طالبان امروز، خلقی و پرچمی های دیروز
امروز گروه هایی که باز هم به شکلی برخلاف روحیه ملی و ویژگی های فکری و فرهنگی مردم ما حرکت می کنند به عنوان دشمن بوده و مردم افغانستان یکپارچه مقابل آنها مقاومت می کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۱    ۱۳۹۵/۲/۸ کد خبر: 115144 منبع: پرینت

دقایقی پیش، معاون دوم رییس جمهور در مراسم تجلیل از هشتم ثور گفت: طالبان امروز و گروه هایی مانند آن وارثان حکومت های خلقی و پرچمی افغانستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد سرور دانش معاون رییس جمهور امروز در مراسم تجلیل از هشتم ثور اظهار کرد: کشور ما در چهار دهه اخیر عصر تحولات شگرف و بزرگ سیاسی و تاریخی بوده است.

وی افزود: ما در این چهار دهه اخیر نظام های سیاسی گوناگون را تجربه کرده ایم، نظامی برخاسته از کودتای 7 ثور که 14 سال به طول انجامید، دوره افتخارآمیز جهاد مردم افغانستان و پس از آن دوره کوتاه حکومت مجاهدین و پس از آن دوره سیاه حکومت طالبان و در نهایت در 14 سال اخیر فصل جدیدی در مدیریت سیاسی کشور آغاز شد.

معاون رییس جمهور با اشاره به وقایع کودتای 7 و 8 ثور گفت: در این مورد در رسانه ها مطالب بسیار گفته شده اما به عقیده من جهاد برخاسته از خصوصیات و ویژگی های ملی و فرهنگی افغانستان بود البته عوامل مختلف سیاسی، داخلی، خارجی و بین المللی سهم خود را داشت اما تمام تحولات بزرگ تاریخ افغانستان نشات یافته از زندگی فکری و فرهنگی ما است.

دانش افزود: بر این اساس سه اصل روحیه آزادی خواهی و آزادی طلبی، حاکمیت ملی و فرهنگ ملی و اسلامی باعث مقاومت مردم در برابر دشمنان و پیروزی همیشگی آنان است.

وی تاکید کرد: 7 ثور آغاز حکومتی بود که در تمام دنیا به نام دیکتاتوری پرولتاریا از آن یاد می شد و سرآمد استبداد و ضدآزادی بوده اما مردم افغانستان در برابر این استبداد ایستادند چراکه مردم ما در مقابل هر حاکمیتی که ریشه در بیگانه طلبی داشته باشد در مقابل آن می ایستند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه کودتای 7 ثور نقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی افغانستان بود، یادآور شد: مردم افغانستان در تمام دوره های تاریخ از فرهنگ ملی و اسلامی خود حمایت و صیانت کرده و در مقابل هر نوع تجاوز به فرهنگ دینی و اسلامی این کشور مقاومت کرده اند.

دانش گفت: این اصول در روح و روان همه مردم افغانستان بوده و اینگونه نیست که فقط متعلق به گروهی و حزب خاصی باشد.

وی با تاکید بر اینکه 34 ولایت افغانستان در جهاد 8 ثور سهم داشته اند، خاطرنشان کرد: وضعیت امروز ما با دیروز شباهت های بسیاری دارد، امروز گروه هایی که باز هم به شکلی برخلاف روحیه ملی و ویژگی های فکری و فرهنگی مردم ما حرکت می کنند به عنوان دشمن بوده و مردم افغانستان یکپارچه مقابل آنها مقاومت می کنند.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: طالبان امروز و گروه هایی مانند آن وارثان حکومت های خلقی و پرچمی افغانستان است و از نظر نوع نگاه همان روحیه خشونت، دیکتاتوری و روحیه برخلاف حاکمیت ملی و استقلال افغانستان مشابه آنان است.

کد(20)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   داغش هم خلقی ها پرچمی هاست !!! فرشته همه همان اخوانی های دیروز هستند تنها یکئ جنایت پیرام قــــل را شما بخوانید که یک کتاب میشود در زمانش شاگردان را زا پوشیدن دریشی که گویا لباس کفری است منع میکند اما حالا خودش بیشتر ازهمه همان لباس کفری را می پوشد نکتائی بسته میکند دیروز چی میگفت ومکتب آتش میزد امروز چــــی میکند ، در تمام افغانستان مردم عادی آنقدر از کمونست ها ضررندیدند که از جنگ سالاران وجهادیون دیدند ، کـــــدام کمونست زمین کسی را غصب کرد؟ کدام کمونست اختلاس کرد یا رشوت گرفت یا سرمایه های ملی را به پاکستان فروخت؟
@

>>>   اشرف غنی کوچی با همان فرهنگ طالبانی و تمدن ستیزی خود یک خیانت بزرگ ملی و فرهنگی دیگر را مرتکب شد که دروازۀ کمک های سازمان تعلیمی، علمی و فرهنگی یونسکو را به روی کشور مان بست . باید این طالب ضد فرهنگ با قوانین خودش به محکمۀ صحرایی کشانده شود، چون محاکم عدلی و دولتی نداریم.
من از سال ۱۹۸۲ تا سال ۱۹۸۷ آمر دیسک ( Social Science and culture) در اداره یونسکوی کابل بودم. یونسکو یک مرکز تعلیمی، علمی وفرهنکی جهانی ملل متحد است که کمک هایش معکوسن متناسب است به عاید ملی یک کشور، بدان معنا که کشورهای کم رشد و فقیربیشترین کمک مالی اخذ می دارند و همچنان وظیفه اش نگهداشت آثار و آبداد تاریخی، موزیم ها و آرشیف ملی و کمک به اتحادیه های کارگری و ساینس و تکنالوژی ودادن بورس های تحصیلی و سرشماری نفوس کشور است. زمان جمهوریت محمد داوود که تازه از دانشکده اقتصاد فارغ شده بودم ، در اداره مرکز احصاییه تازه شروع به کار کردم، چون ارقام دقیق و استندرد از نفوس کشور و ملیت های ساکن نداشتیم، ملل متحد چند ملیون دالر را برای سرشماری نفوس اختصاص داد ومتخصصان سر شماری نفوس آمدند و با میتود اوسط حسابی به احصاییه گیری آغاز کردند که من هم بخش آن بودم و سرشماری از کمری و شیوه کی و پلچرخی تا تمام مشرقی و کامه و لغمان و جلال آباد و کنر و خوگیانی تکمیل و در شعبه ما توحید شد در حضور متخصصان یونسکو ارقام نشان داد که پشتونها در این مناطق که مناطق پشتونی نامیده می شد اکثریت نیستند 35 % اند که تنها 25 % شان به زبان پشتو تکلم و متباقی75 % به زبان پارسی تکلم می کردند. توحید این بخش احصاییه شرق کشور وضع رییس عمومی احصاییه ( عبدالکریم حکیمی) را که یک پشتونیست دو آتشه بود آشفته و عصبانی ساخت و بنابر هدایت محمد داوود مجلسی دایر کرد که منهم در آن مجلس حضور داشتم و از مشاوران خواست که بنابر پالیسی دولت باید به ارقام دست زده شود و فیصدی پشتونها بیشتر از تاجیکان نشان داده شود که متخصصان هندی و فرانسوی اعتراض کردند و گفتند که پالیسی دولت تان که چنین بود جرا ملیونها دالر ملل متحد را هزینه سرشماری کردید.
هنوز سرشماری در مناطق شمال و کابل و هرات و بدخشان و... آغاز نشده بود که کودتای ننکین هفت ثورآمد ، و ترکی و امین مانع سرشماری مکمل شدند.
حال اشرف غنی فاشیست با همان پالیسی اجداد خود نمی خواهد یونسکو برای باز سازی آثار تاریخی و فرهنگی مناطق باستانی کشور کمک کند چون مناطق پشتونی فاقد فرهنگ و تمدن اند.
اشرف کوچی عدالت را برقرار می کند که مناطق باستانی نیز فاقد ارزش های فرهنگی، تربیتی و علمی باشند و فرهنگ شان همان فرهنگ جنوب انتحار و انفجار و ویرانی و مافیا باشد.

>>>   همين دشمني و ستيزي را كه يك تعداد با واژه دانشگاه و دانشجو دارند، اگر در برابر تروريستان طالب و داعش مي داشتند اين وطن، وطن مي شد، مشكلات امنيتي نمي داشتيم و ديگر شاهد تعصب قومي و نژاد پرستي در افغانستان نمي بوديم !
سالم وحدت

>>>   این مردم به کاسه لیسی عادت کردن ..این ميترسند که که دیگه خیرات نته بريشان .اینها چیزی از حق وحقوق را نمی فهمند .برای اینها استقلال و آزادی معنی نداره .من متاسيف هستم برای این شهروندان بی تفکر و پوچ ما ..مچوم کی دست از بردگی برمیدارند..

>>>   مبارزه بر ضد فاشيزم وظيفهُ انسانى هر شهروند است.
من نميدانم اين رزايل اوباش و نوكر پاكستان از تاريخ زبان و فرهنگ باداران شان هيچ آگاهى ندارند كه بيش از ٥٠ در صد زبان اردو را از واژه هاى زبان فارسى تشكيل شده است.
باز تو را چى كه من كدام واژه را براى خودم و همتبارم انتخاب ميكنم.

>>>   بى دانش صاحب، اشغال امروز و ديروز جه فرق دارد؟؟ مكر كه ديروز يك كفر و اشغال كَر بود و امروز ٤٢ مملكت. و شما را هم همين ها دكتى و سوق مكند!!

>>>   بـــه ( من از سال ۱۹۸۲ تا سال ۱۹۸۷ آمر دیسک........
بــعـــدا حکومت تره کی سرشماری انجام داد واینبار حفیظ الله امین به قلم خود فیصدی اقوام را به دلخواه خود تنظیم ونشر کرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است