پیروزی ترامپ و كلینتون در انتخابات مقدماتی در نیویورك
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۴    ۱۳۹۵/۲/۱ کد خبر: 114814 منبع: پرینت

شبكه خبری سی اِن اِن آمریكا از پیروزی دونالد ترامپ و هیلاری كلینتون در رقابت مقدماتی دو حزب دموكرات و جمهوریخواه در ایالت نیویورك خبر داد.

براساس نتایج شمارش 77 درصد آرا، درحزب جمهوریخواه دونالد ترامپ با كسب حدود 60.2 درصد و با اختلاف آرایی حدود 230 هزار رای بر دو رقیب خود پیروز شد. جان كیسیك 25.1 درصد و تد كروز 14.7 درصد آراء را به دست آوردند.

درحزب دموكرات نیز با شمارش 84 درصد آرا، هیلاری كلینتون 57.6 درصد و برنی سندرز 42.4 درصد آرا را به دست آورده اند. كلینتون نیز با اختلافی حدود 222 هزار رای بر سندرز پیروز شد.

رای گیری درنیویورك ساعت 9 شب به وقت محلی (5 و 30 دقیقه بامداد چهارشنبه) به پایان رسید.

انتخابات درون حزبی درنیویورك برای كلینتون و ترامپ نامزدهای پیشتاز دو حزب دموكرات و جمهوریخواه با توجه به شكست های اخیر آنان بسیار مهم است. پیروزی درایالت نیویورك ، به كلینتون و ترامپ در جهت دستیابی به نامزدی نهایی حزب های دموكرات و جمهوریخواه كمك شایانی می كند.

رقابت های انتخاباتی درایالت نیویورك بسیار داغ بوده ونامزدها تلاش كردند تا از پیوندهای محلی خود برای جلب آراء استفاده كنند.

هیلاری كلینتون درگذشته دو بار به عنوان سناتور ایالت نیویورك انتخاب شده و در صورت شكست در انتخابات درون حزبی دراین ایالت متحمل یك ضربه سیاسی سنگین می شد. پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریكا قرار است سه شنبه ‎18 عقرب 1395برابر با هشتم نوامبر 2016 میلادی برگزار شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است