ارغندیوال: کسی نباید علیه جهاد مردم حرف بزند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۹    ۱۳۹۵/۲/۹ کد خبر: 115212 منبع: پرینت

جهاد از مردم افغانستان ملتی شهادت پذیر ساخته است که در برابر هر زورگوی و مستبدی مبارزه می کنند و در برابر هیچ قدرتمندی سرکرنش و استطاعت را فرو نمی آورند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،عبدالهادی ارغندیوال، وزیر اقتصادپیشین و عضو شورای حراست و ثبات افغانستان، در مراسم تجلیل از هشت ثور گفت: جهاد از مردم افغانستان ملتی شهادت پذیر ساخته است که در برابر هر زورگوی و مستبدی مبارزه می کنند و در برابر هیچ قدرتمندی سرکرنش و استطاعت را فرو نمی آورند. به خاطر شهدای دیروز و زمان جهاد بود که امروز افغانستان، افغانستان آزاد تلقی می شود.

وی، با بیان اینکه جهاد یک ارزش است. یک ارزش دینی، ارزش تاریخی و ارزش ملی این ممکلت است، افزود: مجاهدین جهان را آزاد کرده اند. اگر کسی علیه جهاد و مجاهدت مردم افغانستان حرفی بزند، جفا به حق ملت قهرمانی است که جهاد آن، بزرگترین ارزش و آزادی را برای جهان به ارمغان آورده اند و این خیانت است. بنابراین هیچ کس نباید علیه جهاد مردم افغانستان حرفی بزند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بـه ارغندیوال !
شـمـآ نـبـایـد نام جـهـاد را بـد کنــیــد واعمـال خلاف خویش را جـهـاد نام بگذارید ! در قیامت جواب خدارا چی میگوئی ؟؟

>>>   چه به جا گفته اند : هم غری و هم نری .
آقای ارغندی وال ! شما و آقای گلب الدین راکت یار بودید که روزانه بیش از یک هزار راکت بالای کابل و شهر های افغانستان فیر میکردید. آیا امریکا و غرب جهاد افغانستان را به همین خاطر پشتیبانی مالی - سیاسی و نظامی میکرد یا این ابتکار شما بود برای چه و چرا ؟؟
نادری ننگرهاری گم گشته و مهاجر غرب از ظلم ها و سفاکی شما

>>>   عجب جهادی کردین که کوچکترین عیبی در کارتان نیست
که مردم پشت جهادتان گپ بد نزند مردم گپ بد بزند یانزند
جهادیها آبروی اسلام را بردند بااین جهاد نمونه خود..صادق
از خیرخانه

>>>   من از فاروق اعظم گله اي ندارم، مره چك چك هاي ويس برمك كُشته:)

>>>   آقای ارغندیوال، هیچ کس از جهاد مردم افغانستان علیۀ شوروی سابق انتقاد نمی کند. انتقاد مردم از رهبران است، که با جنایات شان علیۀ مردم افغانستان در جنگ های کابل نه تنها 65 هزار هموطن خود را شهید ساختند، بلکه جهاد مردم را نیز لکه دار ساختند. افغانستانِ را که مردم با خون خود آزاد کرده بود، همین رهبران پول پرست و قدرت طلب به امریکا فروختند. فلهذا جهاد مردم برای ما افتخار و مقدس است، اما خیانت و جنایات رهبران یک لکۀ ننک بر جبین خود شان. مردم و تاریخ افغانستان نام هریک رهبران وطنفروش را در سینۀ خود ثبت کرده است. اگر صد مرتبه هم خود تان را مانند سیاف در پوش قرآن و اسلام بپیچانید و یا جهاد مردم شریف افغانستان را علیۀ خودشان سپر بسازید، سودِ نخواهد داشت. ... سیاه است.

>>>   اشغال بمراتب بهترازمجاهداست
چون مجاهدمزدوربودمزدوراست معنی جهادیعنی دزدی و قطاع الطریقی است که این چشم سفیدان ملیونهادالرسرقتی خودراهم حلال شرعی میدانند دین اسلام به نظرمجاهدسرپناه جنایت است هرجنایتی کردندشرعی دانستند .
همانطوریکه سرازآغاذقطاع الطریقی شان مردم راگوسفندخودراچوپان تصورمیکردندهنوزهم دموکراسی به نظرشان عمل کفری است کوشش دارنددهن مردم رابسته کنندتادزدی شانراتبلیغ نکند .
درتاریخ بشربی شرم اضافه ازین نخواهدبودکه ملیونهاوملیاردهادزدی خودراخدادادی وحلال شرعی گفته دهن مردم راقفل زنندتادزدی شان بی خلل ادامه یابد .
وطندار

>>>   هزاران حيف كه يك آدم تحصيل كرده ونان خورده أمريكا اين طور حرف هاي بي. ربط وبي معنا بزند و يا شايد در حالت تشوشات شعوري باشد
جملات كدام. مفهوم ومعنا را أفاده نميكند

>>>   جهاد ارزش مند است اما شما مجاهد نبودید

>>>   کسی نباید بنام جـهـاد تجارت اقتصادی یا سیاسی کندحکومت باید ازین تجاران بنام جهاد مالیه اخذ کند هرکس که جهاد کرده ماهانه پانزده هزار افغانی مالیه به بیت المال بپردازد . یعنی حتما درامد حـرام زیادی دارد ومالیه هم ازهمین بابت است .
( ر)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است