اینهمه جنرال آمریکایی در عراق چه می کنند؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۷    ۱۳۹۵/۱/۲۶ کد خبر: 114583 منبع: پرینت

اگر قرار است آمریكا در جنگ زمینی در عراق علیه داعش شركت نكند، پس 21 جنرال در میان آنان 12 ژنرال ارشد در بغداد چه می كنند؟ ، این سوالی است كه نه عراقی ها، بلكه رسانه های غربی از رهبران این كشور می پرسند و موضوعی كه تردیدها را نسبت به مخفی كاری های واشنگتن قوت بخشیده است.

پیش از این برای عراقی ها همواره این سوال مطرح بود كه هزاران نظامی آمریكایی در عراق چه می كنند، آن هم در زمانی كه اوباما رییس جمهوری این كشور هربار عملیات زمینی در عراق و سوریه را رد كرده است؟

روزنامه دیلی پست در مقاله هفته گذشته اش به این موضوع بطور واضح اشاره كرد كه تعداد 21 جنرال از جمله 12 نظامی ارشد هیچ تناسبی با تعداد 5 هزار نظامی آمریكایی در عراق ندارد، بطوری كه برای هر 416 نفر یك جنرال عالی رتبه دو و سه ستاره در عراق حضور دارد و این رقمی بسیار بزرگ و غیر قابل طبیعی است.

براساس گزارش های آمریكایی، هر جنرال به تنهایی برای خود چند همراه اعم از حفاظتی، خدماتی و اداری در عراق دارد و حضور گسترده نظامیان آمریكایی در سفارت آمریكا در بغداد، آنگونه كه دیلی پست تعبیر كرده، سفارت آمریكا را بیشتر شبیه پنتاگون كرده تا یك سفارتخانه!

حالا این سوال در عراق هم بطور جدی تر مطرح است كه اگر اوباما قصد بازگرداندن نظامیان آمریكایی را به عراق ندارد، پس این تعداد نظامی عالیرتبه در عراق چه می كند؟ آیا اظهاراتش مبنی بر نفی بازگشت نظامیان آمریكایی به عراق، تلاشی برای اقناع افكار عمومی آمریكا و فریب افكار جهانی است، یا او بر دستگاه استراتژی آمریكا و فرماندهان نظامی این كشور تسلطی ندارد؟

هم اكنون درمیان نظامیان ارشد، جنرال سه ستاره ای همچون شان مك فارلند و دستیار وی در عراق حضور دارد كه بطور مداوم در حال تردد میان واشنگتن و بغداد هستند یا جنرال دو ستاره، گری فولسكی و دستیارش كه دائم میان بغداد و كویت و واشنگتن در رفت و آمد است، آنطور كه وقوع یك حادثه نظامی را تداعی می كند.

سوال دیگر اینكه آیا این نظامی گری چراغ خاموش، با مخفی كاری های آمریكا در عراق ارتباطی دارد؟ مثلا دو هفته پیش خبری مبنی بر افشای وجود یك پایگاه سری آمریكا در موصل ، اهالی سیاست را در بغداد شوكه كرد یا اینكه نظامیان آمریكایی، به كمك رسانی به داعش در مناطق مختلف همچنان اقدام می كنند و مهمتر اینكه آیا اوباما در جریان است یا بدون اطلاع وی انجام می شود؟

همین مخفی كاری های آمریكایی ها سبب شده كه افكار عمومی منطقه به هر حركت این كشور تردید كند. برای یادآوری كافی است به اظهارات مقام های آمریكایی درطول دو سال 2014 و 2015 اشاره كرد كه مدعی بودند جنگ علیه داعش در عراق ، بین 10 تا 30 سال طول خواهد كشید و حالا جان كری در سفر هفته جاری خود به بغداد خبر از پایان داعش داد و اینكه كار این گروه تروریستی بزودی تمام خواهد شد؛ اظهاراتی كه با علامت تعجب همراه شد.
كار داعش در عراق و سوریه به نظر می رسد، از سه ماه پیش بطور جدی كلید خورده است، بطوری كه در عراق به غیر از چند نقطه، از جمله مثلث الانبار (فلوجه، الكرمه و الصقلاویه) و همچنین الشرقاط ، جنوب كركوك و استان نینوا، در سایر نقاط بدون مقاومت در حال تخلیه مواضع خود هستند. اما یك جریان مرموز در عملیات سركوب این گروه ، كارشكنی می كند.

جلوگیری از عملیات فلوجه و ایجاد تاخیر مصنوعی در عملیات موصل از جمله مواردی است كه نشان می دهد این جریان قصد دارد، همزمان با تخلیه عراق و سوریه از داعش، از نابودی این گروه بطور كامل جلوگیری كند و شواهد و مدارك نشان می دهد كه آمریكایی ها نیز در كنار حامیان منطقه ای این گروه تروریستی برای حفظ این گروه تروریستی قرار گرفته اند.
كارشناسان امنیتی در منطقه معتقدند كه آمریكایی ها از ماه ها قبل در حال تخلیه داعش و انتقال این گروه از عراق و سوریه به سمت دیگر مناطق هستند، اما كجا؟

علاوه بر لیبی كه براساس گزارش های امنیتی، بخشی از بدنه داعش از اكنون به این كشور حاشیه سواحل جنوبی مدیترانه كوچ كرده است، آیا سلسله عملیات تروریستی اخیر در پایتخت های اروپایی هم ربطی به این كوچ تروریستی دارد؟

اظهارات جان كری در بغداد بویژه در حمایت از عراق كه فراز نهایی آن 'پایان داعش' بود، به تردیدها قوت بخشید، چرا كه سیاست های آمریكا اساسا با عملكردهای این كشور تناسبی نداشته و ندارد و خبر از قصد و نیت این كشور درباره ریشه كنی تروریسم نمی دهد.

به عنوان مثال مساله فلوجه یك سوال پررمز و راز این روزها تلقی می شود چرا كه در عراق لانه تروریست ها در این شهر را به سر مار تعبیر می كنند و تا زمانی كه فلوجه در اختیار داعش قرار دارد، بغداد نیز در معرض تهدید قرار خواهد داشت.

همچنین پس از مدت ها هفته گذشته دوباره خبر از پرتاب كمك های تسلیحاتی آمریكا برای داعش در عراق شنیده شد كه یگان های رزمی عراقی گفته اند برای این موضوع مدرك و سند هم دارند، همانطور كه پیش از این نیز مجبور شدند یكی دو باره اسناد بدست آمده را منتشر كنند.

انتقال سركردگان داعش از الحویجه در كركوك به نقطه نامعلوم نیز از نقاط مبهم عملكرد آمریكایی هاست كه گویا قصد دارند داعش را از عراق و سوریه به نقاط دیگری منتقل كنند، اما كجا؟ هنوز كسی دراین باره به قطعیت نمی تواند اظهار نظر كند، اما در حال حاضر دو سه نقطه را از اكنون می توان پیش بینی كرد ؛ اروپا، روسیه و شمال آفریقا، بویژه لیبی، الجزایر و مغرب و شاید هم مصر!

حالا با مروری بر عملكردهای امنیتی نظامی ارتش آمریكا در منطقه شاید بهتر بتوان علت حضور گسترده نظامیان آمریكایی، بویژه تعداد زیادی جنرال ارشد در بغداد را توجیه كرد و به این سوال كه این همه نظامی در عراق چه می كنند؟، پاسخ قانع كننده ای داد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر راست میگوید واز بودن اجانب در عراق رنج می برید پس این همه ایرانی ولبنانی و... در عراق چه میکنند؟هروقت شما جواب این سپوال را دادید ماهم به سپوال شما جواب میگویم
حسین علی بامیانی

>>>   سازمان‌های بین‌الدولتی «اسلامی»، دیوارهای برخاسته در برابر توسعه و عدالت اجتماعی جهان اسلام!
دكتور ملك ستيز
یافته‌های من از کار در گسترهء روابط بین‌الملل نشان می‌دهد که نهادهای منطقه‌یی، گروهی و هم‌آهنگی با پس‌وند یا پیش‌وند «اسلامی» به‌سان کنفرانس کشورهای اسلامی، سازمان هم‌کاری‌های اسلامی، لیک کشورهای عرب، گروه دولت‌های خلیج و سازمان هم‌آهنگی توسعه‌ء اسلامی نتوانسته اند از عدالت و هم‌سانی اجتماعی مسلمانان در جهان صیانت نمایند. برعکس، این نهادها از کم‌بود استقلالیت استراتژیک و استمرار برنامه‌های سیاسی رنج فراوان می‌برند. آن‌ها وابسته‌گی کاملی به درونمای راهبردی غرب دارند. تصامیم این نهاد ها شامل هنجارهای حقوق بین‌الدول نمی‌شود و جنبه‌ء تشریفاتی دارد. عمل‌کرد این سازمان‌ها نتوانسته است ابتدایی‌ترین معضل مسلمانان را در قلب جهان اسلام یعنی فلسطین حل نماید. دولتِ کوچک اسراییل توانسته است با لابی‌گری پرقدرت بین‌المللی به‌مثابهء چالش استراتژیک در برابر این نهادها قرار گیرد.
این نهادها ارزش‌های اسلامی را به‌سان ایدیالوژی ساختاری در خدمت استراتژی غرب قرار می‌هند. رهبری این سازمان‌ها با نهادهای استخباراتی غربی پیوند استراتژیک و تاکتیکی داشته و از حمایت اقتصادی جهان غرب برخوردار هستند. دولت‌های امریکا و بریتانیا مسوولیتِ تعین و توسعهء خطوط اساسی کارکردهای سیاسی و استراتژیک این نهاد ها را به عهده دارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است