این 9 نكته را در مورد حامد كرزى جدی ببینید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۶    ۱۳۹۵/۱/۲۸ کد خبر: 114647 منبع: پرینت

١- كرزى تنها رییس جمهور دنيا بود كه از مردم اش خواست اگر دزدى مى كنند بكنند؛ اما پول را به بيرون از افغانستان نبرند. با اين سخن كرزى، غارتگرى و چپاول و فساد ادارى مشروع گرديد و پس از چندى دولت ما فاسد ترين دولت در دنيا شناخته شد.

٢- كرزى با دار و دسته اش وزارت خانه هاى مهمى مانند معارف، داخله، دفاع، ماليه و غيره را خالى كرد. هزاران مكتب خيالى، هزاران معلول و معيوب خيالى، ده ها كلينيك و شفاخانه ى خيالى و غيره در همين دوره بوجود آمد. اساسى ترين مشكلاتی كه دولت وحدت ملى با آنها دست و گريبان است، ميراث دوران كرزى مى باشد.

٣- كرزى با ادعاى پشتونستان خواهى، بار ديگر مانند داوود خان و داكتر نجيب و غيره، افغانستان را فداى پشتونستان كرد و در سطح منطقه به پاكستان اجازه ى عمل متقابل و تجاوز را صادر نمود؛ در دوره ى كرزى تقابل و تعصب قومى و زبانى به اوج خود رسيد.

٤- بيش از ١٥ هزار نَفَر با غصب زمين هاى دولتى در دوران كرزى ميليونر و ميلياردر شدند ولى يك نَفَر هم محاكمه نشد.

٥- هزاران تروريست و دهشت افگن طالب و القاعده حمله كردند و مردم ما را به خاك و خون كشاندند ولى از جانب كرزى بنام "برادر" ياد شدند.

٦- گمرك هاى افغانستان، لانه هاى اصلى چور و چپاول شد - و هست- و عوايد دولت به جيب دزد و مافيا سرازير گردید.

٧- در دوران كرزى تمام انتخابات هاى رياست جمهورى، پارلمانى و شوراى ولايتى به گند كشيده شد؛ ولى حتى يك تن هم مجازات نگرديد.

٨- كرزى گفت، اگر پاكستان با امريكا بجنگد ما با پاكستان مى باشيم؛ اين حرف اش هم نا سنجيده و بى ريشه بود. در عمل جنگ نيابتى را به دفاع از هند در كابل بر ضد پاكستان به پيش برد.

٩- رهبران دولت وحدت ملى، بسيار عجولانه نام ميدان هوایى بين المللى كابل را بنام "حامد كرزى" گذاشتند؛ به گمان بسيارى از مردم، كرزى شايسته ى اين مدال نيست. حالا همين رهبران از دست كرزى شكايت دارند و فعاليت هاى او را خطرى به بودن و دوام دولت شان مى دانند.

مهندس عبيدالله مهدى


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تحلیل بسیار خوب

>>>   لطف نموده درباره مهندس در زبان دری معلومات بدهید.

>>>   سلام ، متن را خواندم و تعجب کردم به تفکر جناب مهدی، این هم مثل متفکر دوم جهان است. کرزی ضرورت ندارد بر ضد این نظام سخن گوید. این نظام به همه معلوم است. کشتی است که تمام اطراف آن سوراخ است. کرزی به مردم گفت که پول هایتان را در خارج سرمایه گذاری نکنید در افغانستان سرمایه گذاری و وطن را آباد کنید. یک تعداد مردم کمظرف مثل خودت به نفع خود از این برداشت کردند.
- اگر کرزی تمام وزارت ها را کنترول میکرد بهتر بود خودش تمام امور مملکت را به شمول وزارت ها و ریاست ها به پیش میبرد. این یک تعداد افراد پست بودند که از موقع استفاده کردند و به ملت شان خیانت کردند.
- اگر قرار بود که جلو غصب زمین را خود بگیرد پس شاروال برای چی بود، باید شاروال گذارش به موقع میداد که در آن مورد اقدام میشد.
- جناب گمرکات اصلاَ در حکومت وحدت ملی چور میشود که رسماَ وزارت مالیه به ادارات لوی خارنوالی ، امنیت ملی و دیگر جاها فرستاده تا در امور وزارت مالیه خصوصاَ گمرکات مداخله کرده نمیتوانند و این هدایت رئیس جمهور کشور است. فکر کنم جناب مهدی هنوز در خواب است.
- اینکه میدان هوایی به نام اش است اصلاَ حکومت وحدت ملی خواهان آن نیست، این تقدیر از عملکردهای رئیس جمهور اسبق بود که از طرف مردم به پاس اقدامات نیک اش صورت گرفت. و از طرف مردم و وکلای پارلمان درخواست گردید.
- در اخیر خدا کند که جناب عبیدالله مهدی فهمیده و هرگز نافهمیده فیر نکند. بهتر است وضعیت را دیده و دٌرفشانی نمایند. وسلام. ا

>>>   کرزی باید صد بار اعدام شود تا گناه که برای ملت افغانستان روا داشتن تطهیر گردد

>>>   باهمه ده شایعه این بنده حقیروفقیرموافق هستم .
ع

>>>   قضاوت بنده اینست که تنها کاری که کرزی توانست انجام بدهد و موفق هم بود کار برای وحدت بین ملیت ها و اقوام افغانستان بود که تا اندازه در شرایط دشوار تحقق یافت. اما به هیچ وجه سزاور رهبریت در زمان و فرصت طلایی افغانستان نبود. واقعاْ گفته های بالا دز حق وی بجا و حتی چیز های کمتری منفی است که در باره وی ذکر شده

>>>   تا این مرد مکار وزرنگ است نکته ها از صد وهزار فراخواهد رفت بعد ازیک دوره تعطیل ورفع خستگی این بار که بیاید مادیات را تباه نموده به معنویات شروع میکند خلاصه تا انچه با ارزش وقیمتی در اختیار ملت وکشور باشد در تصاحب در می اورد از همان روزهای که به تظاهر هدیه های کشور ها وافراد را به بیت المال میفرستادزنگ خطر جدی به اینده ای کشور بودکسیکه هدیه ای دوهزار دالریرا به خزانه ای دولت میفرستاد چرا صدها ملیون دالر کمک های خصوصی کشور ها را حتی اعتراف هم نکرد وازانها وده هاوصدها خیانت دیگر ملیارد ها دالر گرداورده تا زنده است با ان دارای ها حاکم کشور خواهد بود ازعوام فریبی های دیگرش نمایش جنگ های زرگری با خارجی هاست که با این کار خودرا قهرمان ووطن دوست جلوه داده ریشه ای خارجی ها را درین کشور عمیق تر میسازد وغیرت ودیانت این ملت را نابود کرده برنامه های خارجی ها را تسریع میبخشد باتظاهر به نیشنلیستی محبوبیت اقوام پشتون را بخود جلب نموده حیثیت زعامت ملی را کسب مینماید با در اندازی سایر اقوام که درین مسلک مهارت تام دارندسایر گروه ها واقوام را پارچه نموده دوام حکومت اینده ای خود را حد اقل تا ده سال دیگر مضمون وگرنتی مینماید تا انوقت میرویس جان بزرگ میشوند این دوره ای سلطنتی ادامه می یابد معلوم نیست مانند خاندان محمد زای ها چند صد سال حکومت اینها دوام خواهد اورد تا از خود این خاندان داود خان دیگری رشد نماید واین سلسله رابگسلاند تا ان وقت معلوم نیست چه حال وبلای بالای بازماندگان این کشور می اورند
خدیجه

>>>   اگر دقیق شده برویم ازین قبیل مراتب بیشمار وجود دارد که آقای کرزی به عمل کرد در آنها جسارت های داشته و نتایج منفی به بار آورده برای ملت و کشور .ا.م.ع

>>>   اقای کرزی تعصب و فساد را در افغانستان مانند نوشیدن یک گیلاس آب ساده و روان ساخت این دو عامل سبب ناکامی سیستم دفاعی، سیاست خارجی معقول مبنی بر نیازمندیهای افغانستان و دیگر برنامه های رفاهی، اقتصادی و نظامی افغانستان گردید. اگر امروز فساد در بسطح غیر کنترول شده قرار دارد عامل آن کرزی است.
آقای اتمر، اکلیل حکیمی، و ده مقامات بزرگ که به سرنوشت افغانستان بازی میکنند دست پرورده های کرزی است ولیکن تحت یک برنامه سنجیده شده سمتی و قومی افغانستان را بد بختر و غرق در صدها مصیبت ها ساختند.
از محمد آغا لوگر

>>>   واقیعت است تمام تروریستهاقاچاقبرها وغیره افرادیکه به صدها فجایع را درافغانستان مرنکب شده بودند دستگیرشده توسط نیروهای امنیتی وامر رهایی شانرا کرزی داده است ودرتمام بیانیه هایش میگفت که ماعلیه تروریستان میجنگیم باز چشمک میکرد.وطنرا ابادمیکنیم چشمک میکرد
محمدسعیدفاضلی ازاداره امور

>>>   بعضی از مردم بخصوص از اقوام خود کرزی که در کنارش چورچپاول میکردند یا در موسسات خارجی کار میکردند از جناب کرزی خوش بودند که زندگی خود را بجای خوبی رساندند. ولی من میگویم کرزی فاسد ترین رئیس جمهور در طول تاریخ افغانستان بوده است تمام فساد در مجموع بدبختی های که ما امروز دامنگیر آن هستیم از زمان حکومت کرزی شروع شد. کرزی هم دست نشانده غرب وامریکا بود هرچه که آنها میگفتند این غلام حلقه بگوش همان طور میکرد.
هارون
افغان

>>>   کرزی باید بجرم خیانت بمردم ووطن واستفاده های فراقانونی از صلاحیت های ریاست جمهوری محکمه شده و بجزای اعمالش برسد . ضمنا برای نظر دهنده دوم وقتی خواستی از کرزی دفاع کنی چطور توانستی مردم درد کشیده و مظلوم وطنت را فراموش کنی که چه ها کشیدن از دست برادران ناراضی کرزی ولی کرزی بابیشرمی تمام ان دجالهای امروزی را بخاطر بقا ی خویش از زندانها رها کرد انتحاریهارا با دادن طوایف و خوش خدمتی به پاکستان رها میکرد و تو هم از کاسه لیسان کرزی از کرزی منفور دفاع میکنی .خجالت خوب چیز است .
افغان

>>>   مشت نمونه ی خروار درست است والا کرزی عامل بسیاری بدبختی های مردم ما در ۱۵ سال اخیر بوده واست.
قابل تذکر است که کرزی وغنی دو روی یک سکه اند.
دوست

>>>   مهندس انجینر را میگوید ولی لفظ انجینر انگلیسی است نه دری

>>>   بـــــه دومـــی :
مهندس
کسی‌که‌درپاره از علوم ‌و فنون‌ مانند معماری‌ یاساختن ‌کارخانه‌ها و ماشینها تحصیلات‌عالی‌ کرده ‌و متخصص‌ شده ‌باشد
( صفت ) 1 - اندازه گیرنده . 2 - عالم هندسه . 3 - متخصص ایجاد طرحهای کارهای ساختمانی و معماری یا راهسازی یا کشاورزی یا ساختن انواع ماشین . یا صنف مهندس . یکی از صنفهای ارتش که امور مهندسی ( راهسازی پل سازی ایجاد وسایل مخابرات و غیره ) را بعهده دارد.
ر

>>>   نام كرزي بد بود، مگر أصل دزد ها شوراي نظاري ها بودند و هستند، از دزد تا دزد بگير همه شان مربوط همين جريان بوده و هستند،

>>>   خیر ببینی با تحلیل خوبت کلشان کثیف استند بهشمول کلمرغ انها تمثیل حکومت مینمایند ولی اصل حکومتدار کسی دیگرست ..
حقگو

>>>   جناب محترم مهندس صاحب. درافغانستان کدام پوهنزی بنام مهندسی ادرس ندارم لطفا ادرس انرا معلومات دهید اگر انجنیر را مهندس نام گزاری میکنید من انرا شایسته یکتحصیل کرده نمی بینم وهم اینکه اصتلاح کشاورزی در فرهنگ افغانستان معمول نبوده بلکه اصتلاح زراعتی مروج میباشد شما البته به فرهنگ افغانی می شرمید . مواداتیکه درمورد کرزی گفته اید اکسریت ان واقعیت دارد اما چیزیکه باقی مانده اینست که اکسریت اشخاصیکه در زمام دار ی کرزی سرقدرت بوده اندوهمه شان دو برابر کرزی چپاولگر وفاسدبوده

>>>   نا لایق ترین و فاشیست ترین و ب... ریس جمهور در جهان حامدکرزی است سخنان مهندس عبیدالله مهدی مورد تایید است .

>>>   کار که کرزی صاحب در دوران حکومت خود نمود هیج ریس جمهور این کار را نکرد
همه رهبران بی اتفاق زا که وطن ما از درست شان در به در گردیده بودند به یک دسترخوان جمع نمود همه را به اتفاق و اتحاد تشویق نمود جنگ های داخلی میراث صد ساله این کشور از بین رفت ماند یک پاکستان و چوچه های پاکستان کرزی مبارزه بی حد اندازه را در مقابل دولت پاکستان نمود و طن را از تجزیه نگهداشت نگذاشت که این وطن دوباره به کشت خون برگردد.
از حقایق روی گردان نشوید
نکته های ریس جمهور را میگیرید اما نگته های مردم را نمیگیرید

>>>   البته این که همه جنگ سالار ها دور یک دسترخوان جمع شدند از زمان ورود طالب ها به وجود آمده نه کرزي فاسد. تا جایی که من اطلاع دارم . کرزای تا جای که توانسته یکی را علیه یکی دیگر تپکي میداد

>>>   به نویسنده2
بلی باید تعجب بکنید برای این که کاربر همه گنده کاری و خیانت های که به حق ملت و مملکت ما کرده برملا کرد البته در غیر از این مردم افغانستان خودشان از سیر تا پیاز می‌فهمند که چه ظلمی در حق شان شده. درباره میدان هوای کابل ازطرف مردم نبوده فقط با معامله شخصی و وعده های که غنی برایش داده بود .انجام شده .مثلا این های که زمین ها ی بیت المال را غصب می کردند ویا دست به فساد میزدند کرزي بی اطلاع بود کرزي فاسد از همه چیز خبر داشت. خدا ... کند.کرزي فکر می کرد این کمک ها را قبضه کنم .سال دیگر دوباره جامعه جهانی کمک شان را میکند.وقت که کمک ها را قطع کردن کرزای خبیث به مخالفت پرداخت به امریکا بدگفت طالب های وحشی وبی فرهنگ را از زندان ها آزاد کرد که تاحالا به روی دولت قرار گرفته میجنگند کرزای برای چه از سوراخ نمیتواند بیرون بیاید.می فهمد که اگر پایش را درکوچه بگذارد به نقطه آخر رسیده.

>>>   کرزي 250 میلیون دالر سرمایه دارد ارث نه نه اش برایش داده شده همه آن های که درآن زمان در پیشگاه دولت قرار داشتن همین سرمایه را دارند . که هر روز از طرف مردم ن...برایشان فرستاده میشود این همه شان از طرف مردم ...ث شناخته شده

>>>   اینسخنان عادلانه نیست دولتی میباشد کرزی از دولت موجوده بهتر بود تعصب نداشا با تمام اقوام برابر عمل میکرد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است