موج اعتراض مردمی به واگذاری 2 جزیره به عربستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۲    ۱۳۹۵/۲/۲۷ کد خبر: 115842 منبع: پرینت

گروه های مدافع حقوق بشر از دستگیری بیش از 200 تن در جریان تجمعات اعتراض آمیز در نتیجه واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر از سوی دولت مصر به آل سعود خبر دادند.

به گزارش رویترز، دادگاهی در مصر 152 تن را بدلیل اعتراض به واگذاری دو جزیره به عربستان به 2 تا 5 سال حبس محکوم کرد.

بنابر این گزارش، 51 تن از بازداشت شدگان به 2 سال و 101 نفر دیگر به 5 سال حبس محکوم شدند.

معترضان كه تعدادشان به صدها نفر می رسید، خواستار استعفای عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر به دلیل واگذاری دو جزیره راهبردی به عربستان شدند.

دولت مصر مدعی است كه دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان تعلق دارد و سعودی ها این جزایر را در سال 1950 از بیم اشغالگری رژیم صهیونیستی، تحت محافظت قاهره قرار دادند.

مصر این جزایر را در جریان سفر ملک سلمان پادشاه عربستان به قاهره، دو دستی تقدیم وی كرد و این اقدام، خشم مصری ها را برانگیخت به طوری كه بسیاری، وی را به فروش قلمرو كشورشان متهم كردند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   أصلا ان جزاير مورد ضرورت براي استفاده ء اسرائيل است ، سعودي چندين محل از ساحات قلمرو و تحت نفوذ خود را بدسترس اسرائيل گذاشته است ، اين جزاير مستقيمأ توسط مصر به اسرائيل واگزار شده نمي توانست ، بنأأ سعودي به نيابت از اسرائيل آنرا از مصر منحيث تحفه استملاك كرد كه بمنظور استفاده ء اسرائيل قرار داده خواهد شد، زدوبند و اتحاد استراتيژك مخفي سعودي و اسرائيل در منطقه خصوصأ بمنظور مقابله با نفوذ ايران، و سائير منافع منطقوي و ملي هر دو كشور درين أواخر اتحاديه مخفي بين شان رقم زده شده است، اي مردم أفغانستان، بيدار شويد، (منافع) دوست و دشمن نمي شناسد ، كفر و اسلام نمي شناسد ، همسايه و بيگانه نمي شناسد، بيدار شويد ، بيدار شويد
كابلي


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است