تظاهرات سراسری كارگران در آمریكا
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۶    ۱۳۹۵/۱/۲۸ کد خبر: 114626 منبع: پرینت

ده ها هزار نفر از كارگران كم در آمد آمریكایی در اعتراض به دستمزدهای پایین و افزایش این دستمزد ها به ساعتی 15 دلار در شهر های نیویورك، لوس آنجلس و شهرهای دیگر این كشور دست به تظاهرات زدند.

كارگران كم در امد آمریكایی پنجشنبه شب همزمان با مناظره نامزد های حزب دموكرات آمریكا در شهر نیویورك با برگزاری تظاهراتی در چند شهر عمده آمریكا از جمله نیویورك، شیكاگو و لوس آنجلس و كالیفرنیا خواستار افزایش دستمزدهای خود به حد اقل 15 دالر در ساعت شدند.

معترضان دراین اجتماعات با حمایت از تلاش هایی كه تحت عنوان 'نبرد برای 15 دالر' و در پی تصویب لوایحی مبنی بر افزایش دستمزد ها در ایالت ها نیویورك وكالیفرینای آمریكا جریان داشته، خواستار تعمیم این قوانین در مورد همه كار گران آمریكایی شدند.

به گزارش رسانه های آمریكایی، دراین تظاهرات كارگران با اشاره به این كه افزایش دستمزد ها تا كنون فقط شامل كارگران دو ایالت كالیفرینا و محدود به آن دسته از كاركنانی بوده كه به كار در فروشگاه های تغذیه مشغولند خواستار تعمیم این افزایش در مورد تمام مشاغل كارگری درآمریكا شدند.

طبق قوانین فدرال آمریكا درحال حاضر حداقل دستمزد كارگران آمریكایی 7 دالر و 25 سنت تعیین شده و بسیاری از سیاستمداران آمریكایی از جمله هیلاری كلینتون وزیر خارجه سابق آمریكا و نامزد حزب دموكرات این كشور در انتخابات ریاست جمهوری از سال گذشته تا كنون درتلاش بوده اند تا این دستمزد ها را به 12 دالر در ساعت افزایش دهند.

برنی سندرز یكی دیگر از نامزد های انتخاباتی دموكرات ها تنها نامزدی است كه بر ضرورت رسیدن حداقل دستمزد كارگران آمریكایی به 15 دالر اصرار دارد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است