تصویر: جنازه مومیایی شده فرعون زمان حضرت موسی علیه السلام
چراغ ظلم و ظالم تا دم آخر نمی سوزد اگر سوزد شبی سوزد، شب دیگر نمی سوزد 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۴    ۱۳۸۹/۳/۱۹ کد خبر: 11151 منبع: پرینت

هنگامی که فرانسوا میتران در سال 1981ميلادي زمام امور فرانسه را بر عهده گرفت، از مصر تقاضا شد تا جسد مومیایی شده فرعون برای برخی آزمایش‌ها و تحقیقات به فرانسه منتقل شود.

هنگامی که هواپیمای حامل بزرگترین طاغوت تاریخ در فرانسه به زمین نشست، بسیاری از مسئولین کشور فرانسه و از جمله رئیس دولت و وزرایش در فرودگاه حاضر شده و از جسد طاغوت استقبال کردند.

پس از اتمام مراسم، جسد فرعون به مکانی با شرایط خاص در مرکز آثار فرانسه انتقال داده شد تا بزرگترین دانشمندان باستان‌شناس به همراه بهترین جراحان و کالبدشکافان فرانسه، آزمایشات خود را بر روی این جسد و کشف اسرار متعلق به آن شروع کنند.

رئیس این گروه تحقیق و ترمیم جسد یکی از بزرگترین دانشمندان فرانسه بنام پروفسور موریس بوکای بود که برخلاف سایرین که قصد ترمیم جسد را داشتند او در صدد کشف راز و چگونگی مرگ این فرعون بود.

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006091046143765.jpg

تحقیقات پروفسور بوکای همچنان ادامه داشت تا اینکه در ساعات پایانی شب، نتایج نهایی ظاهر شد؛ بقایای نمکی که پس از ساعتها تحقیق بر جسد فرعون کشف شد دال بر این بود که او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او از دریا برای حفظ جسد، آن را مومیایی کرده‌اند. اما مسئله‌ی غریب و آنچه باعث تعجب بیش از حد پروفسور بوکای شده بود این مسئله بود که چگونه این جسد سالم‌تر از سایر اجساد باقی مانده، درحالی که این جسد از دریا بیرون کشیده شده است.
پروفسور موریس بوکای در حال آماده کردن گزارش نهایی در مورد کشف جدید (مرگ فرعون بوسیله غرق شدن در دریا و مومیایی جسد او بلافاصله پس از بیرون کشیدن از دریا) بود که یکی از حضار در گوشی به یادآور شد که برای انتشار نتیجه تحقیق عجله نکند، چرا که نتیجه تحقیق کاملا مطابق با نظر مسلمانان در مورد غرق شدن فرعون است.

ولی موریس بوکای بشدت این خبر را رد کرده و آن را بعید دانست. او بر این عقیده بود که رسیدن به چنین نتیجه ی بزرگی ممکن نیست مگر با پیشرفت علم و با استفاده از امکانات دقیق و پیشرفته کامپیوتری.

در جواب او یکی از حضار بیان کرد که قرآنی که مسلمانان به آن ایمان دارند قصه غرق شدن فرعون و سالم ماندن جثه‌ی او بعد از مرگ را خبر داده است.

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006091046142717.jpg

حیرت و سردرگمی پروفسور دوچندان شد و از خود سوال می‌کرد که چگونه این امر ممکن است با توجه به اینکه این مومیایی در سال 1898ميلادي كشف شده است، در حالی که قرآن مسلمانان قبل از 1400 سال پیدا شده است؟

چگونه با عقل جور در می آید در حالی که نه عرب و نه هیچ انسان دیگری از مومیایی شدن فراعنه توسط مصریان قدیم آگاهی نداشته و زمان زیادی از کشف این مسئله نمیگذرد؟

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006091046141490.jpg

موریس بوکای تمام شب به جسد مومیایی شده زل زده بود و در مورد سخن دوستش فکر می‌‌کرد که چگونه قرآن مسلمانان درمورد نجات جسد بعد از غرق سخن می‌گوید در حالی‌که کتاب مقدس آنها از غرق شدن فرعون در هنگام دنبال کردن موسی سخن میگوید اما از نجات جسد هیچ سخنی بمیان نمی‌آورد و با خود می‌گفت آیا امکان دارد این مومیایی همان فرعونی باشد که موسی را دنبال میکرد؟

و آیا ممکن است که حضرت محمد هزار سال قبل از این قضیه خبر داشته است؟

او در همان شب تورات و انجیل را بررسی کرد اما هیچ ذکری از نجات جسد فرعون به میان نیاورده بودند.

پس از اتمام تحقیق و ترمیم جسد فرعون، آن را به مصر باز گرداندند ولی موریس بوکای خاطرش آرام نگرفت تا اینکه تصمیم گرفت به کشورهای اسلامی سفر كند تا از صحت خبر در مورد ذکر نجات جسد فرعون توسط قرآن اطمینان حاصل نمايد.

یکی از مسلمانان قرآن را باز کرد و این آیه را برای او تلاوت نمود:
{فَالْیَوْمَ نُنَجِّیکَ بِبَدَنِکَ لِتَکُونَ لِمَنْ خَلْفَکَ آیَةً وَإِنَّ کَثِیراً مِنَ النَّاسِ عَنْ آیَاتِنَا لَغَافِلُونَ} [یونس:92]

ما امروز پيكرت را [از آب‏] نجات مي‌دهيم تا عبرت آيندگان شوى، و همانا بسيارى از مردم از آيت‏هاى ما بى‏خبرند
این آیه او را بسیار تحت تآثیر قرار داد و لرزه بر اندام او انداخت و با صدای بلند فریاد زد: "من به اسلام داخل شدم و به این قرآن ایمان آوردم."

موریس بوکای با تغییرات بسیاری در فکر و اندیشه و آیین به فرانسه بازگشت و سالها در مورد تطابق حقائق علمی کشف شده در عصر جدید با آیه های قرآن تحقیق کرد.

حاصل تلاش سالها تحقیق این دانشمند فرانسوی کتاب "قرآن و تورات و انجیل و علم بررسی کتب مقدس در پرتو علوم جدید" بود.

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006091046142063.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201006/201006091046144550.jpg

البته جا دارد که در پایان این شعر گفته شود که :

چراغ ظلم و ظالم تا دم آخر نمی سوزد         اگر سوزد، شبی سوزد، شب دیگر نمی سوزد

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با احترام
خلیل حیدری
وَجَاوَزْنَا بِبَنِي إِسْرَائِيلَ الْبَحْرَ فَأَتْبَعَهُمْ فِرْعَوْنُ وَجُنُودُهُ بَغْيًا وَعَدْوًا حَتَّى إِذَا أَدْرَكَهُ الْغَرَقُ قَالَ آمَنتُ أَنَّهُ لا إِلِـهَ إِلاَّ الَّذِي آمَنَتْ بِهِ بَنُو إِسْرَائِيلَ وَأَنَاْ مِنَ الْمُسْلِمِينَ «90» آلآنَ وَقَدْ عَصَيْتَ قَبْلُ وَكُنتَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ «91» فَالْيَوْمَ نُنَجِّيكَ بِبَدَنِكَ لِتَكُونَ لِمَنْ خَلْفَكَ آيَةً وَإِنَّ كَثِيرًا مِّنَ النَّاسِ عَنْ آيَاتِنَا لَغَافِلُونَ «92»
وبنى اسرائيل را از دريا گذرانديم ، پس فرعون و لشكريانش آنان را از روى ستم وتجاوز دنبال كردندتا هنگامي كه بلاى غرق شدن ، او را فروگرفت ، گفت : ايمان آوردم كه هيچ معبودى جز همان كه بنى اسرائيل به او ايمان آوردند ، نيست و من از تسليم شدگان [ در برابر فرمان هاى حق ] هستم . « 90» [ به اوگفته شد : ] اكنون [ كه به نابودى خود يقين دارى و زمان بازگشت به خدا سپرى شده ايمان مي آورى ؟ !] در حالى كه پيش از اين عصيان مي ورزيدى و از تبهكاران بودى ؟ « 91» پس امروز تو را با بدن بى جانت نجات مي دهم [ وبر بلندايى از ساحل دريا مي گذارم ] تا براى آيندگانت نشانه اى [ از قدرت ما و زبونى و خوارى گردنكشان ] باشى ; و يقيناً بسيارى از مردم از نشانه هاى ما بى خبرند . « 92»

>>>   درقصه فرعون عبرت است برای کسیکه از خدا بترسد. (قرآن)
امان الله

>>>   این افسانه بافیها نشان میدهد که بخیر اسلام نفسهای آخر خود را میکشد که شروع به پخش اینگونه دروغها و شایعات کرده اید.
مصریان عادت داشته اند تمام وقایع مهم هر سال خود را بنگارند. و جالبتر اینکه در تمام نوشته های آنها کوچکترین اشاره ای به موسی، ابراهیم و نوح پیدا نشده است. این بخوبی نشان میدهد که اینها اشخاصی بوده اند ساخته و پرداخته ی ذهن قوم بنی اسراییل و هیچ وجود خارجی نداشته اند. و قرآن هم که 90 درصدش عینا رونوشت تورات است. حتی محمد خود را آنقدر زحمت هم نداده است که در بعضی جاها کلمه ی یا بنی اسراییل را تغییر دهد و مثلا بگوید یا اعراب، یا مردم مکه، یا مردم مدینه...

>>>   ودر اخير مسلمان نيز شد. وكتابش واقعا يك كتاب خيلي دقيق وارزشمند هست.

>>>   تشکر از شبکه اطلاع رسانی افغان پیپر بسیار یک مطلب جالب بود. واقعآ دین اسلا م یک دین کامل است باید کافران از جسد فرعون پند بیگیرند و به دین مقدس اسلام ایمان بیاورند و بگویند که خدا وند (ج) یکی است و محمد (ص) بنده و رسولش است. و در پایان لعنت به آن کسی که به دین مسیحت مشرف میشوند.
و داز شهر بنگلور هندوستان.

>>>   خیلی‌ جالب بود.
مشکل مردم اینجاست که اطلاعات درست ندارند یا که غرق در امور دنیوی هستند که دیگر از خود و دیگر مساله‌ها دور میمانند.
جعفر میرزائی
El cajon,CA 92021

>>>   تشکر فراوان از دست اندر کاران شبکه اطلاع رسانی افغانستان بخاطر ساختن چنین سایتی اطلاعاتی
شما ها آنگونه استادانی هستین که خود مصروف کاری خود و کلام شما رهنما و باعث افزایش دانش دیگران میشود.
خداوند متعال اجر این همه خدمات شما را صد برابر بدهد
میرویس سعادت

>>>   با عرض سلام خدمت خواننده گان نشریه عالی افغان پپر، طوریکه در فوق شما مطالعه نمودید جسد فرعون را خداوند(ج) برای عبرت دیگر بنده گان اش سالم نگهداشته است تا با دیدن آن از اعمال شوم و پلید دوری نموده و راه حق، راستی، عدالت،اخوت و دیگر اعمال نیک را برگزینند تا در دنیا و آخرت رستگار باشند. پس برای ما مسلمانان لازم و ضرروی است تا دین مقدس اسلام را که دین ما است و بهترین و کاملترین دین در جهان است بطور جدی و قاطعانه در برابر دسایس کفار و ملحدین از آن حمایت نمائیم و نگذاریم که منافقین و کفار به اعمال........ فائق آیند. بنابرین از برادران مسلمان خویش که این مطلب را میخوانند صمیمانه خواهشمندم تا این مطلب جالب را که مسلمان شدن پروفیسور موریس نیز در آن ذکر شده است یا بطور شفاهی و یا از طریق ایمیل برای دیگر برادران مسلمان ارسال نمایند و انشاء الله در ازای این کارشان خداوند پاک(ج) برای شان اجر و پاداش نیک را اعطا خواهد نمود و هر مسلمان که بخاطر پیشرفت وترقی دین مقدس اسلام تلاش میکند صد فیصد در دنیا و آخرت موفق و کامیاب است. زنده باد اسلام، زنده باد تمام مسلمین جهان.
فردین.

>>>   ایا جای تعجب نیست که یک پرو فیسور بعد از فهمیدن یک ایت قران مسلمان میشود ولی هزاره های کشور ما عیسوی میشوند
بنأ دفع حادثه باید قبل از وقوع أن شود تا متباقی أنها پیش ازینکه مرتد شوند(در حالیکه فعلأ هم چندان غیر مرتد نیستند)
؟؟؟//
سلام از بخشان

>>>   دروود بر دست اندرکاران این نشریه و همه ی خواننده گان عزیز:
با آنکه همه میدانند و حتی کفار نیز درین اواخر به حقایق حقانیت پی برده اند و رو به اسلام می آورند بعضی اشخاص مرتد و بی سروپایی هم پیدا میشود که خود را هنوز در درون دایره جهالیت دور میدهد و افکار پلیدش را بازگو مینماید البته گفته من بر میکردد به نظرات یکی از خواننده گان در بالا که خومد هم نمیداند در کجا هست و چه میکند و اینرا نیز نمیداند که جامعه ی اسلامی حتی کفر از بوی تعفن وی خسته شده اند

>>>   نظر دهند ه سو م مرتد است یا از پخش کننده ها ی مسیحیت در کا بل .
وطنیا ر

>>>   چراغ ظلم ظالم تا دم محشر نمیسوزد اگر سوزد شبی سوزد شبی دیگر نمیسوزد.

>>>   اعضای محترم سایت!
توجه داشته باشید که بقول آقای امرالله صالح شما هم تبدیل به بنگاه خبری شبکه های استخباراتی نشوید.
جای تاسف است که خبرمسیحی شدن عده ای ازهموطنان که هنوزهیچگونه صحت وسقم آن معلوم نیست چنین بازتاب داده ومایه ننگی رادر دامن پاک یک قوم که یقینا خود تان نیزازهمان قوم هستید بگذارید.
نوکری کردن برای بیگانگان ونان در آوردن ازاین راه تنها منحصر به بدنام کردن قوم شان نمی گردد.شما می توانید بادرج خبرهای در ارتباط فعالیتهای مخفیانه آمریکاییها درافغانستان مسرت خاطر اربابان تان را فراهم بسازید.دیگر نیاز به این ندارد که نظریات خوانندگان را درارتباط مسیحی شدن هزاره ها باحرارت وخبرداغ منتشرنمایید.
ازخدا بترسید تاخشم خلق خدا که همان خشم خدا خواهد بود برسرتان فرود نیامده ازاین کارها دست بردارید ونان را ازراه قلم بانام ننگ تان بخورید.
یک مطلبی را (انگل خون درجامعه)شیخ آصف محسنی قنداری وسید هادی بهسودی باحمایت شبکه های استخباراتی تهیه نموده وشما هر روز به آن پروپال می دهید.
چنانچه دراین مورد پاسخ دارید خوشحال می شوم که پاسخ آن رابشنوم.اگر نشر پاسخ تان رادرسایت مصحلت نمی دانید می توانید آن رابه ایمل شخصی اینجانب بفرسیتد.
کریم فاضلی

>>>   احمد جاوید
ایا جای تعجب نیست که یک پرو فیسور بعد از فهمیدن یک ایت قران مسلمان میشود ولی هزاره های کشور ما عیسوی میشوند
بنأ دفع حادثه باید قبل از وقوع أن شود تا متباقی أنها پیش ازینکه مرتد شوند(در حالیکه فعلأ هم چندان غیر مرتد نیستند) نوشته فوق نظر یکی ازخوانندگان شما می باشد که نظرشان را بدون هیچگونه دقتی چاپ نموده اید این بزرگترین توهین درحق یک قوم می باشد.چگونه اجازه داده می شود یک حکم کلی در باره یک قوم نماید

>>>   تعجب است از این سایت که این همه تبلیغات علیه قوم هزاره را بخش می کند واقعا نمی دانم چه سیاستی را تعقیب می کند چون این سایت حتی برخی اوقات معمولی ترین کامنت ها را سانسور می کند ولی توهین بزرگ به یک قوم بزرگ و متدین را اینگونه با اشتیاق نشر می کند!!

>>>   هزاره های افغانستان مردم شریف با وجدان و مسلمان خوبی هستند .اینکه شبکه های غربی با دادن پول نان و انواع تبلیغات مذهبی انها را به دین عسویی مرتد میکنند انها جز خیلی کم و بی ارزش هستند که امیدوارم بعد از رفتن این شیطانها گم خواهد شدند.
مندوزی

>>>   بنظربنده این سایت بانشر مطلب فوق درمورد جسد مومیایی شده فرعون وبیان وتوضیح عظمت اسلام ، بزرگترین خدمت را درراه دین اسلام وروشن ساختن حکمت وواقعیت های نهفته قران عظیم الشان ، انجام داده است. موفقیت های مزید تان را درعم عرصه های زندگی خواهانیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است