عدالت برای خانواده این دختر هموطن در ایران (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۳    ۱۳۹۵/۱/۲۶ کد خبر: 114613 منبع: پرینت

در پی مفقود شدن دختر بچه ۶ ساله مهاجر افغانستانی بنام ستایش قریشی در منطقه خیرآباد ورامین  تهران روز یکشنبه ۲۲ حمل، خانواده ستایش اقدام به انتشار اطلاعیه ای مبنی بر مفقود شدن دخترشان می کنند و تمام منطقه و محله زندگی را به دنبال ستایش جستجو می کنند. اما شب هنگام جسد سوخته ستایش از منزل همسایه یافت می شود.

به گزارش احیا نیوز، طی مصاحبه با پدر ستایش قریشی دخترک 6 ساله مهاجر افغانستانی روز یکشنبه وقتی ستایش از منزل بیرون می رود، نمی دانست که پسر همسایه فکر ربودن و قتل وی را در سر داشته و زندگی او را به کام مرگ خواهد کشاند.

پسر اقدام به ربودن دختربچه می کند و دختر را به خانه خود می کشاند و پس از جنایت هولناک و قتل، با ریختن اسید جسد بیجان ستایش را می سوزاند و پس از آن سعی می کند تا جسد را معدوم کند تا آثار جنایت را از میان بردارد اما موفق به این کار نمی شود.

پسر شیطان صفت این مساله را با دوست خود در میان می گذارد اما دوست وی پیشنهاد می کند تا مساله را با پدر خود در میان بگذارد. پس از آنکه خانواده قاتل از جنایت مطلع می شوند، طی تماس های مکرر تلفنی با پدر ستایش عنوان می کنند که دخترتان در همین نزدیکی است و بزودی پیدا می شود.

بر اساس آنچه که پدر مقتول عنوان کرده است هدف پدر قاتل این بوده تا جسد را به بیرون از خانه منتقل کند و در جایی رها کند اما موفق به این کار نمی شوند و در همان شب پولیس با حاضر شدن در محل جسد با آثار سوختگی با اسید را از منزل قاتل خارج می کند و پسر قاتل نیز دستگیر می شود.

گزارش پزشکی قانونی تا این زمان منتشر نشده اما اطلاعاتی مبنی بر تجاوز به عنف در این جنایت هولناک بسیار محتمل و قابل پیش بینی می باشد.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201604/201604141456081495.jpg

کد (4)

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کاریکه افغان های خود ما ده ها مرتبه انجام داده اند، این پسر استایل موهایش مانند شیطان پرستان هست عملش هم همانطور !
ر

>>>   باید این جنایتکار و همدستانش(پدرو ودوست و......) به شدیدترین وجه مجازات و قصاص شوند.
(یک ایرانی نوعدوست از اصفهان)

>>>   بمیرم واسه تنهایی و زجری ک این فرشته کوچولو تو لحظات آخر زندگیش کشیده...
خدا لعنت کنه قاتلشُ .... ان شا الله ب اشد مجازات برسه ...
"ایرانی"

>>>   از محترم داكتر نصير نور سفير افغانستان در ايران تقاضا مينمائيم كه منحيث يك پدر و يك عالم و مجاهد از حقوق اين فاميل مظلوم دفاع نمايد، و افغانها در ايران، خارج و داخل بايد كتباً به منابع ذيربط در اين باره اعتراض خود را به هر صورت ممكن درج نموده و خواهان عدالت شوند.

>>>   این چیزها را نباید انعکاس داد , پولیس ایران قاتل را دستگیر کرده است و طبق قوانین ایران تمام قائلان و جنایتکاران مجازات اعدام دارند . این تیتر هم مناسب این خبر نیست زیرا پولیس قاتل را دستگیر کرده و تحقیقات را آغاز کرده است

>>>   خداوند تعالی ما را اشرف مخلوقات آفرید ولی بعضی از ما انسانها بدتر از حیوانات وحشی هستیم.

>>>   با نهایت تاسف برای خانواده این طفل مظلوم و عرض تسلیت و ابراز همدردی
از مسئولان ذی ربط خواهشمندم سریعا" این حیوان صفت را اعدام در ملأ عام کنند.
یک شهروند ایران

>>>   دختری هستم شش ساله...
پدرومادرم از جنگ با شوروی وطالبان به کشوری که به اصطلاح میگفتن اسلام مرز نداره پناه اوردن.
به زندگدیشان در یکی از شهرستانهایه ایران به نام ورامین ادامه دادن ومرا بدنیااوردن.
پدرم با کارگری خرج مارامیدهدومادرم باخانه داری شب راروز.خانواده ای بودیم که به هیچکس قصدوغرضی نداشتیم.
دریکی از روزهایه عادی خارج از خانه مان مشغول بازیهایه کودکیم بودم که ناگهان یک پسرجوان ایرانی مرا به خانه خود برد. انجا برایه اولین باراحساس ترس داشتم ترسی که تمام وجودم را فرا گرفته بود،برایه اولین بار بهم تجاوزکردن هه به منی که همش شش سال عمرداشتم سپس مرا با ضربات چاقو کشتن.
من تنها شش سال داشتم که مضحکه شهوت یک پسر ایرانی تبار شدم. من خم مانند دیگران والدینم برایم نقشه هاوارزوهایی داشتن.
هنوز مدرسه وحس خواندن ونوشتن را نچشیده بودم،یعنی من نباید مانند دیگر بچه هایه افغان وایرانی مدرسه میرفتم؟ ماننددیگرانسانها پدر ومادرم مرا تولباس عروس میدیدن؟حالاچرا من؟حالاچرامنی که فقد شش سال عمر داشتم؟ راستی آن پسرکی که اینکار رابا من کرده بود پسر شهید بود سره اوچه خواهد امد ایا ازادش میکنند؟ راستی گریه هایه مادرم چی؟غصه هایه پدرم؟

>>>   این آشغال باید اعدام شود
اگر این وضع درست نشود اینکه ما افغانها باید اقدام کلی انجام دهیم

>>>   خدا این پسر کثیف و رذل را لعنت کنه که این چنین ظلم بزرگی را به این دختر روا داشته حکم تجاوز به عنف در ایران اعدام است و مطمئن باشید این شخص دیر یا زود (چنانچه خانواده دختر رضایت ندهند)به دار مجازات آویخته خواهد شد و خلق خدا (چه ایرانی چه مهاجران افغانستانی) در ایران از شرش راحت خواهند شد.
اما الان میخوام این مساله را یادآوری کنم که در سالهای اخیر از مهاجران افغانستان هم به دفعات به نوامیس و زنان و دختران ایرانی بی احترامی و تجاوز شده و حتی در مواردی به قتل منجر شده. خواسته من از برادران و خواهران عزیز افغانستانی اینه که وقتی یک هموطن شما هم با زنان یا دختران ایرانی چنین عمل قبیح و غیر انسانی مرتکب میشه شما هم محکوم کنید.
مطمئنا اکثر ما (افغانستانی و ایرانی) ادم های بی آزار و سالم هستیم پس نباید در چنین مواقعی از یک جنایتکار به این دلیل که هموطنمان است دفاع کنیم بلکه باید خود را کنار خانواده قربانی قرار دهیم و فرد جنایتکار را هر کسی با هر دین و مذهبی باشد محکوم کنیم.
محمد حسین از ایران

>>>   اگر این پسر به سن قانونی 18 سال رسیده باشد خانواده این دختر میتوانند درخواست قصاص یا اعدام برای پسر قاتل کنند، یا پسر را به حبس ابد در زندان بفرستند یا برای پسر درخواست بخشش کنند/ حتی اگر درخواست بخشش کنند بخاطر عمومی بودن این فاجعه هولناک برای پسر ده سال زندانی در نظر گرفته خواهد شد.

>>>   خبر خوب این است که خانواده ستایش می توانند درخواست دیه به صورت پول نقد از خانواده پسر کنند که به پول ایران 245 میلیون تومان است که پول بسیار زیادی است و خانواده ستایش نه تنها ثروتمند خواهند شد آن پسر نیز تا بیست سال در زندان خواهد ماند

>>>   این مساله انقدر دردناک است ک نمی توان حرفی زد فقط خاستار تحقق عدالت هستم

>>>   دردناک بودن این مساله قلب هر انسانی را به درد می آورد؛ حال نوبت دستگاه امنیتی و قضایی ایران است که این مساله را چگونه مورد بررسی قرار می دهد و آیا قاتل شیطان صورت و سیرت دخترک معصومه را به کیفر واقعی شان که اعدام است می رساند یا نه؟

>>>   باید به اشد مجازات محکوم شود این کار ان نه تنها که جنبه شهودانی داشته انگیزی بد بینی وتعصبی هم در ان نهفته است شاید که همان دوست وپدرت این لعنتی هم در این قضیه اختطاف وقتل این مهاجر دور از میهن دست داشته باشد اگر درست تحقیق وبررسی گردد وموضوع کتمان نشود .

>>>   اتفاقی که مداوم توسط اتباع کشور دوست و برادر افغانستان در ایران می افتد. اینکه این قاتل کاری زشتی کرده مشخص است و قطعا به اشد مجازات می رسد اما سئوال اینست پاسخ تعداد زیادی از ایرانیها که در سرزمین خودشان توسط اتباع افغانی که بصورت غیرقانونی در ایران زندگی میکنند مورد ربایش و شکنجه و قتل قرار می گیرند را چه کسی میدهد. حتما اگر 3 میلیون اتباع افغانی مزاحمت را کم کنند یکبار برای همیشه مشکلات حل میشود. شاید در گذشته برای خانواده این پسر ایرانی توسط یک افغانی مزاحمتی ایجاد شده وگرنه چه دلیلی میتواند منجر به چنین قتل فجیعی شود. در اینده معلوم میشود خانواده ستاش افغانی واقعا اینقدر معصوم و بیگناه بوده اند یا در پشت پرده خبری بوده است!!!

>>>   واقعا متاسفم این نتیجه رفتار برخی خانواده های ایرانی است که فکر میکنند افغانی ادم نیست و رفتار زشتی از خود شان نسبت به این عزیزان نشان می دهند و این فکر با رفتار های زشتش به فرزندان انها انتقال پیدا می کند(دقیقا یکی از همسایه هایمان این طوری بار اومده بچه هاش). و نتیجه اش گریبان خود این خانواده‌ها را می گیرد.
واقعا متاسفم که برخی از دوستان به جای همدردی با خانواده این قربانی بدون سند و مدرک خود افغانی هارا متهم میکنند.
دانشجویی از قم

>>>   حالا اگه دختره ایرانی بوود و پسره افغانی بووود خدا میدونست که چه به سر افغانها می آوردند.

>>>   عدالت یعنی افغانها برگردند

>>>   اولا خدا لعنت کنه این موجود خبیث رو امیدوارم سر ماه نکشیده اعدام بشه
دوما اون کسی که خودت رو شش ساله معرفی کردی تا درد و دل این کودک رو بنویسی یه جوری نوشتی ایرانی و ایرانی تبار که انگار همشون یا اکثرشون قاتلن مطمئن باش تو خود افغانستان کشتار و تجاوز به کودک زیاد اتفاق میوفته و هیچ کس هم خبری ازش منتشر نمیکنه
سوما حکم این احمق در صورت اثبات تجاوز به عنف اون هم از نوع به کودک بدون رضایت خانواده هم اعدامه
افغان الاصل

>>>   دل هر انساني از اين ظلم آشكار خون ميشود، فرض كنيد اين دختر ٦ ساله ايراني ميبود و اين پسر شيطان صفت افغاني، فردا همه ي خانه هاي افغاني در ورامين آتش زده ميشد.

>>>   واقعاکه

>>>   متاسفم واقعا ما این اتفاق اگه تو کشورای اروپا اتفاق میوفتاد دردش کمتر بود چون اونا مسلمان نیستن اما این اتفاق تو یه کشور مسلمان اتفاق افتاده و این اتفاق هم مثل بقیه جنایت ها نادیده گرفته میشه چون و شاید برای ان حیوان صفت فقط چند سال زندان در نظر گرفته بشه چون ما افغانی هستیم عدالت برای ما برقرار نمیشه اینو مطمعن باشید

>>>   گوشی علت درد همه اینها قتل ها میشود وقتی گوشی به دست بچه میدهند عاقبتش هم همین است .

>>>   اگر عامل این جنایت یک افغان بود الان تیتر اول سایت ها و اخبار ایران بود و مردم ایران به دهها دختر و زن افغان تعدی می کردند و خانه های آنها را در سراسر ایران آتش میزند. چرا الان که عامل جنایت یه ایرانی است همه انها مثل....لال شده اند.یقینا صدها مورد این چنینی در حق مهاجرین مظلوم افغان واقع شده و همه به خاطر رسانه های مغرض ایران بیان نشده .الان به لطف فیسبوک و تلگرام و ...این موضوع رسانه ای شده.به احتمال زیاد با توجه به نفوذ این خانواده ایرانی این ... کار کمتر از یکسان آزاد خواهد شد.شما ایرانی ها به جای هم دردی در نظرات نمک به زخم ما نپاشید. یک طفل 6ساله چه گناهی دارد مردم،شرم کنید قیامتی وجود دارد که آنجا زبان بازی و زرنگی نمی چلد

>>>   اامیدوام خداوند اشد مجازات را نصیب این حیوانات وحشی از هر ملیتی که هستند بگرداند.
اگر به احترام بقیه نمیبود جواب تو آدم ...را نیز میدادم.
س. از آلمان

>>>   من نیز به نوبه خودم این جنایت هولناک را شدیدا محکوم می کنم؛ و ار خداوند برای خانواده داغدار این کودک معصوم صبر جزیل مسئلت دارم. از دل دردمند خانواده ی این دختر خدا آگاه است که چقدر زجر می کشند. اما اگر جای این خانواده من بودم، ....و منزل شان را با تمام ساکنانش به آتش می کشیدم.
حامد از بدخشان

>>>   باید تظاهرات و اعتراض گسترده ای در کل کشور انجام شود...

>>>   هیچ اتفاقی پشت این جنایت هولناک نبوده بجز ازشهوت وغرائزجنسی که اگر افسار میل جنسی گسیخته شود عقل انسانیت اخلاق خانواده دیگر جای نداردازعکس جانی معلوم است که ازآن آدم های پست تر ازحیوان است بنابه قول قرآن (بل هم اضل) فرق نمی کند که ازکدام کشور وازکدام نژاد است که اگر چه یک عده ازروی احساسات حرف زده است بهتر است بجای احساسات همدردی باخانواده مقتول ودرخاست اشدمجازات برای جانی شود که تادرسی باشدبرای جانیان دیگر تاچنین جنایت درحقی ستایش های دیگر صورت نگیرد.وپدر ومادرهادیگر دراضطراب وترس نازدانه های شان نباشندکه مبادابل هم اضل درکمین نباشد.

>>>   متاسفم به رسانه های ایرانی که دم از ازادی وعدالت میزنند یک رسانه هم این حادثه را پوشش نداده اگر این کار برعکس می بود
الان نمیدانم وضعیت چگونه بود
خداوند این شیاد را هم دراین دنیا واخرت مجازات سخت دچارکند وبعدا ان کسانیکه به این قضیه رنگ نزاد وملیت دادند ومیدهند وسکوت میکنند

>>>   اول اینکه آمار افغانی ها 3 میلیون نیست و کمتره . دوم باید انگیزه این پسر لعین برای قتل باید فاش شود شاید هم جنبه نژاد پرستانه داشته باشد

>>>   بایداعدامش کند.
ع

>>>   روحش شاد یادش گرامی باد
این طفلکی معصوم چه غریبانه رفتن ازین خانه
jaghori

>>>   اخه سه میلیون افغانی چیکار میتونن بکنن جز اینکه از صبح تا شب کار کنند و پول درس خوندن و زندگی کردن تو ایران و بدن اون پسره ی حیون صفت بخاطر ارضا شدن خودش دست به این کار کثیف زده اگه خانواده ستایش کاری کرده باشن ک اونم احتمالش کمه میتونست ازاه قانونی برخورد کنه

>>>   لعنت به این بچه قواره اش به .... میماند
وحشی ره ... ادم ره نخورده اگر درست تربیه میشد نمیکرد حیف نام انسان لعنتی

>>>   من یکی از افسران پولیس ورامین هستم. موضوع این قتل در حال پیگیری است و در دادسرای تهران در حال بررسی می باشد.ضمنا هیچ مجرمی بدون مجازات رها نخواهد شد
سروان م.ر از ورامین

>>>   با عرض تسلیت به خانواده داغدار و اظهار تاسف .
باید دید که مسئولین چه نوع واکنش و برخوردی این فاجعه هولناک خواهند داشت . اگر عدالت رعایت شود که هیچ . در غیر این صورت اگر به هر دلیلی از گناه قاتل (و شاید هم متجاوز) چشم پوشی شود قطعا مردم غیور افغانستان این اقدام را بی پاسخ نخواهند گذاشت و در اولین فرصت شورش خواغهندکرد .
البته بهتر است مسئولین برای حفظ روابط دو جانبه کشورها عدالت را هرچه سریعتر عملی سازد

>>>   یکتعداد تبصره و پیشداوری های بالا دور از ارزش های والای انسانی است و بجای دلداری از قبل توهین و نمک پاشیدن را به زخم ناسور فامیل مقتول آغاز کرده اند. بکتعداد هم بجای همدردی با این فامیل توصیه منفعت مالی برای فامیل این طفل نموده اند. یک کودک بیگناه مورد تجاوز قرارگرقته و بعد بطور فجیع بقتل رسیده است، بایستی پیگیری شود. قتل و تجاوز پست ترین و شنیع ترین عمل غیر انسانی است و بویژه که قربانی آن یک کودک بی دفاع باشد.
شمس تمنا

>>>   این گونه اعمال زشت از هر کسی سر بزند محکوم است. خانواده ستایش نگران نباشید خداوند به شما صبر عنایت کند. اینجا ایران است قانون حاکم است حتما مجرم را به سزای عمل ناشایستش می رساند.
مهاجر افغانی از قم

>>>   لعنت خدا بر سر این جهره همجنس گرا شکل اش مثل مفعول واری است .
طفل بیگناه را به این نوع بی رحمی به قتل رسانده باید است خودش را همین قسم به زجر بکشند .

>>>   من یک شهروند ایرانی هستم . بطور حتم در صورت وجود یک چنین عملی از سوی هر شخصی صرف نظر از ملیت محکوم و سزاوار حداکثر مجازات خواهد بود . افراد خبیث و شیطان صفت در هر جامعه وجود دارد و ایران نیز خالی از موضوع نبوده است. اینجانب تا حد امکان در صدد پیگیری موضوع از طریق مراجع قضائی بر خواهم آمد . و با خانواده وی احساس همدری می نمایم.

>>>   وقتی که ناموس انسان بی عفت بشه عزیز آدم از بین بره پول بدرد چی میخوره متاسفم برایتان که همه چیز را با پول مقایسه میکنید از این چنین برداشت میشه که شمای که گفتین پدرش پول دار میشه یک انسانی هستین که حاضری چینین کاری در حق خودت و خانواده اتت بشه و در عوض پول حاصل کنی اره

>>>   من ایرانی شرمسارم.

>>>   این جنایت قوم و ملت نمیشناسد ، بهتر است از ایرانی و افغانی صحبت نکیم این یک قتل است و مجرم باید طبق قوانین کشور ایران به اشد مجازات محکم گردد. .

>>>   با سلام
جنایت جنایت است
مهم نیست عاملش چه قومیتی دارد ایرانی باشد یا افغانی
حیوان صفتی که به دختر شش ساله رحم نمیکند
نبودش در جامعه به نفع همه است
خدا لعنتش کند
و اگر به خدا اعتقاد دارید بدانید قاتل به جزای خود خواهد رسید
خواهشا برادران افغانی
حیوان صفتی این گونه انسانها را بپای همه نگذارید
و یک مشت نمونه خروار است اشتباست
جانی و نادان همه جا پیدا میشه
خداوند به خانواده مقتول صبر بده
ومن الله توفیق
یک ایرانی هستم

>>>   خدا لعنتش کنه ،خودشو خونوادشو که اینقدر حیوون بزرگش کردن!
انشا الله هزار بار اعدامش کنن ،پست حیوون رو
اخ که دلم آروم نمیشه هزاریم اگه بد و بیراه نثارش کنم و لعن و نفرینش کنم .......

>>>   من از ملت ایران به عنوان یک افغانستانی میخواهم تا این پسر شیطان صفت را به سزای اعملش برسانند لطفا

>>>   خداوند به خانواده اين طفل صبر بده. اين ادم كثيف و بي عاطفه هم انشاءالله قبل از اعدام توي زندان از غصه بميره. اينجا ايرانه و دين اسلام پايه قوانينشه پس مطمين باشيد اين جنايت با توجه به بازتاب گسترده رسانه اي ان و تعيين سرنوشت روابط دو كشور با بالاترين عدل و انصاف رسيدگي ميشه تا شايد تسكين كوچكي به قلب مادر اين كودك باشه.اين حادثه قلب هر ايراني رو به درد مياره و توي هر كشوري ادمهايي هستن كه مشكلات رواني دارن و اين دليلي بر بد بودن ملت ايران نيست همانطور كه جنايات بعضي افاغنه دليل بد بودن كلشون نيست.
ايمان چشم براه.بندرعباس

>>>   اینجاست که معلوم میشود دولت جمهوری اسلامی ایران انقدر که در حرفهایش که بیان میکند در عمل هم میتواند از ستم دیدگان حمایت کند که حقشان پایمال نشود یا نه
زیرا خانواده قاتل(خانی ها) یکی از پر نفوذ ترین خانواده های ورامین است

>>>   انشالاکه دولت ایران این جوان که ستایش راشهید کرده به سزای احمالش میرساند

>>>   قطعا امار جرم و جنایتهایی که که در ایران به نام افغانستانیها میشود چیزی جز تبلیغات ناعادلانه و بزرگنمایی و بعضا دروغ نیست که به لطف رسانه های ان تبلیغ شده و چهره ی مردم همسایه ما راچه خوب وچه بد اینچنین معرفی کرده است، تهمتی که در قضیه خفاش شب ملعون رخ داد وباز همین رسانه ها ان ملعون را به دروغ افغانستانی معرفی کردندچه. تهمتها وچه بدرفتاریها و چه بی حرمتیهایی که دولت و ملت براین مردم روا نداشتند، بعد از روشن شدن قضیه و ایرانی بودنش هم نه عذرخواهی و نه کوچکترین دلجویی نشد... همه بماند.
خداهمه ما را به راه راست هدایت کند و عدالت و.انصاف رادر سراسر کره خاکی برقرارنماید.

>>>   رسانه های ایران و صداوسیما به خراب کردن وجهه مردم افغانستان سعی کرده است بخشی از این گناه به گردن صدا وسيما است چون به این پسر ایرانی جرات کاذب بیش از حد نسبت به مردم افغانستان داده است

>>>   الهیی بمیرم برای زجرو دردی که این فرشته ی کوچولو درآخرین لحظات زندگیش کشید ورفت یا فاطمه ی زهرا خودت به داد پدر ومادرش برس

>>>   تسلیت به خانواده ستایش، عدالت باید اجرا شود ما یک ملتیم در دو کشور
محمد رضا حسینی

>>>   در افغانستان قانون وجود ندارد ولی در ایران قانون قضایی محکمی حاکم است. منطقی باشید. و بدانید مجرم در هر کشوری میتواند وجود داشته باشد،چه آمریکا چه ترکیه چه ایران.
پس ای مردم،زود قضاوت نکنید و موضوع این حادثه را به قاضی و پولیس بسپارید. ضمنا خواهش میکنم به این موضوع جنبه نژادی ندهید و بدانید که مردم ایران و افغان و هند و تاجیک از یک نژاد مشترک هستند.

>>>   این اتفاق بسیار هولناک و وحشیانه توسط این نوجوان بی خرد انجام گرفته،دلیل و ریشه این جنایت هر چه که باشد باعث ازرده شدن خاطر تمامی ایرانیان و افغانستانی های و هر انسانی از هر نژاد یا مذهب و قومیتی میگردد. امیدوارم این داستان بصورتی که عدالت برقرار گردد پایان یابد.
از خداوند منان برای این نوشکفته مرحوم بهشت برین و برای خانواده مرحومه صبر وشکیبایی خواستارم
مهدی-مشهد

>>>   با عرض تسلت به خانواده داغدیده ستایش . امیدوارم خداوند به پدر و مادر ستایش صبر بده . قاتل حنی مستحق لغت حیوان هم نیست .
افشین از ایران

>>>   چرا نباید چنین اخبارش را منتشر کرد؟ وقتی امثال خفاش شب که به ۱۵ زن تجاوز می کند بعد آنها را به قتل می رساند بعد از دستگیری اش ، ان را در تلویزیون های ایران نشان می دهند که این افغانی ، زنان ایرانی را تجاوز کرده و به قتل رسانده ، احساسات مردم ایران را علیه افغان ها تحریک می کنند علیه افغان ها حمله می کنند ، بعد که معلوم می شود خفاش شب ایرانی بوده، نه افغانی ، حکومت ایران و تلویزیون های ایران یک معذرت خواهی هم از افغان ها نکردند .
وقتی یک افغان چنین جنایتی علیه یک زن ایرانی انجام می دهد آیا باز هم می گویید این اخبار را نشر نکنید ؟ سایتهای خبری و فضاهای مجازی ایرانی ها را نگاه کنید چقدر اخبار راست و دروغ علیه افغان ها نوشته کرده اند ، نوبت به داد خواهی افغان ها که شود می گویند این چیزها را نوشته نکنید قاتل دستگیر شده.

>>>   تسلیت به خانواده داغدار و مردم شریف هر دو ملت
این جنایت با تجاوز و قتل یک دختر ایرانی توسط یک پسر افغانی یا ایرانی فرقی نمیکند ... لطفا مساله را قومیتی نکنید و آتش افکنی نفرمایید ... به اندازه کافی منطقه گرفتار ناامنی قومیتی هست
و یک نکته دیگر که عجیب است در نظر گرفته نمیشود همسایه بودن قاتل و مقتول است ... پس اولین قضاوت در دسترس بودن مقتول برای جانی است نه هیچ چیز دیگر

>>>   فرقي نميكنه اهل كجا با چه دين و مذهبي باشيم مظلوم بايد خونش پايمال نشه وظالم بايد مجازات بشه من يه ايراني ام و برام مهم نيست قاتل هموطن منه العام اون دختر بچه مثل خواهر من فرزند من و اعضاي خانواده منه اميدوارم رسيدگي بشه

>>>   خوب کرده. یک افغانی از 3 میلیون افغانی مزاحم کم شود اتفاقی نمی افتد. کاری که باید مسئولان ایرانی در برابر اتباع قانون شکن و اوباش بیگانه میکردند را برخی دوست دارند خودشان انجام دهند. ما گناه نکردیم که ایران تا ابد بشود دارالبیچارگان افاغنه.

>>>   بعد ازخواندن این خبر تنها چیزی که میوانم بگم اینه که از اینکه من هم یه ایرانی هستم شرمسارم اگرمن قاضی باشم اجازه نمیدم تابه سن قانونی برسه همین الان قصاصش میکنم ضمنا اون حیوونهایی که برعلیه افغانیها حرف میزنن برن ببینن هموطنهای خودمون تو آمریکا که حتی مردمش باماهم دین هم نیستند دارن باهمه حقوق انسانی زندگی مزکنند

>>>   این آشغال باید اعدام شود
اگر این وضع درست نشود ما افغانها باید اقدام کلی انجام دهیم

>>>   باسلام و عرض تسلیت به مردم افغانستان و ایران
به همه شما برادران و خواهران افغان خودم اطمینان میدم این مجرم شیطان صفت به سزای اعمالش میرسد
افکار عمومی جامعه چنان تحریک شده که ایرانی و افغان خواستار اشد مجازات یعنی اعدام برای این قاتل شیطان صفت می باشند
دوستان عزیز رسانه های ایرانی هم پشت شما هستن این موضوع به شکل گسترده ای در فضاهای مجازی ایران در حال دست به دست شدنه امیدوارم مقامات قضایی ایران هرچه سریعتر قاتل را به سزای عملش برسانند
من به عنوان یک ایرانی با خانواده مقتوله و همه شما ابراز همدردی میکنم هرچند که این درد مشترکی بین ما و شماست فتل یک کودک چه افغان چه ایرانی و چه .... درداور است
در اخر بدانید که ما ایرانیها تا اخر کنار شما هستیم و تا حق ستایش را نگیریم کوتاه نخواهیم امد
محسن از تهران

>>>   سلام بر همۀ انسان‌های شریف و باغیرت،
این ضایعۀ دردناک را به خانوادۀ داغدار ستایش تسلیت می‌گویم و برای ایشان از درگاه خداوند صبر مسئلت می‌کنم. امیدوارم این کفتار انسان‌نما نیز به‌زودی به جزای عمل حیوانی خود برسد.
این جنایت ربطی به قومیت‌های بزرگ ایرانی و افغان که زاییدۀ یک تمدن و یک فرهنگ‌اند، ندارد و حتی اگر کسی دخترک معصومی را از هر کشور دیگر با هر مذهب و دین دیگری نیز آزار می‌داد، باز هم نیاز به مجازات و کیفر داشت. که دربارۀ این پسر حیوان‌صفت نیز چنین خواهد شد انشاءالله.

>>>   باید خودشم تو اسید بندازن اما بازم کمه...

>>>   این جنایت ربطی به افغانی وایرانی ندارد ان شخص خاطی شیطان صفت بوده که انشا الله به زودی ازسوی قوه قضا به دار مجازات زده خواهد کاش کشور ماهم قانون تااینکه قاتل شهدای زبل رامجازات می کرد

>>>   من به سهم خود و به اندازه توان اندکم حاضرم هر کمکی لازم باشه انجام بدم تا این عوضی اعدام بشه واقعا اشک منو در آورد.
من از نعمت داشتن دختر محروم هستم و دو پسر دارم اما الان دقیقا حس کسی را دارم که دختر خودش را از دست داده...میدونم جای پدر داغدار هرگز نمیشه قرار گرفت ..ای کاش تصویر معصوم این دختر را ندیده بودم چون سالها فراموش نخواهم کرد نه اینکه برای راحتی فکری خودم بگم کلا حوصله همه چیز در یادآوری این موارد از آدم گرفته بشه ..خداوند به خانواده عزیزش صبر عطا کنه و فقط صبر اوست که راه گشاست و یقین داشته باشید به سرعت این مجرم به سزای اعمال خود خواهد رسید .
علی از آمل

>>>   در تمام اديان از كافر،يهود،مسيحى،كليمى،اين يك گناه ناابخشيدگى ميباشدايااگردرجايى ازايران اين عمل توسط يك افغانستانى انجام ميشوده خانواده ان نه أقوام نه تمام مهاجران. درايران نابودميشدند اما حالا!!!!!!!!!ايااين طفل گناهى داشت ١مهاجربود٢خانواده اش چون بى مدرك بود فقط بايدگفت متاسفم كه مسلمانم مهاجرم !يك لحظه فك كنيدخواهر خودتان هست اگرافغانستان كسى را داردرسيدگى كندمن از تمام وجود باخانواده قريشى همدردم برتمام ملت افغانستان واجب است نام ستايش زنده بماند

>>>   پیسر خوش قواره با بنی بلند چشمان شیطان صفت کارش را کردن با قیافه خوشرو بودن خوشحال نشوید
مار هم خوش قیافه است ولی زهری دار که نا علاج گرگها هم خوش قیافه است ولی یکی از بی رحم ترین در دنیاه است مانند طالبان وداعیش ....
شیطان هم خوش قیافه بوده ولی اخرش چه کرد لعنت بر شهوت باز وبی حیثیت تف بروی این مرتد

>>>   پناه بر خدا. کسی که میتونه با یه دختربچه چنین کار وحشتناکی کنه هر نوع جنایتی ازش بر میاد. باید این جنایتکار اعدام بشه.
اما جنایت جنایته و ربطی به ملت ها نداره. من ایرانی ام و خدا میدونه همیشه به مردم افغان به چشم مهمانانی نگاه کردم که از ظلم مجبور به مهاجرت شده اند و چنین مهاجرانی در قران تقدیر شده اند و در قرآن اومده که:
وَمَن يُهَاجِرْ فِي سَبِيلِ اللَّـهِ يَجِدْ فِي الْأَرْضِ مُرَاغَمًا كَثِيرًا وَسَعَةً ۚ وَمَن يَخْرُجْ مِن بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّـهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّـهِ ۗ وَكَانَ اللَّـهُ غَفُورًا رَّحِيمًا
ترجمه: کسی که در راه خدا هجرت کند، جاهای امنِ فراوان و گسترده‌ای در زمین می‌یابد. و هر کس بعنوان مهاجرت به سوی خدا و پیامبر او، از خانه خود بیرون رود، سپس مرگش فرا رسد، پاداش او بر خداست؛ و خداوند، آمرزنده و مهربان است.
خدا به خانواده ستایش عزیز صبر بده
سعید از شیراز

>>>   خداایا به خانواده این گل نورس صبر بده. ای مسئولین افغانی وضعیت فلاکت بار مار در تمام دنیا نتیجه سوء مدیریت شما است.

>>>   مهاجر افغانی باید بگویم اینجا ایران است و ما افغانی پس عدالتی برای ما وجود ندارد

>>>   بای ذنب قتلت ( قل اعوذ برب الناس من شرالوسواس الخناس) به پدر وخانواده این طفل معصوم تسلیت می گوییم واز خدا برایشان صبر مسئلت داریم .
خراسان رضوی سبزوار

>>>   بسیار جای تاسف است همانطور که اگر این جنایت را افغانی انجام می داد و همه افغانها به جرم ان ازار و اذیت می شد ما افغانی ها ان را بد میدانیستیم. امروز هم ما نباید همه ملت شریف ایران را محکوم کنیم چرا که این جنایت از سوی یک جنایت کار انجام شده که او به دنبال جنایت بوده حالا موردش افغانی باشد یا یک ایرانی برای این جنایتکار فرق نداشته اشتباهش در این بوده که این دختر از مجموعه مظلوم مهاجرین است فکر کرده شاید صدایش بجای نرسد یا کسی دنبال نکند ولی خداوند او را در چنگ عدالت گرفتار نمود برادران مهاجر ما هم نباید خیلی به این مسائل دامن بزنیم من مطمئن هستم به این چنین حوادثی دادگاه ایران قطعا رسیدگی خواهد کرد.
علی نوری از قم

>>>   خدالعنت کنه این شیطان صفت اگه کسی باناموس خودش اینکارو میکرد چیکارمیکردن؟ اینها همه نتیجه درست استفاده نکردن ازدنیای مجازی واینترنت وتربیت غلط خانواده ی این پسر،پسری که تواین سن اینقدر ...هوس،باید اعدام بشه به خانواده ی ستایش عزیز تسلیت میگم وازشون تقاضع دارم که اشد مجازات درحق این پسر داشته باشند
شیرین ازتهران

>>>   امید واریم خداوند به خانواده ان فرشته کوچک صبر جمیل بدهد و خواستار اجرای هر چه زود تر عدالت هستیم و برای رسانه های ایران متاسفم که چنین حوادثی را برای پوشش نمیدهند
ف ورامین

>>>   برادران افغان،ما ایرانی ها در کنارتون هستیم و برای شما هموطنهای تاریخیمون درخواست عدالت داریم.به خدا دلمون آتش گرفته از این خبر

>>>   افغانها برن سرزمین خودشون ما ایرانیا به اندازه کافی بیکار....هستیم و اون پسره باید کشته شه چون حیوانه

>>>   باید بلایی که سر این طفل معصوم اورده سر خودش بیارن درس عبرت بشه برای دیگران واقعا جای تاسف داره این کار زشت وپلید این حیوون صفت

>>>   از دولت ایران خواهشمندم ک متهم را ب سزای کارش برسونه

>>>   مطمئن باشید که حمایت از یک قاتل علاوه بر اینکه بی عدالتی در حق اون خانواده افغان است، بی عدالتی و رواج فساد در جامعه ایران خواهد بود. به همین دلیل من مطمئن هستم که اگر این پسر، پسر پر نفوذترین ایرانی هم بود، دستگاه قضایی ایران کوتاه نمی آمد.
من به قانون و مجریان قانون کشورم مطمئن هستم.
حسین از ایران

>>>   من یه ایرانی هستم و از اینکه این آدم نمای کثیف هم یه ایرانیه من شرمسارم. خدا به خانواده ستایش کوچولو صبر بده و خواست مردم ایران از دستگاه قضایی اینه که هر چه سریعتر اون حرام زاده رو به سزای عملش برسونه.

>>>   ایرانی ها به این واقعه واکنش زیادی نشان دادند اما در مواقعی که یک مهاجر افغان به یک زن یا دختر ایرانی تجاوز میکند تمام رسانه ها و خود افغان ها ساکتند.

>>>   واقعآ دردناک و قابل تأسف است. خوب و بد در هر جا یافت میشود . تشکر از دوستان ایرانی برای اظهار تسلیت و همدردی شان به خانواده این کودک مظلوم.
احمد عمر کابل

>>>   ایران دیگر برای مهاجران امن نیست

>>>   من افغانی نیستم!
لُرم!
از چشای پسره شرارت و حروم زادگی میباره!
باید زنده زنده بندازنش تو اسید حرومزاده رو!

>>>   واقعا واسه اون پسر متاسفم واقعا ایرانی های عزیز با ما همدردی کرد ولی بعضی هاشون بر زد ماشدن براس خانواده ستایش تسلیت عرض میکنم
فاطیما از تهران

>>>   چجوری یه آدم انقدر میتونه کثیف باشه حالا افغانی یا غیر افغانی نداره چون همه ی ما ادمیم و باید ذات آدم بودن و حفظ کنیم بنظر من این آقای به ظاهر انسان تو این سن کم حتما یه مشکل جدی داشته مگه نه هیچ آدمی تو این سن هیچ وقت با یه دختر بچه ی 6 ساله این کارو نمیکنه خدا از سر تقصیرات همه ی ما انسان ها بگذره

>>>   تو رو خدا اين پسر شيطان صفت رو إعدام كنيد ، واسه همچين آدمي إعدام هم كمه...، من إيراني هستم ولي دوست دارم اين پسر به أشد مجازات برسه ، بايد خود پسر رو اول بهش تجاوز كنند بعد با أسيد بسوزونش تا درس عبرت بشه واسه بقيه ادم هاي شيطان صفت ...

>>>   سلام من رضا ایرانی هستم میخوام ب مردم شریف افغانستان بگم بقران تو ایران همه ناراحتند و میخوان این پسر اعدام بشه اخه ادم چقدر میتونه پست باشه خدا لعنتت کنه

>>>   خدا لعنتش كنه پسره ايكبيري آشغال و...
خدا صبر بده به خانوادش
مريم

>>>   سلام دوستان انصاف نیوز و مهمترین اخبار ایران وجهان این خبر را در ایران پخش کرده اندد اخبار تجاوز در هیچ شبکه تلوزیونی در ایران گزارش نمیشود فقط روزنامه ها و سایت های اطلاع رسانی هیچ ربطی ب قومیت ندارد من یک ایرانیم ما از یک نزادیم ما3میلیون افغان درایران داریم من ایرانی شرمسارم این فاجعه حتما باعث قصاص میشه شک نکنید

>>>   در داخل وطن خود ما ملای مسجد درشهر قندز بردختر خورد سال تجاوز نکرد ؟

>>>   ...به دولت افغانستان که مملکتو امن نمیکنه تا این همه مردم نرند جاهای دیگه و اینجور کشته بشندو همه رو محکوم کنیم و خودمونو مظلوم نشون بدیم

>>>   در چندین سایت ایرانی این خبر را خواندم واصلا افشای وکشف جسد هم به کمک جوان دیگر ایرانی صورتگرفته علاوه بر آن همدردی های زیادی از طرف مردم ایران با خانواده ستایش شده همچنان کسی داوطلب به وکالت برای دفاعیه او بطور رایگان شده امام جمعه شهر درمراسم فاتحه اش اشتراک کرده وهمه این عمل را محکوک کرده اند .
گیلگمش

>>>   این جنایت هولناکه و قاتل قصی القلب این کودک مظلوم باید به شدت مجازات شود اما در برخی نظرات آمده اگر کاری نشود ما افغان ها خودمان اقدام می کنیم. برادر افغان شما میهمان ما هستید و خوب می دانید ایرانیان سالیان سال است میزبانان خوبی برای شما بوده و هستند. . این جنایت صددرصد محکوم بوده و قاتل هم باید قصاص شود. این حرف تو کمال نمک نشناسی است. افغان ها برادرا ن و دوستان خوب ما هستند و ایرانیان متمدن ، مهربان و میهمان نواز همواره پذیرای آنها به خوبی بوده اند. حال البته فرد کثیف و رذلی مثل این پسر هم پیدا شده و بایستی به مجازاتش برسد ولی تو از دایره انصاف خارج نشو برادر.

>>>   ﺳﻼﻡ ﺣﻀﻮﺭ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﻣﺮﺩﻡ ﻋﺰﻳﺰ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺩﺭ اﻳﺮاﻥ اﻳﻦ ﺿﺎﻳﻌﻪ ﺩﺭﺩﻧﺎﻙ ﺩﻝ ﻫﻣﻪ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺩﺭﺩ ﺁﻭﺭﺩﻩ و اﻳﻦ ﺟﻨﺎﻳﺖ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺳﻨﮕﻴﻨﻪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻫﻴﭻ ﻣﺠﺎﺯاﺗﻲ ﺟﺒﺮاﻥ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺷﺪ ﻭﻣﻦ ﺑﻌﻨﻮاﻥ ﻳﻚ اﻳﺮاﻧﻲ ﺷﺮﻣﺴﺎﺭ اﺯ اﻳﻦ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻧﺎﭘﺴﻨﺪاﻧﻪ ﻫﺴﺘﻢ ﻭﺣﺘﻤﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﻭﻟﺖ اﻳﺮاﻥ ﻭدﺭ اﺳﺮﻉ ﻭﻗﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺠﺎﺯاﺕ اﻳﻦ ﺣﻴﻮاﻥ ﺑﻴﺮﺣﻢ اﻗﺪاﻡ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ و اﺯ ﻣﺮﺩﻡ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﺧﻮاﻫﺸﻤﻨﺪﻳﻢ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ اﻳﺮاﻧﻴﺎﻥ ﺑﺪ ﺑﻴﻦ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ ﺑﺎ ﺗﺸﻜﺮ. ﺳﻴﺪﻧﻲ

>>>   به اونی که نوشته خوب کرده می خوام بگم یه حیوون مثل تو و اون قاتل هم که اسم ایران و ایرانی رو یدک می کشین کم بشن اتفاقی نمیفته که هیچ دنیا جای بهتری برای زندگی میشه.
آخه من به تو چی بگم که برای قتل یه طفل معصوم به دست یه پسر آشغال می نویسی خوب کرده؟؟
احتمالا تو هم از این مدل کارها زیاد انجام دادی.

>>>   باید با ان .... صفت از خودش بدتر رفتار کرد...
باید تا حد امکان زجر و عذابش بدین....تا درس عبرت برای امثالش شود تا جامعه امنیت داشته باشه

>>>   قلبم به درد اومد
اصلا نمی تونم تصور کنم این دختر کوچولو چی کشیده
باید این پسر رو قصاص کنند
من به عنوان یک ایرانی شرمنده ام

>>>   من یه ایرانی هستم و اینجا از همسایه و دوستان افغانمون چیزی جز نجابت و محبت ندیده ام.من افغان هارو از صمیم قلب دوست دارم.این فاجعه برای ما هم دردناک بود.

>>>   افغانی های مقیم ایران، جدا ما ایرانی ها متاسف شدیم. این فرد شیطان صفت باید به مجازات عمل زشتش برسد، بچه هر کسی که باشد فرقی نمی کند.
به خانواده ی داغدار تسلیت می گویم.این بی رحمی دل همه ی ما را بدرد آورد. خواهش می کنم همدردی ما ایرانی ها را بپذیرید.

>>>   حالا چرا اسیددد؟؟؟؟این انسان نبوده حیووون بوده
چطور دلش اومد خداااااا

>>>   حالا پسره....هست که هست باید سزای کارشو ببینه این حیوون
برای سگ کشی مردم خوب تظاهرات کردن مطمعن باشید که برای قتل این فرشته معصوم ساکت نمیشینن

>>>   سلام، واقعا ناراحت شدم امیدوارم خون این فرشته پاک و معصوم پایمال نشه منم خودم یه دختر کوچک دارم وقتی این خبرو شنیدم مو به تنم راست شد خدا فقط به اون مادر بیچاره صبر بده انشا الله لیلا از تهران

>>>   من به عنوان ایرانی متاسفهم که چنین بلای سر این کودک اومده ،وتمام افغانستان که بخوان در ایران شورش کنن میگم اینجا ایرانه اینجا قانون حرف آخر میزنه نه ملیت نه دین اونم یک کودک شش ساله ، ،خونسرد باشید صبر کنید ایران .رشت

>>>   شب در كمين ماه شد و ماه را گرفت
سهم شكوفه مرگ شد، و آه را گرفت

>>>   من یک ایرانی هستم و از بابت این جنایت بسیار شرمسارم.امیدوارم خداوند به پدر و مادر این طفل معصوم صبر عطا فرماید.
هادی از اصفهان

>>>   امیدوارم خداوند به پدر ومادر این کودک صبری بزرگ بدهدیرا اصلا نمیتوان به هیچ وجه این غم را هضم کرد این حیوان کثیف که به خاطر یک لحظه هوس مرتکب این جنایت میشه را باید در همان وان اسید سوزاند زنده ماندن این جانور تهدیدی برای اجتماع انسانی است خاک بر سر خانواده این آشغال کنند که نتونستن طوری تربیتش کنند که باعث شرمساری یک ملت شده . ......میگن پسر شهید بوده دیگه بدتر آبروی یک شهید روهم برده.ننگ به این خانواده امن ایرانی هستم وقبل از اینکه ایرانی باشم یک انسانم ووظیفه انسانی ما دفاع از مظلومه در برابر ظالم......
لیلا رجبلو

>>>   بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرارده
واقعا زبان قاصره در بیان عنوان کردن عمق این فاجعه فرقی نمیکنه که از کدام کشور یا از کدوم ملیت هستیم من خودم ایرانیم ولی واقعا با این خانواده داغ دیده کمال همدردی رو دارم خداوند صبر عنایت فرماید برای این بزرگان واشد مجازات رو از دستگاه قضایی کشورم برای این حیوان درنده خواستارم
علی رضا طهرانی
از تهران

>>>   ه ساله بودم و سوم ابتدایی که پیکر دختری درست هم سن و سالم به اسم «حسنا» در خانه‌های نیمه کاره شهرکی دور افتاده در کرمانشاه پیدا شد، به دختر نه ساله بارها تجاوز و سرش با کارد میوه خوری جدا شده بود. این خبر وحشتناک همه شهر را گرفته بود، اولین بار بود که با واژه‌هایی چنین مواجه می‌شدم و جزء جزء آن‌ها در سرم حک شده است؛ سه کارگر ساختمانی متجاوزان به حسنا و قاتلان او بودند که با کمک خیرین که دیه آن‌ها را تقبل کردند، سه مرد به دار آویخته شدند
خیال نکنید افغان ها هم خیلی مظلوم و معصوم هستند.
شما که میگین چرا همه رسانه های ایران خبر ستایش رو منعکس نکردند مگه خبر حسنا رو شما شنیده بودین؟
موارد زیادی از جنایات افغان ها هست که در رسانه ها منعکس نشده شما هم خیلی شلوغش کنید آخرش به ضرر خودتون تمام میشه چون رسانه ها مجبور میشن اون خبرهایی که تا حالا نگفتن رو رسانه ای کنند.
در ضمن اگه ایران بد هست پس تشریف ببرید افغانستان ..هر کسی در خانه خودش باشه برای هر دو طرف بهتره

>>>   در ضمن این پسر طبق قانون مجازات میشه و قوه قضاییه ایران نشان داده اهمیتی به تهدیدات اروپا و امریکا در مورد اجرای قانون نداره که حالا شما بخواهید قوه قضاییه ایران رو تهدید کنید! مثل زن قاتلی که شوهرش رو کشته بود و در دنیا کمپین حمایت از اون زن راه انداختن که اعدام نشه اما آخر اعدام شد.

>>>   خدایااااااااااا

>>>   اول باید اون بابای دیوثش اعدام بشه بعد اون توله سگو بکشن بالا

>>>   واقعآدردآورهست منکه اشکامودراومد...نمیدونم این چیجورآدم بوده که به طفل معصوم رحم نکرده..این مسئله من مطمئنم .زودعملی میشود قاتل به مجازات خودمیرسه ..خداوندصبربده برای خونوادش..یااباالفضلالعباس.. خدایاخودت رحم کن..این طفلک بیچاره را چرااینقداذیتش کرده

>>>   واقعآدردآورهست منکه اشکامودراومد...نمیدونم این چیجورآدم بوده که به طفل معصوم رحم نکرده..این مسئله من مطمئنم .زودعملی میشود قاتل به مجازات خودمیرسه ..خداوندصبربده برای خونوادش..یااباالفضلالعباس.. خدایاخودت رحم کن..این طفلک بیچاره را چرااینقداذیتش کرده

>>>   بمیرم برات که اون لحظات وحشتناک ........ کلمات هم نمی تونه این اتفاق رو توصیف کنه ....

>>>   به برادران و خواهران افغانی تسلیت می گم. من ایرانی هستم و به شدت عصبانی و داغدار از این فاجعه و خواستار اشد مجازات برای اون پسر شیطانی و پدر پ..هستم و در جواب اون هموطنی که میگه خوب شد یه افغانی کمتر بگم: حیف درد زایمان ... شرمم میشه با تو شدم 80 میلیون.

>>>   من یه افغانیم..ستایش مثه خواهرمه.مدیون خداید که این پسره ی ...ا رو بدون مجازات رهاش کنین .اگر ولش کنین یعنی اسلام تون که ازش دم میزنین اسلام.مسلمون نیست.من واقعا ناراحت شدم.باید پسره ی ...جلوی چشمای ما.... و بمیره.مهم نیست که خانواده ....هر کس میخاد باشه به درک.من بعنوان یه دختر افغان میخام این پسره اعدام بشه اونم جلوی چشمای این دختر. با تشـــــکر Afgاصفهان

>>>   دوستان عزیز چقدر حرف های بچه گانه میزنید؟
خواهش میکنم موضوع را الکی برجسته نکنید.
ای مردم؟ به شما چه ربطی داره که خانواده دختر درخواست اعدام برای آن پسر دارند یا درخواست بخشش؟
شاید پدر و مادر ستایش آن پسر را ببخشند.
چرا شما بجای پدر و مادر ستایش، حکم برای آن پسر صادر میکنید؟
آیا قاضی دادگاه از شما میخواهد که تصمیم اعدام بگیرید یا بخشش کنید؟

>>>   بسم رب القاسم الجبارین
ملت غیور و آزاده ایران ضمن اعلام انزجار و محکوم کردن جنایت صورت گرفته در خصوص قتل ستایش قریشی دختر 6 ساله افغان، مراتب ابراز همدردی خود را با برادران افغان اعلام و خود را در غم آنان شریک می‌داند
«به سوگ ستایش» تقدیم به دختر معصوم افغان ستایش قریشی

تبار از قوم افغان دختری پاک / به خون غلتیده از بیداد ضحاک
جرس در وادی غم کرده چاووش / و ایرانی و افغانی سیه‌پوش

بگو باران ببارد بر زمین باز / به سوگِ دختر افغانیِ ناز
پری‌رو خفته در آغوشِ خاک او / به جرم عصمت و پاکی، هلاک او

به محمل نوبهاران داغ بسته / ز ایرانی و افغان دل‌شکسته
وطن را غم از این ماتم گرفته / عزای قتل آن مریم گرفته

ستایش دختر مظلوم افغان / تو ای بر مامِ ایران، پارۀِ جان
وطن از داغ تو خم گشته قامت / بگیرد از پلیدان انتقامت

شده ایران ز داغ تو سیه‌پوش / ز غیرت خون ایرانی به رگ جوش
به داغت مبتلا افغان نه تنهاست / شقایق گونه داغت بر دل ماست

به جان آشفته از غم دل پریشت / همه ایرانیان اقوام و خویشت
ز داغ مرگ تو دردانۀِ ناز / به خون آغشته چشمان وطن باز

نه‌تنها مادرت را غم زد آتش / جگرخون از غمت قوم سیاوش
نگردد خاطرت از یاد ما پاک / ز خونت لاله خواهد زد سر از خاک

نه از ایرانیان بود آن سیه‌کار / که آتش بر ستایش زد شرربار
تو ای کشته ز جرم بی‌گناهی / مپندارد کَس اینجا بی‌پناهی

تمامِ قوم ایران کاوه آییم / قصاصِ خصمِ ضحاکت نماییم
بداند دشمن ایران و افغان / که هردو شیعه مردیم و مسلمان

برادر باهم و هم‌سنگر و یار / حلب را گشته بر زینب علمدار
و دوشادوش هم در جنگ دشمن / مدافع بر حریم و مرز میهن

که ایرانی و افغانی است هم‌خون / علمدار سپاه فاطمیون
در این هنگامه که عصر ظهور است / نفاق و تفرقه از شیعه دور است
به امید ظهور حضرت یار
29 فروردین 1394 منصور نظری

>>>   ازاین جنایت گفتید چرادرمورد کارایی که ایرانیا برای خانواده ی ستایش انجام دادن هیچی ننوشتید برید توی سایت باشگاه خبرنگران (yjc.ir)وببینید که مردم برای خانواده ی ستایش چیکارکردن درضمن قاتل توی همه ی کشورا وجودداره پس چرا وقتی دوسال پیش یه کارگرافغانی به یه دخترجوون توی خونه اش تجاوز کرد بعد اونو حلق آویز کرد چیزی ننوشتید؟به یاد داشته باشید که ایرانیا ادم خوارنیستن که به خاطر تعصب نژادی برن و یه بچه 6 ساله رو بکشن اون پسره یه قاتل روانی بوده ماهم کلی قلبمون به درد اومدوناراحت شدیم مگه افغانی و ایرانی داره؟ بحث سرجون یه انسانه
مردم عزیزافغانستان باورکنید ماباشما هیچ دشمنی ای نداریم ما شما رو مظلوم و رنج کشیده میدونیم پس ازما نفرت نداشته باشید روح ستایش 6 ساله شاد ستایش کوچولو خواهرنازهمه ی مابود خانواده ی عزیز ستایش جان مارودرغم خودتون شریک بدونین
یه ایرانی

>>>   باید این قاتل کثیف قصاص بشه

>>>   به خانواده ستایش کوچولو تسلیت میگم امیدوارم این قاتل پلید و پدرش که قصد همکاری با او را داشت هردو به سزای کارشون برسن واقعا خبر دردناکی بود و قلب هر کسی که بشنوه به درد میاد ایرانی و غیر ایرانی نداره

>>>   تو افغانستان هم از اين اتفاقات ميافته ، قتل فرخنده (خدا بيامرز) كه زير مشت و لگد شهيد شد و جسدشو سوزوندن ... رو همه يادمون هست ، با قاتلاي اون چكار كردن ؟ ولي مطمئن باشيد تو ايران و در اين مورد به خصوص قانون اجرا خواهد شد ، اون دوستي هم كه خودشو به جاي مرحومه جا زده بود و با نامه از زبان مرحومه خواسته آتيش بياري كنه ، بدونه افغانستاني ها سالهاست دارن تو ايران زندگي ميكنن و با حكم شخص بنيانگذار جمهوري اسلامي مرزها به رويشان گشوده شد و با فرمان رهبر معظم انقلاب و تاكيد ايشان بايد در ايران حق تحصيل داشته باشن ، اين كه يه شيطاني مثله اين پسر بچه يه جنايني ميكنه دليل نميشه كل ايراني ها رو اينطوري نشون بدي برادر يا خواهر گرامي ! خدا انشاالله به خانواده ي ستايش صبر عطا كنه و ديگه شاهد همچين اتقاقاتي تو ايران نباشيم

>>>   به عنوان یک ایرانی پیشنهاد میدم او را به دولت افغانستان تحویل دهند و افغانها با او به هر شکل دوست دارند برخورد کنند
تسلیت به جامعه ی بشری

>>>   تمامی نظرات را خواندم.من کارگرانی دارم که افغان هستند.هم مجرد هستند و هم متاهل.
انسانهایی هستند که از راه زحمت فراوون نون حلال تهیه میکنند.
در ضمن مگه افغانها در کل ایران چقد جمعیت دارند که همه مشکلاتو میندازیم گردن اونا؟کل جمعت افغانها یک درصدِ جمعیت ایران هم نمیشه.
در ضمن در گذشته بودند افرادی از افغانها که جرمی مرتکب شدند گناه ِاونها هم نباید به پای جامعه افغان نوشته بشه.
این حیوانی که چنین جنایتی کرده 100 در 100 اعدام خواهد شد.
با تشکر احمد محمدی-تهران

>>>   اگه افغان ها در افغانستان زندگی کنند و ایرانی ها در ایران اونوقت این اتفاق نمی افته که ایرانی یا افغانی همدیگه رو بکشند و اینقدر درگیری لفظی و سیاسی و فرهنگی و عاطفی پیش نمیاد .. مثل ایران و پاکستان که مردمش کاری به هم ندارند ...همه مشکلات به خاطر وجود مهاجرین هست

>>>   بیچاره روح اون دختر که محلی برای عقده گشایی بعضی شده. من برای انسانیت و کشور خودم متاسفم . برای ایران . ایران این اسم پر معنی که چیکار کردیم باهاش. اون پسر اعدام بشه یا نشه یا تمام ما عذر خواهی کنیم چیزی از شرم این جنایت کم نمیکنه . درسته که افغانا زیاد این کارا رو کردن اما اینجا ایرانه و اصلا نباید این چیزا باشه

>>>   برای اولین بار از خودم خجالت میکشم که ایرانیم..به خدا قسم چند روزه به این جریان فکر میکنم اخه مگه میشه ی انسان اینقدر پست باشه...خدا ازت نگذره پسر..امیدوارم به اشد مجازت برسی....میدونید جالب چیه ما همه کسایی هستیم که دوس داریم انان زمانمو ببینیم...شما بگید با این اتفاقا...!اخه چجوری
مهدی ..ایران..

>>>   سلام
با نهایت تأسف از این حادثه غم انگیز کشته شدن یک طفل معصوم(ستایش قریشی) توسط یک شیطان صفت، من به عنوان یک افغانستانی از تمام مهاجرین و مردم افغانستان خواهشمندم اجازه ندهید از این ماجرا سوء استفاده شود و افکارتان را دستخوش هیاهوی کاذب فضایی مجازی نکنید و خواسته های خود را از مسئولین محترم جمهوری اسلامی به صورت مسالمت آمیز در خواست نمایید، جنایت کار، جنایت کار است ربطی به ملیت ندارد چه ایرانی باشد چه افغانستانی یا... باید به اشد مجازات برسد البته شاید بعضی ها بگوید اگر برعکس این اتفاق می افتاد معلوم نبود یک عده افراد فرصت طلب چه بلاهایی بر سر مهاجرین می آورد که متأسفانه از این اتفاق ها رخ داده است پس شما مهاجرین درد سوختن در آتش جرم جنایتکار که تنها نسبتش با شما همان خط خاکی است که توسط انگیسی ها ایجاد شده را خوب میدانید و میدانید که چقدر عمل نا شایست و نا پسندی است پس شما هرگز نباید چنین اشتباهی ناشایست را مرتکب شوید و دل دشمنان دو ملت را خوشحال کنید که تبعات نا گواری در پی خواهد داشت و نتایجش به نفع هردو ملت که ناخواسته به دو ملت تقسیم شده است نخواهد بود و بیشتر از همه شما مهاجرین آسیب خواهید دید. همانطور که مطلع شدید نه تنها مردم محله ورامین بلکه تمام مردم ایران که این حادثه درد ناک را مطلع شدند ناراحتند و همگی ابراز همدردی می کنند که این امر خیلی امیدوار کننده است و نه تنها باعث فاصله بیشتر شده بلکه باعث نزدیکی دو ملت از قبل شده است و امیدواریم دستگاه محترم قضایی جمهوری اسلامی ایران نیز پرونده را با جدیت و عادلانه و بدور از ملیت پیگیری کنند و با گذشت زمان به فراموشی نسپارند تا امید است خون پاک این طفل معصوم باعث ایجاد محبت و دوستی و همدلی بیشتر بین دو ملت شود.
بابت نشر پیشاپیش سپاس گذارم.

>>>   به عقیده من طرفدارجنایت که کامنت اول است هم باید اعدام بشه .باچه پررویی افغانی ایرانی می کنه !!اصلااین نوع حمایت ازمجرم درجهان بی سابقه است اونهم ایطور فجیع .
شیوا بلخی

>>>   اقای محترم ربطش به اینه که اگر قرار باشه هرکی هرکاری بخواد بکنه بعدش با رضایت آزاد بشه مطمین باش اینجا هم میشه تگزاس این اقازاده میخواد فرزند هرکسی باشه باید مجازات بشه اگر با رضایت هم بیاد بیرون حتما به کسایی هستن به سزای عملش برسونن

>>>   برخورد قاطعانه با قاتل «ستایش»/ در دستگاه قضایی تفاوتی بین قتل دختر ایرانی و افغانستانی وجود ندارد
جامعه > قضایی - تسنیم نوشت: نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران با قاتل "ستایش قریشی" برخورد خواهیم کرد.
سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز پارلمان در جمع خبرنگاران، ضمن محکومیت قتل ستایش قریشی دختر ۶ساله افغانستانی در خیرآباد ورامین، گفت: این حادثه دل مردم ایران و علی‌الخصوص مردم ورامین را به درد آورد.
او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران مدت‌های مدید میزبان اتباع کشور دوست و برادر افغانستان بوده و دولت و مردم ایران همواره در طی رنج‌هایی که بر ملت افغانستان روا داشته شد، در کنار آنها بودند و رنج‌های این ملت برای ما همچون رنج بر ملت خودمان است.
نماینده مردم ورامین در مجلس با تاکید بر لزوم برخورد قاطعانه با قاتل دختر ۶ ساله افغانستانی، گفت:‌ مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگری خواهد کرد و طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران با قاتل ستایش قریشی برخورد خواهیم کرد، چرا که برای دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران تفاوتی بین قتل دختر ایرانی و افغانستانی وجود ندارد. به همین دلیل ما قاطعانه پیگیر این پرونده هستیم تا مسبب این قتل به سزای عمل ننگین خود برسد.
نقوی‌حسینی در پایان تاکید کرد: در مورد این‌گونه حوادث کاملا مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران موضوع را دنبال می‌کنیم و هیچ تفاوتی بین اتباع خارجی و اتباع ایرانی وجود ندارد و بنده به عنوان نماینده مردم ورامین حق و حقوق این خانواده را بدون تفاوت پیگیری می‌کنم.
ع-ز(تهران)

>>>   آخرین پیگیری‌های پرونده دختر ۶ ساله افغان
جامعه > حوادث - تسنیم نوشت: معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران و قائم مقام اتباع به محض مطلع شدن از قتل دختر ۶ ساله افغانستانی در ورامین عازم این منطقه شده و قول مساعد برای پیگیری‌های لازم را به خانواده مقتول دادند.
پیام برازجانی دبیر شورای اطلاع‌رسانی استانداری تهران به پرونده هتک حرمت و قتل دختر 6 ساله افغانستانی در ورامین اشاره کرد و گفت: به محض مطلع شدن از جنایت انجام گرفته مسئولان استان تهران عازم منزل خانواده مقتول شدند و با آنها دیدار و گفت‌وگو کردند.
او ادامه داد: معاون امنیتی ــ انتظامی استانداری تهران و مسئول اداره کل اتباع در دیدار با خانواده مقتول بر پیگیری و کمک‌های معنوی و مادی تاکید کردند.
دبیر شورای اطلاع‌رسانی استانداری تهران گفت: معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران بر تسریع رسیدگی به این پرونده تأکید کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران حامی اتباع افغانستانی بوده و از کمک و حمایت مهمانان افغان دریغ نخواهد کرد.
برازجانی تأکید کرد: مسئولان استان تهران در این دیدار تأکید داشتند که قوه قضاییه و مسئولان استان برای اینکه هیچ حقی تضییع نشود از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و جوسازی‌های اخیر عده‌ای معدود به‌دلیل اینکه مقتول از اتباع افغانستان بوده و رسیدگی دچار خلل شده تکذیب می‌شود و تمامی اقدامات قضایی برای این موضوع در حال انجام است.
ع-ز(تهران)

>>>   اقا ایرانی افغانی نداریم ماهمه انسانیم این پسر بی پدر یه انسان بی گناه رو به بدترین وضع کشته شما بچه خودتون تصور کنید این ... زاده تازه 17 سال داره وای به حالی که سن این ...برود دست مامان جونش با بابا جونش درد نکنهبا این شاخه شمشاد خسته نباشید با این تربیتتون در ضمن من ایرانیم بیایید به بچه هامون درس معرفت جوان مردی وانسانیت بدهیم اقا پسر باید از خجالت روزی صد بار خودش بمیره زنده باد جونایی که برا ناموس سر میدن ناموس منو دیگری نداره همونطور که مرگ براهمه مرگه

>>>   دوسال قبل همین تهران 19 افغانی تو ساختمان نیمه کاره به یه پسر بچه تجاوز کردن کشتن از 19 نفرفقط9 نفر دستگیر شدن انصاف داشته باشین بد خوب همه جاهستش

>>>   اولا اين پسر شيطان صفت رذل ترين موجود روى زمينه وحتى اعدام هم براش كمه واميدوارم به سزاى عملش برسه اما ازاين واقعيت هم نبايد گذشت كه هرسال صدها دختر و زن ايرانى مورد تجاوز افغانى هاى مقيم ايران قرار ميگيرند بگذريم كه جنايات بسيارى هم توسط بعضى افغانى ها انجام ميشه.البته بسياريشون هم آدمهاى خوب وزحمتكشى هستن.

>>>   با عرض تسلیت ب خانواده داغدار .....
انشاءالله خدا خودش جواب اون ابلیسو بده باید تا حدامکاااااان زجر و عذابش بدین هر ثانیه خودش ارزوی مرگ کنه روش اسید ریختو بعد اعدامش کرد باید رگ و ریشه اون حیون صفتو از زمین وردارین باای اعدام بشه تیکه تیکه بشه اصن جسم کثیفش نابود بشه
اخه اون طفل معصوم چ گناهی داشت حتی ب بچه شش ساله هم رحم نمیکنن مثلا ما مسلمونیم تو اروپا مردماش کافرن همچین کار کثیفی نمیکنن اونم بچه شش ساله؛؛؛!!!!!!!
چرا مسلمونا انقدرر ضعیف شدن.....به بچه هم رحم نمیکنن حتی تصورش برای همه سخته قلب همه ما رو بدرد اورد اصن تصورش واقعا سخته .باید اعدام بشه بخاطر ارامش دل پدرومادره ستایشم ک شده بخاطر امنیت جامعشم ک شده باید اعدام بشه
خدا خودش صبر بده ب خانواده ستایش...
راحله از ورامین

>>>   سلام به همه ی خواهربرادران افغانستان من دختری درایران هستم وواقعن ازاین مسله ناراحت شدم ا ناراحت شدم ستایش ازآشناهای خودمان بود دخترشیرینی ونازی بود این حقش نبود که اینجوری طعمه ی گرگ شود

>>>   این حیوان وحشی باید درمقابل همی افغان های ورامین به دار اویخته بشه وبعد بااسید سوزانده بشه تاباشد که درس عبرتی باشد برای حیوان های مثل او فرقی نمی کند که از هر مذهب ونژادی باشد سزای همچون حیوانات وحشی مرگ است

>>>   اعدامش کنید ای ج... صفت ومتعفن رو ......در هردو عالم زجر کش شی قاتل کثیف.......

>>>   اگه این کار رویه کافر انجام میداد آدم اینقدر دلش درد نداشت ....خداااا متاسفم

>>>   به منصــــور نــظـــری !
با این شعـــر روان وبی نظیـــرت دلم را آب کردی ، حیف است اگر ازین استعــداد عالی ات دیگران بی نصیب باشند آنچه خداوند بتــو اعطا کرده تــو به هـــمــه ببخش ، آرزودارم که در مطالب وصفحـــات بعدی هم از هنرت مستفید گردیم !
(گیلگمش )

>>>   جــرمیکـــه افغان هـــای ما بارها مـــرتکب شده اند

>>>   واقعا خودم متاسف که جا برا زندگی ندارم تواین ...خانه زندگی می کنم

>>>   مهدی صاحب زمان کجایی ؟اینم....واقعا قلب کافر را سوراخ میکنه ...متاسفم برآن عده کسانیکه ازش طرفداری میکنه من اگه برادرم باشد محکومش میکنم اصلا همشهری به درک ...خ ازکرج

>>>   به نام خدا
این یک حادثه ویژه نیست! بارها عرض کرده ام که افغانی ها در کشور ما مثل هموطن زندگی می کنند پس مهاجر بودن قربانی در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی کند. چنین جرایمی هر از چندگاهی در گوشه ای دیده می شود، باید علاوه بر ریشه یابی، عامل هم به اشد مجازات برسد، اما نمی توان مهاجر بودن قربانی را دخیل دانست.
با شناختی که از کشور خودمان داریم، عامل جنایت به حبس، شلاق و اعدام (پس از رسیدن به سن قانونی) محکوم خواهد شد.
ضمن این که هنوز گزارش پلیس مبنی بر انگیزه قاتل و گزارش پزشکی قانونی مبنی بر وجود یا عدم تجاوز منتشر نشده است و نباید به گمانه های نامعلوم دامن زد.
(بنده امیرعباس جعفری از ایران که دوستان افغانی زیادی دارم و همه آن ها در کنار ما مثل هموطن زندگی می کنند.)

>>>   روحش شادستایش دختری پاک ومعصوم که قربانی هوای نفس پسری کثیف وشیطان صفت شدامیدوارم قوه قضایه ایران اسلامی این حیوان انسان نما رابه اشد مجازات برسانندتاماپدران هرگزشاهدهمچین داغی درزندگی خودنباشیم.

>>>   اعدام براي اين حيوون كمه! بيچاره خانواده دختر چه عذابي ميكشن وقتي فكر اون لحظه ميفتن كه اين طفل معصوم چي كشيده وچه بلايي سرش اومده!

>>>   شمایی که گفتی خوب کرده اتفاقا غلط کرده این همه افغانی که ایران هستن بابت هر سال چقدر پول میدن در ضمن در ضمن اون حیون صفت حتما باید قصاص بشه وگرنه منتظر واکنش ما افغانی ها باشید نازنین afg

>>>   امیدوارم بعضی از ایرانی ها بفهما که ما هم مثل اون ها آدم و بندهای خدا هستیم ما میخواهیم عدالت را بر قرار کنید و مجرم را به سزای احمالش برسانید .متاسفم که بعضی ها فکر می کنند ما مزاحم هستیم .اگر در کشور ما امنیت بود ما مجبور نبودیم که منت شمارا بکشیم ما برای این به شما پنا اوردیم که شما هم مثل ما مسلمانید .ولی بعضی ها مسلمانی یادشان رفته اند متاسفم که شما این فکر هارا می کنید ایرانی و افغانی فرقی ندارد ما همه مسلمانیم و یکتا پرستیم من برا خانواده ای ستایش تسلیت عرض می کنم و امیدوارم که عدالت خدا و قرآن خدا بر قرار شود

>>>   من بروم خود رابکشم که از زنده بودن خود شرمسارم...

>>>   سلام؛
فاجعه... فقط همین
لطفا ماجرا را قومیتی نکنید. اگر اخبار حوادث ایران رو مرور کنید کمتر روزی است که یک کودک (بخصوص دختر بچه ها) قربانی تجاوز و قتل نشوند. صبر و سعه داشته باشید تا عاقبت محکوم مشخص شود.

>>>   بررسی قتل ستایش و حکم جرم متهم در دادگاه باید به اطلاع عموم مردم هردو کشورایران وافغانستان رسانیده شود
داد خواهی برای ستایش زمانی میسر میشود ، که حقایق را بدون در نظر گرفتن ملیت و یا قوم و یا کشور بررسی نمود در نزدیکی شهر تهران قتلی فجیع رخ داده ، و قاتل هم اعتراف نموده ، حالا باید منتظر حکم دادگاه بود که باید حکم عالانه صورت گیرد چندین روز و یا هفته مراحل اولیه آن احتمالا طول خواهد کشید . اگر این دادخواهی صورت نگیرد . مجددا میتوان جدی به آن پرداخت هموطنان محترم این قتل انچنان فیجع و دلخراش است ، که فقط با تحمل و غیر احساساتی به آن برخورد نمود :
زلمی از هامبورگ

>>>   واقعن دردناک است خدا لعنتش کنه

>>>   شاید خدا این همه حیوون رو آفریده تا به ما بگه بعضی انسانها از این حیوون ها هم پایین تر و پست ترند.
آرزو میکنم که وسعت صبر خانواده ی ستایش عزیز به اندازه ی دریای غمشان باشد.
با هم دعا کنیم تا خداوند بزرگ از این میهمان جدید، ستایش عزیز، به خوبی پذیرایی کند.
آمین یا رب العالمین
شهروند ایرانی

>>>   خدا لعنتش کنه انشالله سرعزیز خودش بیاد باید بندازنشن توچاه اسید یازنده زنده بسوزنش

>>>   من در مشهد زندگی میکنم و ایرانی هستم. در شهر و مخصوصا جنوب شهر خانواده های محترم افغان بسیار داریم.همیشه برام این سوال هست که چطور بجه های کوچک رو به راحتی تنها از خونه میفرستن بیرون.در جنوب شهر دیدم معتادها تو کوچه افتاده بودن و این دختر و پسر های کوچک وسط کوچه خاکی.. حتی برای خرید نان دختر یا پسر 5-6 ساله رو میفرستن در صف نانوایی!! با اینکه دارن میبینن جامعه امن نیست!
خداوند به پدر و مادر این کودک صبر بده.امیدوارم از این به بعد کمی بیشتر دقت کنیم

>>>   «شنل قرمزی»
می رفت بستنی بخرد.
اسکناس مچاله ای
در مشت کوچک و
هزار ستاره ی رقصان
در چشم های درشتش.
شنل قرمزی شش ساله ای
که هنوز
در خنده اش
دندان های شیری افتاده داشت.
می رفت بستنی بخرد.
با رنگین کمانی از شادی
در قلب بی قرار و
ترانه ای کودکانه
روی لبانش.
عابر معصوم جنگلی ناامن
که غریب کشی قانونش بود
و درندگان خوفناکش
به پایان خوش هیچ قصه ای
باور نداشتند.
می رفت بستنی بخرد.
عروس-بچه ی ترسخورده
در وانی از اسید،
با جیغ های مجروح ناشنیده در گلو و
چاک خونچکان چاقو بر تنش.
شنل قرمزی غمگینی
که راه برگشت را
برای همیشه گم کرده است
و بستنی نیم‌خورده اش
جایی در سکوت جنگل
آرام،
آرام
آب می شود.
یغما گلرویی

>>>   هموطنان عزیز و گرامی
همه کامنتها را به دقت مطالعه میکردم،بسیار متاثر شدم وقتی دیدم همگی درباره ایرانی بودن و افغانی بودن اصرار دارند در صورتی که فراموش کردند جنایتی رخ داده که دل همگان را چه ایرانی و چه افغانی به درد آورده است،این بحث ملیتی چه اساسی دارد وقتی نوجوانی کودکی را به قتل رسانده،این فاجعه دل همگی ما را لرزانده و باید به این فکر کنیم تا چگونه میتوان از وقوع یا تکرار چنین فجایع دردناکی جلوگیری کرد،خداوند عاقبت همه کودکان و نوجوانان ما را به خیر کند
تهران-قیطریه

>>>   حتي اگه تمام افغانيها جنايتم ميکردن نبايدتقاصشوازيه بچه شش ساله ميگرفتن شمايي که خودتومسلمون ميدوني وشيعه علي بايدعدالتت علي وارباشه حالاباوجدانت تنهاشووببين اگه خودت بدي کني وبادخترت جواب بدي توبدن چه ميکني افغانهاهم ازسرناچاري پناه اوردن مگه پيامبرويارانش به مهاجران تعرض کردن اگه قرارباشه جواب هربديي اينجوري باشه پس چه فرقي باحيوون داريم متاسفم برا... انسان نمايي مثل اين پسر

>>>   سلام
من یک ایرانی هستم. خدا میدونه که از زمانی که این خبر را شنیدم خیلی ناراحت شدم، همش به خودم میگم چطور میشه یه بچه 16 ساله چنین جنایتی بکنه. به خداوندی خدا اگر از این مصیبت آدم بمیره حق داره. من نمی دونم چگونه میشه از شما افغانی های عزیز معذرتخواهی کرد ولی امید وارم هرچه زودتر این جانی به سزای عمل وحشیانه خودش برسه

>>>   باید این اشغالو اول باچاقوتیکه تیکه وبد بااسید.....

>>>   چند سال پیش دراخبار خواندیم که یک پاکستانی از یک محله غریب نشین افیال میان سال را یا به فریب یا بزور بخانه اش میبرده وبعداز عمل شنیع آنهارا کشته ودر بین بیرل تیزاب ها می انداخته چندین مراتبه این جرم را مرتکب شده تا اینکه پولیس آگاه میشود واورا دستگیر میکند مجرم ومتضرر همه پاکستانی بودند یعنی این موضوع به افغانی بودن وایرانی بودن ربطی ندارد کار یک فرد است
ر

>>>   هموطنان عزیز افغانی
من هم این جنایت کثیف را محکوم کرده و با شما ابراز همدردی می کنم. اتفاقا چون با کسی که از شهر و.دیار خود دور بوده چنین شدت بیشتر متاسف شدم

>>>   منم یک ایرانی هستم.جنایت جنایته.مهم نیست عاملش اهل کدوم کشورباشه.اون پسره ی خوک کثیف باید اعدام بشه.سنش هم مهم نیست چون کسی که توی نوجوانی همچین جنایتکار خون آشامی باشه ببین در جوانی و میانسالی چی میشه!باید حتمن به دار آویخته بشه.الهی بمیرم واسه اون دخترک بی پناه که در لحظات آخرعمرکوتاهش چه زجری کشید!مرگ بر جنایتکار.

>>>   سلام من یک زن 26ساله افغان هستم با نهایت تاسف درگذشت ستایش عزیز وعرض تسلیت ب خانواده محترم قریشی مارا در غم خود شریک بدانید من ب جانبی خود خواستار حکم قصاص برای این جوان شیطان صفت میباشم و امیدوارم خداوند متعال تمامی جوانان اسلام چ ایرانی و چ افغانی را ب راه راست هدایت کند این جنایت هولناک و وحشیانه حتی اگر بر عکس هم انجام میشد(یعنی یک پسر افغان با یک ایرانی انجام میداد باز نظرم حکم قصاص بود چرا ک ما از یک نژاد هستیم و هم دین و هم زبان و من هیچ فرقی بین خود و یک ایرانی نمیبینم و خواهشمندم از کلیه قضاوتمندان ک عدالتمندانه و خداشناسانه ترین حکم را در قبال این جوان اعلان کنند ,,,
متشکرم احمدی از مشهد

>>>   خدا لعنتش کنه واقعا یه حیوونه باید اون نجس حرومزاده رو همون بلایی که سر ستایش آورده سرخودش بیارن.این اولین بارنیس که تقریبا دوسال پیش توی قلعه نوی ورامین بایه پسربچه ی هفت ساله ی افغانی هم همین کاروکردن... صدای هیچکس در نیومد..من یه دختر دختر افغانی هستم
کیمیاموسوی خیرآباد ورامین.

>>>   لعنت خدا بر این شیطان صفت کثیف

>>>   دین اسلام مرز ندارد مسؤلان قوه قضاییه در این پرونده باید این را ثابت کند چون ستایش افغان است وطرف مقابل ایرانی مردم باید در این پرونده ببینند که ایا مسؤلان قوه قضاییه چگونه رفتار میکنند ایا تبعیض قایل می شوند یا خیر چون اشاره میشودبه مسله روحی روانی چگونه یک دیوانه به یک دختر شش ساله تجاوز میکند بعد از تجاوز میکشد و سپس در وان پر از اسید جسد را می اندازد تا شناسایی نشود والا یک ادم عاقل فکرش تا این اندازه کار نمیکند دیوانه که سر جایش. خوب ببینیم اخرش چی میشود. از قدیم گفتند جوجه را اخر پاییز میشمارند.

>>>   ربطی به ملیت و نژاد نداره اون حیوان پست باید اعدام بشه و کسی که گفته بود خوب کرده امید وارم این بلا سر دختر خودت بیاد تا بفهمی اون خانواده الان چی میکشه

>>>   لطفا ازحوصله کاربیگریدکاری که نباید میشد شده !

>>>   حیوون کثیف. خدا لعنتش کنه. چه جوری تونست همچین بلایی سر یه طفل معصوم بیاره. هزارن بار براش آرزوی مرگ دارم.

>>>   اون پسر در سن کودکی است کمتر از 18 سال سن دارد.
شیطان اون پسر را وسوسه کرد که دست به تجاوز بزنه .وگرنه این پسر عقل نداشت که دست به این گناه بزنه.
اگر این پسر،جای پسر شما بود،شما همینطور با بیرحمی با پسر خود برخورد میکردید؟
ای مسلمانها،مگه خدا نمیگه که بخشش از قصاص باارزش تره؟

>>>   عدالت دست خداوند است . بخشنده باشید

>>>   مسلمون و غير مسلمون نداره..........ايراني و غير ايراني نداره....... اين كار يك كار غير انساني و غير قابل باور هستش.....روح ستايش شاد باشه....... خدا كنه همه ي ما انسانيت داشته باشيم....وجدان داشته باشيم....قلب داشته باشيم....واقعا يه وقتايي فكر ميكنم خدا چرا مارو آفريد؟!!!...شرمنده ايم خدا مارو ببخش
انسانم آرزوست

>>>   باید این اشغالو اول باچاقوتیکه تیکه وبد بااسید.....

>>>   ناراحت كنندس
بايد همه ي مجرمين ب سزاي عملشون برسن
چند وق پيش ك تجاوز ي افغاني ب زن حامله شده بود هيچ جا گفته نشد تو فضاي مجازي پر نشده بود كاش همه چي اينقد خوب پيگيري شه و اين مجرم هم ب سزاي عملش برسه گرچه هيچ مجازاتي اون بچه رو زنده نميكنه و نميشه اون چيزي ك سزاي اون مجرمه سرش بياد
سحر
رشت

>>>   دختری که حتی نتونست نوشتن بابا رو یاد بگیره الان زیر خروارها خروار خاک خوابیده کاری به افغانی یا ایرانی بودنش نداریم اگه بچه یا خواهرخودتون بود دیه می خواستید یا قصاص؟ اون شیطان صفت باید اعدام بشه .این حق یه دختر افغان نیست حق یه ملت افغانه .اگه افغانی ها تجاوز کردن خیلی زود اعدام شدن حالا این می خواد خانواده ی ... باشه یا هر چی ..ما از دولت ایران می خوایم اون شیطان صفت اعدام بشه.این کشور مسلمون باید عدالت رو رعایت کنن .کلاس دوم بودم شاهد اعدام سه افغانی به جرم تجاوز به یک خارجی غیر مسلمون بودم حالا این دخترک بی گناه کمتر از یک غیر مسلمان است ؟؟یکی از افغانی ها زنده شد چون بی گناه بود .یک دختر شش ساله چقدر طاقت و توان دارد ؟فقط قصاص...afg

>>>   خدا لعنت کنه این بی شرم و حیا را. من از وقتی شنیدم واقعا متأثر شدم من خودم دختر شش ساله دارم همش به دخترم نگاه میکنم با خودم میگم کدوم حیوون دلش میاد بچه ی به این کوچکی این بلا ها را سرش بیاره ،خدا کنه توی ملا عام اول اسید روش بریزن بعد هم اعدامش کنن ایشاالله ،خداوند به خانواده ی ستایش عزیزم هم صبر بده.
شهروند ایرانی از تهران

>>>   فقد قصاصش کند

>>>   دمی نشستی و رفتی، ولی به محفل ما
هنوز بوی گل و عطر یاسمن باقی است...
آنگاه که یک تن از ابنای بشر کشته شود، گویی تمام انسانیت کشته شده است...
تنها ستایش قریشی کشته نشده است، تمام انسانیت لگدمال شده...
او که راه رفتنی را رفته است، با دلی شکسته، از خدای ستایش برای خانواده ی محترم و گرانقدرش صبر آرزو می کنم...
ابوالفضل قاسمی از اصفهان

>>>   چطور اون پسر موقع تجاوز عقلش میکشید که چطور خودشو تخلیه کنه و اون طفل معصوم رو با اسید از بین ببره...حالا برا اعدام سنش کمه و برا توجیه جنایتش عقل نداشته؟جمش کنید بابا....اون بی شرف رو باید زجر کش کنن....من خواهرزاده شش سالمو انقد دوس دارم ک وقتی تصور کردم اون بچه همسنش بوده از دیروز سر درد گرفتم و کلی گریه کردم...باور نمیشه...اون روانی با اون چشمای مریضش و حالت جنون تو صورتش چطور تونست اون طفل معصومو شکنجه کنه....وای بر من....

>>>   من ایرانی هستم
ایرانی هستم و میدونم ایرانی ها دل مهربونی دارن
از همه دوستان افغان خواهش میکنم جنایت و کثافت کاری یک نفرو به پای همه ما ننویسن
شما میهمان ما هستید و خانه و خاک ما پیشکش میهمانان عزیزمونه
انشا الله این ...اعدام میشه و سزای کارشو میبینه و روح ستایش عزیزم آروم میشه
(یک پسر جوان ایرانی)
(مجتبی ابراهیمی)

>>>   آقا جان یابن الحسن تا به کی باید زیر بار تحقیر و توهین کسانی له شویم که هم دین و هم آیین ما هستند و خودشان بارها می گویند که سرزمینشان سرزمین امام زمان است. تا به کی باید از افغان بودنمان زجر بکشیم. مگر نگفتی آقا که می آیی و التیام قلبهای شکسته مان میشوی. براستی اینجا سرزمین توست. مگر میشود در سرزمین تو به یک افغانی مسلمان به دید حقارت بنگرند و آزارش دهند.

>>>   چیزی برای گفتن ندارم جز اشک نفرت

>>>   شما ایرانی. اگر دختر شما بود چی میگفتی ما افغانی ها فقط میگیم عدالت

>>>   سلام فقط عدالت اجراشود تا اقتدار ایران وایرانی ثابت شود

>>>   این پسر جرم کرده مجازتش رو می بینه ، گناه بزرگی کرده اما شاید اگه توبه کنه خدا او رو ببخشه اما جالب اینجاست خدا می بخشه اما بنده های خدا نمی بخشند !

>>>   سلام من یه افغانیم در ایران زندگی میگنم سن زیادیم ندارم ۱۴سالمه درسته افغانستان هم خوب نیس خوب نیس که ما مجبور شدیم بیایم ایران برای امنیتمون من خیلی ایرانو دوس دارم ولی وقتی این خبرو شنیدم به ولله اشکم بند نمیومد من نمیگم قصاص شه میگم زجر کش شه اینم براش کمه ببخشید اون بالا ی کامنت دیدم نوشته بود درباره ی فرخنده جان ببخشید تو میخای وطنتو با افغانستان مقایسه کنی اگه اگه افغانستان مثه ایران میبود چرا ما اینجاییم

>>>   سلام من مهساهستم تسلیت میگم ب خانواده ستایش جان عزیزروحش شاد یادش گرامی دلم آتیش گرفته من منتظرم کی اون احمق مجازات میشه انشالاکه بشه دولت بین ایرانی وافغانی فرقی نزاره خیلی ناراحتم اصلا خواب ندارم فک میکنم خواهرخودمه منم یک د خترافعانم ستایش جان کاش زنده میزاشتم حداقل خیلی بی رحم بوده صدرحمت ب افغانی حداقل رحم داره انشالااینجوری ب خانوادش صبربده خدا

>>>   سلام من یک ایرانی هستم وقلبم مالامال درده خداروشاهد میگیرم اگه فرزندماین جفا را کرده بود خودم میکشتمش اخه ظلم تا چ حد یک کارگر یک اواره اونم تویک کشور مسلمان

>>>   برادر ها و خواهر های افغان لطفا این موضوع رو به ملت ما نسبت ندید
ما با شما دوست و برادر و برابریم
یادتون نره این حماقت یک نفر بوده که اونم حتما اعدام میشه
این وقاهت و کار شیطانی یک نفر بوده پس نباید به همه ایرانی ها نسبتش داد
ما با همه دوستیم و هیچوقت آغاز کننده دشمنی نیستیم همیشه پناه مظلوما بودیم و دشمن ظالم ها
ما ایرانی هستیم
(مجتبی ابراهیمی)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است