قرارداد تسلیحاتی بزرگ کانادا با عربستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۰    ۱۳۹۵/۱/۲۸ کد خبر: 114637 منبع: پرینت

قرارداد تسلیحاتی کانادا با عربستان در حالی وارد مرحله اجرا می شود که اکنون صادرات تسلیحات به عربستان در سطح داخلی و خارجی با انتقادهای زیادی همراه است.

به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، قراداد تسلیحاتی بین کانادا و عربستان به ارزش 15 میلیارد دالر که دو سال پیش امضا شد با موافقت کانادا برای فروش بیش از 70 درصد از تسلیحات مزبور، عملا اجرایی می شود.

روزنامه «گلوب اند میل» در شماره دو روز پیش خود نوشت: «استیفان دیون» وزیر خارجه کانادا شش مجوز برای صادرات مقادیری تسلیحات به عربستان صادر کرد که بیش از 70 درصد از قرارداد امضا شده بین دو کشور را شامل می شود.

این روزنامه کانادایی افزود: با توجه به رویکرد دولت کنونی مبنی بر خودداری از قراردادهای تسلیحاتی، قرارداد مزبور با عربستان در واقع این پویا ترین قراداد تسلیحاتی کانادا به شمار می آید زیرا مسوولان دولت کنونی اعلام کرده اند نمی توانند در توافقنامه هایی که در زمان نخست وزیر سابق امضا شده است، دخالت کنند.

به نوشته روزنامه مزبور تعدادی از مخالفان این قراداد ادعاهای دولت در مورد ناتوانی برای دخالت در قراردادهای دولت سابق را رد و اعلام کردند این قرادادها نمی تواند بدون مجوز دولت اجرایی شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   15 میلیارد دالر , عجب پولی کانادا به جیب میزند اقتصاد کانادا دگرگون می شود با این قرارداد دمش گرم , پول مفت نفت است دیگر باید خرج تسلیحات شود

>>>   امریکا - کانادا - انگلیس - فرانسه - آلمان چه پولی و چه درآمد ارزی از فروش تسلیحات به این کشورهای عربی بدست میاورند , اقتصاد ۴ کشور>> امریکا , کانادا , انگلیس , فرانسه به فروش تسلیحات خیلی وابسته است و این عربها دالرهای نفتی خود را همه را صرف خرید سلاح میکنند و همین سلالها را در اختیار تروریست ها قرار میدهند تا جهان اسلام دچار تفرقه و اختلاف شود

>>>   یا خدا , ارزش 15 میلیارد دالر , چه پولی خرج میکنند این عربها


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است