوم الحال درک کرده اند.ومردم ات یا خلق الناس را میازار.
م.ن

>>>   قبل از اینکه گلبدین باج بخواهد ع و غ حاضر هست به تاج دهد
نبی جاغوری

>>>   یا تاج یا باج
یا ارگ یا مرگ

>>>   باداران خارجی به نوبه هر یک از سیاسیون ما را خواب هیپوتیزم میدهد و اهداف خود را براورده میکند . حالا نوبت حکمتیار صاحب است . خداکند که این چالش بالای همین رهبر اخری که تا هنوز زیر تاثیر همچو باداران نرفته است تاثیر نکند و به امید یک کشور ارام و دور از استثمار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است