کمیسیون تبادل زندانیان طالبان تشکیل شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۸    ۱۳۹۵/۱/۵ کد خبر: 113802 منبع: پرینت

طالبان افغان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این گروه کمیسیونی را به منظور مذاکره با نهادهای افغانستانی و بین‌المللی برای تبادل زندانیان طالبان ایجاد کرده است.

به گزارش تسنیم، در حالی که طالبان افغان تاکنون آزادی زندانیان خود و خروج همه نیروهای بین‌المللی از افغانستان را از پیش شرط‌های این گروه برای شرکت در مذاکرات صلح عنوان می‌کرد اما این گروه امروز برای اولین بار پیشنهاد تبادل زندانیان را مطرح کرد.

طالبان افغان با انتشار بیانیه‌ای گفت: این گروه کمیسیونی را برای تبادل زندانیان با «دشمن» ایجاد کرده است اما تبادل زندانیان باید در چارچوب «اصول خاصی» صورت گیرد.

در بیانیه آمده است که این کمیسیون می‌تواند با دیگر نهادها در مورد اعضای طالبان که در خارج از افغانستان به ویژه آمریکا زندانی هستند، نیز مذاکره کند و به توافق برسد.

«محمد رادمنش» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: «ما موقعیت زندان های طالبان افغان برای انجام عملیات را نمی‌دانیم و میکانیسمی برای تبادل زندانیان با این گروه هم نداریم.»

این در حالی است که در گذشته آمریکا و طالبان افغان زندانی تبادل کردند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حالا هم از آنها بخواهند که بیایند وتبادله کنند زیرا هنوز یکسال واندی میشود که حکومت میکنند وهنوز بلد نشده اند هههههههههه

>>>   استناكزى كه سربرست است در وزارت دفاع خوب بلد است در همجو اذاد كردن زندانيان
لعنت به سياست هاى بى معنى اين حكومت
تشكر

>>>   چرا اول زندانی ها ازاد شوند؟ وقتی جنگ نبود وصلح شد وهرکه حد وحدود خود را شناخت بعد اسیران بدون تبادله ازاد میشوند معنی تبادله دوام جنگ است وبازر از جانب مقابل کسی اسیر نیست وانها هرکه را ازینطرف دستگیر مینماید به قتل میرسانند این نوکران اجانب اند که اسیران طالب را به عزت واحترام تام نگهداری ودر صورت لزوم دسته دسته رها مینمایند واین تبادله هم یکی ازان وسایل است تا جبه ای طالب خالی نشود بهرصورت این پروژه تا اخیر ادامه دارد واصل هدف توسعه طلبی استعمار وهم قتل مسلمان است خارجی ها پروای این را ندارد که که چه کسی کشته میشود هدف است اگر سنی کشته میشود ویا شیعه واگر طالب وداعس بی عقل ومزدور بازهم انها یک قدم به هدف نزدیک شده اند ماکه اعمال تروریستی را از ریشه رد مینمایم وقتل مطلق انسان رامحکوم مینمایم وضد اعمال تروریستی هستیم ولی گاهی در ذهن ما خطور مینماید که انها به شکل اشکارا وبدون مبالات هرقدر بکشد اجازه است روس وامریکا وسایرین باید بکشند ولی دیگران حتی طرف سفاک ها به نظر بد هم نبیند درحالیکه این همه بلا را خود خلق نموده وپرورش میدهند واگر یگان وقت تیر دست پرورده ها به خطا خود انها ر ا نشانی میگیرد داد وفریاد شسان به اسمانها بلند میشود ولی از چهار دهه بدینسو مسلمان که هر قدر کشته میشود وتعداد کشته های به ده ها ملیون میرسد هیچ صدای باید باند نشود وهمه جا خاموشی باشد وبزرگان ما باید دست وپنجه ای انها را چاپی نماید که در فشار دادن ماشه برای قتل همنوع خود دست شان ازرده شده است
لالی از ننگرهار

>>>   بدون نشست وتفاهم روی پروسه صلح و تعهدات دوطرف بر خواستهای شان چگونه قبل از همه اسیران وزندنیان جنایی وترورستی طالبان از بند رها گردند تا انها دوباره مردم ما را قتل کنند و طالبان که به کمبود نفرات جنگی گرفتار است با رهایی زندانیان واسیران شان شدت جنگ را بیشتر سازند مثلیکه زمان حکومت کرزی ۱۲۰۰ تن طالبان ترورست اسیران جنگی انها را بدون قیدو شرط رها کرد وانها در صف طالبان رفتند بیشتر قتل وترور کردند ویکتعداد شان در رویا رویی با مدافعین کشور ما کشته شدند ویکتعداد دیگر شان هنوزهم در صف جنگجویان طالبان است که این یک خیانت بزرگ بملت بود نباید که اینبار چنین خیانت تکرار شود ودیگر اینکه خداوند در کلام ربانی اش میفرماید که حق بنده بخودش تعلق دارد من کسی را از حق بنده خودمعاف نمیکنم ان متعلق به بنده است که عفوه میکند ویا انتقام میخواهد پس ترورستان وقاتلین که مردم را بقتل رسانده اند ودر زندان هستند تا زمانیکه حق العبدی ان یکطرفه نشده باشد هچکسی حق رهایی انها را ندارد وعلاوتا طالبان ترورست که عدم شرکت شانرا در نشست با اعضای دولت رد کرده چگونه خواهان تبادله اسیران وزندانیان ترورست خود هستند طالبان که نظامیان ما را گیر کرده بودند همه را کشتن وسر بریدن تبادله زندانی ترورست با یک فرد عادی که از راه سفر انها را با خود برده اند این منطقی واصولی نیست ترورست وجنگی را با یک فرد عادی ملکی بی طرف که بخاطر تبادله با خود برده اند تبادله شود و دیگر اینکه پیش از همه تبادله چه مفهوم دارد .

>>>   سلام به همه ملت عزیز ورنجدیده کشورعزیزم.
سوال دارم ازکسانیکه همین متن رانوشته میکنند. درباره تبادله زندانیان حرف میزنند. شمابرادران بزرگ و قابل قدر از اوضاع کشورمان افغانستان به گمانم خبری ندارید. دلیل میگویم. اگربیاد شماباشددر روزهای آخر عمر حکومتش کرزی صاحب که خوداشرف غنی هم حضور داشت وخودش هم در یکی از گفته هایش گفت که من در رهائی زندانی بسیار همکاری کردم و حضور فعال داشتم اگر بیاد شما هموطنان عزیز باشدهمه زندانی های که درزندان ها بودند کرزی صاحب از گوانتانامو شروع زندان بگرام و همه زندان های ولایات را کرزی صاحب بیکار کرد که همه میدانند. همه شان حالا درهرگوشه و کنار کشور مصروف آدم کشی تروزو خیانت بزرگ گماشته شده اند که دیگرمازندانی چندانی نداریم که تبادله کنیم . به یک صورت شایدچند نفرمحدودی باشددر کدام جای ازیاد کرزی صاحب رفته باشد وباقی باشدگفته نمیتوانم . که در کدام گوشه کشور اگر کمی آرامی وامن باشد احمدزی صاحب باکرزی صاحب مشورکنندکه همان جای امن را ناامن کنند باقی چندنفری که باشد رهاکنند و برده درجائیکه خواسته باشند استخدام کنندکه به کشتن مردم بیگناه شروع بکار کنند درست است. دیگر زندانی قابل ملاحظه ئی نداریم که رها کنیم یاتبادله کنیم. این خائنین جنایت کاران همه را رها کردند که حالاهمه شان درهر گوشه و کنار کشور میجنگند.
آیا شمانمی دانیدو یانمی بینیدکه همه روزه صدهانفر از نیروهای امنتی و ملکی های عزیزما از دست برادران ناراضی کرزی صاحب مخالفین سیاسی احمدزی صاحب به شهادت میرسند. همه شان رازی های خائین میدانند و استخدام کردند.
احترام به ملت رنجدیده کشور عزیزم و کارمندان محترم شبکه afghanpaper.
سیدهارون ازکابل زیبا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است