کمی به استقلال فکر کنید
کشورهای عضو ناتو و هیچ بیگانه دیگری دلسوز برای افغانستان جنگ زده نخواهد شد اما کاش این را نوکران و جیره خواران آمریکایی ارگ و سپیدار می فهمیدند که دست نشاندگی بدترین درد قرن بیست و یکم است و کاش کمی به استقلال فکر می کردند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۲    ۱۳۹۵/۲/۳۰ کد خبر: 116041 منبع: پرینت

نشست بروکسل" فردا با حضور سران کشورهای عضو ناتو برگزار می شود و بررسی وضعیت امنیتی افغانستان و بحث در مورد ادامه حمایت های مالی و همکاری های درازمدت سیاسی با این کشور در صدر موضوعات این نشست خواهد بود.

حدود 15 سال از حضور ناتو و نظامیان خارجی در افغانستان به نام حمایت های مالی و کمک به برقراری امنیت این کشور و حفظ افغانستان در برابر حمله های گروه های شورشی و تروریستی می گذرد اما وضعیت شکننده امنیتی و سیاسی در افغانستان حکایت از ناکامی ناتو در افغانستان دارد، چرا؟

در مورد ناکامی ناتو در برقراری امنیت افغانستان این فرضیه بطور کامل رد می شود که ناتو در مقابله با مخالفان مسلح و طالبان ناتوان است و امکان تهاجم، دفاع و سرکوبی آنان را ندارد، پس هر چه هست یا به تناقض رفتاری و بازی دوگانه ناتو بازمی گردد و یا این مساله را نشان می دهد که ناتو در خاک افغانستان به هر چه می اندیشد جز این کشور...

چطور می توان این مساله را باور کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) سالانه بیش از پنج میلیارد دالر صرفا برای برقراری امنیت در افغانستان هزینه کرده و مصارف دیگری را متحمل می شود؟ و چرا با گذشت 15 سال، امروز همچنان آتش جنگ در برخی نقاط افغانستان شعله می کشد؟ آیا غیر از این بوده که ناتو با رفتار دوگانه خود هم کاسه پاکستان بوده و از این سو مدعی برقراری امنیت در خاک افغانستان است و در آن سو اما لانه تروریست را تغذیه می کند، بزرگ می کند و تحریک می کند، پس چه سود از این نشست های ناتو در شیکاگو، ولز و حالا در بروکسل.

برقراری امنیت افغانستان و تقویت نیروهای امنیتی کشور گرچه از سرفصل های مهم حضور ناتو است اما تحرکات امروز این سازمان و لایه های پنهانی که ناتو در افغانستان دنبال می کند نه در چوکات نشست های بروکسل و وارسا می گنجد و نه سران حکومتی ما آنقدر هوشیار هستند که اینها را بفهمند و البته فریب نخورید، دور از واقعیت هم نیست که مقامات عالیرتبه ارگ، با دست خود حاشیه امن برای ناتو ایجاد می کند تا آنها به اهداف غیرافغانستانی خود برسند.

با کمی تامل و تعمق می توان فهمید که ناتو با حضور خود در افغانستان، نزدیکی به مرزهای روسیه، دسترسی به ذخایر آسیای مرکزی و شاید تهدید مرزهای ایران را دنبال می کند و هیچگاه دایه دلسوزتر از مادر برای افغانستان نبوده و نیست که هزینه های سنگین بر دوش خود متحمل شود تا صرفا افغانستان آباد شود و آرام شود و گل لبخند بر لبان مردم این کشور شکوفه کند.

حضور ناتو تا سال 2020 در افغانستان تثبیت شده و باید خیال خامی باشد که تا 2020 چشم به در صلح و امنیت کشور بدوزیم، کشورهای عضو ناتو و هیچ بیگانه دیگری مادر دلسوز برای افغانستان جنگ زده نخواهند شد اما کاش این را نوکران و اجیرخواران آمریکایی ارگ و سپیدار می فهمیدند که دست نشاندگی بدترین درد قرن بیست و یکم است و کاش کمی به استقلال فکر می کردند... به تکیه بر مردمی که خواهان صادق آرامی و امنیت در افغانستان هستند نه تکیه بر بیگانگانی که پول می دهند تا ساکت شوی و بعد همه داشته های مملکتت را به تاراج و غارت ببرند.

کد (20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:



>>>   من کاملا با این مقاله موافق هستم و حقایق را بیان داشته است . هر شهروندی حق این را دارد که از مرزهای خود در برابر بیگانگان پاسداری کند . تا زمانی که ایلات متحده اشغالگر امریکا در افغانستان حضور داشته باشد جنگ در افغانستان و منطقه ادامه پیدا خواهد کرد مادره تمام نا امنی ها امریکا است من می گویم چون ازحقایق خبر دارم . مردم و ملت افغانستان نباید در هیچ شرایط به تاریخ شکست ناپذیره افغانستان خیانت کند . ما همیشه از بردگی و غلامی می هراسمی و هرگز سر به غلامی خم نخواهیم کرد . بخدا قسم امارت اسلامی افغانستان تا اشغالگران و کاسه لیسان غرب را از کشور بیرون نکند هرگز ارام نخواهد نشست . شعار ما یا پیروزی بر اشغالگران و یا مرگ است . زنده باد ملت شهید پروره افغانستان.
حبیب الله یوسفزی

>>>   دوستان دلمان را به ناتو امریکا و غیره خوش نکنیم. افغانستان به دست جوانان افغانی ساخته می شود و بس. از قوم و قبلیه بازی دست بکشیم که هر چه میکشیم از همین است. ما امت واحده نیستم. به کشورهای همسایه خود نگاه کنیم ببینید کدام کشورها امت واحده هستند؟نمونه اش ایران. همه قومها و قبیله ها زیر یک سقف به نام ایران دارند زندگی میکنند. ما چه کار میکنیم پاکستان چیکار میکند؟

>>>   تا وقتی پشتون ها رییس تقلبی باشد استقلالی در کار نخواهد بود
خراسان زمین ما را نابود کردند

>>>   تمام خواسته های حکمتیار پذیرفته شد؛
نیروهای خارجی اشغالگر؟ از افغانستان خارج شدند،
حکومت مؤقت و بی طرف تشکیل شد،
لویه جرگهء فراخوانده شد،
قانون اساسی تغییر نمود،
انتخابات شفاف صورت گرفت،
و در نهایت ایشان با کمال سرفرازی؟؟ سوار بر طیارهء «آی اس آی»، به کابل تشریف می آورند !!
"میرویس غیاثی"

>>>   واقعاً هنگامیکه تاریخ کشورم را مطالعه می کنم در هیچ برهۀ نمونه را نمی توانیم پیدا کنم که برادران پشتون ما در آن برهۀ از تاریخ، به کشور خیانت غیر قابل خبران ،نکرده باشد، همیشه چه پادشاه وچه ریس جمهور از این قوم آله دست و دست نشانده یک قدرت خارجی بوده ودر همیشه ، کشور ما مورد اشغال بوده وما فاقد استقلال بودیم در طول تاریخ ما مردم افغانستان دست ما به سوی کشور ها دراز بوده مایحتاج زندگی خودرا طلب کرده یم ، در عین زمان که بهترین سرمایه های زیر ساختی وانسانی را داشتیم، سوال من از برادرن پشتون من این که : چرا شما جماعت این قدر ... غیرت و در عین حال این قدر ... تشریف دارید ؟ خیانت به ملت ، خیانت به سرمایه ملی ، وطن فروشی ، قتل های بسیار فجیع هموطنان توسط شما در تاریخ گذشته و حال و... دوست دارم یکی از عزیزان پشتون ما به این سوال پاسخ دهند اگر پاسخی داشته باشند . منتظر میمانم . .
رادمند .

>>>   بله شما درست فرمودید رادمند . الان هم رئیس جمهور پشتو است و یک خاین . من دوست ندارم کدام اقوام شریفی را متهم کنم به خیانت و خیانت یک رهبر را به پای همه بنویسم . من جواب شما را میتوانم به درستی توضیح دهم . من تاریخ افغانستان را مانند کف دستم میشناسم و مطالعه کردم . ولی بنده اگر جواب شما را بدم میترسم بینندگان گرامی مرا به تفرقه انداختن متهم کنند و یا شاید تفرقه بین ما بیشتر شود . ببینید نه امریکا برای ما گریه می کند و نه انگلیس و نه پاکستان و نه کشوره دیگری . فقط اتحاد میتواند ما را از چنین بحرانی نجات دهد . دشمن پشتو نیست هم وطن دشمن امریکاست . از تفرقه انداختن بیزارم و باعث نابودی یک کشور و ملت خواهد شد . ازادانه اندیشید هم وطن
حبیب الله یوسفزی

>>>   ای یوسفزی توبه کن تا وقت است و مرگ نرسیده دست از حمایت طالبهای آدم کش بردار طالب و داعش هیچ فرق ندارد هردو اسلام را وارونه میشناسد و به اسلام خیانت میکند نام اسلام را در جهان بد میکند خود مسلمان ها را جانشان را میدرد

>>>   سلام
واقعا من نميدانم كشورهاي عضو ناتو چطورشد كه به فكر افغانستان بيچاره و بي درو پيكر شدن واقعا چرا كسي نيست كه از ناتو و آمريكا بپرسد تو كه ابرقدرت بودي و هستي در ١٩٩١ شوروي را با اون عزمت شكست دادي حال چه شده كه بيش از ١٤سال تلاش و جنگ عليح تروريست قادر به شكست چندتا گروه دزد ر اوباش جيره خور نيستي مگر اينها تعدادشان از شوروي سابق بيشتر است؟ياپول و ثروت و تجهيزاتش بيشتر است امكاناتش بيشتر است كه بعد از ١٤،١٥ سال نميتواني آنهارا ريشه كن بسازي .
خوب شايد آمريكا ازين ميترسد كه مبادا افغانستان آباد شود مردم تكامل عقلي و ذهني پيدا كنند و ديگر آمريكايي و ناتويي را اجازه ندهند در اموراتش دخالت كند منابع غني نفت و گاز را اجازه ندهد چور و چپاول هاي كشور هاي غربي جلوش گرفته شود و پاي آمريكا و ناتو از افغانستان كوتا شود و بلعوض زمينه ورود دوباره روسي ها در حيات خلوت آمريكا باز شود!!!
اما اي ناتو و اي آمريكا يك چيزي ره فراموش كردين كه مردم افغانستان اگر روزي قادر به اين شد كه مستقل شود و استقلال به معناي واقعي پيدا كند و دست متجاوزين را كوتا كند آمريكا و ناتو را بيرون كند ديگر روسيه و امسال روسيه احدي نيست كه مردم افغانستان را به زانو درآورد.
باحترام روح الله صفري


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است