افغانستان کشوری اشغال شده است
کشورهای غربی که به نام کمک به اینجا آمدند، در واقع افغانستان را اشغال کردند. آنها افغانستان را به طرف بی ثباتی، بد امنی، جنایت و خیانت برده و مردم افغانستان را هر روز بدبخت و بدبخت تر کردند 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۰    ۱۳۹۵/۱/۲۷ کد خبر: 114624 منبع: پرینت

نیکول سن، فرمانده کل آمریکایی در افغانستان، که به تازگی به اینجا آمده است می گوید که نیروهای امنیتی افغانستان سال پرچالشی را سپری کرده اند و بایستی حمایت های هوایی را داشته باشند. اما آیا حمایت های آمریکایی به درستی به نیروهای امنیتی خواهد شد یا مانند سال قبل اوضاع بدتر خواهد گردید؟

سیلی غفار، فعال سیاسی و مدنی در کابل، در برنامه «تحول» گفت: بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکا بجز خونریزی، چپاول، فحشا، زورگویی، زورمداری چیز دیگری به ملت های دیگر، چه برای افغانستان و چه کشورهای دیگر نداشت. این کشور، به نام تامین حقوق بشر و حقوق زن، به نام مبارزه با دهشت افکنی، احیای دموکراسی و آوردن امنیت به افغانستان آمد و اینجا را اشغال کرد و وضعیت افغانستان را به تباهی برد و امروز از دستاوردهای خود در افغانستان صحبت می کنند.

وی ادامه داد: دستاوردهایی مثل اینها که هر روز بیشتر از صدها نفر از هموطنان ما در آبهای یونان و ترکیه غرق می شوند. اینکه، صدها جوان ما بیکار و بی خانمان در افغانستان می گردند؟ اینکه حقوق زن تامین شده است و ما هر روز فرخنده ها، رخشانه ها و ده ها زن دیگر را در اینجا از دست می دهیم. اینکه دموکراسی تامین شده است و هر روز صدها زن و طفل در این کشور جان خود را از دست می دهند. آیا دستاوردهایی که آنها از آن صحبت می کنند همین ها است؟ امروز نوکران خود را در نظام طوری بار آورده اند تا در میان مردم اشاعه کنند که اگر آمریکا از افغانستان بیرون شود تمام دستاوردها به باد فنا می رود. آیا اگر دستاوردی وجود داشت و این دستاوردها بنیادی بود، با رفتن آنها از افغانستان این دستاوردها از بین می رفت؟ آنها برای اینکه در اینجا بمانند و جای پای بیشتری داشته باشند می گویند اگر ما برویم تمام دستاوردها از بین می رود.

سیلی غفار، در خصوص نتیجه ورود آمریکا با افغانستان بیان داشت: تاریخ افغانستان فقط سه دهه اخیر نیست که در آن جنگ و خون و جنایت جریان داشته است. اگر نگاهی به تاریخ افغانستان بیندازیم، به روشنی می درخشیده است. وقتی آمریکایی ها به طور مشخص از حقوق زنان در افغانستان حرف می زنند گویا زنان در این چهارده سال اخیر به حق و حقوق خود رسیده اند در حالیکه در زمان امان الله خان، زنان حقوقی داشته اند که حتی امروز، زنان در کشورهای غربی ندارند. آنها امروز همه چیز را خودشان از ما گرفته اند. حمایت و تسهیلاتی که غربی ها به طالبان و نیروهای تنظیمی داده اند افغانستان را به این حالت گرفتار کرده است.

غفار، با بیان اینکه، کشورهای غربی که به نام کمک به اینجا آمدند، در واقع افغانستان را اشغال کردند و افزود: آنها افغانستان را به طرف بی ثباتی، بد امنی، جنایت و خیانت برده و مردم افغانستان را هر روز بدبخت و بدبخت تر کردند. هم اکنون افغانستان کشوری اشغال شده توسط آمریکا است . اشرف غنی و کرزی بدون اینکه به منافع ملی افغانستان و مردم آن فکر کنند اوامر اشغالگران را انجام می دهند. تمام کسانی که در حکومت کار می کنند، از رییس جمهور و رییس اجرایی گرفته تا اعضای کابینه همه فاسدانی هستند که فقط برای پر کردن جیب های خود آمده اند و در این راه، هر خیانتی را در حق مردم خود می کنند. شاید این افراد به خاطر فریب عامه از فیلتر انتخابات هم گذشته باشند اما نهایتاً جزو حکومتی دست نشانده می باشند. این حکومت افغانستان را فروخته است . پیمان امنیتی هم نشان می دهد که این بار افغانستان به شکل بسیار مشروع فروخته شده است.

سخنگوی حزب همبستگی افغانستان، معتقد است آمریکا به عنوان یک کشور تروریست پرور در کل جهان مطرح است و گفت: آمریکا کشوری است که تروریزم را به عنوان بهترین حربه برای جهان گشایی خود می داند. در افغانستان هم به تروریزم و گروه های بنیادگرا اتکا می کند. همانطور که در گذشته طالبان را زایید، امروز داعش را به وجود آورده است تا بتواند از افغانستان به عنوان یک تخته خیز برای رقابت با رقیبان خود مانند چین و روسیه استفاده کند. آیا اگر آمریکا تروریست ها را تمویل نمی کرد، آنها می توانستند تا به حال دوام آورند تا امروز به شاخه های مختلف هم تقسیم شوند؟

وی، لازمه ثبات در افغانستان را خروج نیروهای آمریکایی می داند و می گوید: آمریکا جنگ را در افغانستان تشدید می کند. آنها در سال 2001 به افغانستان آمدند تا جنگ را در افغانستان خاتمه دهند اما بعد از آن زمان هر روز جنگ در افغانستان به شکل های مختلف تشدید یافت. اگر این خارجی ها بخصوص آمریکایی ها، از افغانستان بیرون روند، حداقل افغانستان از سلطه یک دشمن رها می شود. بعد دشمنان داخلی می مانند که با آگاهی که مردم دارند، می توانند آنها را دفع کنند.

غفار، در پایان گفت: تحفه آمریکا به افغانستان این بوده که امروز افغانستان در صدر کشورهایی قرار گرفته است که بدبخت است و در فساد، بدامنی، جنگ و تباهی در جه اول را دارد و ازجمله کشورهای است که از هیچ لحاظی حسابی روی آن نمی شود. امروز افغانستان نود و سه درصد از مواد مخدر دنیا را تولید می کند که آن هم از جمله تحفه هایی است که غرب برای ما به ارمغان آورده است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نكته در مورد حامد كرزى
مهندس عبيدالله مهدى
١- كرزى تنها رئيس جمهور دنيا بود كه از مردمش خواست اگر دزدى مى كنند بكنند؛ اما پول را به بيرون از افغانستان نبرند. با اين سخن كرزى، غارتگرى و چپاول و فساد ادارى مشروع گرديد و پس از چندى دولت ما فاسد ترين دولت در دنيا شناخته شد؛
٢- كرزى با دار و دسته اش وزارت خانه هاى مهمى مانند معارف، داخله، دفاع، ماليه و غيره را خالى كردند. هزاران مكتب خيالى، هزاران معلول و معيوب خيالى، ده ها كلينيك و شفاخانه ى خيالى و غيره در همين دوره بوجود آمد. اساسى ترين مشكلاتى كه دولت وحدت ملى با آنها دست و گريبانت است، ميراث دوران كرزى مى باشد؛
٣- كرزى با ادعاى پشتونستان خواهى، بار ديگر مانند داوود خان و داكتر نجيب و غيره، افغانستان را فداى پشتونستان كرد و در سطح منطقه به پاكستان اجازه ى عمل متقابل و تجاوز را صادر نمود؛ در دوره ى كرزى تقابل و تعصب قومى و زبانى به اوج خود رسيد.
٤- بيش از ١٥ هزار نَفَر با غصب زمين هاى دولتى در دوران كرزى ميليونر و ميلياردر شدند ولى يك نَفَر هم محاكمه نشد؛
٥- هزاران تروريست و دهشت افگن طالب و القاعده حمله كردند و مردم ما را به خاك و خون كشاندند ولى از جانب كرزى بنام "برادر" ياد شدند؛
٦- گمرك هاى افغانستان، لانه هاى اصلى چور و چپاول شد - و هست- و عوايد دولت به جيب دزد و مافيا سرازير شد؛
٧- در دوران كرزى تمام انتخابات هاى رياست جمهورى، پارلمانى و شوراى ولايتى به گند كشيده شد؛ ولى حتى يك تن هم مجازات نگرديد؛
٨- كرزى گفت، اگر پاكستان با امريكا بجنگد ما با پاكستان مى باشيم؛ اين حرفش هم نا سنجيده و بى ريشه بود. در عمل جنگ نيابتى را به دفاع از هند در كابل بر ضد پاكستان به پيش برد؛
٩- رهبران دولت وحدت ملى، بسيار عجولانه نام ميدان هوائى بين المللى كابل را بنام "حامد كرزى" گذاشتند؛ به گمان بسيارى از مردم، كرزى شايسته ى اين مدال نيست. حالا همين رهبران از دست كرزى شكايت دارند و فعاليت هاى او را خطرى به بودن و دوام دولت شان مى دانند.

>>>   واقعیت ها را همه میدانند دیگران یا نمیگویند ویا از بازگونمودن حقایق طرفه میروند افرین باین خانم شجاع که چهره ای واقعی زورمندان بین لمللی را افشا ودرد دل مستضعفین و مظلومین جهان وکشور را کم نمودند قران کریم همیشه به {ایها الناس }خطاب دارد که شامل مرد وزن است هزار عین وغین وکاف فدای یک تار موی سیلی خانم باد ازادمنشی ومردانگی خاصه ای تنها مردان نیست تاریخ کشور ما از زنان قهرمان وشجاع مملو است اما احترامانه از سیلی غفار درخواست داریم که تنها اشغال گران را ملامت نکنند انهای که وسیله ای اشغال گردیده وان جنایات نابخشودنی را تستر مینمایند بیش تر ملامت اند این جریان همان جکایت چوب است که فرموده بود اگر دسته ای تبر از جنس خودم نمیبود تبر کاری از پیش برده نمیتوانست اینها که بادزد دهن جوال میگیرند هزار مرتبه بد تر از متجاوزین اند خوب خواهر عزیز کم کشوری در جهان صد درصد به اراده واختیار کامل خود اند ایکاش ما از شرایط اشغال هم میتوانستیم استفاده مینمودیم هند وپاکستان که تحت استعمار انگلیس ماندند به پیشرفت های خوبتر نایل امدند ما از بخت بد واز نداشتن رهبران ملی ودلسوز در هرحالت متضرر میگردیم وخسارتمند میشویم بامید نابودی استعمار ومزدوران انها
تبنگ چی

>>>   این خانم که هیچاه عف وادب کلام در سخنان اش مراعات نمی شود وابسته به گروه راوای ماویستی است با استفاده از ازادی بیان به هر کسی همیشه از الفاظ رکیک وضد اخلاقی وانسانی استفاده میکند درحالیکه خودش یک جاسوس بیگانه خارجی است برف بام خود را بدیکران میریزد .

>>>   درود!صاحب تبصره ای سوم؛اگر شود با نام اصلی و هر نام را اختیار میکنی ؛کار خودت است وارد بحث شو و ما بدانیم که اتهام زنی جناب شما چقدر قرین با حقیقت است!روایی و مائیستی بهتر از فجاهدین نام نهاد ؛ غارت گران ؛ چپاول پیشگان وقلدوران انحصاری اند که شما الزام وارد کرده ای.

>>>   مـــــــود روز است اشغال شده اشغال شده ، اگر فردا امریکا کمک نکند در مقابل پاکستانی ها دفاع کرده میتوانی؟ معاش وسلاح اردو وپولیس را پرداخته میتوانی؟ نمیتوانی پس چی ضرورت به این حرف ها؟ اگر فکر میکنی کسی از تو خوش میشود هیچکس به گفته های تو ارزش نمیدهد موجودیت امریکارا قرارداد جرگه ملی تصویب کرد !

>>>   اگـــــــــــر اشغال شده برو درپاکستان واز آی اس آی سلاح وکلـــدار بگیر وبیا مکاتب را آتش بزن سرک ها پلها را منفجر بساز که اگر امریکائی ها رفتند پاکستانی ها بیایند !
ر

>>>   اشغال شده نیست توسط قوم پشتون هر بارسر یکی از کشورهای قدرتمند بفروش میرسد عبدالرحمان خان سر انگلیس فروخت نورمحمدترکی سرشورویهافروخت ونوبت حامدکرزی وا... غنی احمدزی شد فروختش سرامریکا حالاتااز زیریوغ امریکا کشورافغانستان خلاص شودقیامت خواهد شدچون امدفعه به بسیار قیمت بالا فروختن وسر بد کسی فروختن که به آسانی دست ازسرافغانستان برنخواهد داشت..
قسیم

>>>   درافغانستان كس خدمت كند ... ملي وحق رابگويد ماويست وياهم كار كند يك نام بالاي وي حتما مي بندند اما همه بد بختي از خود ما است ما بلا راخود حتي باپول مي خريم ! مرگ حق است بزبان مي گويم اما حق را پنهان مي كنيم اگر واقعا طرفدار حق وحمايت از حق بكنيم باور كنيد خدا باما است هم خود وهم ملت خودرا مي سازيم !
تركمن آقچه

>>>   شباهت وتفاوت ها بین کارمل وکرزی :
1 – کارمل توسط روسها ، کـرزی توسط امریکائی ها به قدرت رسانیده شد
2 –حرف شروع نام هردو کاف است کارمل ،کرزی رشته تحصیلی هردو حقوق وسیاست
3 – یکی پرورده ومشعل دار سوسیالزم دیگری همسو ونماینده امپریالزم
4- برادر کارمل مـــحـمــــود بریالی برادر کرزی مـحـــمـــود کرزی
5 – برادرکارمل محمود بریالی پارچه زمینی را که مربوط شاروالی وروبروی رادیو تلویزیون بود می خواست خریداری کند زمانیکه کارمل آگاه شد برایش اخطارداد واورا منصرف ساخت
اما برادر کرزی محمود کرزی همه زمین های قول اردوی قندهار را به ظاهر خــریداری کرد
که اصلا غصب خالص است صرف نامش خریداری است
6 – کارمل از آغاز تا انجام به یک مفکوره ویک راه روان بود دشمنش همان ودوستش همان ! اما کرزی زمانی مجاهد وزمانی حتی با سپاه ابوجهل طالب هم همکارشد با هرکس حاضر است همراه گردد مفکوره وسیاست تعیین شده ندارد .
7 – زمانیکه کارمل از طرف روسیه منزوی وداکترنجیب الله احمد زی مورد پسند واقع شد کارمل درخفا جبهه در داخل حکومت برضد نجیب داشت ، زمانیکه کرزی مطرود امریکا واقع شد اشرف غنی احمد زی بهتر تشخیص داده شد کرزی در ارگ لانه کرد ومایه درد سر اشرف غنی احمد زی است
8 – هـردو را بعضا شــاه شـجــاع می خوانند یعنی شاه شجاع روسی ، دومی شاه شجاع امریکائی ،که قبلا شاه شجاع انگریزی داشته ایم
9 – کارمل بعد کناره گیری از قدرت همه سرمایه اش صرف چند بوتل ودکای روسی اما سرمایه کرزی 245 ملیون دالر گفته شده اولی سمبول سوسیالزم دومی سمبول امپریالزم ، نمیدانم قاضی محشرگاه با کارمل ازبابت نوشیدن چندبوتل ودکا وبا کرزی ازبابت ملیون هادالرنامشروع چی فیصله میکند؟
(گیلگمش )

>>>   طالباني كه تولدشان در قندهار شده و تمام هست و بودشان از قندهار بوده و هنوز هم است در قندهار نميتوانند و يا نميخواهند جنگ كنند ولي ميتوانند و ميخواهند در قندوز بجنگند و قندوز را مركز خويش نمايند. اين چطور امكان دارد؟ آيا مردم قندوز و يا در عموم مردم شمال اجازه انتقال پايگاه رزمي و بزمي طالبان از قندهار به قندوز را ميدهند؟

>>>   غنی: طالبان همخون٬ همتبار و همزبان ما هستند و ما باید با آنها صلح کنیم و آنها را در قدرت سیاسی شریک سازیم.

>>>   مردم افغانستان و مردم حقبین جهان میدانند که امریکا تروریزم را با کمک پاکستان، عربستان سعودی و ترکیه در خاورمیانه و کشورهای اسلامی خلق کرده است. جنگ و خونریزی در افغانستان بیش از 40 است که به توطئه و نقشه امریکا و پاکستان در ملک ما جریان دارد. تا امریکا باشد جنگ در افغانستان خاتمه پیدا نمیکند و روز بروز تشدید میشود. غنی و کرزی مزدوران امریکا اند و از خود هیچ اراده ندارند.

>>>   یک سوال همیشه در ذهن عموم خطور میکند که این تفنگ سالار از چه وقت وتوسط که ها مسلح گردیدند؟ زمانیکه علیه روس ودشمن خارجی ها از طرف خود انها مسلح وبه سنگر فرستاده شدند دران زمان قهرمان ورزمندگان ملی وازاذیخواه بودندوچون دشمن انها سرکوب گردید ومرامهای شان براورده شد وحریف شان شکست خورد عده ای بی دین وبی وطن ر ا بنام تکنوکرات اوردند و به جان ملت بلا ساختند انها هریک بجای خدمت به چوروچپاول شروع نموده تمام دارای های مادی ومعنوی این سرزمین را به یغما بردند وبه ان مبارزین راه ازادی وقهرمانهای دیروز تفنگ سالار نام نهادند وعلیه انها جبه گیری نموده تا توانستند کشتندوترور نمودند ودرمیان هم انداختند وزمینه تقویت تروریزم وتجارت مواد مخدر وبدنام سازی دموکراسی را مساعد وملیارد ها دالر منابع اقتصادی مارا باخود بردند
همه بیاد دارید خانم کلنتون وزیر خارجه بود در اظهاراتش در سنا واضحا بیان داشت ما از عوایدی که از افغانستان داریم تنها ده درصد ان را درانجا به مصرف میرسانیم متباقی همه را اینجا می اوریم این مطلب در ارشیف سنا درضمن اظهارات خانم کلنتون ثیت وموجود است در رسانه ها بچاپ رسید وکسی از ان نمیتواند انکار نماید
خارجی ها همانطوریکه بقول خودشان تفنگ سالار ساخته بودند وچون نیروهای حکمتیار وای اس ای نتوانست به اهداف از قبل تعیین شده برسد طالب را به دو هدف تاسیس نمودند یکی باید دولت ربانی را سقوط دهند وبعد از سرنگونی دولت ربانی به اسیای میانه پیش روی نمایند گرچه به هدف اولی رسیدند ودرین راستا روس وامریکا همه متحد بودند ولی از پیش روی در مناطق اسیای میانه عاجر ماندند انها در پهلوی اینکه ربانی را ازبین ببرند منظور خطرناک دیگری هم داشتند و دارند وان ازبین بردن ریشه های فرهنگ اسلامی ازین کشور وبدنام سازی اسلام ومسلمانها که درین راستا هم بسیار تلاش دارند وتا اندازه ای موفق هم شده اند
اگر کسانی مانند سیلی غفاری از استعمار واشغال متنفر اند ولی در ازبین بردن فرهنگ اصیل اسلامی ما با انها همکار ومددگاراند همان کاری را که گلاو دستنون صدر اعظم وقت انگلیس گفته بود تا این قران درمیان مسلمانها است نمیتوانیدانها را شکست دهید کوشش کنید که تاثیرا این کتاب را که منظورش قران کریم بود کم سازید انگاه میتوانید مسلمانها راضعیف ونابود سازید ولی این کتاب از خود صاحب دارد وحفظ ونگهداری ان از سوی خداوند واحد ولا شریک تضمین گردیده از ابولهب شروع تا اوباما وعین وغین وکاف وطوی وگاف { طالب وجگمتیار }انشاءالله نمیتوانند یک حرف اورا ضایع نمایند
لالی از ننگرهار

>>>   آفرین به این شهامت این زن شجاع افغان به این حرف ها مردها که درقدرت استند این را میداند و میتر سند که این حرف ها بزند
انور

>>>   مردمی که در طول تاریخ پنج هزار ساله خود ندانستند در کجا رفع حاجت کنند، فرق بین خوبی و بدی چیست، صلح خوب است یا جنگ، پاکی خوب است یا نظافت بعد از این هم نخواهند فهمید. از ماست که بر ماست!!!

>>>   قرآن گریم کتاب دینی است و جای مبارک آن در مسجد و عبادت است. کسی قرآن را از مسلمان نگرفته است. عقل و دانش را از مسلمانان گرفتند. مسلمانان را طالب و داعشی و سلفی و افراطی ساختند.

>>>   ای برادران افغانستانی (خراسانی) همه اقوام از تاجیک و هزاره و بلوچ و پشتون و ترکمن و ... باهم متحد باشید خبرهایی از رسانه های اشرار امریکایی به گوش میرسد که میخواهند برای شما نقشه های شونی بکشند و در مزارشریف و هرات فتنه کنند بیدار باشید اگر هم از سران حکومت اعتراضی به حق دارید مواظبت کنید به اختلافات قومی قبیله ای نرسد از تعصب قومی بر حذر باشید نگزارید غربی های مزدور سیاست های تجزیه کشورهای اسلامی را ادامه دهند الآن این حرکت خطرناک از کشورهای عربی شروع شده و با خیانتکاری قطر و عربستان نسبت به عراق و سوریه و یمن و بحرین و همچنین ظلم ترکیه در حق کردها و ارسال سلاح برای تروریستهای سوریه و عراق نقشه شوم خاورمیانه جدید را میخواهد برای آمریکا کلید بزند که نفعش فقط برای اسراییل است چون میخواهند کشورهای اسلامی ضعیف و خوار باشد از طرفی تجزیه لیبی و مصر را در دست اقدام دارند و شما دیدید قبل تر سودان را به دو قسمت تجزیه کردند اگر کشورهای اسلامی ضعیف باشد ضررش به همه ما میرسد ما امروز شهید میدهیم تا عراق و سوریه و لبنان پایدار بماند و مطابق خواست غربیهای جنایتکار تجزیه نشود
شما در این دوران آخرالزمان خوب هوشیار باشید که انشاالله سالیانی نزدیک به ظهور منجی عالم حضرت بقیت الله موعود باقی مانده است و انشاالله همه امت اسلام بدست مهدی آل محمد تحت بیرق واحد در می آید و دنیا پس از آنکه در ظلم و جور غرق شده پر از عدل و داد میشود این مشهور و مشترک قطعی بین روایات شیعه و سنی و تفاسیر قرآن عظیم است در برابر استعمار گران مقاومت کنید و اتحاد را از دست ندهید و همه از اختلافات قومی که دشمن را شاد میکند پرهیز کنید و اگر فردی از یک قوم هم نادانی کرده و دم از تعصبات زد او را هشدارد دهید
برادر ایرانی شما - اصفهان: ایران زمین

>>>   زنده باد حکومت و دولت مرکزی ایران که با تمام قدرت در هر کنفرانس سازمان ملل،با شجاعت میگوید که اسراییل را با خاک یکسان خواهد کرد و آن را به آتش خواهد کشید. اینها شیرهایی هستند که با غرششان،آمریکایی ها می ترسند.
و آمریکا جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارد،
ما با چین و روسیه و کره شمالی ائتلاف نظامی محرمانه ضد آمریکا داریم. و در صورت نزدیک شدن آمریکا به مرزهای ما، ما با بمب اتومی شهرهای آمریکا را نابود میکنیم.

>>>   اگر واقیعت فکر نمابم کرزی صد درصد شاه شجاع ثانی است . ان تنها خاک ره فروخت این همه را به بادارانی غربی اش پیشکش نمود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است