شش خبر ، شش شایعه
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۳    ۱۳۹۴/۱۱/۱۶ کد خبر: 111400 منبع: پرینت

1
نماینده و مشاوران رسمی بانوی اول کشور از طرف شخص ایشان برای دلداری خانواده های شهدا رفتند.
این خانواده ها که از قبل برای شان اعلام شده بود که نماینده های بانوی اول کشور برای کمک مالی به آنان مراجعه می کنند، با کمال تعجب و ناباوری و با پر رویی برای هرخانواده بین چهارهزار تا هشت هزار افغانی کمک کردند.

2
آوازه است که یکی از دختران رحیمه جامی وگیل هرات به نام رزماه جامی به خدمت جنرال دوستم درآمده است.
این دو همواره در شیرپور به معاشرت همدیگر مصروف هستند. گفته می شود جناب جنرال صاحب برای پسر وکیله صاحب موتر لکسس نیز تحفه نموده است.

3
دايكندي را به امان خدا رها كرده اند.
از ٣٠ رييس درادارات ولايت دايكندي نزديك، به ٢٠ رييس در كابل به سر مي برند. والي و معاون والي نيز در كابل اند و اين ولايت هنوز فرمانده امنيه ندارد.

4
فساد تازه در تقرری های ولایت هرات.
اعضای هیات امتحان، نزدیکان شان را در گمرک ولایت هرات مقرر می کنند.
اسناد دست یافته نشان می دهد، بسیاری از افراد که در بست های خالی اداره گمرک ولایت هرات ثبت نام کرده و امتحان دادند، اعضای خانواده ی هیات اخذ امتحان اند. در این میان حاجی محمد انور که عضو شورای ولایتی ولایت هرات و عضو کمیته اخذ امتحانات است، فرزند اش زلمی را امتحان خواهد گرفته است.

5
فاروق وردک به دولت اخطار داده است که اگر دزدي من را افشا كنيد من هم وطن فروشي شما را افشا مي كنم.
وی ادعا کرده است که در بدل امضاي قرارداد با پاكستان سه فرد مهم در ارگ 70 میليون دالر بدست آورده اند.

6
فراخوان سنگسار هما سلطانی نماینده مجلس
احمد شاه رمضان نماينده مردم ولايت بلخ در پارلمان، خطاب به اعضاي خانواده هاي شهدای 34 ولايت افغانستان كه عضو خانواده هاي شان را در حملات انتحاري از دست داه اند گفته است: اگر اعضاي خانواده هاي قربانيان حملات انتحاري مي خواهند بياييند هما سلطاني را در خانه اش سنگسار كنند، من حاضرم تمام مصارف به شمول ترانسپورت آنها را بپردازم.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هر كس ... بانوي اول اين كشور يا نماينده مادر و خواهر من وتو شده نمي تواند ،
ما صاحب داريم ، كسيكه اضافه از سي سال در خدمت بيگناه ها قرار داشت. نه خودش و نه زنش و نه أولادش مي تواند نمايند باشد.
زازي

>>>   واقعا متاسف هستم که می بینم چند موشت دزد و غارتگر و بیسواد بر ملت افغانستان حکومت می کنند . اگر این مقاله بنام حبیب الله یوسفزی در اینجا نشر می شد بی شک شما اذعان می داشتید که این مقاله دروغ و حقیقت ندارد . نمی ندانم شما دوستان افغانی دل شما بی کدام اشخاص خوش است که طرفداری انان را می کنید. زنده یاد کسانی که جان های خدا را فدای وطن کردند . و ننگ بر کسانی باد که در رکاب امریکا علیه ملت مظلوم افغانستان می جنگند و مردمان این وطن را به قتل می رساند ننگ باد ننگ باد .
حبیب الله یوسفزی

>>>   هما سلطاني << من طاقت سنگسار شدن ندارم اگر هم طاقت سنگسار شدن را داشته با شم
حوصله اش ندارم
جاغوری

>>>   هیچ امتحانی از گمرک گرفته نه شده است
هر کس این دعوا را میکند در بورد رسیده گی به شکایات شکایت ثبت نموده مورد بررسی قرار خوواهد گرفت در غیر آن اهانت به یک نهاد خوب نیست

>>>   روشن و بی پرده باید سخن گفت !
چند روز اخیر رسانه ها و شبکه هایی اجتماعی مصروف بررسی وضعیت دهنه غوری ولایت بغلان و معامله یک آدم بنام گلاب منگل که وزیر اقوام و قبیله است و واگذاری این منطقه به طالبان بود.
تقریبا همه مصروف شاخه ها بود و به اصل و ریشه ای اصلی قضیه پرداخته نشد.
گلاب منگل مامور است و مزدور اصل قضیه ساختار نظام است و ترکیب آن که در همان آغاز مرحله بعد از طالبان باریش و با حمامه و به صحنه آمدن طالبان با نکتایی و بالبسرین درسال 2001 ، خلیل زاد ، کرزی ، غنی ، جلالی ، حنیف اتمر ، انورالحق احدی ، اینها همه مامور تحقق برنامه مشخص تحکیم حاکمیت قبیلوی با استفاده از امکانات مادی و قدرت نظامی ، استعمار درکشورما اند..
این پروسه پیشینه ای تاریخی دارد که از عبدالرحمن تا امان الله ونادر و ظاهر ، داود و طالبان می رسید که همه وهمه در زمینه تفوق طلبی و برتری جویی و تحکیم حاکمیت قبیله درمناطق غیر پشتون آغاز شده بود.
بعد سال 2001 پروسه جابجا سازی طالبان و افراد مسلح قبایلی درمناطق شمال توسط کرزی به همکاری وکمک مستقیم خلیلزاد و عملیاتی سازی حنیف اتمر آغاز شد و این پروسه را غنی تا امروز تداوم بخشید .
تبلیغات براه انداخته شده اختلاف کرزی وغنی برنامه ای است که توسط همین گروپ برای اغواگری و عوام فریبی و ذهنیت سازی ، سازمان یافته ، هیچ گونه اختلافی وجود ندارد ، همه درجهت تحقق یک برنامه کارمی نمایند.
طرح اصلاح این نظام خاک زدن به چشم مردم است ، اصلاح این نظام با همین قوانین و همین ترکیب ممکن نیست .
راه حل این قضیه تغیر نظام به یک نظام قانونمند و مردم محور است .

>>>   اگر این هما سلطانی بیوه ملاعمر سنگسار شود کار خوبی نیست چون بیوه است

>>>   حبیب الله یوسف تو و همه طالبان نوکران آمریکا هستید و تمام ماش شما را آمریکا میدهد و طالبان در افغانستان هیچ جایگاهی ندارند چون طالبان فقط یک ابزار سیاسی در دست آنریکا هستند که امریکا از طالبان بی سواد و وطن فروش فقط برای اهداف سیاسی خود استفاده میکند
ما ملت افغانستان همه چیز را میفهمیم و میدانیم که طالبان و داعش ساخته دست آمریکاست.
ای طالبان به خاطر خداوند بیایید مسلمان شوید و مطیع فرمانهای آمریکا و پاکستان نشوید و این گونه برادران خود را با انتهاری های خود به مرگ نبرید
ای طالبان ما ملت افغانستان شما را نمیخواهیم شما همه وطن فروش و نوکران امریکا و پاکستان هستید . طالبان به لیاز خدا برید همون امریکا و پاکستان انتهاری کنید
حمعی از مهاجرین مقیم تهران

>>>   پاکستان زی شایعه است حقیقتش معلوم نیست

>>>   به نظر دهنده اول!
بعضی لغات ها و یا واژه هایی که با تغیر زیر و زبر آن، مفهوم آن تغیر میکند، باید به آن زیر و زبر اضافه کرد، تا معنی آن واژه دقیق معلوم شود.

>>>   هما سلطانی این .. ملا عمر که بگفته خودش ملا عمر را درخانه اش نکهداشته بود بجز ارز ...دیگر چه ارتباطی با ملاعمرکور داشت این زن خطا کار جنایت پیشه تحت الحمایه ای اس ای خوب درک کرده که هم در حکومت کرزی وهم در حکومت فعلی همکاری با طالبان ترورست وجود دارد بی حراس در دفاع از ترورستان طالبان سخن میزند واگر چننین نیست ایا یک ... پیشه چنین کلمات را باه نفع ترورستان اظهار وبیان کرده میتوانست در حالیکه این چنین حرف ها در ازادی بیان جای ندارد که در عدم سرکوب همچو وطنفروشان جاسوس ازادی بیان را بهانه سازند اگر چنین نیست پس چگونه امکان دارد که ارگانهای عدلی وقضایی در مقابل دستور ریس جمهور خاموش بنشینند وکرنش کنند بار ها دیده شده که بعضی اشخاص به اشتباه اینکه شخص باطالبان ارتباط دارد گرفتار شده وزندانی گردیده اما هما سلطانی شرارت پیشه جنایتکار که از طریق وسایل اطلاعاتی ورسانه ای با صدای پلیدش سریعا انهم از تربیون دولت حمایت وارتباط خود را با طالبان بیان میکند اما هیچ ارگانی انرا گرفتار ومورد تحقیق ومحاکمه نمی کشاند حتی در موقف ان اندکی تغیر هم صورت نمیگرد در حالیکه موقف اش هم غیر قانونی است .

>>>   زازی جان ، آقای غنی در خدمت بیگانه ها قرار داشت یا در خدمت بیگناه ها؟!

>>>   خدمت علی خان لغمانی وزرماه نزد جنرال صاحب یک چیز است چون به اوهم موتر لکسس داده بود
ر

>>>   میگویند جنرال صاحب از حکومت فاصله گرفته در حالیکه دروغ است وجنرال صاحب مصروف خدمت به مردم است !

>>>   هما سلطاني بيد سنكسار شود بلكه براي يك ماه در باغ وحش به نمايش مانده شود

>>>   هههه
کدام کار در بانک مرکزی شده خبر ندارید که نشر کنید؟

>>>   اکثریت واقعیت ها اول شایعات و بعد در سری چوک و بعد واقعیت آن بر ملا می شود . سیفی

>>>   فساد فاروق وردگ به تناسب فساد های اقایان بسم الله محمدی که برای پشقل گلهای وزارت دفاع 70 ملیون افغانی را اختلاس نموده است قابل مقایسه نمی باشد واین یک توطیه ازطرف سقاو ها وپنچرمین ها است .
رستم

>>>   بلی رحیمه جامی یک دختر بنام رزما دارد که در ترکیه تحصیل کرده است و مقبولترین دخترش مسیاشد و پسرش از بی بند و بار ترین جوانان میباشد شاید این موصوع 90 قیصد درست باشد

>>>   در بانک مرکزی بسیار کار ها شده. چقدر کار دارید. باید اداره نشر کند . در خزانه اش کدام کار خراب شده.

>>>   اقای ستار سعادت !
شما در صفحه ...تان عملیات پاک سازی نیروهای امنیتی افغانستان را در بغلان از و جود گروه تروریستی طالبان نسل کشی قومی عنوان کرده اید
شما خوب می دانید که طالبان دشمنان مردم افغانستان هستند. هرآن کس که با دشمن همکاری و همیاری می کند مرتکب خیانت ملی می شود . نیروهای امنیتی افغانستان حق دارند که جلوی حضور ونفوذ طالبان را گرفته و آنان را سرکوب نمایند .
لطفا مساییل را قومی نسازید . من به عنوان یک بغلانی برای روشن شدن اذهان مردم افغانستان مساییل زیر را نوشته کرده ام .
ولایت بغلان دارای چهارده واحدا اداری است .
1- ولسوالی خوست (تاجک نشین ) ، امن .
2- ولسوالی فرینگ (تاحک نشین ) ، امن .
3- ولسوالی گذرگاه نور( تاجک نشین ) ، امن .
4- ولسوالی ده صلاح ( تاجک نشین ) ، امن .
5- ولسوالی بنو ( تاجک نشین ) ، امن .
6- ولسوالی پل حصار ( تا جک نشین ) ، امن .
7- ولسوالی خنحان ( تاجک نشین ) ، امن .
8- ولسوالی تاله و برفک تاجک نشین وقسما هزاره ) ، امن .
9- ولسوالی دوشی ( ایماق ، تاجک ، پشتون ، گجرو اکثرا هزاره اسماعیلیه ) ، امن بوده و اما بخش های ازکیله گی که پشتون نشین است نا امن می باشد .
10- ولسوالی دهنه غوری که که باشندگان آن را اکثرا ایماق ها ، تاجک ها ، هزاره های اهل تشیع و هزارها اسماعیلیه تشکیل می دهند امن میباشد . ازینکه راه این ولسوالی از مسیر دندغوری می گذرد که اکثریت باشندگان آن متعلق به یک قوم " پشتون " بوده مرکز پرورش و حمایت طالبان می باشد . این منطقه چندی قبل به پا درمیانی هییات حکومت مرکزی تحت ریاست گلاب منگل وزیر اقوام و قبایل به طالبان واگذار گردیده بود که این کارسبب گسترش قوت طالبان نیز شده است .
11- ولسوالی بغلان مرکزی که باشندگان آن متشکل از ایماق ها ، تاجک ها ، اوزبیک ها ، عرب ها و پشتون ها بوده و اما مناطق که پشتون نشین میباشد تحت کنترول طالبان قرار دارد . موجودیت طالبان در آن مناطق سببب شده است تا طالبان بخش های دیگری بغلان را نیز تحت حاکمیت شان داراورند . قابل ذکر است که در بخش های که طالبان حاکمیت دارند بالای اهالی آن مناطق ظلم کرده مال مردم را به غنیمت می گیرند ، مردم را به بند می کشند و حتا دست به قتل مردم بی گناه می زنند . ازینکه آقای عبدالستار سعادت خودش باشنده بغلان مرکزی بوده این مسااییل را بهتر می داند و نباید حقایق را وارونه انعکاس دهد .
همه مردم بغلان می دانند افراد و اشخاص معلوم الحال با استفاه از حضور حاکمست طالبان اقدام به حذف فزیکی چهره های متنفذ قومی و فرماندهان محلی متعلق به اقوام غیرپشتون زده و حالا هم ادامه دارد .
اقای سعادت خوب می داند که قوم هایش در بغلان برمردم ظلم روا می دارد . نباید خاک برچشم مردم زد و حقایق را کتمان کرد .
طالبان دشمن مردم افغانستان بوده و کسانیکه این گزوه تروریستی را حمایت کرده و خانه های شان را به عنوان پایگان در اختیار آنان قرار می دهند مرتکب خیانت می شوند .
جناب عبدالستار سعادت خوب می داند که کی ها در بغلان از طالبان حمایت می کنند ؟ باید نام های این افراد را افشا کند .
12- ولسوالی نهرین که اکثرتاجک نشین بوده و دز قسمت های آن ایماق ها و پشتون ها هم زندگی می کنند . دز بخش های که پشتون نشین ا ست نا امن می باشد .
13- ولسوالی جلگه که باشندگان آن را ایماق ها و تاجک ها تیشکیل می دهند کاملا امن میباشد .
14- ولسوالی برکه که اکثرا باشندگان ان را تاجک ها و اوزبیک ها تشکیل می دهند نسبتا امن می باشد . اما دز بخش هاای که اوزبیک نشین می باشد طالبان اوزبیکستا نی حضرر دارند .
مردم افغانستان حقایق را خوب می دانند .
ناصر فرزام

>>>   فقط ازآخرش خوشم آمد.
ع

>>>   جوانانی که فریب صالح غلام ..را خورده اید دقت کنید!
برگرفته از برگه ای حاجی خردمند
١٨بهمن ٩٤
سيمينار رسوائي درداخل روند سبز باسوال هاي بي مورد وبي معني از كسانيكه هر روز به أشكال مختلف مردم مارا شكنجه ميدهند
سوال آرمان شهرماچيست ؟
جواب من تسليم شدن به خواست هاي نامشروع مثلث شوم ١ غني متقلب
٢ اتمر جنايت كار
٣ احدي فاشيست
اين است آرمان شهر آرمان شهريكه براي تو موقف بزايد بياد داشته باشي بجاي كشتن ونابود كردن اين شيادان كه شغال هاي رنگ شده ئي بيش نيستند ايناره بادار ساختند جفاست جالب است با متعصب ترين آدم آرمان شهر ميسازند حرف نهايت بي معني وبي مورد تاريخ اگر نزد توارزش ميداشت اين را بايد درك مي كردي كه تاريخ باسرخمي ساخته نمي شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است