روابط نظام بحرین و اسراییل چگونه كلید خورد؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۴    ۱۳۹۵/۱/۲۸ کد خبر: 114634 منبع: پرینت

پاپگاه خبری «بحرین امروز» در گزارشی درباره تاریخ روابط رژیم صهیونیستی و آل خلیفه خاندان حاكم در بحرین نوشت: ریشه های روابط آل خلیفه و اسراییل به سال 1994 میلادی بر می گردد، زمانی كه یك هیات رسمی اسرائیل برای نخستین بار از بحرین دیدن كرد.
در همان سال « یوسی سارید» وزیر محیط زیست اسراییل از منامه دیدار و با خالد الخلیفه ملاقات كرد.

این پایگاه خبری بحرینی اضافه كرد: خالد احمد الخلیفه وزیر خارجه بحرین در سال 2000 میلادی خواستار تاسیس انجمن خاورمیانه شامل كشورهای عربی به اضافه اسراییل شد.

در گزارش این پایگاه خبری آمده است كه «خالد الخلیفه معتقد بود این انجمن تنها راه برای حل مشكلات موجود در منطقه است».

«در سال 2005 میلادی، محمد بن مبارك الخلیفه معاون نخست وزیر بحرین اعلام كرد كه منامه تصمیم گرفته تا ممنوعیت كالاهای تولید اسراییل را لغو كند».

در ادامه گزارش پایگاه بحرین امروز اضافه شده است: ولیعهد بحرین در سال 2009 از سران عرب خواست تا از طریق رسانه های اسراییلی، شهروندان عرب را مخاطب قرار دهند تا به اصطلاح تلاش های برای سازش در خاورمیانه تسهیل شود و حتی در مقاله در روزنامه واشنگتن پست عرب ها را به خاطر تلاش نكردن برای برقراری ارتباط با اسراییل سرزنش كرد.

بحرین امروز خاطرنشان كرد: در چهارم ماه آوریل همین سال حاكم بحرین و وزیر خارجه او از «رونالد لورد» رییس شورای یهودیان جهان استقبال كردند.

این پایگاه خبری بحرینی تاكید كرد: اینها بخش هایی از تاریخ روابط علنی آل خلیفه با اسراییل بود و بخش بزرگتر از آن همچنان مخفی باقی مانده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است