هشدار! که ورق به نفع طالبان برنگردد
انتشار گزارش های پر ملات و انعکاس وسیع و حجیم از حملات بهاری طالبان خود زمینه تحقق این ادعای مخالفان مسلح را فراهم کرد تا بیش از 300 کشته و زخمی روز گذشته، اولین قربانیان حملات عمری نام بگیرند و افکار عمومی در جوّی مسموم متشنج شوند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۵/۲/۱ کد خبر: 114836 منبع: پرینت

حمله ی صبحگاهی طالبان به ناحیه دهم امنیت ملی کابل و مقابل ساختمان ریاست آن، بگونه ای بی سابقه و وسیع در رسانه های داخلی و خارجی دنبال کننده ی وقایع روز افغانستان منعکس شد که متاسفانه مالامال از تهییج افکار عمومی و پمپاژ تبلیغاتی بود!

در سال های تضعیف و انزوای گروهک های تروریستی و مخالفان مسلح بالا شده بر کوه ها، آنچه که بیش از قدرت نمایی ناتو یا رشادت های اردوی ملی، بر ثبات و امنیت نسبی کشور تاثیر بسزا گذاشت؛ باور خلع سلاح شدن و پذیرش افکار عمومی از کمرنگ شدن خطرات طالبان بود.

به عبارت دیگر و بدین معنا که جنگ نرم غرب، ادعاهای ناتو، همسویی رسانه های جمعی اعم از رادیو، تلویزیون و مطبوعات و نیز نطق های غرای ارگ نشینان همه و همه به کمک هم آمدند تا دیگر مخالفان مسلح نتوانند مانور بدهند و با سیاهنمایی ها و اغراق ها منجر به ناامنی های ذهنی و به تبع آن ناآرامی های عینی گردند.

در واقع جنگ نرم و مانور تبلیغاتی امریکا از غلبه بر تروریسم در افغانستان و عراق به ضرر طالبان تمام شد و پس از آن شاهد رونق کسب و کار با همکاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی و بازگشت گروهی مهاجران به کشور بودیم اما اینک ورق برگشته است.

انتشار گزارش های پر ملات و انعکاس وسیع و حجیم از حملات بهاری طالبان موسوم به حملات عمری خود به خود زمینه تحقق این ادعای مخالفان مسلح را فراهم کرد تا بیش از 300 کشته و زخمی در ناحیه دهم امنیتی کابل، اولین قربانیان حملات عمری نام بگیرند و افکار عمومی در جوّی مسموم متشنج شوند.

در حال حاضر، تسخیر اذهان عمومی و پمپاژ تبلیغاتی در قالب جنگ نرم که روزی روزگاری ابزار امریکا بشمار می آمد امروز در دستان طالبان است و از اهرم فشار خود به سود خود استفاده کردند و متاسفانه مطبوعات و رسانه ها نیز ناخودآگاه و ناخواسته به آن دامن زدند.

بر کسی پوشیده نیست که بازی با افکار عمومی و بزرگنمایی تحرکات طالبان و حملات تروریستی در پراکندن رعب و وحشت در جامعه و نگرانی و انجماد و انفعال مردم ملکی و اردوی ملی، بیش از حملات واقعی و عمق قدرت مخالفان مسلحی است که نه تعدادشان قابل توجه و نه حملات شان قابل اغماض است.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مــــــــا ارگان استخباراتی نداریم که حملات دشمن را پیش از اجـرا کشف وخنثی کند ، استخبارات پاکستان فعال وبرای کشور خود صادق هستند ، نه مانند ما که همه بچه های دسکو وواسطه دار را دران ارگانها جابجا میکنند
ر

>>>   داکتر صاحب عبدالله به پاکستان میرود!!! اگر پاکستان همه مردم رابکشند بازهم رهبران ما از پاکستان شکایتی ندارند ! برای چی به پاکستان میرود؟

>>>   نصیحت من به کرزی و اشرف غنی!
اگر شما از شعار خویش که(پشتنو لر و بر یو دی) تیر نشوید، اگر شما خط دیورند را که تمام جهانیان به رسمیت شناخته اند و حتی در نقشه های افغانستان در تمام کتاب های درسی و اسناد دیگر خود تان آشکار نشان میدهید، برسمیت نشناسید و بین افغانستان و پاکستان به کمک خود دولت افغانستان و پاکستان و هند و دیگر کشور های جامعه جهانی، دیوار مستحکم که غیر قابل عبور باشد، اعمار نکنید، شما از شر انتحار و انفجار خلاصی ندارید و مردم افغانستان هر روز قربانی خواهند داد.
همانطوری که بخاطر امنیت خویش چهار دیواری ارگ دارید و در چهارکنج و دروازه های آن سربازان بخاطر امنیت شما موظف ایستاده اند، همانطور مردم نیز بخاطر امنیت خویش در سرحدات به دیوار و موظفین امنیتی ضرورت دارند. در غیر آنصورت روزی خواهد رسید که بازماندگان قربانیان حملات تروریستی، با بلدوزر ها خواهند آمدند و دیوار های ارگ را بر سرتان چپه خواهند کرد.

>>>   مـعـلـوم نیست پرسونل ریاست های 90 گانه کمپنی خصوصی پنجشیر وردک چـــی مــصروفیتی دارند ودرکـــجــــــا هستند؟؟ آیا اخـتراعـــات را ثبت میکنند یا کــــدام پـرو ژه اتمـی زیر دست دارند ومصروف آن هستند !!! ده ها نوع جرم دزدی اخــتــطـاف صـراف ها ، تجـار مـلـی ،قتل ، سرقت های مسلحانه ،اختــلاس صورت میگیرد اما امنیت ناملی ما در کجاست ؟ هزارها فرد بیکاره وواسطه دار بر اساس قوم سمت تنظیم درین اداره خصوصی جمع شده وبیشتر از پولیس واردوی ملی امتیازات میگیرند اما عملی که واقعا نتیجه کارشان باشد و حقیقت باشد تا حال کسی ازانها مشاهده نکرده، بزرگترین دست آورد شان اینست زمانیکه پاکستانی ها واشرار جنایتی را انجام دادند جندین بیگناه را غرق خون ساختند فردا وپس فردایش از رسانه ها می شنویم که گویا امنیت ملی یک طفل را که قصد داشت همه کابل را با انتحارش ازبین ببرد دستگیر نموده اند!!!درحتالیکه خودم از زبان دسکــو بچه هـــای این اداره شنیدم که می گفت: ما به آن طفل گفتیم که تو نه بندی میشوی نه جزای برایت داده میشود حتی امتیازهم برایت داده میشود صرف تو بگو من فریب خورده بودم قصد انتحار داشتم اما توسط امنیت دستگبرشدم!!!
چرا این کار را میکنند؟؟ اول اینکه مردم بپندارند امنیت ملی ما فعال است دوم مقدار پول حرام به نسبت این شمشیرزدن شان برای شان داده میشود که گویا انتحاری را دستگبیر گرده!! در حالیکه اگر پولیس ملی نباشد اینهارا پاکستانی ها واشرار از داخل شعبات شان زنده میبرند صرف حاثه قندز کافیست که مردم بدانند امنیت نا ملی ما چگونه فعال است!

>>>   شلیک گلوله ها به فرق سی و هشت تن از جوانان تعلیمیافتهء پنجشیری و بدخشانی که آگاهانه در برابر ترور و طالب میرزمیدند، حکایت از کشتار سازمانیافته دارد. پرسشی هم پیش می آید که تروریستان آمده از پاکستان چه گونه آن عزیزان را شناختند؟

>>>   کرزی حدود 8 سال قبل به رابرت گیس وزیر دفاع پیشین امریکا طالبان را مردم دور از خطر به معرفی گرفت وهراس افگنان مردمان شمال را معرفی نموده بود که در کتاب او نیز انشار یافته درهمچو قضایای فجایع آفرین دست های پلشت کرزی وهمباورانش عقب پرده وجود دارد

>>>   اگر این رویدادها که ریشه در فتنه انگیزی های کرزی دارد، مردم را بیدارتر کرده باشد، خواهان محاکمه و پاسخگویی رییس جمهور پیشین خواهند شد. این گلوله ها ادامهء تیر خلاص بر فرق سیدخیلی و سینهء داوود است.

>>>   پدرام دقيق مى گويد كه اين حكومت دلقكان بايد برود و بايد به زور برود. اگر امروز حاضر نباشيم ميدان هاى تحرير را به پا نكنيم ، فردا همين ميدان ها را گشتار گاه براى مان خواهند ساخت.

>>>   دالردوستی یا انسان دوستی؟!
کسانی بخاطر چندی دالر به جان یک پسر بچه ایرانی افتاده و بخاطر دختربیگانهی که توسطش کشته شده غب غب و غره زنی دروغین دارند حال آنکه خود شان به مزدوری و گدایی و مسافرت و تداوی محتاج ایران هستند مگر این کوک که توسط پاکستان و نوکران ارگ نشین و صحرا نشینش با صدها انسان بیگانه دیگر در پل محمود خان کابل چنین تکه و پاره شده هیچکس صدایش را نمیکشد این خود نمایان گر دالر دوستی خیلی هاست نه انسان د وستی شان!

>>>   سکوت مرگبار شورای علمای افغانستان علیه تروریستان و موقف گنگ آنها در برابر کشتن انسان‌های بیگناه از سوی طالبان، همسویی واضح آنها با تروریستان و شراکت شان در همه این قتل‌هاست.
شورای علمای افغانستان که نان از کیسه دولت می‌خورد، باید موضع واضح خود را نسبت به جنگ با طالبان و کشتن انسان‌های مظلوم این سرزمین از سوی تروریستان بیان کند. در غیر آن با تروریستان و جنایت‌کاران محشور خواهند بود.

>>>   حمله به ریاست دهم امنیت ملی که مسوولیت تامین امنیت رجال برجسته کشور را به عهده دارد و کشته و زخمی‌شدن نزدیک به چهارصد تن از منسوبان این اداره، روایت‌گر آن است که طالبان توانسته‌اند به هر دلیلی قلب دولت را صدمه بزنند و وارد یکی از مهم‌ترین ارگان‌های امنیتی کشور شوند. کشته‌شدن افسران و سربازان جوان و پرتوان این اداره و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی، در یک چشم به‌هم‌زدن نشان از آن دارد که طالبان توانسته است، انتقام همه افرادشان را که در جنگ‌های اخیر توسط نیروهای امنیتی کشور ازبین رفته‌اند، بگیرند. موفق شدن طالبان در چنین حمله‌یی بدون شک، بی‌حمایت حلقه‌ها و نیروهایی در کابل و نهادهای سیاسی و امنیتی کشور ممکن نیست. ما بارها گفته‌ایم که در پشت حمله‌های طالبان بر مواضع و مراکز هدفمند به خصوص حمله‌های انتحاری و هدفمند آنان دست‌های مهمی قرار دارد و باید این حلقۀ حمیاتی طالبان شناسایی شوند در مرجله اول باید تمام اوباشان پست و دون همت باند شورای نظار و جمیعتی که در رده های اول امنیتی رتبه جنرالی مارشالی به روز امریکا و باداران شان رسیده اند باید همه در محضر عام سنگسار و دوباره به وظیفه اولی یعنی پنچرمینی سوق داده شوند تمام سران شورای نظار و جنایت کاران سیافی به شمول خود سیاف ... پدر لعنت که لاف پتاق در رسانه های تصویری می زنند که هله طالب چنین اند و چنان اند باید به دار اویخته شوند ... به سران باند شرارت پیشه شورای نظار که عامل تمام بد بختی در افغانستان می باشند .

>>>   بعد ازین حادثه دلخـراش وخونیــــن عکس العمل امنیت ملی چنین است:
یک طفل محتاج ناتن را ازکدام گوشه پیدا میکنند ودر گوشش می خوانند که تو اعتراف کن ودر مقابل دوربین رسانه ها بگو فلان مـلا یا مولوی مرا مجبور ساخت که بیایم وانتحاری کنم اما امنیت ملی مرا دستگیرکرد یا فریب خورده بودم آمدم به امنیت تسلیم شده
عکس العمل وزارت داخله :
فـــردا پس فـردا ذدوصد سه صد فرد بی واسطه ومظلوم را بجرم تخم دزدی یا اینکه سگرت کشیده یا فانتا می نوشیده دستگیر ودرمقابل رسانه ها ایستاده میکنند وعبدالرحمن رحیمی میگوید همه مشکلات افغانستان از دست اینهاست بجرم شان اعتراف کرده اند
این شد اجـراات مسئولین امنیتی در مقابل جنایت اشــرار و آی اس ـ آی

>>>   قسمی که ما مشاهد کردیم و دیدیم یک تعداد از افراد واسطه دار شامل ارگان امینت ملی می شوند که دو روز بعد صاحب تفنگچه کمری موتر پیکپ همراه با محافظ و در پست های بسیار بلند در بست های معاونیت و مدیریت و حتی بالاتر از ان شامل وظیفه می شوند این در حال که هیچ نوع دانش مسلکی ندارند حتی کورس های که از امنیت ملی دایر می گردد هیچ اشتراک نداشته اند بلکه در همین حال برای همین افراد بنام اینکه کامپیوتر یاد دارند یا انگلیسی می فهمند برایش معاش امتیازی از 200 دالر امریکائی شروع الی 1500 دالر امریکای داده می شود در هر حالیکه از مسایل دانش اوپراتیفی آگاهی ندارند. و بر عکس یک تعداد از کارمندان که تخصص اوپراتیفی دارند در مسایل امنیتی تجربه بالا دارند با بسیار وضع رقت بار با پطلون خاک پر و بدون اسلحه در بایسکل سوار به سوی دفتر می روند و بالای همین کارمند بی چاره زور گوی ، منفک شدن ، به ولایت سوق شدن ، کسر معاش تمام پالیسی های خراب تطبیق می شود.پس ما چه توقع داشته باشیم که امنیت خوب شود. اگر به واسطه میایند مشکل نیست بلکه باید کار کنند و زحمت بکشند معاش مفت نگیرند این معاش معاش امنیت ملی نیست این معاش معاش ملت افغانستان است
با تشکر

>>>   مشت نمونه ي خروار
نخستين فرمانده ي امنيه يي كه قلب هاي كابليان را تسخير كرده است؛ كافيست سري به فضاي مجازي بزنيد تا ببينيد كه مردم كابل جز استعفاي فرمانده ي امنيه كابل و اعدام طالب هاي بازداشت شده، چيز ديگري نميخواهند.
مشت نمونه ي خروار

>>>   نمايندگان مردم در شوراي ملي مي گويند :
در مورد كشتار هدفمند ديروز جوانان ما، تبديلي رييس رياست محافظت رجال برجسته امنيت ملي به اساس سليقه شخصي و قومي، كشتار نيروهاي امنيتي ما توسط تفنگچه كمري خپ كن دار !
سوال هاي زياد وجود دارد كه بي پاسخ مانده است !

>>>   باید ریس جمهور وریس اجرایه استفا کنند دیگر چقدرمردم بیگناه بخاطر اینهاریخته شود باید انتخابات شود یک و از نسل جوان افغانستان که مربوط به هیچ گرو وتنظیم نباشد برای ریاست جمهوری انتخاب شود بایدانسانهای مانند غنی عبدالله وخلیلی ومحقق وتمام کسانی که نتوانستند خواسته های برحق این مردم مظلوم ورنج کشیده ای افغانستان را براورده کند باید خلع قدرت وسلاحیت شوند..
معلم

>>>   آقای غ !
به یاد داری یا خیر، زمانیکه تروریستان شاه شهید را به خاک وخون یکسان ساختند، چیغ می زدید که ازقطره قطره خون شهدای شاه شهید، انتقام می گیرم. آیا شما ازکدام قطره خون شهدای شاه شهید انتقام گرفتید که از شهدای دیروز بگیرید؟ به این سیاست ابتذال وعوام فریبانه پایان بگذارید، شما نمی توانید انتقام بگیرید به زخم های ملت نمک نزنید

>>>   متصدیان امور علیای کشور وظایف خود را بلافاصله انجام می دهند و به مسوولیتهای شان پابند اند. چنانچه پس از حملۀ انتحاری "بلافاصله" به محل رویداد رفتند و از با آنهایی که زنده بودند، ملاقات کردند و همچنان با اجساد کشته شدگان و زخمیها عکسهای یادگاری و فیس بوکی گرفتند.
به همین ترتیب سخنگویان ی شان بلافاصله از این بازدیدها عکس گرفتند و نشر کردند تا از طریق فیس بک به خلق الله اطمینان بدهند که مقامات عالیرتبه هرگز از حال رعایای وفاشعار خویش غافل نمی مانند بلکه هر زمانی که حادثه یی رخ بدهد، از قصرهای جنت نشان شان برون می آیند، و راحت را برخورد حرام می کنند تا از محل حادثه بالافاصله دیدن می کنند. مگر چه کاری هست که باید بکنند و اینها نمی کنند؛ هان؟

>>>   اين خودمرداري اعتراف ميكند:از زندان رها شدم، خانه نرفتم؛ آمدم تا انتحار كنم...
سوال:
چه كسي و به چه منظوري او را از زندان رها كرده است ؟

>>>   تازه :
قبل از انجام حملۀ انتحاری، سربازان ریاست دهم امنیت ملی، از داخل و بیرون ساختمان توسط اسلحۀ بی‌صدا مورد هدف قرار گرفته‌اند.
‫ظهیر_سعادت‬
‫‏فوزیه_ناصریار‬
اعضای مجلس نماینده‌گان

>>>   من بازهم سوگند ياد ميكنم كه قتل عام مردم در كابل توسط شخص غني از رياست جمهوري برنامه ريزي شده است
زيرا غني ميخواهد به طالبان نشان بدهد كه اگر در برابر خواست همگاني براي جنگ در برابر طالبان كاري كرده نميتواند، دست كم ميتواند به بهانه هاي گوناگون انتقام خون تروريستهاي طالب را از ديگران براحتي بگيرد
اين را بايد بدانيم كه غني نماينده تروريستها است همانگونه كه كرزي نمايندگي از طالبان تروريست ميكرد

>>>   وطنم دوباره اینک تو و شانه های پامیر
بتکان ستاره ها که سحر شود فراگیر
دوستان اگر کاری دیگر از دست ما نمی اید بیایید عهد ببندیم که نفرفت پراکنی نکنیم همه اقوام ساکین در این خاک باهم برادر و برابرند .چطور هند با بیشتر 70 یا شاید بیشتر قوم زبان و عشیره و مذاهب مختلف گاو پرست و خدا پرست و افتاب پرست و غیره توانسته یک هندوستان واحد بسازد ،ولی ما نا کامیم .
بیایید ما اول خود را اصلاح کنیم عدالت محور باشیم تا عدلت در این سر زمین تامین نشود هرگز امنیت نخواهد امد تا تفکر قبیله محوری باشد هرگز ارامش نخواهد امد تا شایستگی ها بر اساس قوم زبان و رنگ پوست باشد امنیت محال است و این وعده خداوند هست .
ما نباید برف بام خود را بالای بام دیگران بندازیم ،نوعی خود را گول زدن است اگر اراده برای دولت داری وجود داشته باشد افراد پاک صادق و وطن پرست در راس امور قرار گیرد هیچ زورگوی و کشوری نمیتواند مداخله کند
چرا در کشور های دیگر مداخله نمیکنند که هر بار.
طشت رسوایی دولت مردان ما از بام افتاد دیگران را مقصر میدانیم
ما باید اول خودرا اصلاح کنیم دولت داری عقده گشای و قوم پرستی نیست مسولیت پذیری هست .
جنابان داکتر صاحبان غنی و عبدلله اگر که دومین مغز متفکر جهان می گوید کمترین کاری که برای ملت و دولت میتوانیستند استیعفا بود .
مگر نه اینکه هر روز داد از دیموکراسی میزنند .این کار بهترین تمرین دیموکراسی است پایه های ان محکم میشود یک رسم خوب در کشور نهادینه میشود ،تاریخ از شما با افتخار یاد میکند .
م.ح اکبری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است