آمریكا به بمباران مراكز غیرنظامی پایان دهد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۳    ۱۳۹۵/۲/۲۲ کد خبر: 115687 منبع: پرینت

الكسی پوشكوف رییس كمیسیون امور بین المللی دومای روسیه از آمریكا خواست مقررات بین المللی منع بمباران بیمارستان ها و مراكز غیر نظامی را رعایت كند و به این اقدام ها در كشورهای مختلف جهان پایان دهد.

پوشكوف در یادداشت توییت خود با اشاره به اظهار نظر اخیر سامانتا پاور نماینده آمریكا در سازمان ملل كه از اشغال شبه جزیره كریمه توسط روسیه سخن گفته بود، اظهار كرد: خانم پاور باید به منع اقدام های آمریكا در بمباران بیمارستان ها بیاندیشد تا این عملیات دوباره تكرار نشود.

رییس كمیسیون امور بین المللی دومای روسیه افزود: 80 كشور جهان در سازمان ملل قطعنامه را علیه بمباران بیمارستان ها به عنوان اقدام معمولی آمریكا تنظیم كرده اند كه این كشور باید به لزوم منع این عملیات توجه كند.

عملیات چند ساله آمریكا در بمباران مراكز غیرنظامی از جمله بیمارستان ها و مراسم عروسی در پاكستان، افغانستان، عراق، سوریه و یمن با استفاده از پهپادها و بمب افكن ها تاكنون صدها كشته و مجروح بر جای گذاشته است.

11 ماه میزان 1394 هواپیماهای آمریكایی بیمارستان در حال فعالیت پزشكان بدون مرز در قندوز افغانستان را هدف بمباران قرار داده و سپس با تانك ها وارد بقایای ساختمان شدند كه این عملیات دستكم 30 كشته و 30 مجروح برجای گذاشت، ولی واشنگتن در واكنش به انتقادهای گسترده جهانی اعلام كرد كه این بمباران نتیجه «یك اشتباه و خطای انسانی بوده است».

سازمان پزشكان بدون مرز پس از این حادثه با اعلام اینكه پیشتر تمامی هشدارها راجع به موقعیت مكانی بیمارستان به نیروهای غربی داده ‌شده ‌بود و این حمله عمدی و نقض قوانین بین‌الملل بوده ‌است، اعضای وابسته به خود را از شهر قندوز خارج كرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است