آیا شکایت از پاکستان در سازمان ملل نتیجه دارد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۹    ۱۳۹۵/۲/۱۲ کد خبر: 115294 منبع: پرینت

طبق دستور رییس جمهور به محمود صیقل، نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد که خواسته است از پاکستان در نشست سازمان ملل شکایت کند، آیا این شکایت ثمره مثبت برای افغانستان خواهد داشت یا خیر؟

هر نوع دیپلوماسی یا شکایتنامه بدون قدرت دفاعی نتیجه ای ندارد اگر افغانستان قدرتی در سطح ملی و بین المللی نداشته باشد هیچ کسی به حرف نماینده او در شورای امنیت گوش نخواهد داد. تلاش‌های یک دیپلمات چه آقای صیقل باشد چی کس دیگری، بدون اتکای به یک دولت قدرتمند متحد و برخوردار از پشتیبانه مردمی بی‌ثمر خواهد بود. درست است که میدان دیپلماسی یک میدان جداگانه و میدان دفاعی میدان دیگری است ولی مجموعه این دو، مجموعه کاملی را ایجاد می‌کنند که خیلی سودمند است.

آنچه که من می دانم دست اندرکاران سیاست در افغانستان نسبت به شورای امنیت ملل متحد ذهنیت دارند اما شناخت کافی ندارند. با این و ضعیت ما نمی توانیم آنچه که توقع می رود از این درخواست که از پاکستان شکایت می کنیم نتایج مطلوبی بدست آوریم بهتر است قبلا از ورقه درخواست شکایت ذهنیت اعضای شورای امنیت را به نفع افغانستان آماده سازیم بعد کاغذ شکایتنامه را به آنها بسپاریم.

سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هرگز نتیجه ندارد بخاطریکه ملل متحد خودش ارتباط مستقیم با C I. A امریکا دارد وعامل تمام اینرویدادها در اسیای میانه همین ملل متحد است هر گروه ویا بنام سازمانهای خیریه دراسیای میانه منحیث جاسوس ایفای وظیفه دارند بغیر مملکت های اروپایی وامریکایی چون خدمتگار خودشان است بنابردستور شان کشورهایکه مورد هدف باشند فرستاده میشوند هرگزبه اینها دلبستگی نداشته باشید فقط درمقابل زور باید اززور کارگرفت درصورتیکه حکومت از ملت باشد نه جاسوس وطنفروش مثل رهبرهای ما افغانها.
محمدسعیدفاضلی ازاداره امور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است