رییس جمهور تناقض گویی زیادی دارد
رییس جمهور، طالبان را که مسوولیت مجموعه بزرگی از جنگ، ویرانی، خونریزی و بد امنی و گرفتن فرصت ها از ما را در ده سال گذشته داشتند، در ریف پایین و آخر قرار می دهد و آنها را هم به دو دسته تقسیم می کند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۴    ۱۳۹۵/۲/۲۲ کد خبر: 115702 منبع: پرینت

رییس جمهور غنی، در نشستی که با شورای ملی داشت، روشن ساخت که از پاکستان توقع ندارد که مخالفان مسلح اش را به میز مذاکره بکشاند. همچنین حرف های زیادی در مورد مبارزه بامخالفان مسلح ایراد نمود. آیا این سخنان تاثیری در آینده جنگ و صلح افغانستان خواهد داشت؟

جاوید کوهستانی، کارشناس مسایل سیاسی و نظامی در برنامه «آماج» گفت: صحبت های رییس جمهور، این بار نرم و آرام بود، جایی که باید صحبتهایش پرشور می بود، صحبتی بسیار مرده و بی محتوا داشت. در حالیکه این سخنرانی بعد از یک حادثه خونین در کابل بود و در جاهایی که نیازی نداشت بسیار پراحساسات حرف می زد.

وی، در خصوص صحبت های رییس جمهور، اظهار کرد: اشرف غنی، صحبت هایی بسیار ضعیف داشت که از نظر محتوا بسیار پایین بود. ارقامی را که رییس جمهور ارایه می کرد، با ساختار و تشکیلات در وزارت دفاع، مربوط به کار روزانه اداره ها است و نظر به نیازمندی ها به وجود می آید و این کارهایی است که نهادها انجام می دهند و رییس جمهور، به عنوان فرماده کل قوا، وقتی در پارلمان افغانستان می آید و در محضر نماینده های مردم افغانستان حرف می زند و پیامش به مردم افغانستان است، چیزهایی راباید بگوید که محتوای نظامی و سیاسی کلان دارد.

کوهستانی، با انتقاد از تقسیم بندی طالبان توسط رییس جمهور گفت: گفته شده بود که رییس جمهور برای این به مجلس، می آید که تعریف دوست و دشمن مشخص شود، قبل از این هم رییس جمهور گفته بود که داعش دشمن درجه اول ما است. القاعده و بخشی از طالبان نیز دشمن ما است. این حرف های قبلی رییس جمهور بود و گپ تازه ای نداشت. تمامی فعالیت های تخریبی را در افغانستان طالبان انجام می دهند و مسوولیت آن را هم می پذیرند. جنگجویان خارجی زیر پرچم طالبان فعالیت دارند و مستقل عمل نمی کنند. تنها بخشی از داعش در شرق افغانستان است که سطح خطرهای آنها بسیار پایین است و به عنوان یک خطر بزرگ محسوب نمی شوند. ولی رییس جمهور افغانستان، طالبان را که مسوولیت مجموعه بزرگی از جنگ، ویرانی، خونریزی و بدامنی و گرفتن فرصت ها از ما را در ده سال گذشته داشتند، در ریف پایین و آخر قرار می دهد و آنها را هم به دو دسته تقسیم می کند. از پاکستان می خواهند که آنها را دیگر بدو خوب نکند ولی خودش طالبان راتقسیم بندی می کند.

این آگاه نظامی، با بیان اینکه رییس جمهور در حرفهای خود تناقض گویی های بسیاری داشت، افزود: از متحدان و دوستانش چیزی نخواست و نگفت که استراتژِی اش در مورد حضور آمریکا چیست و توافق امنیتی به کجا رسیده است. علاوه بر آن درمورد حادثه ای که در کابل اتفاق افتاد، از خانواده شهدا، تذکری به عمل نیامد و در مورد چگونگی پیگیری آن هیچ حرفی زده نشد. علاوه بر اینها در مورد استراتژی مبارزه با تروریزم چیزی نگفت. اینکه این استراتژی ها چه هستند و باید چه اقداماتی انجام شود.

کوهستانی در پایان گفت: متاسفانه ساختار قدرت سیاسی در افغانستان از نظر روانی تحت تاثیر مستقیم سازمان استخبارات پاکستان و حلقات نظامی پاکستان قرار دارد. این موضوع را در جریان کمپاین ها به صراحت دیدیم. متاسفانه ما هنوز قدرت سیاسی را از همسایه مان گدایی می کنیم. چشم انتظار هستیم و می خواهیم حمایت آنها را داشته باشیم، که درآینده مکرراً به قدرت سیاسی آییم. حداقل کاری که می توانست رییس جمهور در صحبت هایش انجام دهد این بود که به وضوح می گفت ما در کنار نیروهای امنیتی هستیم و شما از تمام امکانات و ساز و برگتان استفاده کنید و ملت از شما حمایت می کند. رییس جمهور این روحیه مثبت را هیچگاه نشان نداد و پیام واضحی برای نیروهای مسلح افغانستان نداشت. فقط از دو نفر که یک استراتژی تدوین کرده اند، رییس شورای امنیت ملی و وزیر دفاع، که مردم اکثراً در شبکه های اجتماعی از آنها شکایت دارند. به آنها اشاره داشت. از سایر ملت افغانستان یادی نشد. از شهدا و منسوبین نیروهای مسلح و جنرال ها و افسران هیچ یادی نشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   گفتار ضد ونقیض ریس جمهور در مورد ترورستان طالب در تمام سخنرانی های شان دیده شده است این فکر وذهن ان هرگز تغیر نخواهد کرد واینکه در شورای ملی از شهدای ومجروحین عمل ترورستی وانتحاری طالبان در ریاست رجال برجسته احساسات نشان نداده اکثریت شهدای حادثه مذکور از مردمان پینجشیر وبدخشان بودند مسول درجه اول این واقعه سرپرست بی کفایت عیر مسلکی همان مدیر تدارکات شفاخانه سردار داوود است کسیکه این بی کفایت را بریس جمهور مشوره داده بود ایا کسی در داخل همین ریاست وجود نداشت که یک شخص ثالث خلاف مسلک بی کفایت را از یک شفاخانه بجای ریس سبکدوش شده ان تعین میگردد در ارتباط این سبکدوشی چند تن از این ریاست وگماشتن یکنفرخارج اداره غیر مسلکی وپس از چندروز وقوع این واقعه دلخراش توسط طالبان ترورست غلام بچه های پاکستان دشمنان ملت افغانستان یک سلسله گمان زنی ها وسوالات رت در ذهن مردم بوجود اورده است همانطوریکه خیانت وبدبینی واز بین بردن رهبران قوم تاجیک تبار توسط وزیر دفاع سابق امریکا در کتاب خاطرات اش افشا گردید روزی خواهد رسید که دست داشتن اشخاص پشت ای پرده افشا و خیانتکار اصلی همکار با طالبان در این حادثه روشن خواهد گردید .

>>>   هر حادثه خونین که درکابل توسط آی اس آی صور ت میگیرد دوعکس اعمل همیشگی دارد :
1 - عبدالرحمن رحیمی اضافه از دوصد تن را از شهر کابل دستگیرمیکند وبه رسانه هتا نمایش میدهد ومسئولیت چهل سال جنگ را درافغانستان بدوش همین افراد می اندازد
2- امنیت ناملی یا کمپنی خصوصی وردک پنجشیر یک نوجوان خورد سال را از گوشه پیدا میکند واز او می خواهد مانند طوطی بگوید : فلان ملای پاکستانی بمن گفت برو انتحارکن منهم آمدم اما امنیت مرا دستگیرکرد.
در ارتباط به حادثه خونبار ریاست ده عبدالرحمن رحیمی بعد از یک هفته همان کار سابق بازهم 277 فرد را درکابل دستگیر وامنیت ناملی هم از ننگرهار کدام طفل بی پناه را انتحاری معرفی کرده
همان داستان تکراری ! ان عمل پاکستان واین عکس العمل نیروهای امنیتی ما
ر

>>>   آقای کوهستانی صاحب، شما از یک متفکر درجه 2 جهان چقدر انتظار دارید. او بیچاره مجبور است در مورد تمام دنیا فکر کند ورنه دنیا را آب خواهد برد. خوب شاید یگان وقت افکارش مختل گردد. لطفن ببخشید اش.

>>>   حکومت افغانستان نتها که شورای بی کفایت صلح را منحل اعلام کند .ضم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است