مردم وعده 300 مگاوات برق را باور نکرده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۹    ۱۳۹۵/۲/۲۷ کد خبر: 115884 منبع: پرینت

جنبش روشنایی، امروز دوشنبه 27 ثور، مردم را به خیابان ها کشاند و برای تغییر مسیر خط برق ترکمنستان، آنها را به تظاهرات واداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمدیاسین ادیب، رهبر حزب بیداری ملی افغانستان، در خصوص دلیل تظاهرات مردم و عدم صبر برای گفتگو اظهار کرد: حکومت برای هموطنان بامیانی وعده داده است که 300 مگا وات برق به آنها داده می شود. اگر این وعده را عملی کند بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی افزود: اما مشکل در اینجا است که مردم به وعده دادن های حکومت وحدت ملی ناباور شده اند. چرا که حکومت تابحال وعده های زیادی داده است و به آنها عمل نکرده است. حالا هم وعده 300 مگابایت برق را باور نکرده اند و به خیابان ها ریختند.

ادیب، مذاکره را در این مورد بهترین راه دانسته و گفت: خوب بود که رییس جمهور و رییس اجرایی در این خصوص مدیریت بحران می کردند و با رهبران این جنبش صحبت می کردند و مساله را حل می کردند. ضروری نبود که این رهبران از طریق کنفرانس ها و به راه انداختن اجتماع ها در این برهه حساس در کشور، خواست خود را مطرح کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دولت افغانستان از پروژه انتقال پایپ لین گاز ترکمنستان به پاکستان و هندوستان، حق العبور خویش را بصورت نقده نمیگیرد، بلکه در عوض اش از ترکمنستان گاز میگیرد.
اگر احیانآ این گاز را پاکستان و هندوستان از نزد افغانستان نخرد، امکانات آن که دولت در داخل کشور استیشن برق گازی بسازد و سه سیصد کیلووات آن را به بامیان بدهد،بعید به نظر نمیرسد.

>>>   با سلام
فرق مگابايت را با مگاوات هنوز نميداند بعد اظهار نظر ميكند، عجب صبري ملت دارد!!!

>>>   اقای ادیب انقدر اتش افروزی و تحریک امیزی در این مورد شده بود که حتی تحمل تا نتیجه تعین هیت بررسی موضوع را که از جانب دولت موظف گردیده است هم ندادند وکریم خلیلی که در زمان معاونیت ریاست جمهوری خودش چنین فیصله لین برق پروژه توتاپ از مسیر سالنگ بکابل پروان صورت گرفته بود انهم در حضور خودش وپیش چشم اش که امروز به ان مخالفت نشان داده تا انتقعاد مردم بامیان را که از نام انها خود را بقدرت رسانده از شانه اش بدور کند وضمنا این حرکت خلاف خواست اکثریت مردم در چنین شرایطی که دشمن در کمین چنین روزی نشسته این حرکت وتحرکات غرض الود ریختن اب به اسیاب دشمن است نه خیر وفلاح مردم وحق خواهی وعدالت خواهی .

>>>   حکومت ملی بودنش معلوم نیست بلکه دلبخواهی عمل می کند کار به ملی بودن ندارد عدالت معیار حکومتش نیست وگرنه این مشکلات پیش نمی آمد.
تظاهرات مهمترین علتش بی عدالتی است، علت دیگر می توان بی توجهی نسبت به یک قشر از مردم مانند کسبه ها یا پزشکان و ... می باشد.

>>>   غنی به حرف خود عمل نموده است که این دومین آن باشد.
فرید

>>>   توتاپ و فکاهی چرسی
چند نفر چرسی جمع شده بودند و تصمیم گرفتند که در کوچه گل بکارند .
یکی از چرسی ها گفت که بچه همسایه که پدرش داکتر است بسیار شوخ است گل های ما را نه کند .
بالاخره تصمیم گرفتند که به داکتر اخطار بدهند که بچه ات را اصلاح کو .
به دروازه داکتر رفتند و سروصدا کردند و داکتر بیرون آمد دید که چند نفر چرسی ها سروصدا دارند .
داکتر گفت دشنام ندهید اول بگوید چی گپ است ؟
کلان چرسی ها بسیار به قهر گفت :
بچه اترا اصلاح میکنی یا ما اصلاحش کنیم ؟
داکتر پرسید بچه من چی کار کرده ؟
چرسی گفت بچه ات شوخ است گل های ما را می کند .
داکتر پرسید در این کوچه خو گل نیست کدام گل را می کند ؟
چرسی گفت اگر ما گل بشانیم که نکند ،،،،،
حالا پروژه توتاپ درک ندارد مردم تظاهرات کرده نفس شان برامد

>>>   مگر خواست آنها را شنید آقای دانش چندین مرتبه نامه نوشت برای تحقق عدالت که الحق ایشان ملی می اندیشد اما کو گوش شنوا اینکه چندین لین از سالنگ بگذرد یک لین از بامیان نگذرد عدالت است جای گفتگو می گزارد خون مردم را به جوش می آورد

>>>   براي اين مُولك اگر ٣٠٠ تيرابايت برق هم باز هم سر تقسيم جور نمي آيند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است