امید: جامعه جهانی حاکمان فاسد را به قدرت آورد
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۵    ۱۳۹۵/۱/۷ کد خبر: 113863 منبع: پرینت

بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در مجلس سنای آمریکا، اظهار داشته است که فساد گسترده در افغانستان نه تنها زمینه حیف و میل کمک های خارجی را فراهم می کند بلکه دلسردی کشورهای کمک کننده را نیز در قبال دارد.

ذوالفقار امید، رییس حزب کار و توسعه گفت: جامعه جهانی هر روز، آمارهایی از فساد اداری در کشور ما می دهند و افغانستان را فاسدترین کشور معرفی کرده اند اما باید بگوییم که آنها بخصوص آمریکایی ها خود، این سران فاسد را حمایت کرده تا به حکومت برسند.

وی افزود: حالا باید از آمریکایی ها پرسید، شما که ضد فساد حرف می زنید، چرا زمانیکه به آرای مردم دستبرد زده شد صدایی بلند نکردید؟ چرا روی قانون اساسی افغانستان پا گذاشتید و یک توافقنامه سیاسی ایجاد کردید؟ مردم افغانستان گلایه بسیار بزرگی از جامعه جهانی دارند که چرا شما در جریان تقلب ها بودید ولی صدای خود را بلند نکردید؟

امید گفت: بنابراین جای شک وجود دارد که در مساله گسترش فساد و بالا رفتن گراف فساد خارجی ها هم دست داشته اند. در طول تاریخ و در کشورهای جهان سومی مانند افغانستان، دونرها همیشه کوشش کرده اند حاکمینی را بر سر قدرت بیاورند که فاسد باشند و مردمی نباشند. چرا که می خواهند از طریق آنها خواست های خود را اعمال کنند و منافع خود را از طریق آنها به دست بیاورند. هم اکنون هم بسیار واضح و هویدا است که فساد، گسترش فساد و فساد اداری رکن اساسی حکومت وحدت ملی است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جـــــــــا معه جهانی تقصیرندارد اگر صلاحیت آنهاباشد فردا اینها رابه محکمه میکشاند مثال : امریکائی ها اسناد موثق ازیک دزد را که این روزها خیلی نامش گرفته شده واینبارذکر نمیکنم حتی به او لقب شاه دزد داده اند را به سارنوالی فرستادند اما حکومت مانع اقدام سارنوالی میشود ودلیلش راهم وحدت اقوام وحفظ منافع ملی میگذارد
گیلگمش

>>>   ریشه فساد از امریکا آبمیخورد و امریکا کرزی فاسد و غنی فاسد را بر مردم افغانستان از روز اول تحمیل کرد

>>>   چند کشور دزد جمع شده اسم شان راکذاشته جامعه جهانی انها اکر کمک میکند به نیروهای خودش است نه مردم افغانستان همین غنی را امریکا سرکار اوردند. مکر مردم به غنی رای دادند.امریکا اکر راست میکوید چرا مردم بیکنارا می کشد بجای طالب اردوی ملی را طیاره هایشان بمباران میکند ..
یاران ابوذر

>>>   این گپ را چند سال قبل که ادم ادم را میخورد چرانزدی ودرکجابودی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است