ماین «توتاپ» برای شکستن حصار بلخ عیار شده
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۱    ۱۳۹۵/۲/۲۷ کد خبر: 115859 منبع: پرینت

درصورت وقوع جنگ، نیروهای مسلح جمعيت اسلامى مستقر در شمالى يعنى ولايات ((پنجشير، پروان، كاپيسا، شمال كابل و ولايت كابل)) نمی توانند با عبور از سالنگ ها از درهم شکستن دفاع بلخ جلوگیری کنند.

نزاع بر سر پروژۀ «توتاپ»، عليه تاجيكان و هزاره ها برنامه ريزى شده است و برگشایش جبهه جنگ بین هزاره و تاجک عیار شده است.

این گره در گره اندازی، فاز پیشرفته تری از عملیاتی کردن برنامه محاصرۀ شهر مزار شريف و ولايت بلخ از استقامت بغلان و فاریاب است.

وقوع جنگی بدون هیچ انگیزه طبیعی بین هزاره و تاجیک، پیش خرید فرصت و صرفه جویی در مصرف زمان در جریان عملیات بی ثبات سازی حوزه بلخ است. در صورت وقوع جنگ، نیروهای رزمی جمعيت اسلامى مستقر در ولايت مذكور نمی توانند با عبور از سالنگ ها از درهم شکستن دفاع بلخ جلوگیری کنند.

قدرت مستقر شده در بلخ، تعیین کننده سرنوشت پالیسی منطقه و جهان، در گسترۀ آسیای میانه است.
هرگاه (به هردلیل بی معنی یا با معنی) در این سوی سالنگ جنوبی تا کابل، امواج شر و نفاق به گردش درآید، زمینه برای استیلای مجدد لشکرهای عبوری طالب در «شمال» شتابان تر فراهم می شود.

هموطنان عزيزشمالى:
اينجا در مأتم سرايی كه ما نام اش را اوغانستان گذاشتيم توسط همين جنايتكاران قبيله پرست به جهنم اقوام اين كشور مبدل شده است.
بس است، بخاطر خدا.
بس است، بخاطر ذات كبريا.
بس است، بخاطر مادران مظلوم و بينوا.
بس است، بخاطر جلوگيرى از نابودي سي میليون انسان مظلوم و بيچاره.
بس است، بس است، بس است.

حدود ٢٠ سال است كه ملت در گرو تروريستان قبيلوي طالبان وحشى اين غلامان خارجی اسير و در دوزخ جنايات شان مي سوزند.
لطفاً در مقابل پلان هاى تفرقه افگنى غزبی ها و آى اس آى پاكستان هوشيارى خويش راحفظ كنيد، آرمان آى اس آى و ستون پنجم و فاشيزم اوغانى يعنى درگيرى مسلحانه بين تاجيكان و هزاره ها است و خواهشمنديم نگذاريد كه پلان خصمانه'مذكور بنام انتقال برق (توتاپ) بالاى مردم قهرمان شمالى عملى شود.

زنده باد اتحاد مردم افغانستان اعم از تاجيكان، اوزبيكان، هزاره گان و پشتونهاى عدالت خواه.
زنده بادعدالت اجتماعى درافغانستان .

خواهر شما سارا


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ما مردم هزاره از این تهدید ها نمیترسیم وبرای حقمان فریب اینگونه نیرنگها رانمیخوریم مردم هزاره اماده جنگ هستند با این حیله ها نمیتوانید حق ما را بگیرید .

>>>   جامعه مریض به جراحی نیاز دارد. جراح قصد ریختاندن خون مریض را ندارد مگر اینکه نیاز می شود تا خون برای بهبودی ریختانده شود. انقلابهای بزرگ جهانی که امروز بشریت به آن افتخار می کند بی قربانی نبوده است. ما هم کم قربانی نداده ایم، میلیون انسان برای آزادی کشته شدند و صدها هزار دیگر را طالب کشت. حالا آنانی که از بیرون شدن مردم در جاده هراس دارند و مصلحت اندیشی های دولتی می کنند، بدانند که تیغ داکتر اگر خون می ریزد بخاطر دلسوزی برای مریض است. من خیزش های مردمی را در کشور به فال نیک می گیرم، امروز اگر حکومت در پشت دیوارهای آهنین پنهان شده است، فردا حکومتیان در پشت دروازه خانه های شان پنهان خواهند شد. خیزش ها زیر هر عنوانی باشند، بیداری ببار می آورند.

>>>   پدرام در صحنه حضور دارد و عطا محمد نور نیز با پخش اعلامیه ها از این جنبش حمایت کرده است. اکثریت تاجیک ها در کنار برادران همزبان هزاره خود قرار دارند.
عمر فاشیزم کوتاه تر باد

>>>   بسیار دقیق فرمودی برادر

>>>   ساراجان خواهر خوب می فرمایند. درسابق انگلیس ها یک فورمول داشتند که ((تفرقه بانداز وحکومت کن)) انگلیسها ی استعمارگر که افغانستان را تحت اشغال خود داشتند بین اقوام ساکن درین کشور همیشه تفرقه می انداختند ویک قوم خاصی که زیاد غلامی شانرا میکرد آنرا رشد میدادند امروز هم استعمار نوین به شکل نوتری در افغانستان بد اندام نموده هلی همان فورمول کهنه جای خودرا حفظ کرده ودر حال تطبیق است. اگر جنگ تنظیمی بود اگر قومی زبانی ومذهبی وسمتی بود همه را درین سرزمین مشتعل نمودند واز جشتار ما لزت بردند. اکنون باید مردم هوشیار باشند که بین تاجک وهزاره بین هزاره وپشتون تنش های قومی را بوجود آورده تاسال های متمادی دیگر دامنه این غم جمع نخواهد شد.همین حالا در جنوب وشرق ازطرف پشتون ها تظاعرات بر ضد هموطنان هزاره سازمان دهی شده ودر پروان هم از طرف پشتون ها بنام تاجک(حاجی الماس ودیگر سازمان دهندهگان تظاهرات پشتون اند)
تا بی اتفاقی بین اقوام ایجاد شود این قوم انگلیس ویهود بهره برداری سیاسی کنند از هموطنان میخواهم که هوشیار باشند اتحاد وهمبستگی بین اقوام باید حفظ شود...بااحترام عبیدالله آخوندزاده از کاپیسا.

>>>   دولت داریم که آماده گی پذیرائی برای حکمتیار را با شأن و شوکت دارد با آن سابقه ی جنایت‌ش اما تحمل یک اعتراض مدنی و مسالمت آمیز را ندارد.
پ.ن: ‫‏کانتینرسالاری

>>>   همدیگری پذیری ازدوبخش تشکیل شده که هم ودیگر ولی دربین تاجیکان هم پذیری بیگانه است ولی دیگر پذیری ولو بزور هم باشد مود است برعکس دردیگر اقوام شریف افغانستان هم پذیری جلایش بیشتر دارد تا دیگر پذیری دوستان بجای دشنام دادن بمن گنهکار عمیق شوید درمیابید این بکسی توهیین نیست چون انکه خود را شناخت خدارا شناخت انکه خود را قدر نداد ونشناخت خدارا نشناخت

>>>   چهار میلیون دالر معاش و ده هزار بادیگارد با هزاران جریب زمین به قاتل راکتیار و ......
اما هرکس اعتراض مدنی نمود از کار دولتی دست بشوید...
این تنها حق یک قوم است که هم انتحار کنند هم قاچاقچی باشند هم وطن فروش و نوکر و دولت و ریس جمهور و در عین حال رهبر سیاسی طالب و جنرال و وزیر و دزد قاتل و فاشیستش سفیر .....دیگران تنها حق دارند اجیر باشند و سرباز و اگر صدا بلند کردن کشته میشوند ...بارها گفته ام اگر طالب غیر از اینها بود چه حالی آنها روا میداشتند. ..زمین سوخته شمالی و بیناموسی نادرخانی و طالبانی را از یاد میبردند .....

>>>   فریب توطئه ارگ را نخوریم!
.....
ارگ تقصیر تغییر مسیر لین برق از بامیان به سالنگ را به گردن مارشال قسیم فهیم و اسماعیل خان انداخته است.
فریب بازی ارگ را نخورید.

>>>   درد ما برق نیست، درد ما فرق است. جنبش ضد تبعیض، جنبش مشترک فارسی زبانان در برابر بی عدالت است و از آن با قدرت تمام حمایت کنید. بدنیا نشان دهید که ما کشور اقلیت هاستیم.

>>>   تاجیکها با حمایتشان از جنبش توتاپ نشان دادند که فریب دسیسه فاشیزم را نمیخورند

>>>   اعضا حزب اسلامی و ناقلین در شمالی در صدد تفرقه میان فارسی زبانان شده اند

>>>   عجیب است!
اگر از حق طلبی کسی از تبار خودت دفاع کنی، لقب "قوم پرست" را باید به دنبال خودت بکشی!
اگر از حق طلبی کسی از تباری دیگر دفاع کنی، لقب "ریاکار" را باید به دنبال خودت بکشی!
بگذار همان ریاکار صدایت کنند، اما هیچ وقت از حق نگذر...

>>>   جناب اشرف غنی کانتینر زی!
به کار آمدم کانتینر های که دالر هایش را به خودت و کاکایت حواله کردی , خالی اش را سد راه کار ما دیشب ماندی .....حال کی باید از کار برطرف شود تو یا مایی که به وظیفه آمده نتوانستیم. ...و دیگر اینکه شایعه است با گل بیدین ملا منصور و یاران حفیظ الله امین رهبرت به لوگر فرار کرده اید. ...پس تویی طالب را کی از وظیفه اخراج کند....

>>>   دراین پروژه هزاره ها وتاجیکها هیچ اختلافی ندارند. ولی دستهای پشت پرده است می خاهند آب راگیل آلودکنند. مردمیدان ومقاوم تاجیکها که واقعا درمقابل دسیسه ها استقامت کرده است ایشان ازمسیر بامیان حمایت کرده است. شخص عدالت محور ودانشمند تاجیکهاآقای پدرام ازاین مسیر حمایت کرده است ودیگر بزرگان ازاین مسیر حمایت کرده. انشاالله که دسیسه هاکاری ازپیش نخاهد برد وخود شان تحقیر خاهدشد.ح..ن

>>>   برای قاتل گل بیدین راکتیار پشتون 4 میلیون دالر معاش و.....
برای معترض با اصطلاح مدنی هزاره حصار آهنین این است عدالت اجتماعی
یا بزرگانی را بخاطر اعتراض به اصطلاح مدنی آشوبگر....
برخورد قانونی تروریست پشتون از زندان آزاد و .....و خبیثان تروریست اگر پشتون, برادر این است عدالت افغانی نتیجه اخلاقی. هرکسی افغانیت میخواهد همیشه دشمن انسانیت است !
سوال اگر طالبان وطن فروش شاهان وطن فروش پشتون هزاره تاجیک اوزبیک و ....میبودند چه میکردند؟

>>>   هزاره و تاجیک برادر همزبان همدیگر اند - پاینده با این اتحاد ... بر دسیسه گران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است