چاره اندیشی وزیر زراعت برای اشتغال زایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۴    ۱۳۹۵/۱/۳۰ کد خبر: 114755 منبع: پرینت

وزیر زراعت و مالداری در حضور رییس جمهور از زمینه اشتغال زایی برای 30 هزار خانواده خبر می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، وزیر زراعت و مالداری با ارایه برنامه ملی احیای جنگل های طبیعی و تقویه سرسبزی شهرها در جلسه شورای عالی اقتصاد تحت ریاست رییس جمهور غنی، گفت: این برنامه با هدف ایجاد گزینه های خوب معیشت پایدار، کاهش تخریب ها، قطع و استفاده بی رویه جنگل ها، تقویه پوشش نباتی و تنوع حیات و جلوگیری از فرسایش و حوادث طبیعی مطرح شده است.

بر اساس این برنامه، 80 هزار هکتار از جنگل ها احیا و حفاظت می شود و 300 پروژه را برای خانم ها در بخش پرورش نهال فراهم می کند و همچنان این پروژه فرصت کار برای 400 کارمند تکنیکی و ایجاد 14.4 میلیون روز کاری را به همراه دارد. این پروژه زمینه اشتغال دراز مدت برای 30 هزار خانواده و درآمد برای حد وسط 1.3 میلیون خانواده را فراهم می کند.

با تایید این طرح فیصله شد که وزارت مالیه، سرمایه گذاری اول را فراهم کند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تيم غير مسلكى و با تجربه در و زارت زراعت مسبب عقب مانى زراعت است،
وزير را ببين و دانش اش را،
سيد رحيم
از وزارت زراعت

>>>   وقتی پول باشد کار ایجاد کردن چندان هنری نیست ، وزارت زراعت زمین های فراوان بایر که در شمال وغرب وجود دارد میتواند درمقابل پول توزیع کند تا مردم پولدار وحریص ما با استخدام کارگران آنجاهارا زمین های زراعتی بسازند چاه های عمیق بکنند ، جلو عبور وضایع شدن آبهای مارا سد کنند در نزدیکی کوه ها ودشت های هموار جلو جریان اب برف وباران راببندند تا آن آب ها بجای رفتن به پاکستان ته نشین زمین ماشوند وآب های زیرزمینی ما افزایش یابد
گیلگمش

>>>   وزارت زراعت باید استراتجی اشتغال میلیونی داشته باشد بااین همه آبهای روان مشترک وزمینهای مستعدحاشیه آن واقلیم متنوع .ازجمله واگزاری واجاره زمین های میلیون هکتاری دولتی که بایرافتیده اند.
شیوا.بلخ

>>>   از دست این وزیر بچه با اسناد جعلی پاکستان ناخوانده رشد زراعت وسرسبز کشور ما مشکل است درحالیکه ده ها کادر اگرانومی داکتر علوم زراعت و آبیاری در کشور وجود دارد. ولی از قوم غنی یا از لوگر نیستند تقرر نمی یابند. این وزیر بچه احمدضیار فریب خورد که تاجیک است پسان پشتون با اسناد جعلی از ساکن لوگر بر آمد.

>>>   وعده های شایسته سالاری غنی و عبدالله دو روغ محض بود که کار به اهل کار آن می سپاریم . این بچه اسناد جعلی از پاکستان دارد ولی امروز زراعت است این دوشخص دو روغ گوی وعده خلاف کار به تیم کامپین خود به افراد کم تجربه کم سواد مسلکی سپرده اند. پیمامد آن امروز در کشور فقر فرار جوانان از کشور است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است