از مخالفان در حکومت حمایت می شود
شخصی که در قام بالای شورای امنیت ملی کار می کرد، اعتراف کرد که ما باید در این مقام ها فقط روز بگذرانیم چرا که اراده سیاسی در حکومت، برای مقابله با دشمن وجود ندارد و از مخالفان حمایت صورت می گیرد 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۰    ۱۳۹۵/۲/۲ کد خبر: 114895 منبع: پرینت

چگونگی وقوع حمله بزرگ و مرگبار طالبان در شهر کابل، پرسش هایی را در میان مردم و نمایندگان شورای ملی به وجود آورده است. نماینده های مجلس، می گویند که سران حکومت در تامین امنیت مردم و نابودسازی طالبان بی پروا هستند. این نماینده ها انتقاد می کنند که رییس جمهور و رییس اجرایی بیشتر وقت شان را در کشمکش های تقسیم قدرت می گذرانند تا در خدمت به مردم. هرچند بسیاری ها حمله دیروز طالبان در شهر کابل را فاجعه ای بشری می پندارند اما رهبران حکومت وحدت ملی تا کنون جز از دیدن از محل رویداد و عیادت زخمی ها و نشر اعلامیه های نکوهشی در عمل کاری بسان مرهم گذاشتن بر روی زخم های ناسور بازمانده های قربانیان انجام ندادند. اما حکومت در چنین وضعیتی چه رویکردی بایددر برابر طالبان داشته باشد؟

شکیبا هاشمی عضو مجلس نمایندگان، در برنامه «فراخبر» گفت: حکومت ما باید از سال گذشته که اکثریت مردم و جوانان ما مهاجر شدند پندمی گرفت و برنامه های امنیتی خود را طوری آماده می کرد که دشمن ناکام می شد. امسال دشمن عملیات بهاری خود را تحت عنوان عملیات عمری آغاز کرده است. با این وجود، نیروهای امنیتی و شورای امنیت ما باید سیاست امنیتی خود را طوری مشترک و هماهنگ می ساختند که دشمن در چنین جای محافظت شده ای چنین انتحار و انفجاری راانجام نمی داد.

وی، با بیان اینکه وظیفه استخبارات این است که از ابتدای انفجار و برنامه یک انتحاری، آن را تعقیب کند و بتواند خنثی نماید، افزود: مشخص است که برای این انفجار، از داخل، کسانی با انتحارگران همدست بوده اند چرا که اگر اینگونه نبود، آنها به این راحتی نمی توانستند چنین موتری را وارد کنند و انفجار را در این مکان امنیتی انجام دهند. این حمایت باعث وقوع چنین حادثه هایی می شود. این موضوع ضعف نهادهای امنیتی ما را نشان می دهد. از این به بعد خانواده ها دیگر اجازه نمی دهند که جوانانشان در صفوف امنیت ملی درس بخوانند و کار کنند و یا به آنها کمک کنند.

هاشمی، در خصوص حمایت طالبان از درون حکومت گفت: درون حکومت افغانستان، حامی های ایدولوژیک طالبان، آنها را در کارهایشان یاری می کنند. شورای امنیت باید بک تغییر درسیاست های خود بیاورد. این افراد را شناسایی کرده، از کار برکنار کنند و به مجازات رسانند.اگر اینگونه پیش رویم و این افراد وجودداشته باشند، نمی توانیم هیچگونه آرامشی در افغانستان داشته باشیم.

حکومت و کسانی که در حکومت کار می کنند، اراده سیاسی برای امنیت و ثبات درکشور ندارند. شبی که ما نمایندگان مجلس در ارگ جلسه داشتیم، هر کدام از رهبران که لب به سخن گشودند فقط شعار دادند. آن شب شعار دادند که ما ستون پنجم را شناسایی می کنیم و دیگر جایی در این مملکت نخواهند داشت و ما صبح آن شب، شاهد چنین حادثه خونینی شدیم.

این نماینده مجلس، ادامه داد: شخصی که در شورای امنیت ملی و در یکی از مقام های بالای آن کار می کرد، خود، اعتراف کرد، که ما باید در این مقام ها فقط روز بگذرانیم چرا که اراده سیاسی در حکومت، برای مقابله با دشمن وجود ندارد و از آنها حمایت صورت می گیرد. وقتی حادثه خونین شاه شهید اتفاق افتاد، همان فرد گفت که حکومت اصلاً طرحی برای جنگ و صلح افغانستان ندارد.

هاشمی، با انتفاد از نبود سیستم مکافات و مجازات در افغانسنتان گفت: باید سیستم مکافات و مجازات و قانون در افغانستان تطبیق شود. کسانی که خلاف منافع افغانستان عمل می کنند اگر مجازات شوند، مردم با حکومت همکار می شوند. در حال حاضر مردم هیچگونه همکاری با نیروهای امنیتی ندارند دلیل این است که هیچ اعتمادی به حکومت ندارند.

وی، در پایان گفت: متاسفانه در نظام ما، صدها مجرم که دستشان به خون و مال مردم آلوده است از یک طرف دستگیر می شوند و به زندان می روند و روز دیگر با پرداخت پول آزاد می شوند. اگر سیستم مکافات مجازات و مکافات واقعی باشد می توانیم به صلح و ثبات برسیم وگرنه این افراد همچنان امنیت کشور را به دست گرفته و پیوسته آن را با بحران مواجه می کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شـــــــــورای امنیت ملی از کدام افراد تشکیل شده؟؟
فـرزندان وزرا وکلا جنگ سالاران مشاورین و رهبران تنظییمی

>>>   شما وکیلان ستون پنجم هستید که طالبتن را به پاکستان جهت معالجه می برید واز بودن حکومت فعلی ترس دارید که روز به زودی خواهد رسید که از قتل تان و غصب زمین ها و و قاچاق شراب و ارد و مواد مخدر ه و معاون مجلس اقای قدیر که دالر را از کجا دزدی کردند و غیره وغیره و غیره
بصیر نظری

>>>   رهبر طالب وداعش غنی است. اکرطالب است وداعش است غنی مستقیم ازانها حمایت میکند مردم باید خودراازدولت جداکند علیه دولت موضع بکیرد تاکی هرروزمردم بیگناه کشته شود......
یاران ابوذر

>>>   سرنوشت تمام جوانان شمالی وهزاره همین است ازمجبوریت داخل نیروهای امنیتی شده شعوری کشته میشود واین کشتار هم به سلسله
قتل های زنجیره یی قبلی است. از یک قوم خاص بیش از90فیصد قتل عام میشود خصوصن تاجکها ومردم شمالی .
ه

>>>   شوراي امنيت ملي گفته است که از اين پس اولويت حکومت در برابر طالبان، جنگ است نه صلح.
اگر ریگ ریاکاری در کفش ندارند، جهت صدق گفتار خود اول تروریستانی را که به قیمت خون هزاران نفر به دام افتاده و سرگرم خوردن گوشت وپلو در زندان ها استند؛ اعدام کنند. معلوم است که مطلق به رسم غداری سخن پراکنی می کنند.

>>>   کاش سنگ چوب میبودند، سنگ چوب بالایشان هزار مرتبه شرف دارد، در وطنی گه مردمش رٲی خود را با یک بشقاب برنج میفروشد بیشتر از این نمیتوان توقع داشت.

>>>   دوستان عزيز و گرامي
من فبل از انتخابات نوشتم كه انتخاب اشرف غني دست نشانده ايالات متخده أمريكا يك اشتباه تاريخي است. اين شخص فروخته شده همراي عبدالله عبدالله فقط براي ريس جمهور شدن حاكميت ملي و سياسي أفغانستان را به طالبان مصالحه كردند. استرها خوب مي توانند كه چگونه طالبان را نابود كنند و اما نه ميخواهند. من تازامروز نديدم كه يك طالب در كابل إعدام شود. اين خاين ملي طالبان را وحشي را از از زندان آزاد كرد. امروز به درستي فهميدي ميشود كه دست غني با طالب يكي است و اين حكومت بايد سرنگون شود . ديگر چاره نيست

>>>   ارگ نشين ها خود در نشست هاى پشت در هاى بسته با جمعى چند ار وكلايى شكمبو ، از قبل اخطار داده اند كه شش ماه پيش رو فصل كشتن و قتل است . ارگ نشينان طالب در روز هاى اول اين فصل خونين صد ها شهروندى كابلى و افراد امنيتى را با قصاوت تمام كشتند . من شكى ندارم كه اين جنايات همان گونه كه خود پلان كرده اند ، ادامه خواهد يافت و اهداف تعريف شده را نشانه خواهند گرفت. پرسش اساسى اين بايد باشد كه بايد آرام نشست و منتظر ماند كه ما را بكشند و به غم بنشانند و يا اين كه ما براى دفاع از جان ، مال و شرف خود جبهه واحدى تشكيل دهيم و براى تصفيه اين جنايت كاران و هم دستان حكومتى شان آماده شويم و همهء راه هاى دفاع از خود را باز بگذرايم . به عنوان شهروندان بايد از حق مدنى خود استفاده كنيم و اين حكومت را از راه هاى اعتراضات مدنى محبور به استعفأ نمايم ، اگر راه هاى قانونى و راهكار هاى مدنى كارا نيفتاد ، مردم حق دارند حاكمان مزدور و مشكوك را مورد غضب قراردهند و قصر هاى شان را دق الباب كنند . انتظار بى هوده است، اين حكومت بايد برود و قدرت به مردم تعلق گيرد.

>>>   جنایت نعیم کوچی در فاجعۀ کابل در شماری از رسانه ها بازتاب گسترده یافت، اما جنایت قیوم کوچی کاکای اشرف غنی احمدزی کوچی که از زمان پیدایش طالبان سخنگو، مهماندار و عضو فعال طالبان در امریکا بود و هنگام انتخابات ریاست جمهوری اشرف غنی نزد برادرزاده اش به کابل رفت و در ارگ ریاست جمهوری اقامت گزید تا در گوش برادر زاده اش که برندۀ رأی گوسفندان و طلسم جان کری بود، سرود فتح طالبان بخواند.
قیوم کوچی پس از مرگ ملاعمر جانشین نامریی وی شد و حضورش در ارگ ریاست جمهوری همان ستون پنجم است که رسانه ها بدون افشای نام قیوم کوچی و اتمر و فاروق وردک از اصطلاح ستون پنجم نامریی سخن می گویند.تنها خبر نگارخبره و توانا مسلم شیرزاد در مصاحبه ای با قیوم کوچی از وی اعتراف گرفت که طالب است. حال که ارگ ریاست جمهوری اقامتگاه اصلی طالبان و کشتار مردم بیگناه است، شما مردمانی که شتابان به قربانگاه کشتار طالبان ارگ نشین نزدیکتر می شوید، تعیین سرنوشت کنید و مرگی را برگزینید که کرامت انسانی شما را نگه دارد و آزاده بمیرید.

>>>   اگر حامد کرزی و اشرف غنی احمدزی حامیان طالبان ترورست اله دست پاکستان نیستند پس چرا جلوگیری از تحقق حکم اعدام محاکم دولت در مورد اعدامی های طالبان را میکنند یک دزد وخاین که از شمالی و خوست بود و چند دزد متجاوز ولسوالی پغمان بسیار به سرعت وعجله حکم اعدام بالایشان تطبیق گردید وکار احسن انجام داده شد اما چرا حکم اعدام طالبان ترورست وطنفروش بی غیرت و... که حکم اعدام شان از طرف محاکم ثلاثه دولت اصدار گردیده و هر کدام شان قاتل صد ها انسان مسلمان این کشور هستند وباعث تخریب مکاتب ومدارس ومساجد وتاسیسات عامه المنفعه هم هستند چرا حکم اعدام بایشان تطبیق نمیگردد درحالیکه شخص ریس جمهور میگوید قضا مستقل است من بکار قضا مداخله نمیکنم وحکم شرعی شان واجب التنفیذ است اما حکم اعدامی که بر جنگجویان طالبان صادر گردیده وتحقق این حکم بالای مجرمین را ایجاب امضای ریس جمهور را میکند چه در زمان کرزی وچه ازجانب اشرف غنی به ان توجه نکرده وتحقق پیدا نکرده وهمه شان در زندان ها پلو خورده در بستر های نفیس وملام که هرگز چنین خوراک وپوشاک برایشان مهیا نبود لمبیده اند ونان این ملت را میخورند که اولاد ها وپدران شانرا کشته اند میخواهند خاک شانرا به بیگانه تسلیم کنند ایا بدتر ازین جفا درحق ملت خواهد بود که این دوشخص ریس جمهور در حق این ملت کرده اند وهنوز ادامه دارد از برای خدا برادر رهبر شبکه حقانی را هم نمیگذارند که اعدام بالایش تطبیق گردد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است