بهمن: نمایندگان، برنامه ای مشخص ندارند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۴    ۱۳۹۵/۱/۲۹ کد خبر: 114687 منبع: پرینت

انتقادهایی وجود دارد که برخی از نماینده ها وزیران را بی مورد و بی هدف به مجلس فرامی خوانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سهراب بهمن، استاد دانشگاه در برنامه «فراخبر» گفت: متاسفانه می بینیم وقتی مجلس نمایندگان وزیران را برای استجواب فرامی خوانند، بجای اینکه تعداد کثیری از نمایندگان حضور داشته باشند و سوال را موشکافانه مطرح کنند و سوالی را مطرح کنند که نتیجه ملموسی داشته باشد و جواب قناعت بخشی داده شود، هیچگاه جز یک تعداد محدود در مجلس، حاضر نیستند. این نشان می دهد که اینها اکثراً با یک برنامه بسیار تنطیم شده به حضورخواسته نمی شوند.

وی، معتقد است، نمایندگان نباید بی هدف وزیرها را به مجلس فراخوانند و افزود: اگر مجلس نمایندگان ده ها بار وزیری را به مجلس فرابخوانند دردی را دوا نمی کند. مجلس نمایندگان باید برای این فراخوانی های وزیرها، یک برنامه تدوین شده داشته باشند. وزیرها نیز در ابتدای کار، باید برنامه خود را کامل ارایه نمایند که همزمان به صورت بسیار مشخص در بودجه سالانه بیاید.

بهمن، با بیان اینکه نتیجه فراخوانی های بی مورد، به هرج و مرج در پارلمان می شود، گفت: بر مبنای این برنامه است که باید استجواب ها از وزیرها صورت بگیرد. حالا اگر نمایندگان برنامه تدوین شده ای ندارند، استجواب ها نتیجه لازمی را که نیاز داریم نمی دهد و پارلمان تبدیل به جایی برای عقده گشایی ها، زد و خوردها و رد و بدل الفاظ رکیک میان وزیرها و نمایندگان می شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است