بشدت به حمایت رهبران سیاسی و جهادی نیاز دارم
در این شرایط بشدت به حمایت و اتحاد رهبران سیاسی و جهادی و علما نیاز داریم و درست نیست که بر سر موضوعات ناچیز اختلاف داشته باشیم 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۸    ۱۳۹۵/۲/۲۱ کد خبر: 115680 منبع: پرینت

حکومت در شرایط فعلی به حمایت و اتحاد رهبران سیاسی و جهادی و همچنین حمایت علما نیاز دارد و در شرایطی که جنگ از جوانان ما قربانی می گیرد درست نیست که بر سر موضوعات ناچیز اختلاف داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، معصوم استانکزی امروز در مراسم معرفی به عنوان سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی گفت: در تمام نظام های سیاسی دنیا، تبدیل و تغییر به عنوان یک اصل بوده و من از این تصمیم رهبر حکومت وحدت ملی استقبال کرده و برایم مهم نیست چه منصبی داشته باشم بلکه فقط می خواهم در هر جایگاهی که امکان دارد به مردم افغانستان خدمت کنم و چه جایی بهتر از خدمت در راه دفاع و تمامیت ارضی افغانستان.

وی افزود: روزهای گذشته در کنر و در ولسوالی قاضی آباد مردم با نیروهای امنیتی یکجا شده و دشمن را شکست دادند و این نشان از محبوبیت قوای مسلح در نگاه مردم دارد.

رییس عمومی امنیت ملی با بیان اینکه اردوی ملی یکسال پر از فراز و نشیب را پشت سر گذاشت، ادامه داد: نیروهای امنیتی افغانستان امروز بر محور استراتژی جدید و عملی کوتاه مدت و بلند مدت برای دفاع از کشور و تامین امنیت حرکت می کند و عملیات شفق نیز برای خنثی سازی دسیسه های دشمن تاکنون بسیار موفق عمل کرده است.

استانکزی تصریح کرد: تلاش تیم وزارت دفاع ملی برای تکمیل طرح استراتژی ملی نظامی برای 5 سال آینده نیز بسیار مهم بوده که در حال حاضر بخشی از آن برای ارایه در کنفرانس وارسا و بروکسل نهایی شده و یقینا این طرح قوای مسلح را می تواند به کمال برساند.

وی تاکید کرد: در سال جدید اردوی ملی توانمندی هایی را کسب کرده که پیش از این نداشته است، بیش از صدها عراده وسایط زرهی جدید بر تجهیزات جنگی ما اضافه شده و از سویی قوای هوایی کشور نیز از توانمندی های بیشتری برخوردار شده و باید این خبر را بگویم که در ماه های آینده نیز تعداد بسیاری از وسایط جنگی به قوای هوایی ما اضافه می شود.

رییس عمومی امنیت ملی با اشاره به موفقیت های نیروهای امنیتی افغانستان در مقابل گروه های تروریستی و داعش یادآور شد: موفقیت نیروهای امنیتی ما در ولایت هایی چون هلمند، قندهار، پکتیا و پکتیکا نشان دهنده این بوده که ما در جنگ ابتکار عمل را به دست گرفته ایم و این راه پیروزی را برای ما هموارتر می سازد.

استانکزی ادامه داد: باید از همکاری و کمک های بین المللی در شرایط جنگ تقدیر کرد چرا که در سال گذشته سلسله حمایت های خوبی از سوی آنها صورت گرفت، این موضوع مشخص بوده که دفاع افغانستان به شکل کامل به دست نیروهای داخلی کشور انجام می شود اما شرایط افغانستان ایجاب می کند که ما حمایت بیشتری از سوی متحدان بین المللی را نیاز داشته باشیم.

وی با اشاره به چالش های پیش رو در حوزه جنگ افغانستان گفت: ما در این شرایط بشدت به حمایت و اتحاد رهبران سیاسی و جهادی و همچنین حمایت علما نیاز داریم و در شرایطی که جنگ از جوانان ما قربانی می گیرد درست نیست که بر سر موضوعات ناچیز اختلاف داشته باشیم و لذا حرکت در یک راه واحد بسیار مهم است.

کد(20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب استانکزی باید این کمپنی خصوصی رابه اداره دولتی تبدیل کند

>>>   حـکـومـت اشـرف غنی یعنی حکومت زی هــا

>>>   پنج منبع قدرت پشتونیسم در افغانستان
پشتونیسم بحیث یک ایدیولوژی قبیلوی نژاد پرست و برتری طلب که رابطه تاریخی تنگاتنگ با استعمار دارد درزمان حکومت کرزی جان تازه گرفت و با بقدرت رسیدن غنی احمدزی چنان گستاخ و عار شده است که هیچ نیروی را مانع تحقق برنامه آزمندانه اش نمی شناسد.

>>>   پشتونیستها در 14 سال اخیر از تمام امکانات اقتصادی از تاراج منابع داخلی گرفته تا تولید و قاچاق مواد مخدر و کمک های سرشار غرب استفاده بی سابقه نموده اند. این در حالیست که مردم شریف پشتون و غیر پشتون در فقر بسر می برند.
5. استفاده از ضعف نخبگان غیر پشتون یکی از مهمترین منبع قدرت پشتونیسم در افغانستان محسوب میشود. چنانچه پشتونیست ها از تفرقه اندازی قومی گرفته تا ترورهای زنجیره یی هدفمند توانسته اند قدرت شانرا مستحکم بسازد.

>>>   حمایت سیاسی، نظامی و اقتصادی غرب بزرگترین و مهمترین منبع قدرت و بقای پشتونیسم است. چنانچه در نتیجه فشار غرب هم کرزی و هم غنی از راه تقلب و فشار سیاسی ، نظامی و مالی در قدرت افغانستان تحمیل شدند.
2. پشتونیسم از تروریسم طالبانی بحیث ابزار ترساندن و امتیازگیری حد اعظم استفاده می کند. چنانچه اگر تروریسم طالبانی نمیبود هر گز نه کرزی بیسواد می توانست رییس جمهور افغانستان شود و نه غنی مشکل روانی می توانست بقدرت برسد. ازینرو طالب طلبی کرزی و غنی نه تنها ناشی از عاطفه قومیست ، بلکه کلید اساسی برای بقای شان در قدرت نیز است. این در حالیست در نتیجه خشونت طالبان هزاران پشتون بیگناه قربانی میشوند و نام پشتون و تروریسم طالبانی در سطح جهانی طنین انداز است.
3. پشتونیست ها از ماشین انحصاری دولتی استفاده اعظمی می نمایند. این در حالیست چند نفر دلال قومی و سیاسی دیگران را شریک در شبکه فساد و مافیای حکومتی ساخته اند.

>>>   اگر پنجشیر و پنجشیر بازی را از امنیت دور کردی ما حما یت می کنیم در غیر ان حما یت نمی کنیم

>>>   ازين نوده پيوند كنيد؛ آلِ سعود در خدمت آلِ يهود؟
افشا شده در سند هاى پاناما: شاه سلمان آل سعود در مارچ ٢٠١٥ مبلغ هشتاد ميليون دالر به كمپاين انتخاباتى بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل كمك نموده است.
عجب دوستى، هم با القاعده و هم با الفايده!
‏مسلم_شيرزاد

>>>   مسئول جـدید اداره امنیت ناملی اولین اقدامش باید این باشد که این ریاست را از حالت قومی وسمتی بیرون گند ویک اداره ملی ازان بسازد تا از تنظمی بودن وسمتی بودن بر ائت حاصل کند وبتواند کار موثر انجام دهد

>>>   خیانت وجنایت فراموش ناشدنی جنرال حبیبی! درزمان حکومت نجیب قومندان سرحدی بود در ولایت پکتیکا در کوه های دره سلطان بیش ازدوهزارافسران وسربازان اردوی ملی را به شبکه حقانی وپاکستانی ها فروخت که همه بشهادت رسیدن منسوبین وزارت دفاع ازاین معامله جنرال حبیبی تحت رهنمای شهنواز تنی کاملا خبردارند این جنایت بی‌سابقه را بهمه برسانید
از صفحهٔ ( نظری )

>>>   حكومت شش تن را به جرم دست داشتن در هراس افگني حلقه آويزكرد اما سيد احمد گيلاني ميگويد كه شخص كرزي و معصوم استانكزي قاتل اصلي استاد است بايد موضوع دقيق بررسي شده براي ملت وضاحت داده شود وقاتل اصلي مجازات گردد.

>>>   اکثرا نظردهنده ها اگر کاندید پنجشیری بوذد میگویند خیلی خوب شد اگر هزاره بود بی تفاوت هستند نه خوب میگویند نه بد اگر پشتون بود که خوب هم باشد میگویند بــــــد است صرف بخاطر پشتــــون بــــــودن !
@

>>>   ایکاش قبل از شهادت استاد ربانی اقای استانکزی باین حقیقت پی میبردند تا اسباب قتل یک پیر مرد هفتادوچند ساله را فراهم نمی اوردندکمونیست ها وتکنو کرات های بی دین همیشه خاک به دهنم از مسلمانهای ساده وکم تجربه سوء استفاده نموده انها را بخاطر ارمانها وبرنامه های خود جلو می اندازند وقتی به مرام های خودرسیدند چنان انهارا کنار میزنند ودور می اندازند که تا هستند از جا بر نمی خیزند حضرت استانکزی با این کلمات میخواهند چهره ای ملایم وقابل قبول برای خود بسازند وانچه از مسلمانها باقی مانده به حیث ابزار ووسیله استفاده نموده به زعم خودشان وارباب های خارجی کشور ومنطقه را از گویندگان کلمه ای توحید پاکسازی نمایند اینها همیشه علما ومسلمانها را هیزوم جنگ ساخته همه را دراتش سوزانیده اند یک زمان همراه با کمونیست ها امدند وهرچه عالم دین ونماز خانهای صادق را قلع وقمع نمودند کنون با اربابان امپریالیست خود دارند ارمانهای نادرست خودرا ازین طریق به کرسی نشانند اینها از دوران محمد داود خان وحتی قبلتر ازان تا امروز به قتل وکشتار مسلمان ادامه داده ومیدهند هنوز عطش خوانخواری شان فرو ننشسته واز اجحاف مسلمین دست نبرداشته اند وماهم از گذشته ها انتباه نگرفته به بی تجربگی وساده لوحی خود بشدت ادامه میدهیم
گوسفندی برد ان گرگ مزور همه روز
گوسفندان دیگر خیره در او می نگیرند
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   ای کاش که ریس جمهور وریس اجراییه وخودت وامثال خودت راست وصادقانه با مردم رفتار میکردید واز قومگرایی وزبان اندیشی ودور ساختن سایر اقوم وملیت ها در مغز وفکرتان وجود نمیداشت وبنام شهروند اول ودوم وسوم را در نظرتان نمی بود همه مردم را شهروند این کشور بدون افراط وتفریط وقوم وسمت ومنطقه وزبان یکسان میپنداشتید حرف تانبا عمل تان همخوانی نداشته وندارد .

>>>   این قوم قوم پشتون است که در بیش از ۹۵ در صد از اراضی و جغرافیا افغانستان می تواند حکم روایی وحکمت قانون کند این نقطه در بیش ۵ هزار تاریخ افغانستان و منطقه سابط شده است برادران غیر پشتون ها هم تجربه شده است
که نتیجه اش را ۲۰ سال جنگ و خونریزی و چور چپاول ویران کردن بنیادی افغانستان و آواره شدن و گشنه و تشنه شدن میلیون ها افغان چیزی دیگر نبود بنده بحث یک افغان ایم روز در لباس های خود نمیگنجم که می بینم رییس اجرایه داکتر عبدالله هم از صداقت و کار کرده گی جناب استانکزی پشتون ستایش می کند
استانکزی بهترین گزینه برای منافع ملی افغانستان بحث رییس عمومی امنیت ملی افغانستان است وهمچن جنرال عبدالله حبیبی بحث و زیر دفاع ملی افغانستان
جوزجانی

>>>   آیا جمعیت با حمایت همه جانبه از عبدالله قبر خود را کنده است؟
تنها یک روز بعد از موضع گیری ضعیف و همزمان رهبران خود خوانده ی جمعیت اسلامی درباره ی موضوع ترور استاد شهید,داکتر عبدالله در هنگام معرفی دو طالب به سرپرستی امنیت ملی و وزارت دفاع و در تمجید از استانکزی که متهم به همدستی در ترور استاد است گفت: آقای استانکزی شخص وطن دوست ، متعهد و پرکار است.

>>>   وقتیکه عبدالله هم از قاتل رهبر خود فرشتی آسمانی ساخت از این پس باید همسنگرانش بسیار هوشیار باشند

>>>   درود وسلام بر خون شهیدا ي افغا نستان.
امروز برای همه چه آفرادان سیاست، وچه افراد عادی، وچه کشور جهان، خوب اسباط شده که استانگزی جاسوس پاکستان هست.
وخیانت واختلاص واز همه مهیم تر جاه بجا کردن انتهاریها توسط همین استانگزی و ترور شخصیتهای جهادی ،وفرماندهان، پیشه و کارهمین استانگزی هست.
این شخص باز هم با قيا فهٔ چون محتا ط با کمال بی شرمی باز دروغ گفته خود را خادیم ملّت خطاب میکند.
ق.ناصری

>>>   روسیه از روسهاست .ایران از فارسهاست .ترکمنستان از ترکمنهاست .
بنا افغانستان از پشتونهاست در این شکی نیست در غیر آن مانند که گوییدخدا وجود ندارد وکافر هستید

>>>   اگر استانکــــزی میدانست که آن اشــرار با خود بم دارد آیا خودش داخل میرفت؟؟؟

>>>   شیطان را درس میدهند این زی ها حال میخواهد طرفدار پیدا کند

>>>   روسای امنیت ملی رژیم های سابق افغانستان تروریست ها را از فاصله هزار کیلومتری میشناختند وآنها را از بین میبردند.
اما رییس امنیت فعلی ما تروریست را همراه لنگی پر از مواد منفجره به حضور ربانی رییس شورای صلح برد و پس از آن که خود را انفجار داد، فهمید که او تروریست بود.
آیا این یک تجربه و سوابق کاری برای استانکزی نیست؟
آیا کدام کس دیگر خوبتر ا استانکزی به این مقام لیاقت دارد؟
من از نمایندگان پارلمان افغانستان خواهشمندم که با در نظر داشت سوابق کاری معصوم استانکزی در شناخت تروریست ها از فاصله چند هزار کیلومتری، برایش رای تایید بدهند!!!

>>>   "چه جایی بهتر از خدمت در راه دفاع و تمامیت ارضی افغانستان"
معصوم استانکزی به مرض تب هذيان مبتلا شده

کدام "تمامیت ارضی افغان ستان" ?
کجاست "تمامیت ارضی افغان ستان" ?
چه است "تمامیت ارضی افغان ستان" ?

پس مى گيرىم ستان از افغان
تا شود ميهن دوباره از مايان
در فراز هندو کوهان باز تابد خور آن
پايان کنيم پورچم طالبان با و يا بدون نکتايداران
در اين سو و آن سو آرين بر افرازيم درفش کاويان

>>>   دوعبدالله در کنار هم یکی طالب ودیگر مقاومت گر مقابل طالب
نمیدانم عبدالله ریس اجراییه است یا دستیار ریس جمهور جای را ه که ریس جمهور فراموش کند عبدالله بیادش میدهد کاندیدوزارت دفاع را میگویند عبدالله معرفی نموده است واستانکزی را به امنیت ملی بدرقه نمود اغای عبدالله خون شهدای ما باین طالب بازی خودت حتمی زیر پا شده میرود ایا ما گناه کاریم که با قمیت ازدست دادن انگشتان خود بتورای دادیم که حال هیچ کس نیافتی طالب معرفی میکنی ی...ویا برما که تورا مرد ومقاومت گر فکر نمودیم برایت اهمیت دادیم جانشی مقاومت گران اصلی ساختیم جواب ملتی را که ترا به نزدیک ارک رساندولی تو معامله اش کردی چه میدهیی

>>>   ... بر همه کسانیکه در هر دو طرف نفاق وشقاق بنام پشتون،تاجک خلق میکند وکشور را به طرف بُحران میکشاند. به لحاظ خدا بس است.حالا ما وشما یک دشمن مشترک داریم که طالب وداعش است.

>>>   چه بي شرم آدمي تا حال بخدا نديده بودم

>>>   احتمال نزدیکی آنکارا به داعش در افغانستان/ترکیه مرکز آموزشی دینی در ننگرهار می‌سازد

>>>   اى كاش أستانكزى تنها طالب ميبود اين خبيث نوكر اى اس اى دال خور است ورنه آدم قحطى خو نيست. فقط يك گروه خاص از اين چوكى به ان چوكى تغير و تبديل ميشوند لعنت بر قوم پرستان و وطن فروشان شرم است در مناطق جنوب كلدار پاكستانى رائج است مگر بنام غيرت چيزى در وجود شما است لعنتى ها .....

>>>   پارلمان کشور باید جلو این زی چشم سفید و فاسد را بگیرد۰ دست او با دست طالبان یکی است۰

>>>   این کشور پشتونستان نیست که تنها از پشتون ها باشد۰ اوغانستان هم نام تقلبی و نام ساختگی است۰

>>>   افغانستان یا افغانلند یک نام جعلی است که توسط انگلیس به این کشور داده شده۰ اسم اصلی این دیار خراسان است۰ حتی احمد خان درانی خودش را امیر خراسان نامید، و در آن وقت نامی از افغانستان نبود۰ آخرین امیر پشتون که بنام امیر خراسان بنامش سکه ضرب زده، و آن سکه ها در موزیم ها موجود است، امیر محمد افضل خان، پدر امیر عبدالرحمن خان است۰ بناعاً اسم افغانستان به این کشور بعد از سلطنت او داده شده۰
احمد شاه ابدالی یک کتاب تاریخ دارد بنام تاریخ احمد شاهی که در دربار خودش زیر نظر مستقیم خودش نوشته شده۰ در آن کتاب از واژه افغانستان اصلاً یاد نشده چون در حقیقت در آن زمان این واژه افغانستان هیچ وجود نداشت۰

>>>   نام افغان برای اولین بار منحیث نام شهروندان کشور با جعل، ریا، و تهدید در لویه جرگه سال ۱۹۶۳ از طرف باند قومپرستان پشتون آن وقت و به همکاری ظاهر و کاکا هایش بالای مردم تحمیل شد۰ پشتون ساختن کامل کشور یکی از پلان های شوم آنها بود که تا به حال ادامه دارد۰ افغان، اوغان، پتان، همه نام های مترادف برای قوم پشتون هستند، و با هویت دیگر قوم های ساکن اصلی این دیار هیچ ارتباط ندارند۰ تحمیل نام و هویت یک قوم بالای قوم های دیگر خیانت ملی است، و خاموشی علیه آن هم بُزدلی و خیانت ملی میباشد۰

>>>   ... ها ناقلین هستند، اصلن از این سرزمین نیستند، از هند و جنوب کشور به همه جا در یک تا دو قرن آخر خصوصن به کمک انگیس درینجا سرازیر شده اند۰

>>>   هزاره ها، تاجیک ها، ازبیک ها، ترکمن ها، و غیره باید بدانند که درین معادله تمامیت خواهی پشتونها هر کدام آنها جدا جدا بازنده هستند۰ این نکته حیاتی است که تمام قوم های غیر پشتون باید خصومت های مختلف گذشته بین هم را کنار بگذارند و باید سخت باهم متحد شوند تا بتواند برضد تمامیت خواهی پشتون ایستادگی کنند۰این نکته حیاتی را نمیشود با جنگ و گلایه ویا رویه منفی بالمثل به یکدیگر آموخت۰ درینجا ازخودگزری، تحمل، و ایثار کار است۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است