طالبان بار دیگر ولسوالی دند غوری را تصرف کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۴    ۱۳۹۵/۱/۲۶ کد خبر: 114615 منبع: پرینت

پس از آنکه طالبان ولسوالی دند شهاب‌الدین شهر پلخمری بغلان را تصرف کردند، ولسوالی دند غوری را نیز اشغال کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ولسوالی دند غوری پس از اینکه بر اساس یک قرارداد توسط وزارت اقوام و قبایل به طالبان واگذار شده بود و مدت ها در اختیار طالبان قرار داشت و طالبان از آن منطقه به عنوان محل امن خود استفاده می کردند، با اعتراض عمومی و فشار های مردمی، توسط نیروهای نظامی پاکسازی شد و در اختیار دولت قرار گرفت، بار دیگر توسط طالبان اشغال گردید.

بسم‌الله عطاش عضو شورای ولايتی بغلان با اشاره به سقوط دندغوری، مسؤولان محلی اين ولايت را به بی‌‌توجهی متهم كرده و می‌گويد كه این ساحه یک‌ماه پیش توسط نيروهای امنيتی پاکسازی شد.
وی افزود: این عملیات جدا از خسارات مالی، هزینۀ جانی زیادی برای نیروهای دولت در بر داشت. اما پس از پاکسازی منطقه از وجود طالبان، هیچگونه توجهی در بخش تحکیم ثبات امنیتی در دندغوری صورت نگرفت و منطقه به حال خود رها شد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همان طوریکه گلاب منگل دند غوری را به برادران وهمتباران طالب خود سپرد این پلان در ارگ طراحی شده وتوسط عمال شان خصوصن برای سقوط شمال عملی میشود هنوز کم است اگر گلاب منگل وزیر دفاع شود اکثر جبهات را به نفع طالبان سقوط میدهد قرار معلوم امریکا انگلیس وترکیه 7ملیارد دالر به پروژه داعش اختصاص داده تا ازطریق شمال به کشور هایهمسایه شمالی ما نفوذ کند .وا لله یعلم وانتم لاتعلمون.
والسلام.عبید الله.

>>>   چند روز پیش جمعه خان همدرد هم به همکاری شان رفته بود

>>>   سمت شمال بايد در سلطه طالبان باشد، چون فساد اخلاقي بي اندازه زياد شده، تجاوز به حريم ، دختر، زن، و حتي پسران مردم به حد خود رسيده، در غير آن خدا غرق شان خواهد كرد.

>>>   تا زمانیکه جاسوسان پاکستان وفاشیست های داخل ارگ در حکومت وجودداشته باشند ومکافات ومجازات برای مسولین بی کفایت وقومگرا طالب پرور از طرف دولت عملا روی دست گرفته نشود و در راسوزارت دفاع یک شخص صادق ودلسوز به کشور ومردم تعین ومقرر نگردد همین اش است وهمین کاسه وحال مردم بدین منوال خواهد بود .

>>>   بله همینطور است . انشاء الله امسال حملات رد اسا چنان شدت خواهد گرفت که تمام مناطق به نصرت الله تعالی فتح خواهند شد .
حبیب الله یوسفزی

>>>   این حرف کاملا غلط ونادرست وطرفداران ترورستان طالبان براه انداخته اند که دهنه غوری دوباره بدست طالبان افتاده است وجز تلیغات بیاساسی چیزی دیگری نیست ترورستان اله دست پاکستان قصد داشتند که دهنه غوری را دوباره تصرف کنند با افراد تازه دم شان از پاکستان و با سلاح های پیشرفته که از پاکستان گرفته اند ودزدان در مربوطات ولایت بغلان جابجا شده بودند حملات شان را از چند استقامت در تاریکی شب شروع کردند و در اولین ساعت حمله شان با دادن تلفات سنگین افراد نظامی شان وسلاح ومهمات شان دوباره به عقب برگشتند وقوای مسلح این پاده طالبان را تا نابودی کامل تعقیب تا بکلی از ساحه ولایت بغلان رانده شوند در صورت مقاومت کشته میشوند این تصمیم قاطع وجدی دولت است وخبر خوش دیگر اینکه جاسوس پاکستانی بنام قاری یوسف یکی از سخنگویان گروه ترورستی طالبان توسط امنیت ملی کشور در ولایت خوست دستگیر واکنون در دست امنیت ملی است .

>>>   عاملین قرارداد تسلیم دهی دند غوری به تروریستان، این نوکران پاکستان باید محکمه شوند۰
خون ده ها جوانان قوا های مسلح کشور درین راه میریزند و ملیونها افغانی از پول ملت در راه ارجاع دوباره این خیانت ملی امروز مصرف و هیف میشوند تا خیانت گلاب منگل و امثال اصلاح شود۰
هلمند
گلاب منگل به حمایت غنی کوچی، کرزی، و بقیه تیم فاشیستی تمامیت خواه اوغانی آنها مسئول این خیانت ملی هستند۰
این خیانت بنام قوم، زبان، و سمت شده، نه به هیچ علتی دیگر۰
گلاب منگل همان خائنی است که قبلان از نفوذش بالای قوای نظامی انگلیس مستقر در هلمند سهو استفاده کرده بود و منطقه موسی قلعه را در جنوب رسمن به طالبان واگذار کرده بود تا طالبان در جنوب قوی شوند۰ دند غوری تکرار موسی قلعه در شمال کشور است۰
در موسی قلعه هلمند طالبان یک منطقه امن یافته بودند و خود شانرا آزادانه و بدون اخلال آماده جنگ در مناطق دیگر کشور میساختند، آنهم بدون اخلال قوا های مسلح کشور و قوای ائتلاف بین المللی۰
بعداً آزاد سازی دوباره موسی قلعه جان صد ها جوان مدافع کشور را گرفت، و باعث مصرف ملیارد ها افغانی پول بیت المال کشور شد۰
دند غوری بغلان به عین قسم و به عین سرنوشت دچار گردید۰
این پلان شوم فاشیستی قبیله باعث سقوط و فجایع در ولایت قندز گردید، و تمام شمال کشور را به خطر بسیار جدی مواجه ساخت۰
حال که آزاد سازی دوباره دند غوری و دند شهاب الدین جان ده ها فرزند قوا های مدافع این کشور را میگیرد، جوابگو کی است؟
هردو، تسلیم دهی موسه قلعه و قرارداد دند غوری با طالبان در حقیقت تجزیه کشور به دو حاکمیت بودند۰
تخریبکاری های تروریستان جابجا شده و امن ساخته شده در موسه قلعه، دند غوری، و دند شهاب الدین بغلان زندگی شهروندان عادی کشور را با راه گیری ها و عملیات های تخریب کاری و تروریستی شدید مواجه ساخته بود۰
این خیانت در محمد آغه لوگر قبلن از طرف کرزی هم انجام شده بود و نیرو های دولتی به مر کرزی اجازه عملیات بر ضد طالبان را نداشتند۰
اصلاح و ترمیم این ناهنجاری ها جان صد ها جوان مدافع کشور را میگیرد و سبب ملیونها ویا شاید بلیونها افغانی خساره پول بیت المال میگردد۰
عاملین، ویا آنهائیکه پیشنهاد کنندگان این خیانت های ملی بودند باید بجرم خیانت ملی محاکمه و شدیدن مجازات شوند۰
گلاب منگل اولین شخص در آن لیست است۰
این جنایتکاران و خ... های ملی باید محاکمه شوند تا این خیانت ها تکرار دوباره نشوند۰
مردم بیدار شوید!

>>>   هر شرایطی که باشد بهتر از حاکمیت وحشی های طالبی خواهد بود. به قبیله ای های عصر حجر نه میگوئیم.
کابلی

>>>   آقای یوسفزی! فرضآ به اصطلاع گفته شما تمام مناطق فتح شد بعدآ چه خواهد شد؟ فکر می کنید کشور آزاد می شود و همه چیز گل و گلزار خواهد شد؟ هرگز نه! از بد بدتر می شود ، نوکر مستقیم رانده می شود و به عوض آن نوکر پاکستان به میدان می آید یعنی افغان ها نوکر نوکر خواهد شد و دال خور های پاکستان بالای کشور حاکم خواهد شد که یک دهه قبل هم تجربه شد و زنان و دختران افغان را به عرب ها و پاکستانی خواهند فروخت .جنگ تحمیل شده چند دهه این کشور را در تمام عرصه ها ویران نموده و صاحبانش را سرکوب نموده است ،وطن نادار و بی سر پرست شده است . حالا شرایط خوری شده که هر گاه یک گروه اشغال گر از دری بیرون شود فورآ گروه اشغالگر دیگری از پنجره داخل کشور می شود. بهتر است برای نجات وطن عاقلانه اندیشید و ذهنی گری و خوش باوری خومی و قبیلوی پرهیز کرد. طالبان تروریست و اجینت بیکانه ها به هیچ وجه درد وطن را درمان کرده نمی تواند.
تیمور بیگ-کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است