خلیلزاد: باید فشار بیشتری بر پاکستان وارد شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۷    ۱۳۹۴/۱۱/۱۸ کد خبر: 111475 منبع: پرینت

جنگ و صلح افغانستان، یکی از پیچیده ترین و پر ابهام ترین بحث هایی است که اذهان عامه و محافل سیاسی و جامعه مدنی را نگران ساخته است. مذاکرات صلح نیز از جمله سوالات و ابهامات است.

داکتر زلمی خلیلزاد سفیر پیشین آمریکا در افغانستان گفت: فشار آمریکا و چین باید بر پاکستان آنقدر زیاد شود که این کشور، منافع سوق الجیشی خود را در خطر ببیند و اگر کمک جدی در آوردن صلح در افغانستان نکند، تحت فشار بیشتری قرار بگیرد.

وی افزود: فعلا هم شرایط طوری نیست که فشاری که ضروری است بر روی پاکستان آورده شود. باید در نظر داشت که افغانستان جزو یک بازی بزرگ بین المللی و منطقه ای است.

خلیلزاد گفت: درست است که این موضوع برای افغانستان مهم ترین مساله است اما برای قوای بین المللی، این جزوی از کارهایی است که در سطح دنیا می کنند، فعلا هم چین و آمریکا روابطی با پاکستان دارند و دلایلی برای رابطه خود با این کشور دارند. به طور کل، در نشست های چهارجانبه آمریکا نقش بیشتری دارد. دلیل آن هم موجودیت قوای آمریکا در افغانستان و در میدان جنگ است، چین این شرایط را ندارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باید فشار برای خودت وارد شود که طالبان همرای کرزی به شمال روان میکردید

>>>   خلیل زاد از جمله جواسیس بین المللی و از تیم فاشیستان وطن فروش در افغانستان است که در ظاهر دشمن پاکستان و در باتن فروخته شده وغلام شان است حالا مردم این تیم وطنفروش و غلامان حلقه بگوش امریکا و پاکستان را بخوبی میشناسند.

>>>   خلیل زاد وقتی در باره مشکلات افغانستان فکر میکنی ویا ابراز نظر میکنی تو منحیث یک آمریکایی فکر میکنی یا مثل یک افغان مطمئن هستم که از هر جا که تمویل وتامین میشوی برایت مهمتر است زیرا تالی تو از انجا پر میشود اما جالب اینجاست که تو در حا حاضر حتا از نظر ظاهری شباهت به یک افغان نداری حتی اگر پیراهن وتنبان به اصطلاح ملی را هم به تن کنی واین شاید برایت یک افتخار هم باشد وبه این ترتیب احساس آرامش مثلآ وجدان میکنی بد به حال تو وهمفکرانت

>>>   باید تحـــــریم ها وضــــع شوند تا این کشور منافقف وترورست میلمان شود
ر

>>>   این جناب زمانی که روی قدرت بود چرا موضوع را حل نکرد اوضاع را از ان چه بود وخیم تر و پیچیده تر ساخت و رقت و...

>>>   سلاح مهمات شمال را بنام دایاک جمع اوری کرد وبه طالبان توزیع کرد

>>>   اقای خلیل زاد وکشور متبوعش ملت ها را کور وکر وگنگ میدانند وچنین مینمایند که گویا انها در قضایا نقشی ندارند این فلان کشور است که اسباب کشتار ملت ما را ظرف این سه دهه مهیا ساخته اند واقعیت چنین نیست ان فلان کشور برای بدست اوردن یک مشت پول ابزار دست شما است اصل فضیه وهمه قضایایر جهان را شما میسازیداگر شما خواسته باشیدضرورت به جلسه ونشست نیست میتوانید با یک تیلقون قضیه را حل وفصل کنید مگر شما نبودید که طالب را در کویته ایجاد نمودیدمگر همین شما نیستید که انها را ذریعه ای هلیکوبتر ها به شمال انتقال میدهید ؟شما را به عیسی ای مسیح قسم که حد اقل از ترفند وفریب باز ایستید دیگر کسی باین حرف ها بازی نمیخورد حقیقت چون افتاب روشن است همه میدانند که مسبب اصلی در کارهای دنیا شما هستید وبس
نیم جان از نیم روز

>>>   در مرکز قدرت وجنایت جهانی جناب عالی قرار دارند به مردمی که لقمه نان برای خوردن ندارند مشورت میدهید تعینات اراکین ازان محل رهبری میشود شما به ادرس کدام مرجه توصیه فشار بالای اسراییل دوم صادر میکنید.
کابلی

>>>   دامنه آدم ربایی تروریست های افغان به ولایت فاریاب رسید
تروریست های افغان در مناطق اوزبیک نشین فاریاب آدم ربایی را شروع کرده اند. آنان شب گذشته موترهای مسافربری را توقف داده و ده ها تن را مورد بازجویی قرار دادند و به گفته ی مقامات امنیتی ولایت، دو تن از مسافران را با خود بردند. از سرنوشت این دو تن هیچ اطلاعی در دست نیست.
در همین حال خبرنگاران محلی گزارش کرده اند که والی ولایت فاریاب، روز گذشته یونیفورم نظامی به تن کرده و برای نبرد با طالبان راهی ولسوالی پشتونکوت شده است. ولسوالی پشتونکوت یکی از مناطق اصلی مردم اوزبیک می باشد که در چند دهه ی گذشته با جابجایی ناقلین، نام آن تغییر کرده و نام پشتونکوت بر آن گذاشته شده است.

>>>   داکتر صاحب خلیل زاد!
نشود که در اثر فشار آوردن زیاد به پاکستان، بمب اتمی اش بترقد؟

>>>   جناب اقای خلیل زاد چرا پاکستان ؟ در هیچ جای دنیا دیده نشده که بجای قاتل کارد را محاکمه نماتیند این همسایه ای ما از بیچارگی وبی روزگاری باقبول هرنوع ذلت اله ای دست وابزار شما شده دساتیر وفرامین شما را تطبیق واجرا مینمایند اصلی دشمنی را با ملت های مستضعف شما دارید در کوبا وامریکای جنوبی ودر کوریای شمالی و کشور های افریقای همه جا شما رنج می افرینید وزحمت می اورید وملت هارا بجان هم می اندازید وسیل خون جاری میسازیدنمیدانم چه وقت از کشتار انسانها سیر میشوید وخون ریزی را متوقف میسازید
میدانیم شما مجبور هستید وبرای سیر نمودن شکم هم وطن های خود باید به شکار ادامه بدهید اما نمیشود منابع دیگری غیر از خون ریزی سراغ کنید وبگذارید همین انسانهای مستضعف وگرسنه وپا برهنه وبی لباس چند صباح نفس راحت بکشد ودر غم اولاد های بدون تحصیل ودوا وبدون شیر وبی خانه وکاشانه ای خود باشند اگر به لحاف نیاز دارند وشما برایش نمیدهید کفن پوشش نسازید وبعوض شیر - طفل معصومش را با مرمی نکشید واگر نمیتوانید به ان مسکین وبینوا خانه بسازید به قبرش نبریدو... خوب است منابع مالی کشور ها ورزق وروزی ملت هارا به هر شکلی ممکن برباید ولی برای خدا بگذارید انها زنده باشند مگر فاجعه ای بیشتر از سی سال کشور مارا غیر از شما دیگر چه کسی میتواند با این بی رحمی ووحشت سامان دهد؟
مشو غماض کس نزدیک شاهان بترس اخر زاهی بی گناهان
که اه بیگناهان سخت گیرد بسی کس را زتخت وبخت گیرد
یک روزگاری کمونیست های بی عقل از امپریالیزم شما شکوه مینمودند وانواع القاب خشن را بشما نسبت میدادند ما ان اتهام ها را به بی باوری مینگریستیم کنون که ان مزدورها با شما یکجا گردیده اند وهمه بدون استثنا در خدمت شمنا قرار گرفته اند ما باین باور رسیدیم که حد اقل انچه انها می گفتند درست از اب درامد
لالی از ننگرهار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است