توافقنامه بازرگانی افغانستان و پاکستان لغو شود!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۰    ۱۳۹۴/۱۲/۱۷ کد خبر: 113123 منبع: پرینت

مسوولان اتاق های تجارت و صنایع خواهان لغو توافقنامه ترانزیتی و بازرگانی میان افغانستان و پاکستان می باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مسوولان اتاق های تجارت و صنایع با ابراز به این مطلب اعلام می دارند: با درنظرداشت عضویت افغانستان، پاکستان و هند در سازمان تجارت جهانی نیاز به توافقنامه ترانزیتی و بازرگانی دو جانبه و سه جانبه نیست بلکه حکومت باید برای حل مشکلات بنیادی ترانزیتی و بازرگانی با پاکستان زمینه های فعالیت افغانستان را در سازمان تجارت جهانی فراهم سازد.

این در حالی است که برای حل زود هنگام این مشکل، تعدیلات لازم در توافقنامه ترانزیتی و بازرگانی افغانستان و پاکستان ایجاد خواهد شد.

گفته می شود که در نشست اخیر آپتیکا مقام های پاکستانی پذیرفته اند که روزانه 10 موتر کالاهای بازرگانی افغانستان بگونه مستقیم به بندر واگه اجازه داده شود اما اکنون پاکستان نمی خواهد که این موترها در زمان برگشت به افغانستان کالاهای هندی را انتقال دهند.

کد (16)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بهتر است دیگر ازین بیشتر کشور اسرائیل همسایه را نخوریم واز طریق چاه بهار یا آسیای میانه برای همیش راه تجارتی فعال گردد

>>>   باید دولت بااقتدار ازپاکستان بلوچستان متصرف شده راواخواهی کند. اینها یک ایالت بزرگ منتهی به دریاهای آزاد را از ما گرفتندحالا برای ده موتر شرط تعیین می کنند!! دولت از پاکستان نترسدکه پاکستان هم اکنون هم درجنگ تمام عیار با افغانستان است . از تجهیز داعش تاطالبان پاکستانی !!
شیوا.بلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است