پدرام: اشرف غنی، ناموفق ترین سیاستمدار افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۸    ۱۳۹۵/۱/۳۰ کد خبر: 114768 منبع: پرینت

آگاهان سیاسی افغانستان، حکومت وحدت ملی را حکومتی ناکام ارزیابی کرده اند. حکومتی که دستاوردهای گذشته افغانستان را نابود کرده است و مردم افغانستان را به پرتگاه فقر، فلاکت و مهاجرت رسانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر، عبدالطیف پدرام، عضو مجلس نمایندگان و رهبر حزب کنگره ملی افغانستان، گفت: اشرف غنی، رهبر این حکومت، از لحاظ عملی، بسیار ناموفق بوده است، از لحاظ دینی هم که ارزش های اساسی و مهم کشور ما را تشکیل می دهد بسیار بیسواد می باشد.

وی افزود: حتی آمریکایی ها که خود اشرف غنی را بر تخت نشانده اند، آمار می دهند که در طی این سال، سلطه طالبان بر مناطق و شهرک های افغانستان سه برابر بیشتر شده است. طی سال گذشته هم، قندوز را از دست دادیم. رکورد اقتصادی و رسیدن مردم به فقر و فلاکت و فرار جوانان، عدم وجود کار نیز از جمله کاستی هایی است که در دولت وی به وجود آمده است.

داکترپدرام گفت: اشرف غنی در تاریخ سیاسی افغانستان، ناموفق ترین سیاستمدار بوده است. وی کسی بوده که از خارج، به افغانستان آمده است، کشور را نمی شناسد و به نیازهای آن و مردم آن آگاه نیست.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چون کشور اشغال شده است اشخاص وافراد پوشالی ,ضعیف,بی اراده,عدم آگاهی از عمق مردم وجامعه, عدم درک درد ها وآلام توده هاومتعب ترین عناصر پرعقده وعقبگرا را بر اریکه قدرت میرسانند تا اهداف کشور های استعماری را درکشور پیاده سازند.
بگونه مثال : جناب حامدکرزی, جناب اشرف غنی احمدزی,انوارالحق احدی,حنیف اتمر,زاخیلوال...وغیره حلقات فاشیستی نه شخصیت های سیاسی بودند ونه شخصیت های جهادی عناصر گمنامی بودند ولی به پاس آب ونمک غربی ها به تاج وتخت ونعمات مادی رسیدند.این ها ازخود کدام اراده ندارند.فقط پیاده کننده نظرات باداران خودمیباشند.
بااحترام داکتر عبید.

>>>   کا ملا دور از انصاف است ، مشکل اینست که این روز ها انتقاد از حکومت و گفتن اشغال مـــــــود شده وبیشتر از حد لازم برحکومت درمانده خـــــرده گیری وبهانه جوئی میکنند ، متوجه نیستند که دشمن تاریخی ما پاکستان در طول اسن یک سال ونیم حکومت را مصروف جنگ ساخته ، در کنار آن مفسدین کرزی که درد شان از دست دادن چوکی است شب وروز قدرت دوباره بهرقیمتی که باشد درخواب می بینند، مشکلات دوتیم بودن حکومت واختلاف نظرات رهبران همه مشکلات محصول جامعه وجنگ سی ساله است ، حالا اشرف غنی مسئولیت این سریال سی ساله رابدوش بگیرد؟ او از زمانی مسئول است که قدرترا نیمه بدست دارد ، کرزی میراثی جز فساد بانک های خالی ، بیکاری بی امنیتی نگذاشت ، بجای شارف غنی هرکس میبود دچار این درد سر ها میشد ،حالا بهترین اینست که همه با این جکومت نیمه مشروع همکاری کنند وانرژی شاتنرا برضد اشرار وپاکستان ومفسدین حرام خور بمصرف برسانند نه اینکه برای حکومت نیم جان درد سر تازه ایجاد کنیم ،با اینکارها ونظرات خلل در نیروهای امنیتی ایجاد میشود ، آب به آسیاب دشمن انداختن است ، بزرگترین کمبودی صاحب نظران ما اینست که صـرف انتقاغد میکنند وراه حل را نشان نمیدهند وصرف فرمان صادر میکنند که نمیتوانید استعفا کنید آیا درین شرایط این راه حل است؟؟
گیلگمش

>>>   اگرامنیت ترصاحب اگرشمامیبودیدچه میکردید ؟
جناب کرزی کشوررااول نمره فسادساخت غنی باید دستگاه فاسدراتجدیدمیکرداماهرکسی ازچوکی برکنارشودمخالف است برکنارنشودفاسداست.
احزاب مفکوروی منحل شده احزاب شخصیت پرست حکمفرماست یعنی متعهدوجودمحسوس ندارد.اگرحزب تانرامعقول میپندارید درولایت من کسی ازموجودیتش خبرنیست. آنچه برسراقتداراست زورمندان سابق است مانندسابق مصروف وندگیری و چپاول تنهااردوی ملی کمی وابسته به اوامردولت آنهم حرام پیداکندپشت حلال نمیگردد.
اگرامنیت

>>>   تاریخ 29 حمل اسمعیل خان با مردم هرات اجتماعی داشت ودرانجا حرف های داشت که ر. مامون درمورد چنین نوشته است :
امیر اسماعیل خان اشتباه می کند. آنانی که «مجاهدین» را «جنگ سالار» می گویند، «خادیست ها» نیستند؛ تکنوکرات های متحد «مجاهدین» و در عین حال دارندۀ سابقه «جهاد» استند. نخستین بار این نام خطاب گونه، از زبان سید مخدوم «رهین» وزیراطلاعات وفرهنگ حکومت ائتلافی کرزی- فهیم شنیده شد. خادیست ها یا پرچمی ها، به «مجاهدین» لقب «اشرار بی فرهنگ» داده بودند وحالا نیز همان لقب تاریخی را به کار می برند. فراخوانی که اسماعیل خان در باره پرهیز از نصب عکس های دکترنجیب الله در شیشه های موتر ها داده، مثل یک پیکانی است که به سوی خود رهبران مجاهدین برمی گردد. مردم، از روی تجارب شان به قضاوت برمی خیزند. نتیجه این فراخوان دربین مردم، معکوس خواهد بود و شما با توفانی از عکس های نجیب رو به رو خواهید شد
ر

>>>   اگرامنیت ترصاحب اگرشمامیبودیدچه میکردید ؟
جناب کرزی کشوررااول نمره فسادساخت غنی باید دستگاه فاسدراتجدیدمیکرداماهرکسی ازچوکی برکنارشودمخالف است برکنارنشودفاسداست.
احزاب مفکوروی منحل شده احزاب شخصیت پرست حکم فرماست یعنی متعهدوجودمحسوس ندارد.اگرحزب تانرامعقول میپندارید درولایت من کسی ازموجودیتش خبرنیست.
آنچه برسراقتداراست زورمندان سابق است مانندسابق مصروف وندگیری و چپاول تنهااردوی ملی کمی وابسته به اوامردولت آنهم حرام پیداکندپشت حلال نمیگردد.اگرامنیت خراب است دربهارهای گذشته هم بهترازین نبود.
طالب میگویدپول خودراندهی کافرهستی و قتل کافررواست امامردمی که ازنظرفکری خلع سلاح وانسجام اجتماعی خودرانداشته باشد همکاری دولت هم درمحلات خطرحیاتی فردملکی باشد.انتقادجناب شماکاری آسان اماعملکردبرای شمابمراتب مشکلترازین است.
من دکاندارعادی بوده رسمیت دولتی ندارم یعنی فهمیدم که شامل دولت شوم بایددهن جوال رابگیرم ماندم تازمان انسجام خودمردم برسد چون نیروهای فعلی شخصیت پرستی و غرض های شخصی است به منافع اجتماع ربطی نداردحتی مضرجامعه است وقتی منهم باشم یامضرجامعه شوم یازیرکدام دسیسه وندگیر بازداشت و محکوم شوم. بنابرین هدایات و انتقادات شمارا باراه حل میخواهم تابیآموزم وگرنه انتقادبی راه حل بی تاثیراست.
وطندار

>>>   اين سه سده است ، اگر صد سده ديگر هم با اين طايفه سروكار داشته باشيد ، همين فاجعه خواهد بود و همين بدبختى . تا قوت نشويد و قدرت اين تبار را به چالش نكشيد و زورگوى و قلدرى اش را با زبان خودش پاسخ ندهيد، و تا برايش در عمل نشان ندهيد كه ديگر رييس مادام العمر نيستى و حق ندارى خودت و نامت را بر ما تحميل كنى و تا توطيه هايش را هر لحظه سد واقع نشويد و آنرا آفتابى نكنيد و تا دست و پاى اشغالگرانه اش را از سرزمين هاى بومى تان كوتاه نكنيد و تا هر خانه و جاده تان را سنگر نسازيد ، اين ها به هيچ زبان و رمز ديگر نمى فهمند . اين ها تمدن شان از سر «توپك»بر خاسته است ، نمى شود توپك زاده را با زبان عشق و كتاب مجذوب ساخت. هرگاه زبانش ، عشق را ، محبت را و انسان دوستى را يك غزل ساخت ، ما با صد ديوان مهر و محبت به استقبال شان خواهيم شتافت ، ورنه بايد با توپك به استقبال توپك رفت .

>>>   برادر محترم دکتر پدرام.
اشرف غنی با در دست داشتن دیپلم های ساختگی وافتخاری درایت کاری در دانشگاه کابل را نداشت چه رسد به اداره یک دولت وحکومت برعلاوه بیماری های جسمی وناراحتی های روانی وروحی همه دست بدست هم داده از وی یک انسان مالیخولیا بوجود آورده حالا از چله چی گله

>>>   راست گفته پدرام راست گفته پدرام راست ...
ع

>>>   به نظر نویسنده اشرف غنی شاید درمورد دین معلومات مکمل نداشته باشد ولی منکر دین هم نیست دوم اینکه اشرف غنی تمام اقوام افغانستانرا برابر اعلان نمود ولی پدرام درنوشته های خود به مردم دیگر اقوام پوچ وپاش تجریر مینمایند لطفا اصلاحات را از خود شروع کنیک تا که یکچا نشویم مملکت از بحران نجات نمی یا بند .

>>>   ببستو پنج سال تست که ریسای جمهور افغانستان ناموفق و...طنفروش دراین مملکت امربکا برای ما اوذده میرود
محمدسعیذفاضلی از اداره. امور

>>>   این واقعیت است.

>>>   این دولت نفاق ملی وکارشکنیهای مزدوران خارجی است که مانع توسعه برنامه های موفق اشرف غنی شده .
ناامنی وفسادومافیا درمناطق مختلف در12سال حکومت کرزی به اوج رسیدولانه های تروریستی طالبان ازفاریاب وبادغیس تاننگرهارونیمروز رسید.مردم باید همکارباشند.پدرام مشخص است مزدورکدام خارجی وبلاک جهانی است .وطن گراومستقل نیست .
شیوا.بلخ

>>>   مغز متفکر یامغز پراز جنگلی...

>>>   اگرپدرام رئیس جمهورشود مشکلات افغانستان حل میگردد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است