خارجی ها زمینه فساد را ایجاد کردند
همه می دانند که خارجی ها با آمدنشان در اینجا، فسادکاران را هم در راس قرار دادند. تا با این افراد ضعیف و حریص کار خود را به پیش ببرند و این برای همگان روشن است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۲    ۱۳۹۵/۲/۲۸ کد خبر: 115934 منبع: پرینت

در آستانه برگزاری نشست جهانی مبارزه با فساد اداری در لندن نخست وزیر انگلیس، دولت رییس جمهور غنی را به طرز عجیبی فاسد خواند. دیوید کامرون این سخنان را همزمان با سفر رییس جمهور غنی، برای اشتراک در این نشست در لندن بیان کرد.

فیض الله جلال، استاد دانشگاه، در برنامه «فراخبر» گفت: در این هیچ جای شکی نیست که فساد اعتبار و حیثیت افغانستان را از بین برده است. فساد پیشگان چه در رده های پایین و چه در رده های بالا باید بدانند که با فساد افغانستان را زیر سوال برده اند. فساد پیشگان باید بدانند که تاریخ پرشکوه افغانستان را زیر سوال برده اند. آنها باید بدانند که به دو نیم میلیون شهید افغانستان که برای آزادی و استقلال افغانستان خونهای شیرین خود را نثار کردند و همه آنها را تحقیر و توهین کردند و از همه مهمتر به خانواده های شهدا و معلولان و فقرا و به مردم افغانستان، توهین و جفا کردند و در این جای هیچ شک و شبهه ای نیست که فساد مانند تروریزم، فساد مانند تولید مواد مخدرآبرو و حیثیت افغانستان را بر باد داده است.

وی، در خصوص نشست رییس جمهور در انگلیس بیان داشت: جناب رییس جمهور چطور در این کنفرانس بین المللی صحبت هایی می کند که قناعت جامعه جهانی را فراهم بسازد. فساد مانعی بزرگ در مسیر کمک های جامعه جهانی است و این فساد و فساد پیشگان به مردم افغانستان خیانت کردند و باید در مقابل آنها مبارزه صورت بگیرد. فساد پیشگان خوب بدانند که چه خیانتی به افغانستان و چه خیانتی برای مردم افغانستان کرده اند. با این کار، کشورهایی که قصد سرمایه گذاری در افغانستان داشته اند نمی توانند به اینجا اعتماد کنند و به کارشان ادامه دهند. متاسفانه هیچ تعهدی برای مبارزه با فساد ازسوی حکومت داده نشده است. کشورهای غربی هم که حالا افغانستان را جزو فاسد ترین کشورهای جهان می دانند، باید بدانند که خود زمینه فساد را در افغانستان فراهم کرده اند. همه می دانند که آنها با آمدنشان در اینجا، فسادکاران را هم در راس قرار دادند. تا با این افراد ضعیف و حریص کار خود را به پیش برند و این برای همگان روشن است.

جلال، در خصوص فساد پیشگان در افغانستان اظهار کرد: این فساد توسط مردم بیچاره و فقیر افغانستان انجام نمی شود، افرادی هستنند که در راس قرار دارند و از همه مهمتر جاسوسان کشورهای انگلستان و آمریکا و اروپایی هستند که فساد می کنند. چهرها های آنها برای همه مشخص است. آنها جاسوس هستند و هیچ نوع تعهدی برای مردم افغانستان ندارند و قانون اساسی را به فراموشی سپرده اند. رییس جمهور حتی دراین نشست نامی از مردم افغانستان نمی تواند ببرد. چرا که آنها کسانی هستند که در راس دولت کار می کنند و رییس جمهور آنها را دوست دارد. چرا که بسیاری از آنها جزو عزیزان وی است و بسیاری دیگر در حکومت داری با وی شریک هستند. نیمه های شب با آنها جلسه می گذارد. بعد از نیمه های شب جلسه با جاسوسان خارجی و رییس جمهور برگزار می شود و تصمیم های سرنوشت ساز کشور در آن وقت گرفته می شود و همین است که مردم افغانستان را بدبخت کرده است. همین ها هستند که فاسد هستند و برای بیگانگان خوشخدمتی کرده و کار می کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   احترام به آبروی مردم هم از موارد حق‌الناس است یعنی انسان به گونه‌ای رفتار کند که آبروی دیگران از دست و زبان انسان محفوظ بماند، کاری نکنیم که حرمت دیگران شکسته شود و آبروی دیگران نزد مردم پایین بیاید. بنابراین باید از هر کاری که باعث هتک حرمت دیگران می‌شود پرهیز کرد مانند پرهیز از غیبت کردن، پرهیز از دروغ بستن به دیگران یعنی کسی کاری را انجام نداده، گناهی نکرده اما ما به دروغ او را متهم به آن کار کنیم. پرهیز از تهمت زدن به دیگران، پرهیز از افشاگری اسرار دیگران، چون به هر صورت ممکن است انسان مسائل مخفی و اسرار گونه‌ای داشته باشد که نمی‌خواهد کسی از آنها با خبر شود، برملا کردن این اسرار سبب آبرو ریختن آنها می‌شود.

>>>   بلي، قبل از خارجي ها، خصوصاً بگفته شما غربي ها فساد را آوردند، دو وقت ظاهر خان، و دَاوُدَ خان خارجي ها نبودند، مگر فساد كمتر از حالا نبود، چون مطبوعات در اختيار دولت بود، كس اجازه داشتن يك ماشين تائيپ را نداشت، نيم شهر كابل برق نداشت، يك پوهنتون ناقص داشتيم، تليفون را كس نميشناخت، ما افغان ها با فساد خلق ميشويم، و فاسد ميمريم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است