سویدن، وعده کمک یک میلیارد دالری داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۶    ۱۳۹۴/۱۱/۱۷ کد خبر: 111423 منبع: پرینت

اندرس شوبرگ سفیر سویدن مقیم کابل با محمد محقق معاون ریاست اجرایی دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار پیرامون، اوضاع امنیی کشور، روند گفتگوهای صلح، انتخابات و اوضاع مهاجران در اروپا بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

معاون دوم ریاست اجرایی ضمن تشکر از کشور سویدن بابت کمک های شان طی 15 سال گذشته و نیز اظهار نگرانی از وضعیت مهاجران در اروپا و برشمردن مشکلات آنان در راه رسیدن به اروپا گفت: افغانستان توقع دارد تا کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور دوست سویدن با مهاجران بر اساس کنوانسیون های بین المللی و تفاهمنامه های میان دو کشور برخورد نماید.

در مقابل سفیر سویدن مقیم کابل اطمینان داد که کشورش در کمک به افغانستان در کنار مردم این کشور خواهد ماند و طی ده سال آینده یک میلیارد دالر به افغانستان کمک می نماید ایشان با اشاره به قضیه مهاجران بر اساس چهارچوب قوانین و کنوانسیون های بین المللی، قراردادهای دوجانبه و نیز با در نظرداشت قوانین داخلی سویدن با مهاجران برخورد خواهد کرد.

همچنین سفیر سویدن در مورد حوادث تلخی چون اختطاف ها، که در یک سال اخیر برای مردم هزاره جات به وقوع پیوسته است نیز ابراز تاسف نموده و با استاد محقق غم شریکی نمودند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این یک ملیارد را صرف برای محقق صاحب داده اند طوریکه پاکستان چند ملیون کلدار برای حضرت صاحب کمک داده بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است