ما خواستار لغو فیصله 11 ثور در کابینه هستیم
جهان امروز، متوجه حرکت زیبا و مدنی شما شده است، اجازه ندهید که عده ای حرکت زیباو مدنی شما را تعبیر به خشونت و برهم ریختن نظم جامعه کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۵    ۱۳۹۵/۲/۲۷ کد خبر: 115894 منبع: پرینت

استاد محمدکریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی، در جمعه مردم تظاهرات کننده گفت: شما ثابت کرده اید که پیروز هستید. راه و خواسته شما برحق است. راه شما راه پیروزی مردم افغانستان است.

وی خطاب به رییس جمهور، اشرف غنی ورییس اجرایی گفت: ما خواستار لغو فیصله 11 ثور در کابینه هستیم. اگر احترام به خواست مردم خود دارید، باید مصوبه 11 ثور را هرچه زودتر لغو کنید.

خلیلی، کار امروز مردم را ستایش نموده و بیان داشت: جهان امروز، متوجه حرکت زیبا و مدنی شما شده است، اجازه ندهید که عده ای حرکت زیباو مدنی شما را تعبیر به خشونت و برهم ریختن نظم جامعه کنند. شما امروز حرکتی بجا به راه انداخته اید. شما باعث شده اید در سراسر کشور و حتی در سراسر دنیا از شما الگو بگیرند. بنابراین هرگز اجازه ندهید که زیبایی های حرکت شما خدشه دار شود. خواهش می کنم با هشیاری، با متانت، با بیداری، به خانه های خود برگردید. حرکت ادامه دارد. ما آن را تعقیب می کنیم.

رییس حزب وحدت اسلامی گفت: پیام روشن شما مردم را، دولتمردان و حکومت داران دریافت کرده اند و امیدوارم به زودی جوابی روشن دهند. حالا از همین مسیرهایی که آمده اید برگردید و به مصلی شهید مزاری بروید و منتظر صدای بعدی جنبش روشنایی باشید.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آدمك هاى از اين نوع كه خود را به عنوان رهبر جا انداخته اند هميشه مردم را تا دهمزنگ و موته سنگى ميكشاند و بعد بدون كدام دستاوردى به خانه هايشان روان ميكند. اول هيچ از خانه ات نبراى باز كه برامدى حق ته گرفته پس بيا. اميد كه جناب استاد واقعاً تعقيب كند، در دولت ششته فيصله از زير دست اش رد ميشه كدام كارى نميتانه. شايد تشخيص دادند از سر سرك خوب تَر تعقيب ميشه !!!!!

>>>   من بعد از این مطمین هستم که پارسی زبانان افغانستان چه تاجیک هزاره و دیگران فایده اتحاد و همبستگی را دانسته و بخاطر یک آینده درخشان دور از برتری تک قومی مبارزه میکنند و این حکومت های فاشیستی افغان ملتی و طالبان نکتایی پوش را دبگر موقع نفس کشیدن را نمی دهند و انشاءالله از این اتحاد ما افغانستان بطرف برابری قومی ختم حکومت دوصد ساله پشتونی خواهد شد.

>>>   رهبرا توسنت را تك سوار ديگريست
يك خليل خون نگار ديگريست
درود بر جنبش روشنايى

>>>   اقای خلیلی ایا پروژه توتاپ در دولت قبل تغییر نموده وگر نه چرا شفاف سازی نمی کنید.؟!.

>>>   اقای خلیلی اگر واقعا مرد میبود و از مردمت دفاع میکردی در سال 1391 که این پروژه تصویب شد و خودت عالی جناب هم در کنار مارشال فقید نشسته بود انوقت صدایت را میکشدی یا از ترس مارشال صدایت را نمی کشیدی چون انوقت در قدرت بودی و در قصه ملت خود نبودی حالی بخاطری اینکه برایت چوکی بدهد و یا هم قدرت این موضوع را دامن میزنی بنا کدام دلیل خاص نداری
شغنانی
کابل

>>>   غنی اینبار با اوردن گلبدین میخواهد او را درمقابل فارسی زبانانان و ازبک ها قرار بدهد این یک سیاست غلط دیگرمیباشد.

>>>   مردم خرد مندهزاره به خوبی میداند دیگرتاریخ افغانستان به زمان عبدالرحمان جائر برنمی گرددما به قمو پشتون به عنوان یگ قمو درمیان اقوام رنگین کمان افغانستان احترام قائلیم وحساب قمو پشتون را ازحاکمیت بی خردانه غی بی شرافت جدا میداینم مردم هزاره درمقابل نژادپرستی میاستند تازکانیکه نزادپرستان به گور جدوآباء...ن وظالمان بفرستند دیگر گذشت آن زمانی خیالهای باطل به سربپرورانند هزاره یک سوم مردم افغانستان است به جرئت می توانم بگویم اگربخواهد هرزورگو ... ازروی تقلب وشیطنت سرکار آمده ولانه های... کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است