طالبان تعهدی برای مصوونیت غیر نظامیان ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۲    ۱۳۹۵/۲/۱ کد خبر: 114851 منبع: پرینت

حمله روز گذشته سه شنبه 30 حمل در کابل ثابت کرد که طالبان هیچگونه تعهدی برای مصوونیت غیر نظامیان ندارد.

دیدبان حقوق بشر در بیانیه ای به دنبال واقعه ی دیروز گفت، اکثر قربانیان این حمله غیر نظامیان بودند و حتی کودکان در انفجار دیروز کشته و یا زخمی شده اند.

دیده بان حقوق بشر می‌ گوید، بر اساس قوانین بین المللی جنگ، استفاده از اسلحه و مواد منفجره در یک منطقه رهایشی، جنایت جنگی است زیرا در نهایت، میان اهداف نظامی و ملکی، تفکیک صورت نمی ‌گیرد.

این در حالی است که روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در مصاحبه با خبرگزاری انترفاکس گفته است که آمریکا در تلاش است که هرچه سریع تر طالبان را پای میز مذاکره با حکومت افغانستان بکشاند وی همچنان تاکید کرد که آمریکا در تلاش است که رابطه گروه های هراس افکن و طالبان را با تروریستهای بین المللی قطع کند.

حکومت افغانستان این حمله گروه طالبان را تقبیح کرده و مردم داغدیده کشور نیز که از قبل دیدگاه مثبتی نسبت به مذاکره صلح با طالبان نداشتند پس از این رویداد بزرگ تروریستی به طور کامل نسبت به این روند مذاکره بدبین شده اند.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دیگر هر مرجع وهر کسیکه صلح خواهی با ترورستان طالبان جاسوسان پاکستان را مطرح کنند انها دشمنان خاک ومردم شناخته میشوند وبا این حمله وحشیانه طالبان بد بینی مردم بیشتر با طالبان گردیده است .

>>>   درافغانستان معلوم نیست که کی مخالف وکی ریس دولت است داخل شهرها در دست دولت است وخارج ازشهرها در دست طالبان است حکومت فقط در پایتخت وچندتا ولسوالی بیشتر قدرت ندارد ومعلوم نیست که این بازی پاچا دزک تا کی دوام خواهد کرد ...
فهیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است