افزایش چشمگیر جرایم بیگانه ستیزانه در اتریش
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۴/۱۱/۱۹ کد خبر: 111500 منبع: پرینت

آژانس فدرال حفاظت از قانون اساسی و مبارزه با تروریسم اتریش درباره افزایش خشونت راست افراطی، حملات به پناهندگان و افزایش جرائم بیگانه ستیزانه در کشورش در سال گذشته هشدار داد.

به گزارش روزنامه اتریشی "کوریر"، آژانس فدرال اتریش برای حفاظت از قانون اساسی و مبارزه با تروریسم (BVT) درباره افزایش تعداد جنایت های بیگانه ستیزانه در کشورش هشدار داد.

بر اساس اطلاعات این نهاد امنیتی در اتریش شمار جرایم بیگانه ستیزانه در اتریش سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است.

به گفته "پیتر گریدلینگ، رییس این نهاد امنیتی در اتریش شمار این جرایم در سال گذشته بالاتر از شمار آن ها در سه سال گذشته روی هم در سال های 2012، 2013 و 2014 بوده است.

آژانس فدرال اتریش برای حفاظت از قانون اساسی و مبارزه با تروریسم از افزایش چشمگیر حملات به پناهجویان، حمایت کنندگان از آن ها و اقامتگاه هایشان خبر داد.

این نهاد امنیتی در این باره ابراز نگرانی کرد که با افزایش روزافزون شمار پناهجویان همچنین حملات به آن ها هم افزایش می یابد. از این رو اینگونه جرایم از سال 2015 به صورت جداگانه ثبت می شود. در اصل تعداد حملات به پناهندگان و آسیب رساندن به اموال آن ها از هر سه ماهه به سه ماهه بعدی افزایش می یابد.

به گفته "گریدلینگ" 323 مورد جرایم نژاد پرستانه و بیگانه ستیزانه در سال گذشته وجود داشته است در حالی که در سال 2014، 111 مورد از اقدامات این چنینی وجود داشته است که افزایش شه برابری را نشان می دهد.

وی همچنین از جدایی و چند قطبی شدن روزافزون جامعه که همچنین در اینترنت و زبان خود را نشان می دهد سخن گفته و تاکید کرد که بخصوص ما می بینیم که همچنین در اعتراضات در اماکن عمومی پتانسیل برای خشونت افزایش می یابد. این ها تحولاتی است که ما با نگرانی زیادی آن ها را می بینیم.

این مقام امنیتی در اتریش همچنین تصریح کرد که ما هرگز مانند حالا تا این حد پرونده های مربوط به تروریسم نداشتیم و با افزایش این چنینی جنایات راست افراطی روبرو نبوده ایم.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است