یک مورد از گذشته پیرام قل ضیایی خواندنی است
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۴    ۱۳۹۵/۱/۲۸ کد خبر: 114657 منبع: پرینت

پیرام قل این دزد وحشی سال ها است که قتل و غارت می کند زندان شخصی دارد سال ١٣٧٩ متعلم صنف نهم در لیسه حضرت عمر فاروق ولسوالی رستاق ولایت تخار بودم. در آنزمان مثل امروز جو انارشی در کشور حاکم بود و در رستاق پیرام قل با باند دزدانش حکمروایی داشت.

در روز شروع مکتب ما قرار بود پیرام قل شخصا برای افتتاح سال تعلیمی شرکت کند. ما منتظر تشریف آوری این شاهنشاه جنگسالار بودیم. او با بادیگاردهایش که چهره های مضحک و وحشتناک داشتند وارد محوطه مکتب شد. شاگردان به حکم اداره مکتب صف بسته بودند تا سخنرانی این دانشمند قتل و چپاولگری را بشنوند!

وقتی پیرام قل به متعلمینی که عده‌ای با پیراهن و تنبان و تعدادی با پتلون و یخن قاق حضور داشتند نظر انداخت بصورت برافروخته گفت، اینهایی که پتلون به تن دارند فردا این لباس کافری را دور انداخته با لباس مسلمانی بیایند، آنگاه من به شما سخنرانی خواهم کرد و بدینصورت مراسم افتتاحیه را یکروز به تعویق انداخت.

فردایش که اکثریت با پیراهن و تنبان حضور به هم رسانیده بودند چند تنی هم که بی خبر از روز قبل هنوز مرتکب جرم پتلون پوشی شده بودند از ورود شان به داخل مکتب جلوگیری شد. مثل روز قبل باز پیرام قل آمد و طی سخنرانی‌اش در کنار تعریف و تمجید از خود و مجاهدانش، گفت «فیزیک مزیک را دور بیاندازید، قرآنکریم و مضامین دینی بخوانید که در روز آخرت به درد تان می خورد.»

از آن تاریخ بیش از دوازده سال می گذرد، اما مردم رستاق و سراسر تخار هنوز هم در سایه تفنگ، فساد، استبداد و زورمداری پیرام قل و جنگسالاران همجنس اش بسر برده و زندگی برای مردم بی‌واسطه و فقیر شکنجه‌ بار و دردناک است.

فقط تفاوت امروز با یک دهه قبل این است که اینان یگان کلمات لوکس «دموکراسی»، «انتخابات» و غیره را نیز یاد گرفته اند و با آن بازی می‌کنند.

پیرام قل و دیگر قوماندان های غارتگر و آدمکش که از راه رذالت و چپاول و فساد و قاچاق مواد مخدر به میلیونر ها مبدل شده اند، در حرمسرای خود چندین زنی را که به زور به عقد خود درآورده اند دارند و هرکدام بیشمار اولاد دارند که جوان های شان در جنایت با والدین تمرین قتل و آدمکشی می کنند.
اینان حتی بعضی اولاد های جوان شان را برای تحصیلات عالی به خارج از کشور فرستاده اند تا "فزیک مزیک" بخوانند و با کسب دانش، با شیوه های عملی‌تر و نافذتر در کوبیدن مردم فقیر و نگهداشته شده در جهل و بیسوادی در کنار پدران شان نقش ادا کنند.
این گرگ زادگان شیوه های نوین استبداد را می‌آموزند و اکثرا وقتی به منطقه برمی گردند همچون شاهزادگان مملو از تکبر و غرور بر مردم ستم روا داشته، آنان را تحقیر و توهین می کنند.

در مورد دیگر پسران پیرام قل زیاد نمی‌دانم، اما یکی به نام خلیل ضیایی در ترکیه مصروف تحصیلات عالی است و دیگرش به نام بشیر ضیایی در هندوستان و اینان با همان لباس «کافری» که پدر شان ما را از پوشیدن آن منع می کرد، با ژست های گوناگون عکس می‌گیرند و در صفحات فیسبوکی شان به رخ دیگران می کشند.

پیرام قل و همقطارانش که مرگ خود را در آگاهی ملت می دانند، هر تلاشی را به خرج می دهند تا جوانان و مجموع ملت در جهل و بیسوادی بمانند.
او در کنار فساد و چپاول دارایی های ملت، حتی از بودجه معارف و پول تعلیم و تربیه اولاد وطن می زند.

در سال ١٣٧٤ ملل‌ متحد به‌ خاطر اعمار مجدد لیسه‌ ولسوالی‌ رستاق‌ مبلغ‌ 6 میلیون و دوصد هزار افغانی‌ كمك‌ نمود، اما پیرام قل در همدستی با والی وقت تخار، تمامی این پول را به جیب زدند و حتی از مردم نیز با تهدید و زور به نام تعمیر لیسه کافی پول جمع اوری کردند. امروز هم وضعیت تعلیم و تربیه در مکاتب تحت اداره این شیاطین در تخار و چه بسا سراسر افغانستان بحرانی‌ است و عملا درس و تعلیم وجود ندارد و از امکانات ابتدایی برای شاگردان خبری نیست.

در طول جهاد که پیرام قل با حزب اسلامی گلبدین روابط داشت در همدستی با ملا نادر مشهور به نادر جلاد و مولوی عبدالحلیم به ترور روشنفکران تخار پرداخت و به مجرد دستگیری هر فرد روشنبین و آگاه فوری به قتل او مبادرت می کرد.
چندین بار مردم اعتراض کنان به او مراجعه کردند که دست از کشتن انسان های مسلمان و شریف بردارد اما او جواب داد «اگر مسلمان باشند به جنت می روند و اگر کافر باشند به دوزخ.
من یقین دارم که خودش به دوزخ می روند.

گیلگمش

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این جانیان وحشی در اکثر ولایات عمل وحشیانه را انجام داده اند حتا زن ها نکاحی مردم را بزور برده اند دختران قریه را بی عفت نموده اند مال ودارای مردم را بزور غصب و غارت نموده اند جوانان باسواد وتحصیل کرده را به شهادت رسانیده اند آگاهانه مکاتب را آتش زده معلم را کشته اند طرفدار این نیستند که فرزندان مردم تحصیل یافته شود همه کور باشند تا بدور این وحشیان جمع شده این وحشی ها را حمایت کنند وسلاح شانرا بالای شانه های خود حمل کنند و از تنویر ودانش وسواد خبری نباشد ولی اولاد های خدشان هم مصءون در خارج درس بخوانند در آینده هم بالای شانه های مردم تحمیل شوند. این ها همه بدستور پاکستان وآی اس آی از اول شروع جهاد این کار را کردندکه تاحال دوام دارد. خدواند این جنایت کاران را در دنیا وآخرت شرمسار کند انشاءالله .
والسلام علی منالطبع الهدی
وطندار.

>>>   فهمیده شده نمیتواند که بیرام قل خاین جنایتکار قاتل ملت از اعضای برجسته حزب اسلامی کلبدین است ویا معاون جنبش جنرال دوستم واگر اشتباه نکرده باشم بیرام قل قاتل حرفوی وجاسوس شوروی سابق عضو کاجی بی است وبه حزب های اسلامی وابسته نیست این یک شخص مرتجع نفاق افگن زر اندوز فریبکار وقاتل ملت و اختطاف گر اطفال وزور گیر بیش نیست واز حمایت کامل جنرال دوستم معاون اول ریس جمهور که ریس افراد جنبش است وبیرام قل را معاونش تعین کرده برخوردار است .

>>>   راستي كه جامعه أقليت أزبك به تبليغ دين ضرورت دارند، و همين درك و فهم ضعيف شان از اسلام با عث كله غپ شدن شده، و حتي علماي شان هم از يك انسان مفعول و بيسواد به صفت رهبر پيروي ميكنند. خداوند اين قوم را نجات و رهبران ... شان را هلاك نمايد،
روزيقل، از سدني

>>>   وقتی جـــنرال صاحب دوستم پول صرفیه برق خانه اش را نمیدهد از معاونش هرجنایتی که کند جای تعجب نیست این جنگ سالاراهن دزد ... شان جنایت و آدم کشی است

>>>   گیلمکش جان اگر کدام پوک جمیعتی کدام بدماشی میکرد آیا چنین مقاله ای در باره او مینوشتی؟؟؟؟

>>>   معاون حزب جنبش اوج وحشت را بنمایش گذاشت

>>>   در حالیکه هنوز وکیل عین الدین زنده بود، او را از تعمیر ولسوالی بیرون کشیده و به دنبال موتر رنجر بسته می کنند و روي زمین می کشند تا زجر کش می‌شود.
در این درگیری برادر عین‌ الدین رستاقی نیز کشته شده است.

>>>   در هرجا افغانستان که جانی و قاتل و دردی باشد با گلبیدین ارتباط داشته است. حزب اسلامی مرکز قاتلان و تروریستان است

>>>   واه واه گل میدان په جنجالاکه جنجال .
خدااین بلارا ازسرما ردکند.
ع

>>>   چون ریسا و وزیرا حیوان صفت اند و همچون سبوعی، خون مردم را می مکند، فرماندهان تفنگ سالار و تحت امرشان اینگونه است...
خدایا! چه زمانی، توبه ای این ملت مظلوم قبول میشود...
ضیایی

>>>   نی کل خوب است نهم کدو ل... بلای هردو در حقیقت این جمیعت ها که میخواهد در همه ای امورات ولایات شمال دخالت می‌کند پیرام قل فقط می خواستند جلو دخالت های بیمورد جمیعت ها را بنوع احسن بگیرد گفته می‌شود که بعد از کشتن کمندان جمیعت آن را به پیش موتر بسته و در سطح شهر چرخانده که این جای شرمندگی برای کلیه جمیعت ربانی است
جوزجانی

>>>   پیرام قل و تمام مجاهدینش از همان اولین روزهای جور شدن شان در پاکستان بنام "جهاد" و در حقیقت چور و چپاول فقط و فقط با علم و معارف دشمنی کردند، مکاتب را ویران کردند، معلم و متعلم را حتی تا جپراسی کشتند!!!!! . ولی عجیب اینست که همینها و مخصوصا یگان نکتایی پوش شان حالا چپ و راست همکیشان خود طالبان را ضد علم و جاهل میدانند!!!!!!
نه کل بماند و نه کدو!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است