عضو شورای ولایتی تخار کشته شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۵    ۱۳۹۵/۱/۲۶ کد خبر: 114611 منبع: پرینت

عین الدین رستاقی عضو شورای ولایتی تخار از سوی افراد ملا پیرام قل ضیایی فرمانده جنبشی کشته شد.

فرمانده پولیس تخار با تایید این خبر می گوید: شب گذشته ابتدا مشاجره لفظی بوده و بعد منجر به درگیری بین افراد پیرام قل و عین الدین رستاقی می شود که در این درگیری 5 تن کشته شده اند که عین الدین رستاقی عضو شورای ولایتی تخار نیز یکی از کشته شده های این درگیری است.

وی اضافه کرد که خصومت بین این گروه از قبل بر سر اعمار یک بنا بوده است.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   زنده باد جنبش ملی افغانستان وملاپیرام هیچ کسی حق
ندارد در منطقه ما بند جورکند همگی امکانات در منطقه از
ما است اگر عین الدین رستاقی زنده شود بازهم میکشیمش
بسیارانسان نادان بود نباشه.
جوزجانی

>>>   پیرم قل کسی است که بعد از کشتن کسی بنام ملا نادر از قمندانان حزب اسلامی به جمعیت پیوست و در جنگ ها ی داخلی شهرت دارد موضوع در ولسوالی رستاق پیشینه قومی هم دارد چونکه در تخار ازبک و تاجک زندگی دارد گرچند کدام جنگ سرا سری صورت نگرفته و بین هم روابط حسنه وجود دارد ولی از نظر حاکمیت پیرم قل تاجک را اجازه وظیفه و سر کلانی حتی در قریه جاتشان نمیدهد ,و قتی کدام تاجک رستاقی حتی در بیرون از رستاق مطرح شود اورا پیرم قل ترور میکند ,پیرم قل در زمان احمد شا مسعود بظاهر طرفدار بود چونکه در جنگ های جمعیت و دوستم به دوستم تسلیم نشد مگر شاید علتش این بود که از چندین طرف محاصره میشد و میترسید مناطقه خود را از دست ندهد,پیرم قل چندین قمندان و افراد را علنی اعدام کرده است یکبار یک تعداد از تاجکان رستقاق را برای صلح دعوت کرد و باز در وقت که برای انها نان چاشت تیار کرده بود انها را سر نان ضربه کرد و 11 تن کلان های تاجک رستاق را سر نان نا مردانه بی غیرتانه قتل کرد . پیرم قل پسان ها در پارلمان رفت و از جمله تاجران مشهور اثار عتیقه تخار میباشد . موضوع قتل وکیل عین الدین که از تاجک های رستاق بود و همه اورا میشناختیم که ادم مهربان و خوش برخورد بود روی یک قضیه ناموسی است یکی از خسر برده خیل های پیرم قل بالای یکی از نزدیکان وکیل تجاوز میکند و ان متجاوز بطریقه کشته میشود پیرم قل و افرادش که در انتظار همچو فرصت بودند تا وکیل را از بین ببرند با صدها میل سلاح بر مرکز پولیس حمله کرده وکیل عین الدین را که چندان قدرت نداشت گرفتار کرده اعدام کرده و در عقب موتر بسته نموده کش میکنند , سوال تاجک های رستاق از چوکی نشینان جمعیت همین است که حزای ما این بود که در هر روز سخت با شما بودیم؟ امروز مارا از شر این متجاوز دوستمی قاتل که نجات میدهد؟
غلام سرور رستاقی

>>>   ای کشته کی را کشتی که کشته شدی ؟؟

>>>   این جنگ سالار ها خودشان یکدیگر را ازبین میبرند مردم تخار والسوالی رستاق صد ها شکایت از دست این ها دارند

>>>   موضوع برسر شاه دخت فاضله است یاتقسیم حاکمیت درهرصورت موضوع شخصی و خانوادگی است ملت هیچیک دزد را نماینده خودانتخاب نکرده است .وکلاییکه بزورسلاح وپول وکیل شده همچنان دزد است .
ملتهای افغانستان برادران اجدادی وتاریخی همدیگرند مزدوران بیگانه ازمااند.
وطندار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است